Jazz bolja kupovina od Yarisa?

Dobio sam preporuku za Hondu Jazz (2002 – 2008), pa me zanima sta mislis o tom modelu u odnosu na Yaris II. Vidim da postoje i jedan i drugi model sa automatskim menjacem, mada ne, da tako kazem, standardim automatskim. Ako ne gresim Jazz ima CVT, a Yaris II ima MMT, pa me zanima sta mislis o tome. Iako ste me savetovali da odustanem od automatskog menjača, ja ipak želim automatik za moju lepšu polovinu. Miroslav.

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Miroslave, hvala na poverenju, i pitanjima. Automatski menjač jeste rešenje kad imate novca za nov automobil, i kad je vozače loš, neuskusan, ili kada prosto morate mnogo da vozite po gradu, a imate neku povredu. Polovan automobil sa automatskim menjačem koji je star oko 10 godina ne smem da vam preporučim

Ponajviše zbog činjenice da popravka može koštati preko 2.000 evra. Naravno možete vi ugraditi i polovan automatski menjač, ali ni on nije jeftin, a koja vam je garancija? I treba ga naći, a na otpadima ga nema, ni za Toyotu, a još manje za Hondu Jazz.

Automatska CVT transmisija kod tako malih motora nije sjajno rešenje, oduzima puno obrtnog momenta i snage motoru. Reaguje jako sporo, i sa njom je svako preticanje rizik sam po sebi. Ja nisam ljubitelj CVT transmisije. Mnogo bolji je automatik kod Toyote MMT, koji u manjoj meri smanjuje performanse motora. Znate da i u jednom i u drugom slučaju auto više troši za oko 1,0 litar u odnosu na verzije sa automatskim menjačem, ali to je sasvim nebitno, jer će vas pre ili kasnije sačakati kvar, koji će vas šokirati, koliko će vas skupo koštati.

Opet vam napominjem, mnogo je jeftiniji da vašoj lepšoj polovini uplatite dodanih 20 ili 30 časova vožnje, dobićete popust, jer već imate dozvolu, jerje promena brzina najjednostavnija radnja u vožnji. Bez namera da vas uvredim, ko to ne može da savlada bolje da ne vozi auto po Srbiji, bar ne ovako male automobile. Kupite joj onda Jeep Cherokee automatic. Popravka menjača kod njega je preko 8.000 e, platio moj prijatelj u Puli, na modelu iz 2013.godine. Lepa suma zar ne?

Da se odmah razumemo, Honda Jazz od kada je predstavljena, do dana današnjeg mnogo odskače od B segmenta, ali od njega odskače mnogo i sa cenom.

Jazz je prosto bio prilično skup, ili da bude direktan preskup. Ovaj automobil jeste izuzetno kvalitetan, prva generacija je bila još pouzdanija, ali ima nekoliko karakteristika koje mene kao vozača veoma odbijaju od ovog automobila.

Mnogo toga zavisi iz kog ugla gledate, pa ću ja ova dva automobila gledati iz ugla početnika za volanom.

Ja radije preporučujem Yaris, i to motor 1.3 VVT-i od 87 KS, sa kojim je zadovoljstvo otići do mora, jer isti motor se ugrađivao i Auris (ojačan na 99 KS) koji je za skoro 200 kg teži automobi. Naravno Yaris 1.3 ne nudi sporstke performanse, ali je prilično brz, okretan, stabilan, i upravljiv.

Slabiji motor 1.0 troši u gradu za oko 1,0 litar manje od Yarisa 1.3 i Honde Jazz, u proseku.

Jazz nije više u cvetu mladosti. Predstavlja pravi miks između gradskog i kompaktnog, porodičnog automobila. Zahvaljujući velikoj visini od 152 cm i dobrom rasporedu prostora, nudi dovoljno mesta i za putnike na zadnjem sedištu, a pored toga se može pohvaliti i velikim prtljažnikom od skoro 400 litara, koji obaranjem zadnje klupe nudi preko 1.300 litara.

Nasuprot ovom “velikim” gradskom automobilu, Toyota Yaris II je najmanja, ali je ipak značajno veća u odnosu na stari model. U odnosu na njega, duža je za 11 cm (ukupno dugačka 375 cm), šira za 3,5 cm (sada je široka 169,5 cm) i viša za tačno 3 cm. Ovo “odrastanje” je išlo i u pravcu udobnijeg oslanjanja.

Toyota Yaris II je primetno modernija od konkurenciije, i to je vidljivo na svakom koraku. Pored toga što se motor u Yarisu startuje pritiskom na dugme (doplaćuje se kod osnovne verzije) a ne okretom ključa, fascinira udobnim i sigurnim oslanjanjem, te izuzetno preciznim menjačem. Mada jako je dobar I onaj kod Honde!

Takođe se može pohvaliti i direktnim upravljačem, koji je izuzetno lagan kod napornih uparkiravanja.

Zvučna izolacija je takođe mnogo bolja nego kod Honde, i zapravo kada provozate Yaris II auto putem imate utisak da sedite u Corolli. Zapravo, jaz između klasa je danas sve manji, a tu pre svega mislim na kvalitet izrade ali i na izbor opreme, kao i na sigurnost putnika. A Toyotin “mališan” je itekako bezbedan.

Znam da ćete kupiti auto sa automatskim menjačem, i znam da ćete proći veoma loše. Ali na greškama se uči, ali morate slušati lepšu polovinu, zar ne?

Golf V se jako teško prodaje!

Mercedesi E klase dolaze u Srbiju sa 900.000 km

ODGOVORE i PITANJA ČITAJTE NA TESTOVIAUTOMOBILA.RS (KLIKNITE OVDE)

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Šta kupiti: C4, Focus ili Astru?

Šta kupiti: Passat B 5.5 ili BMW?

Da li je Toyota zaista kvalitetna?

Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?

Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?

Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?

Pitanje iz Travnika: Qashqai 1.2 Vs Qashqai 1.5 DCI

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je Opel Vectra C?

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Šta kupiti: Accord, Avensis, Lacetii ili…

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo