Kakav je Peugeot 307 HDI?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću kupujem polovan automobil za 3.500 evra. Mogu da podignem i keš kredit, ako mislite da je to malo novca, i da za te pare ne može da se kupi dobar Peugeot 307. Dopada mi se 307 sa 1.6 ili 2.0 HDi (2004-2005.godište). Dopada se i mojoj ženi, ali problem je što ne znam puno o ovom automobilu. Zanima me da li će Peugeot 307 HDI 10 godina star biti skup za odrzavanje i koji su mu glavni nedostaci? Da li je mozda pametnije gledati neku drugu marku/model automobila koji je mlađi, pa su samim tim i rizici kvarova i ulaganja manji? Ako jeste da li bi mogli da mi navedete par modela? Unapred zahvalan, Zvonko.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Zvonko, Peugeot 307 je automobil koji je 2002. godine osvojio titulu automobila godine. Kod nas je dodatno izazvao pažnju sa plavo-belim policijskim verzijama, ovoga puta je služba javnog reda i mira možda i nenamerno napravila odličan marketinški potez za Peugeot. Vrlo brzo je stigla i karavanska verzija, a nakon nje i kabriolet verzija 307 CC, koja je uspešno nastavila već bobro utabanom stazom svog manjeg brata modela 206 CC. Automobil spada u srednju nižu klasu, kako po dimenzijama tako i po ceni, ali nudi komfor koji je standardan za višu klasu. Trenutno se nudi sa tri benzinska i četiri dizel common-rail motora.

Sa prosečnom cenom od 3.000 eura za model 307 1.4 XR, spada čak u jeftinije modele u svojoj klasi. To mu nikako ne smeta, naprotiv, jer već odavno predstavlja stvar dobrog ukusa. Dizajn je blago rečeno uspešan, nikoga ne ostavlja ravnodušnim i upravo je 307-ica možda i najlepši model. Napred ga krase veliki zakošeni farovi, masivni branici koji su i dovoljno elegantni i naravno neizostavni lavić na prednjoj masci. Ukupno gledano karoserija je skrojena tako da na duže vreme ostane aktuelna, a trenutno je veoma privlačna, što potvrđuju brojni kupci. Peugeot je upravo ovim modelom prodrmao klasu kojom su gospodarili nemački bestseleri, Golf IV i Opel Astra, ponudio ne samo više udobnosti, što je postao standard za francuske automobile, već i dobar kvalitet izrade pored izvrsnih HDI motora. Karoserija u brojkama izgleda ovako: dugačka je 420 cm, široka je 174,5 cm i visoka 145,5 cm. Takođe je pohvalno i veliko međuosovinsko rastojanje od 261 cm, tako da ne treba da vas čudi dobra ponuda prostora, kako napred tako i pozadi. U putničkom prostoru ima dovoljno mesta za kolena i glavu, pa čak i na zadnjem sedištu što je retkost za ovu klasu automobila. Plastika je dobrog kvaliteta, na nivou nemačke konkurencije, ali ako cepidlačimo moramo napomenuti da finalna obrada, dakle spojevi nisu baš milimetarski precizni. Sedišta su zato dobra, ugodno mekana i napravljena od izdržljivih materijala. Komande su nadohvat ruke, sve je na svom mestu, iako se nije previše eksperimentisalo, sve deluje sveže i interesantno.

crveni-307Sve je elegantno, pa čak i volan, a brzinomer i obrtomer su oivičeni hromom, tako da imate utisak da sedite u znatno skupljem automobilu. Prtljažnik je ubedljiv, uvek vam je na raspolaganju 341 litar što je neki prosek klase, ali kada oborite zadnji naslon dobijate znatno više prostora nego kod konkurencije 1.328 litara (npr. Focus nudi 1.205 l a novi Fiat Stilo 1.100 litara). Izolacija putničkog prostora je negde u zlatnoj sredini klase, ali je primetno da su Toyota Corolla i Renault Megane II tiši. Naravno to sve zavisi i od izbora motora. HDI common-rail agregati jesu nešto bučniji kada su hladni, ali su sobzirom da se radi o motorima pokretani dizelom primereno kultivirani, i možda su i najbolji motori u klasi. Na raspolaganju su vam četiri HDI motora, onaj slabiji od 90 KS, je poznat od ranije iz Peugeota 406. Razvija maksimalnu snagu od 90 KS pri 4.000 o/min, ali postiže i obrtni moment od 205 Nm pri 1.900 o/min.

Perfomanse su dovoljno ubedljive za većinu vozača, maksimalna brzina je 179 km/h, a ubrzanje je solidno, do stotke stiže za 13,6 sekundi. Ove skromne perfomanse ćete lakše svariti pri prvoj poseti benzinskoj pumpi, jer troši u proseku 5,2 litara euro dizela. Motor je čak i prijatno elastičan, ali nemojte očekivati od njega da poslušno izvršava vaše zahteve za brzom sportskom vožnjom, jer iako povuče odlučno, čak i u višim stepenima prenosa brzo se zamara i ne preostaje vam ništa druga nego da posegnete za jačim motorom od 110 KS. Snažniji motor ima i veći obrtni moment, od 250 Nm koje postiže na prijatno niskih 1.750 o/min. Sa ovim motorom se 307-ica ponaša osetno drugačije. Ubrzava do stotke za 12,9 s i stiže do maksimalne brzine od 191 km/h. Čini se da je za karoseriju tešku 1.350 kg, ovaj jači dizel podesniji, i da na auto putu obezbeđuje ovom lepotanu da efikasno ubrza i u petom stepenu prenosa. Pri tome potrošnja ostaje prijatno niska 5,2 litara. Ipak navedene verzije 307-ice koštaju par hiljada eura više od najslabijeg benzinca što je otežavajući faktor pri izboru motora. Iz tog razloga za one kojima je niska potrošnja primarna Peugeot nudi i mali HDI agregat od 1.4 litra i 70 KS iz manjeg Peugeota 206. Doduše u većoj 307-ici nema dovoljno snage za odlučna ubrzanja, i do stotke mu treba 17,0 sekundi (Peugeot 206 HDI 1.4 14,7s) a maksimalna brzina je samo 161 km/h. Ali zato je i prosečna potrošnja 4,6 litara a cena sa carinom 13.910 eura više nego prihvatljiva.

