Kako da ispravite oštećenja od grada

Velike nepogode koje su ovih dana pogodile Banat, Pančevo, Beograd i još neke krajeve u Srbiji, a ponajviše grad, oštetio je veliku broj automobila. Razbijena stakla se lako daju zameniti, samo što to puno košta, ali oštećenja na krovu, haubi se teško ispravljaju. Neki će to rešiti gitovanje, i ponovnim farbanjem, ali to nije najbolje rešenje, evo šta vam ja preporučujem.

Saznajte da li je Lada Xray bolja od Sandera!

 

Limari sada trljaju ruke, imaćete posla preko glave u narednih nekoliko meseci, a neki su već digli cene. Ogroman je broj oštećenih automobila u Pančevu, ali i u još nekim manjim mestima. Osim što ta udubljenja od grada iritiraju, i vizuelno narušavaju izgled automobila, ona vas udaljavaju od prodaje automobila, jer niko ne želi da kupi gradirani auto.

Kako onda ovo rešiti, a da bude kvalitetno, i da ne smanji cenu, vrednost vašeg vozila?

Postoje različite metode reparacije, ali one nisu jeftine. Kvalitet reparacije zavisi od brojnih faktora. Počevši od stepena oštećenja, kvaliteta limarije na automobilu, farbe i laka kao i starosti vozila jer najteže je raditi na starim i već oštećenim vozilima.

Predstavljam vam neke od metoda kojima mogu da se poprave oštećenja na limariji, kako vaš automobil ne bi izgledao najgore na parkingu.

Metoda lepljenjem

Efiksna metoda je metoda lepljenje. Ona daje najbolje rezultate na delovima kao što su ram krova, stubovi, rubovi koji su i najvažniji delovi karoserije.

Ova metoda se izvodi pomoću specijalnog lepka i alata, a prednost joj je, kao i u slučaju metode masiranja što ne oštećuje lak i farbu na vozilu, odnosno ne koristi se git, kao kod svakog drugog farbanja, pa ćete tako moći kasnije mnogo lakše da prodate svoj auto, jer nećete morati da ubeđujete novog kupca da auto nije bio na krovu.

Na ovaj način mogu se ispraviti razna ulubljenja na delovima automobila nastala usled grada, ali i štete nastale pri parkiranju ili manjem sudaru. Postupak je sličan onom koji se primenjuje sa tačkastim zavarivanjem, ali zahvaljujući činjenici da se koristi lepak tokom njega ne dolazi do oštećenja laka i farbe. Okvirna cena pripreme i finaliziranja je oko 3.000 dinara, a uklanjanje ulubljenja od 1.800 dinara za dva ulubljenja pa naviše. Kad sve saberete, shvatićete da će vas to sigurno koštati više od 100 evra, jer grad koji nas je pre dva zadesio, napravio je velika, i duboka oštećenja.

Metoda peglanja

Ovo je najstarija metoda koja se koristi prilikom ispravljanja limarije, a primenjuju je svi limari. Ona će vam izbiti u proseku najmanje novca iz džepa.

Uz pomoć specijalnih čekića i podmetača sva manja oštećenja se mogu ispraviti i vratiti u prvobitno stanje, ali problem je što ovom, pomalo grubom metodom može doći do oštećenja farbe i laka pa je kasnije neophodno farbanje ispravljenog dela, pa vas na kraju sve može koštati duplo. Zato se dobro raspitajte pre nego što angažujete limara, jer su zaista retki oni koji to umeju da urade kako treba.

Okvirna cena je oko 100 evra po delu (hauba, vrata) odnosno oko 150 evra za krov sa farbanjem i lakiranjem.

Metoda indukcijom

Primenom specijalnog aparata za ispravljanje indukcijom pojedina oštećenja se mogu ispraviti lako i jednostavno i to bez oštećenja farbe. Ovde je najčešće slučaj s manjim oštećenjima, upravo onakva kakva nastaju od grada, a mašina ih efikasno rešava.

Za potrebe reparacije koristi struju koja metodom indukcije neposredno greje deformisanu limariju sa donje strane. Metal se vraća u prvobitnu formu praktično bez oštećenja na laku i farbi jer induktor nije direktan izvor toplote. Ovaj metod je prilično efikasan, ali se može se koristiti samo za manja oštećenja. Za potrebe ispravljanja metodom indukcije koristi se posebna mašina – induktor. Okvirna cena je takođe 100 evra po delu (hauba, vrata) sa farbanjem i lakiranjem.

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo