Kakav je Renaultov motor 0.9 TCe

Poštovani Aleksandre Todoroviću,
već dugo vremena se dvoumim oko Renault Captur-a 090 TCI, da li ga kupiti ili ne. Naravno, cena novog modela je dosta velika, ali zato polovni automobil, do 3, 3-ipo godine, mislim da bi odgovoarao.
Problem, bar meni, koji nemam nikakvog iskustva kada su automobili u pitanju,je, kakvi su ti trocilindrični benzinski motori, i da li je isplativo i pametno kupovati takve polovne automobile?

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Ime i prezime: Perica Udicki
Mejl adresa: #####@hotmail.com
Telefon: 062/########
Kada planirate kupovinu?: do leta
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: 10.000 evra
Šta trenutno vozite?: Fiat punto 2009, benzinac sa fabričj+kim plinom, Logan Dačija 2005/1.4 MPI sa plinskim agregatom
Između kojih se automobila dvoumite?: Renault Captur 090 TCI
Gde ste čuli za ovaj sajt?: Društvene mreže
Koliko kilometara godišnje prelazite?: 10.000 evra
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Udicki, hvala vam na poverenju. Ja nisam nikada u svim životu preporučivao ugradnju plina, i to iz mnogo razloga, a vi koliko vidim isključivo vozite automobile na plin.

Motor 0.9 TCe nije bučan, i proizvodi mnogo manje vibracija dok je hladan, nego što to očekujete iako ima samo tri klipa. Razvijen je od dobro poznatog četvorocilinričnog Renaultovog 1.2 TCe motora.

Motor solidno vuče zahvaljujući činjenici da već pri 3.000 o./min. radilice postiže obrtni moment od 135 Nm, a pri 2.500 o./min. Pored toga, specifičnost Renaultovog turbo punjača je u funkciji Overpower, koja po potrebi podiže snagu i obrtni moment motora u 2, 3. i 4. stepenu prenosa, ali samo kada obrtaji radilice pređu 4.500 o./min.

Time je postignuto da u kritičnim situacijama, prilikom preticanja, turbina udahne motoru itekako potrebne konjske snage, a da pri tome troši kao malolitražni atmosferski benzinac: odnosno samo 6,6 litara.

Fabrika obećava ubrzanja do 100 km/h za 12 sekundi, ali njemu treba sekunda više. U petom stepenu prenosa od 80 do 120 km/h potroši čak 23 sekunde, to baš nije sjano (Opel Corsa sa “starim” atmosferskim benzincem od 100 KS, bez turbo punjača, isto to obavi za 17 sekundi, iako motor ima tek 130 Nm obrtnog momenta.

Renaultovi inženjeri napravili su još jednu grešku, ugradili su samo petostepeni manuelni menjač, koji je dovoljno precizan, ali ipak ne može da parira onom u VW-ovoj grupi (Polo, Fabija, Rapid, Ibiza). Zanimljivo je da automobil lepo ubrzava samo do 150-155 km/h, nakon toga mu treba čitava večnost da dohvati 182 km/h.

Niste mi g.Udicki naveli koliko kilometara godišnje prelazite, a taj podatak mi treba, kako bih mogao da vam napravim neku procenu isplativosti kupovine.

Najbolji način da razrešim sve vaše nedoumice je da me nazovete telefonom, jer prosto samo tako mogu da rešim ono što vas zbunjuje, a pošto informacije koje imate nisu potpune, i ne umete da ih tumačite na pravi način to je jedino pravo rešenje.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo