Pitanje:Poštovani g.Todoroviću, zaista cenim i rado čitam vaše tekstove, ali je došlo vreme za kupovinu automobila. Dopada mi se Toyota Yaris, auto je prelep, ali mene samo brine jedna stvar kod Yarisa da li je motor 1.0 preslab? Ovo pitam jer imam rodbinu na Zlatiboru, često tamo idem, pa moj Punto 1.2 60 KS, nema dovoljno snage na usponima kad mi radi klima. Fiat jako sporo ubrzava, na usponu nema snage. Dakle, da li preporučujete kupovinu Yarisa 1.0? Ne tražim sportski auto, samo da mogu da preteknem kamion na usponu bez naprezanja. Uvek sam kupovao nova kola, imam koliko imam, i bolje nov mali auto, nego veliki polovan, koji ne mogu da održavam. Unapred hvala. Srđan.
Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Srđane, novi Yaris treće generacije je jedan od najboljih automobila B segmenta, najpouzdaniji je, a osim toga nudi najviše mesta za putnike, iako je po dimenzijama jedan od najmanjih vozila u klasi. Osnovni motor od 1.0 litra ne puca od snage, ima 69 KS, i sasvim je dovoljno snažan za opuštenu vožnju autoputem od nekih 150 km/h, ali ne nudi neka impresivna međuubrzanja, tako da preticanja sa njim na usponu sigurno nisu baš najugodnije iskustvo. Taj motor ima 9 KS više od Fiatovog motora, i nudi bolje performanse od Punta, ali je mnogo bolji izbor motor od 1.3 litra i 99 KS, on je prava mera za Yaris, i sa njim su preticanja ugodna kratka.
Sa preko 5,5 miliona prodatih Yarisa, ovaj model iz B segmenta spada u najuspešnije Toyotine modele. Nudi daleko zabavniju vožnju, bolji hendling i mnogo više uživanja za volanom od svog prethodnika. Ovo je takođe najkvalitetnije vozilo u svojoj klasi, a nemački TÜV je 2011. godine proglasio Toyotu najpouzdanijom markom automobila. Na spisku mana nalazi se upravljač veoma malih hodova podešavanja, naglašeno sportski metalni zvuk motora na iznad 4.000 o./min. radilice koji može zasmetati starijim vozačima, kao i ugao naslona sedišta koji se neprecizno podešava, jer se naslon polugom pomiče u koracima. Dobrih osobina ima daleko više: vrhunski VVT-i motor je krivac za prosečnu potrošnju od samo 6,0 litara, a bogata serijska oprema uz nisku cenu osnovnog modela favorizuje ovaj model u trci za kupcima.
Toyota svoju politiku u osvajanju svetskog tržišta automobila decenijama bazira na vrhunskom kvalitetu, čime je uspela da pridobije poverenje milionskog broja kupaca. Nekada je dizajn Toyotinih modela bio u drugom, sporednom planu, kao i izbor materijala i detalja u enterijeru. Ipak, ova politika je poslednjih godina pretrpela značajne izmene, o čemu najbolje svedoče sveže redizajnirani Avensis, Auris i Verso. Sa novim Yarisom se, međutim, otišlo korak dalje: avangardni dizajn karoserije novog kompakta samo nagoveštava moderno osmišljenu centralnu konzolu sa preglednim kokpitom, koji pomalo evocira izgled konceptnih automobila. Očigledno je da su se Toyotini inženjeri na ovakav korak odvažili na osnovu velikog uspeha izuzetno moderno dizajniranih instrumenata u recimo Hondi Civic. Yaris pomalo iznenađuje visokim položajem za volanom – kao da želi da bude mali miniven. Velika visina i kratak “nos” glavni su atributi Yarisa, tačnije – “mala tajna” odlične ergonomije ovog japanskog automobila koji, kao što sam već pomenuo, u karoseriji dugačkoj 388 centimetara nudi dovoljno mesta i za krupnije osobe na zadnjoj klupi. Yaris je i dovoljno siguran – oštećenja na autoputu guta poput većih limuzina, mirno i bez buke. Ugledni Euro NCAP kreš test je ovaj automobil ocenio najboljom ocenom, odnosno – sa maksimalnih pet zvezdica i 89% mogućih poena.
Mala-velika Toyota nije samo bezbedna, već i veoma praktična zahvaljujući EasyFlat sistemu ravnog poda u prtljažniku. Pored toga, prtljažnik sa osnovnih 286 litra povećava se na impresivnih 1.183 litara jednostavnim obaranjem sedišta.
Zahvaljujući naprednoj ergonomiji, udobnost je izvanredna, a čak je i ogibljenje prilično mekano podešeno. Dakle preporučujem vam kupovinu Yarisa, čak i sa osnovnim agregatom, koji je inače veoma štedljiv, pod uslovom da možete da isključite klima uređaj, pre nego što započnete preticanje. Klima oduzima ponekad i više od 10% snage motoru.
POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).