Kakav je Peugeot 307 2.0 HDI 66KW ?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, čitam redovno vaše odgovore, ali iako ste pisali o ovom automobilu u nekoliko navrata, voleo bih da mi odgovorite i na moje pitanje, jer moram da vam priznam da se meni Peugeot 307 mnogo dopada. Znam da nije najbolji automobil u klasi, znam da nije najpouzdadniji, ali je jeftiniji od Golfa, i računam da je bolje kupiti mlađi Peugeot, nego stariji GOlf. Mojoj ženi se takođe sviđa Peugoet, vozi već 206-icu 1.4 HDI. Ja više nemam službeni auto, pa moram da kupim auto za sebe. Odlučio sam da to bude Peugeot 307 2.0 HDI 66 kw, bez FAP filetra. Nisam pri velikim parama ali mogu da izdvojim dovoljno da kupim model 2003 – 2004. Prijatelji mi kažu da kupim Volkswagen Golf, i da Peugeot neću moći da prodam.

Vredi li kupiti Peugeot za 3 000 evra ili mislite da ima mnogo boljih automobila za ovaj novac? Rado bih čuo vašu preporuku g.Todorovću. Veliki pozdrav i za vas, i unapred hvala, Milan, Brčko.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Milane, hvala vam na poverenju, i hvala vam na pitanju. Svaki automobil ima prednosti i mane, i treba pažljivo, i temeljno sagledati gde je Peugeot 307 u odnosu na konkurenciju, i da li vama odgovara ovaj automobil.

Kompaktni Peugeot 307 ima sjajan agregat: 2.0 HDI, koji je Peugeot prodao jednom Fordu, a ugrađivao se i u modele marke Volvo, dakle redi se o jednom zaista modernom, i uglađenim motoru. Na žalost, kvalitet, i pouzdanost ovog automobila mu nije jača strana, naprotiv. Glavni problem je što trap ovog automobila nije podešen, i nije podesan za naše loše puteve. Elektronika ne spada u najpizdanije u klasi, takođe. VW Golf jeste kvalitetniji automobil, ali je ipak precenjen, dakle Peugeot 307 i ne mora biti lošija kupovina, ako nađete model koji je u izuzetno dobrom stanju.

Automobil koji je 2002. godine osvojio titulu automobila godine. Kod nas je dodatno izazvao pažnju sa plavo-belim policijskim verzijama. Vrlo brzo je stigla i karavanska verzija, a od skora je u ponudi i kabriolet verzije 307 CC, koja je uspešno nastavila već bobro utabanom stazom svog manjeg brata modela 206 CC. Automobil spada u srednju nižu klasu, kako po dimenzijama tako i po ceni, ali nudi komfor koji je standardan za višu klasu, u to vreme. Nudio sa tri benzinska i četiri dizel common-rail motora.
Model 307 1.4 XR, spada čak u jeftinije modele u svojoj klasi. To mu nikako ne smeta, naprotiv, jer već odavno predstavlja stvar dobrog ukusa. Dizajn je blago rečeno uspešan, nikoga ne ostavlja ravnodušnim i upravo je 307-ica možda i najlepši model. Napred ga krase veliki zakošeni farovi, masivni branici koji su i dovoljno elegantni i naravno neizostavni lavić na prednjoj masci. Ukupno gledano karoserija je skrojena tako da na duže vreme ostane aktuelna, a trenutno je veoma privlačna, što potvrđuju brojni kupci. Peugeot je upravo ovim modelom prodrmao klasu kojom su gospodarili nemački bestseleri, Golf IV i Opel Astra, ponudio ne samo više udobnosti, što je postao standard za francuske automobile, već i dobar kvalitet izrade pored izvrsnih HDI motora.

Karoserija u brojkama izgleda ovako: dugačka je 420 cm, široka je 174,5 cm i visoka 145,5 cm. Takođe je pohvalno i veliko međuosovinsko rastojanje od 261 cm, tako da ne treba da vas čudi dobra ponuda prostora, kako napred tako i pozadi. U putničkom prostoru ima dovoljno mesta za kolena i glavu, pa čak i na zadnjem sedištu što je retkost za ovu klasu automobila.

Plastika je dobrog kvaliteta, na nivou nemačke konkurencije, ali ako cepidlačimo moramo napomenuti da finalna obrada, dakle spojevi nisu baš milimetarski precizni. Sedišta su zato dobra, ugodno mekana i napravljena od izdržljivih materijala. Komande su nadohvat ruke, sve je na svom mestu, iako se nije previše eksperimentisalo, sve deluje sveže i interesantno. Sve je elegantno, pa čak i volan, a brzinomer i obrtomer su oivičeni hromom, tako da imate utisak da sedite u znatno skupljem automobilu. Prtljažnik je ubedljiv, uvek vam je na raspolaganju 341 litar što je neki prosek klase, ali kada oborite zadnji naslon dobijate znatno više prostora nego kod konkurencije 1.328 litara (npr. Focus nudi 1.205 l a novi Fiat Stilo 1.100 litara). Izolacija putničkog prostora je negde u zlatnoj sredini klase, ali je primetno da su Toyota Corolla i Renault Megane II tiši. Naravno to sve zavisi i od izbora motora. HDI common-rail agregati jesu nešto bučniji kada su hladni, ali su sobzirom da se radi o motorima pokretani dizelom primereno kultivirani, i možda su i najbolji motori u klasi.

Na raspolaganju su vam četiri HDI motora, onaj slabiji od 90 KS, je poznat od ranije iz Peugeota 406. Razvija maksimalnu snagu od 90 KS pri 4.000 o/min, ali postiže i obrtni moment od 205 Nm pri 1.900 o/min. Perfomanse su dovoljno ubedljive za većinu vozača, maksimalna brzina je 179 km/h, a ubrzanje je solidno, do stotke stiže za 13,6 sekundi. Ove skromne perfomanse ćete lakše svariti pri prvoj poseti benzinskoj pumpi, jer troši u proseku 5,2 litara euro dizela. Motor je čak i prijatno elastičan, ali nemojte očekivati od njega da poslušno izvršava vaše zahteve za brzom sportskom vožnjom, jer iako povuče odlučno, čak i u višim stepenima prenosa brzo se zamara i ne preostaje vam ništa druga nego da posegnete za jačim motorom od 110 KS. Snažniji motor ima i veći obrtni moment, od 250 Nm koje postiže na prijatno niskih 1.750 o/min. Sa ovim motorom se 307-ica ponaša osetno drugačije. Ubrzava do stotke za 12,9 s i stiže do maksimalne brzine od 191 km/h. Čini se da je za karoseriju tešku 1.350 kg, ovaj jači dizel podesniji, i da na auto putu obezbeđuje ovom lepotanu da efikasno ubrza i u petom stepenu prenosa.

Pri tome potrošnja ostaje prijatno niska 5,2 litara. Peugeot nudi i mali HDI agregat od 1.4 litra i 70 KS iz manjeg Peugeota 206. Doduše u većoj 307-ici nema dovoljno snage za odlučna ubrzanja, i do stotke mu treba 17,0 sekundi (Peugeot 206 HDI 1.4 14,7s) a maksimalna brzina je samo 161 km/h. Ali zato je i prosečna potrošnja 4,6 litara.

OVO JE SAMO DEO ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR SAM POSLAO G.MILANU DIREKTNO NA MEJL, KAO I DODATNE ODGOVORE NA NJEGOVA PITANJA. 

Volvo

5 komentara

  1. Branislav

    pre 15 dana kupio sam pezo 307 1.6 hdi 90 konja ili 66kw.malo je bucan motor i nekako je rezak zvuk pri dodavanju gasa.sta to moze biti.putujem na more 13.07. pa molim za savet sta da poglrdam ili je to normalno

  2. Dejan

    Postovani gospodine Todorovicu,
    Imam Peugeot 307 2.0 HDI 66KW-90HP. od pre neki dan je poceo da mi ne prima gas i da jedva ide. Normalno pali i i na ovim pocetnim minusima u temperaturi. Kada ga upalim i krenem jedva ide, dok ne stigne do 2300 obrtaja, i tek tada pocinje da vuce normalno. Nebitno da li je u 1, 2, 3 tj bilo kojoj brzini. Do 2300 obrtaja je uzas, dok se namuci da dodje do njih, cim stigne dotle odmah prima gas i u manjim brzinama bukvalno lepi za sediste, cim padne ispod 2300 ob/min odmah katasrofa! Sta bi moglo da bude? Pre 10 min sam isao do servisa na dijagnostiku i ona ne prijavljuje nikakve greske?
    Molim za bilo kakav odgovor
    Unapred zahvalan,
    Pozdrav Dejan.

  3. Nole

    Postovani,
    zanima me da li je bolje kupiti 2.0 sa 66kw ili 2.0 sa 80kw? Koje su prednosti a koje mane izmedju ta dva motora? Lp

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *