Kad je plivajući zamajac za zamenu?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, drago mi je što sam naišao na vaš tekst o plivajućem zamajcu jer imam dosta nedoumica u vezi njega. Posjedujem vw passat iz 2007g 2,0 tdi 103kw sa dsg menjačem..i imam sumnju da mi je zamajac stradao..na leru nekad lijepo radi i odjednom pocnu nekakve smetnje,neko lupkanje i trenje kad je auto u brzini, rad motora ne dolazi do izrazaja nego neki tupi zvuk,a u kabini u toku voznje nista se ne cuje pa me interesuje koliko se smije to voziti tako,i da li je dobro reparirati zamajac,i samo isti zamijeniti,ili mora čitav set (korpa,lamela,druk lezaj i sta vec ide…unaprijed hvala na odgovoru. Dejan Drašković.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Draškoviću, hvala vam na pitanju. Propustili ste da mi napišete koliko je vaš automobil zaista prešao, i nije mi vaše pitanje u potpunosti jasno, najviše bih voleo da mogu da dođem lično, i da provozam vaš automobil, i da ga onda odvezemo u neki ovlašćeni servis. Ako se čuje to “lupkanje” kako vi kažete kad date naglo gas, onda je vrlo verovatno plivajući zamajac pri kraju. Jako je teško proceniti koliko dugo još možete tako da vozite, u principu, pametno je da odmah idite u servis, ali ako nemate novca, onda nežno ubrzavajte, ne forsirajte motor i automobil i tako verovatno može da gurate još nekoliko hiljada kilometara (kod nas vlasnici guraju tako i preko 10,000 km, što naravno nije preporučljivo, ali kad se nema para, nema se).

Možete reparirati zamajac, neki servis to rade loše, neki rade malo bolje, ali on izdrži oko 10,000 km, po informacijama onih vozača koji su se u to upuštali. Obično ljudi urade reparaciju zamajca, i takav automobil oglase, još napišu da je zamenjen zamajac, a originalni zamajac sa celim setom košta dobrano preko 1,000 evra, pa je pravo pitanje, zašto neko prodaje takav automobil kad je uložio toliko novca? Možda imate problem i sa menjačem? Meni se javilo jako puno ljudi koji su imali problem sa menjačem kod Golfa VII 1.6 TDI, vi ste prvi koji možda ima problem sa DSG menjačem, a njegova popravka košta papreno.

plivajuci-set-kvacila-lamelaDakle, imate dve realne opcije: prva je da uradite reparaciju zamajca, i uvalite nekom zaljubljeniku u VW-ove automobile vaš Passat, pa neka onda on ulaže hiljade i hiljade evra u njega. Druga opcija je da uradite kompletno sve, kupiti originalni plivajući zamajac sa kompletnim setom, u ovlašćenom VW-ovom servisu, to će vas koštati oko 2.000 evra. Ako to uradite na nekom drugom mestu koštaće vas manje, ali će vam i plivajući zamajac trajati manje.

Plivajuci-zamajacAko je već plivajući zamajac pri kraju, verujem da ste prešli više od 200,000 km, pa očekujte uskoro i probleme sa pumpom, diznama, turbo punjačem.

Moj vam je savet, prodajte VW Passat, i za isti novac kupite mlađu Toyotu Avensis 2.0 D-4D kod nje je plivajući zamajac mnogo dugovečniji, i Avensis, kao Avensis je puno jeftiniji za održavanje, i mnogo je pouzdaniji automobil. Unapred se izvinjavam ako ste zaljubljenik u VW-ove automobile, onda vam toplo preporučujem novi Passat koji je nestvarno dobra limuzina, a i kvalitet joj je verovatno bolji nego kod Passata koji vi posedujete.

Nadam se da sam bio od neke pomoći, i ako imate još neko pitanje, slobodno pošaljite. Za vas su sva naredan pitanja Gratis, jer već imate dovoljno problema sa automobilom, ali se neću ljutiti ukoliko insistirate da mi uplatite novac za odgovore:

RAČUN: 285 – 0331662360001 – 85
Sberbank

BG sajam 2015.: Premijera Hyundai i20

Honda na BG sajmu automobila 2015

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.