Benzinci su priča za sebe. Motori su proverenog kvaliteta, relativno su uglađeni i rado primaju gas. Onom najmanjem od 1.4 i 75 KS fali malo snage, ali vozačima koji se zadovoljavaju sa ubrzanjem od 15,7 s do 100 km/h i maksimalnom brzinom od 167 km/h biće prihvatljivo rešenje. Pogotovo što je potrošnja samo 6,7 litara, dok je kod jačeg modela od 109 KS 7,2 litara. Upravo je ta jača mašina naša preporuka, ako ste se već rešili da idete na bezolovni benzin. Do stotke vas povuče za 11,6 s iako su mnoga merenja pokazala da mu je dovoljno i pola sekunde manje. Auto putem bez problema može krstariti brzinom od 190 km/h, i ima izuzetnu elastičnost. Bićemo fer i pohvalićemo iskreno ovaj agregat koji je trenutno najbolji u klasi, čak je za malu nijansu ispred onog u Corolli 1.6. U kombinaciji za odličnim ogibljenjem, koje je izuzetno udobno, čak dobro upija neravnine i na našim putevima, ali je isto tako i dovoljno sigurno. U odnosu na konkurenciju nudi brže prolaze kroz oštre krivine, čak se može gotovo ravnopravno meriti sa Hondom Civic, novim Golfom V i Meganom II. Upravljač je dovoljno precizan i direktan, ali i lagan kada manevrišete po gradu. Ima se utisak da se radi o ozbiljnom proizvodu, i da je kvalitet uznapredovao. Menjač ipak ne zaslužuje najviše ocene, ali je solidan, te umerenim vozačima omogućuje relativno brzu promenu stepena prenosa. Automobil nudi skoro sve kao i veći i sad već pomalo ostareli model 406 za manje novca. Iako priznajemo da je u većem-starom modelu izbor materijala bio kvalitetniji, i da je automobil bio gotovo potpuno imun na neravnine. Sve u svemu za ovaj novac poštena ponuda, a ako su vam japanski automobili iz nekog razloga mrski, onda ovaj Peugeot zaista spada u uži izbor, posebno ljubiteljima udobne vožnje.

Sramota: Suzuki Swift osvojio nula zvezdica na kreš testu

TESTOVIAUTOMOBILA.RS: Testirali smo Clio Grandtour 1.2 TCE

TESTIRALI SMO: Novi Nissan X-Trail 1.6 DCI

TESTIRALI SMO: Honda Civic Tourer 1.8

Testoviautomobila.rs: Testirali smo Citroën C4 1.6 HDI

OVO JE SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT G.ZORANU.

Mogu da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Menjam kola na 2 godine

Polovni automobili: Civic ili S60?

Yaris, Jazz ili C3?

Polovni Sandero za preporuku ili ne?

Koji polovnjak za 800€?

Audi A4 3.0 TDI ili 2.0 TFSI?

Uporedite mi Civic i Auris sa Accordom

Šta kupiti za 8.000 evra?

Polovna Škoda Yeti 1.2 TSI dobra kupovina?

Pitanje iz Hrvatske: Astra H Vs Focus II

Pitanje iz Splita: Da li Volvo XC60 vrijedi 39.000 evra?

Focus, Astra H ili Grande Punto?

Peugeot 308 sa motorom 1.6 VTi nije za preporuku?

U paklu sam: Koji karavan da kupim za 7000€

Pitanje iz Splita: Volvo XC60 je zaista toliko dobar?

Polovni automobili: Fabia, Yaris, Jazz

Polovan BMW X3 ili Corolla 1.6?

Šta kupiti: Nov Sandero ili polovan auto?

Dopada mi se Zafira i C-Max: Koji je bolji?

Đorđe Živković: Izgleda da je nameštena priča oko VW-a

Sa “konja na magarca”: Astru H menjam za Audi A3

G.Maksimović: Hvala vam g.Todoroviću na odgovorima koji su bili presudni za izbor Forda

G.Branislav Ilkić: G.Todoroviću jako ste mi puno pomogli pri izboru automobila

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Testoviautomobila-RS-LOGO

Koliko košta g.Todoroviću da mi nađete auto?

Polovni automobili: Šta kupiti za 6.500 evra?

Yaris, Jazz ili C3?

Polovni automobili: Civic ili S60?

Volvo

2 komentara

  1. Roza Colic

    Što se tiče pežo 307 hdi 1,4 imam ga prezadovoljna sam. Mali potrošač goriva dizelaš je konforan je prilagodjen svakojakim putevima . Jednom rečiju uživanje je putovati njime gde god pošli .

Leave a Reply to Petar Stojiljković Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.