Izbor polovnog automobila: Auris ili Corolla?

Pitanje: Poštovani g. Todoroviću molim Vas za Vaše cenjeno mišljenje vezano za vozila Tojota Corolla 2006 god. i Auris 2007-2008. godište, kakvi su im dizel ( 1.4, 1.6 ) i benzinski agregati ( 1.6 ), održavanje, potrošnja, pouzdanost u ekspoataciji i da li spadaju u Vašu preporuku pošto sam zainteresovan za kupovinu istih. Hvala i veliki pozz! Vlada Janković.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Jankoviću, hvala vam na poverenju, i zanimljivom pitanju. Redovno preporučujem kupovinu Corolle, ali i Aurisa, svima onima koji žele pouzdan, kvalitetan, udoban i praktičan automobil, koji košta manje nego što vredi, pod uslovom da su automobili održavani u ovlašćnom servisu. Ako nisu, moraju imati osetno nižu cenu, i za preporuku su uslovno, nakon detaljnih provera.

Pouzdanost svih Toyotinih agregata je na uzornom nivou, zapravo niko na svetu i ne proizvodi kvalitetnije motore. Svakako da je održavanje turbo dizelaša skuplje, i da zahteva kvalitetniji servis, ali benzinac više troši u proseku za gotovo 2,0 litra. Što se dizela tiče, imate na raspolaganju štedljivi motor 1.4 D-4D, koji troši u proseku manje od 6,0 litara goriva, i odlični, snažni 2.0 D-4D koji čak i u verziji od 90 KS (kod Corolle) pruža sasvim pristojne performanse. Iako je Corolla dobro izbalansiran automobil, udoban, upravljiv, stabilan, Auris je klasu bolji, i ne bih poredio ova dva modela, jer u tom poređenju Corolla ispada autsajder.

Toyota Auris je vrhunski izrađena, hi-tech vozilo, koje je u gotovo svemu uspelo da nadmaši VW Golf V. Japanski automobil – koji je osvojio 5 zvezdica na Euro NCAP kreš testu – nudi i maksimalnu bezbednost zahvaljujući moćnim kočnicama potpomognutim elektronskom raspodelom sile kočenja (EBD), što uz standardnu pomoć pri kočenju (BA i ABS), te 6 vazdušnih jastuka, čini zaokruženi serijski sigurnosni paket opreme. Ovaj prefinjeni i u svakom pogledu ubedljivi automobil ne samo što uliva poverenje, već i nudi pregršt prostora zahvaljujući odličnoj ergonomiji. “Zlatni dečak” igra na kartu visoke tehnologije u kombinaciji sa dopadljivim, progresivnim dizajnom, za koji su odgovorni francuski stilisti. Njegov zadatak je da nadmaši uspeh prethodnika, Toyota Corolle, prodate u 32 miliona primeraka.

Motor za pohvalu: 1.4 D-4D je štedljiv, uglađen i tihi common-rail, ujedno i bolji izbor od benzinca. Alternativa je Dual VVT-i agregat 1.6 od 124 KS, sa kontinuiranim podešavanjem vremena otvaranja i zatvaranja usisnih i izduvnih ventila.

Avangardni dizajn karoserije Aurisa samo nagoveštava najprostraniju putničku kabinu u klasi (do pre par godina) i moderno osmišljenu centralnu konzolu sa 3D kokpitom, koji evocira izgled konceptnih automobila. Očigledno je da su se Toyotini inženjeri na ovakav korak odvažili na osnovu velikog uspeha izuzetno moderno dizajniranih instrumenata u Hondi Civic. Za razliku od Civica, Auris ne iznenađuje samo naprednim dizajnom, već i primetno visokim položajem za volanom kakav bi se mogao očekivati od minivena ili, još bolje, Corolle Verso. Velika visina i kratak nos glavni su atributi Aurisa, tačnije – “mala tajna” odlične ergonomije ovog japanskog automobila koji, u karoseriji dugačkoj 422 centimetra, nudi dovoljno mesta i za krupnije osobe na zadnjoj klupi. Glavni konkurent Golf V se ne može pohvaliti tako dobrom ergonomijom, ali ni finalnom obradom, koja je kod Aurisa na nivou znatno skupljeg Avensisa.

Godinama unazad nemački ADAC i TÜV priznaju da se Golf V znatno češće kvari od Toyotinih modela dok je, po nekim američkim studijama, razlika u kvalitetu još izraženija u korist japanskog brenda. Ugrađeni materijali u Aurisu odličnog su kvaliteta, pri čemu tapacirung deluje posebno izdržljivo. Vreme će pokazati koliko su ove tvrdnje ispravne, ali već je sada potvrđeno da Toyota bolje koči od najpopularnijeg Volkswagena za 0,5 metra u proseku, kao i da ubedljivije apsorbuje neravnine sa puta i da se može pohvaliti temeljnijom zvučnom izolacijom.

OVO JE SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSTLAT G.JANKOVIĆU NA MEJL, KAO  I ODGOVORI NA NJEGOVA DODATNA PITANJA. 

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3

TESTIRALI SMO: Honda Civic Tourer 1.8

Testoviautomobila.rs: Testirali smo Citroën C4 1.6 HDI

TESTIRALI SMO: Kia Sportage 2.0 CRDi

POSETILI SMO: Renaultov salon – Jevtović Auto d.o.o., Čačak

Kupujem Citroen C5 – Koje su mu mane?

Audi A3 Vs BMW 116d Vs Alfa Giulietta Vs Polo Vs Clio IV

Koliko klima guši motor?

Dizelaš do 2.000€ koji je jeftin za održavanje

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?

Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *