Kad 7 majstora ne može da reši problem

Dragi moji čitaoci, hvala vam što me čitate, i što mi šaljete jako mnogo pitanja. Uvek mogu da vam pomognem, naravno ako vi to želite. Kad mi neko pošaljete pitanje, odmah mogu da konstatujem da li me neko čita 10 godina, ili me je pre 10 minuta pronašao preko google.com. U svakom slučaju, nije moguće sa jednim odgovorom rešiti sve nedoumice i probleme. Gospodine je poslao komentar na moj tekst o plivajućem zamajcu.

Majstori, kao u ovom primeru, nisu u mogućnosti da reše problem, da otklone kvar. Zašto? Da li zato što imaju puno znanja? Da li zato što neće da zarade novac?

Pitajte Aleksandra Todorovića

Pažljivo pročitajte probleme koje gospodine ima, i savete majstora. Kada ja napišem da majstori nemaju dovoljno znanja, jer se sa njima susrećem svaki dan, onda se isti ti majstori ljute. Zašto se ljutite? Zar vas nimalo nije sramota da nešto radite a da to ne znate? Menjate redom delove, pa šta ubodete. Ali ni tim majstorima nije lako, jer kad vam auto doveze neko ko ne zna na koliko obrtaja motor treba da radi, i kad treba da menja stepene prenosa, onda kako mu pomoći? Vratiti ga u auto školu? Ili ga ni tamo neće naučiti kada i kako da menja brzine.

I još nešto, mnogi od vas ne znaju i ne mogu da shvati da su automobili jako kompleksni, i da nije sramota ako neki majstor nešto ne zna. Sramota je da majstor tvrdi da je vrhunski za tu marku, a da se uspostavi da je to daleko od istine.

Nemojte očekivati da ja na daljinu, na osnovu ovog opisa rešim problem na automobilu. Moguće je da neki od ovih sedam majstora ima više znanja od mene, ali razlika između tih majstora i mene, je što ja imam stručnu pomoć vrhunskih stručnjaka, a oni je nemaju. Naravno, svi vi ne možete da shvatite, da ja moram da se konsultujem sa stručnjacima koji su eksperti za Peugeot, i da ne mogu tek tako “napamet” da pišem odgovore. Ti stručnjaci nemaju puno vremena, njihove vreme košta, a dobro znate da u Srbiji nema ništa besplatno.

U prevodu, ja treba da platim nekom stručnjaka za Peugeot, da pročita ovo pitanje, da bi podrobno objasni zašto dolazi do ovog problema, i da mi navede šta prvo treba zameniti od pobrojanog, ili treba sve zameniti, kao što se meni to čini.

Zašto se majstori često izvuku i kad nemaju dovoljno znanja? Zato što kad dovezete polovan auto zbog jednog problema, jako se često ustanovi da postoje bar još tri kvara. Pa kako to? Pa zato što ste kupili auto koji ne možete da održavate. Gospodine navodi da bi trebalo da proda navodno stan, da bi popravio sve navedeno što su mu majstori rekli. Polovan auto je polovan auto, a mi kupujemo automobil koji su bliži otpadu, a na fabričkom stanju, i zato su ti problemi.

Gospodine je kupovao automobil sam, na svoju ruku. Nije mene angažovao. Da je mene angažovao našao bi mu bolji Peugeot 407 koji bi mu stvarao manje problema, i obezbedio bi mu servis, koji bi mu održavao auto besprekorno.

Mnogi od vas me čitaju godinama, i “rešeni” ste da vam ja pomognem kad dođe vreme za kupovinu automobila. Ali kad rešite da kupite auto, kupite ga sami, povedete prijatelja ili svog majstora, koji poput ovih neće umeti da reši vaše probleme. Meni je bolje da sami kupujete automobile, jer svako ko je ozbiljan zna, da je preporuka polovnog automobila nešto veome nezahvalno. Tako da je novac koji vam naplatim za maltretiranje koje se zove traženje automobla, jeste minimalan. Na kraju, svako ima prava da za svoje znanje traži određenu sumu novca. Mene angažuje sve više i više ljudi za traženje automobila, i na žalost mnoge moram da odbijem. Znam da preprodavcima nije lako, i da ima posao ide sve slabije, ali to nije moj problem. Meni se obraćaju ljudi kojima sam našao auto pre 4 ili 6 godina, a često se desi da je to zbog toga što nisu imali ni jedan jedini kvar, osim redovnog održavanja. Ne uspem uvek tako sa svakim automobilom, ali kad imam odrešene ruke da nađem najbolji auto za određeni novac, to mi često polazi za rukom.

Automobili su jako komplikovani danas, potrebno je mnogo znanja, i meni pomaže jako puno inženjera, majstora i prosto je nemoguće da sve sam radim i odradim. Svakog dana naučim nešto novo, i svakog dana se u servisu zapanjim koliko loše automobile vozite, i kakve jeftine i nekvalitetne delove  u njih ugrađujete.

PLIVAJUĆI ZAMAJAC: Pitanja, zablude i odgovori

 

 

Zdravo! Zovem se Saša. Imam tako reći problem sa 7 majstora i autom 😁. Smučilo mi se više od traženja rešenja. Kao što rekoh 7 majstora i svaki ima diametralno suprotnu dijagnozu. Imam peugeot 407 1.6 HDI. imam ga 3 godine i kad sam ga uzeo divno je radio, motor se necuje i pri paljenju i gašenju nije znao da mrdne. Sad pri gašenju auto se izmrda, nema nekih čudnih zvukova tipa da lupa nesto ali mrdanje kola postoji no to i nije tako bitno koliko ovo da kad vozim po ravnom najčešće je to treća brzina na od prilike od 1300 do 1400 obrtaja motor ja ne znam kako to da okarakterišem štuca ili zatrokira i ako bih gas održavao na toj brzini motor bi baš često trokirao čim preskočim tih 1400 obrtaja trokiranja nema kao što i ispod 1300 obrtaja trokiranja takođe nema. Naravno i na drugim brzinama se to dešava ali nekako naj češće to primećujem u trećoj brzini jer je valjda i najčešće koristim u gradu. Da i ovo da napomenem, tipa ubacim u četvrtu i naštelujem tempomat na neku brzinu ali tako da mora u nekom trenu da bude u tom broju obrtaja od 1300 do 1400rpm i kako zatrokira motor istog se trena tempomat isključi.

A ako je rpm iznad 1400 i tada uključim tempomat sve radi kako treba. 7 majstora mi je petljalo po kolima jedan kaže da je zamajac, drugi da je pumpa visokog pritiska, treći da je greška u fap filteru, četvrti da mi kompjuter motora nije ispravan, peti da mi zeza neki senzor ili na radilici ili na bregastoj, šesti je najjači bio kaže da mi turbina ne radi kako treba i da je stradala od lošeg ulja koje koristim, ja kupujem ulje koje je rečeno da se koristi neki qurtz ili kako već polu sintetik i sedmi koji je bio najpošteniji i rekao da ne zna o čemu se radi. Znači ako budem zamenio sve što su mi rekli moraću stan da prodam. Možda nije mjesto da pitam za savjet ali ja više ne znam koga da pitam. U ovlašteni servis neću da idem jer ubiše brate, na kraju ću kupit polovan motor i da mijenjam dio po dio daako i ćorava koka zrno ubode… hvala ljudi ako odgovorite a i ako ne odgovorite opet hvala.

Odgovara Alekandar Todorović: Uvaženi gospodine, hvala vam na zanimljivim pitanjima, ali ja moram da se konsultujem sa stručnjacima, da bi mogao makar delimično da vam napišem odgovor, a problem može da se reši tek kada ja provozam i pogledam vaš automobil, a potom ga odvezem u servis, gde će vam verujem mnogo toga biti jasnije, i gde ćemo vam rešiti vaš problem.

Za odgovore u vezi sa poređenjem modela, ja naplaćujem 3000 dinara, u vašem slučaju, ako mora da vozim vaš auto, da idem sa vama u servis, da provedem ceo dan u rešavanju obe problemtike, to bi ipak bio neki veći iznos. Ja ne mogu da vam naplatim za odgovor, i da pogađam, odnosno nije opcija da vam uzmem novac, a da problem nisam rešio.

Dakle, nije da ne želim da vam besplatno odgovorim, nego ne mogu sam da rešim vaš problem bez pomoći stručnjaka, koje moram da platim. Drugim rečima, ne mogu ja da vadim novac iz mog novčanika, kako bi vama rešio problem.

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo