Kako izabrati polovni automobil?

Pitanje: Uvaženi gospodine Todoroviću, vaši odgovori na pitanja su za mene otkrovenje. Gledam da kupim što je mogiće mlađi polovnjak, jer ne mogu više da provodim vreme po servisima. Ako mogu da kupim auto sa manje 100 000 km, kupujem, ako ne mogu odustajem. Moji prijatelji prodaju Punto CLassic i Peugeot 206+, oba imaju malo kilometara, Punto 62 000 km, a Peugeot samo 51 000 km, imaju servisne knjižice. Na placevima ništa dobro nisam našao, samo krševi. Nisam mogao da pronađem da ste negde direktno uporedili Peugeot 206+ sa Puntom Classic 1.2. Mene zanima da li mi možete ukratko uporediti ova dva automobila, koji bolje koči, koji od ova dva modela nudi više stabilnosti, koji se manje kvari. I na kraju, koji biste mi od ova dva modela vi preporučili? Unapred veliko hvala na odgovoru, Zvonko, Kragujevac.

Foto: Branka Todorović

TESTIRALI SMO: Infiniti FX 3.0d

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Zvonko, uspećete da kupite polovan auto sa manje od 100 000 km. Iako se ovaj Peugeotov model pojavio oktobra 1998. godine, još uvek deluje privlačno, atraktivno i moderno.

Model 206, nudi zavidan komfor, ili bolje reći dobro i ugodno ogibljenje, pošto sa ponudom putničkog prostora odavno nije više u vrhu klase. Automobil je vrlo upravljiv, i pomalo nervozan u oštrim krivinama, kada zadnji deo automobila lako zaigra. Zahvaljujući dobrom upravljaču, malo iskusnijem vozaču tako nešto predstavlja samo dobru zabavu, jer je auto dosta dugo moguće vrlo uspešno kontrolisati.

Kupcima ovako malih automobila je svaki euro važan, te se mahom odlučuju za jeftinije benzince, pogotovo model sa 1.1 litarskim motorom od 60 KS. Pomenuti model sa osnovnim motorom košta 8.000 eura sa carinom, što je fer ponuda, i ipak košta za nijansu manje od boljih i novijih modela, te mu pored, opet ponavljamo izvanrednog dizajna, daje šansu da se bori sa realno boljim od sebe. Na svu sreću 206-ica nije isuviše teška (985 kg), te i sa baznim motorom ima solidne, ili perfomanse koje su čak i bolje od proseka klase. Sa ubrzanjem od 15,1 s do stotke, svakako nije sporać, te ako vam napomenemo da je brži od recimo novog i skupljeg VW Pola 1.2 (15,5 s) i Fiata Punto 1.2 (15,9 s), ne morate nužno posezati sa boljim i jačim 1.4 litarskim motorom, koji je za nijansu rastrošniji (6,3 litara na 100 pređenih kilometara), mada ni slabiji 1.1 l motor nije baš najštedljiviji (u proseku potroši 6,2 litara) kada se vozi u gradu, gde se inače najbolje i snalazi, sa prosečnom potrošnjom od 8,2 litara, i to kada saobraćaj nije isuviše gust.

Što se mana tiče, ovaj model ih nema mnogo. Menjač bi mogao biti malo precizniji, oprema nešto bogatija, a prtljažnik spada među najmanje u klasi. Možda ne treba biti previše strog, pa isticati da je kvalitet plastike danas ispod nivoa klase kojoj pripada, ali zato treba napomenuti da se za upravljačem prosečan vozač oseća pomalo skučeno, i da bi položaj za volanom mogao biti bolji. Kočnice su tek prosečne, i zaostaju za brojnim konkurentskim modelima, a buka u kabini pri velim brzinama nije baš mala. Pa ipak mali Peugeot se prilično uspešno nosi sa svojim borama, koje se spolja zahvaljujući dobrom dizajnu još uvek ne vide.

Punto Classic osim što ima laganiji servo upravljač u takozvanom City modu, za nijansu nižu cenu, i nešto jeftinije održavanje, nije bolja kupovina od Peugeota 206+, osim ako se opredelite za bolji, i moderniji 1.3 Multijet agregat.

TESTIRALI SMO: Infiniti FX 3.0d

infiniti-reviews

Vraćanje kilometraže u Srbiji na placevima

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

 

Nisam mađioničar, već ću vas samo posavetovati kako da “čitate ispod redova”, i ono što vam prodavac kaže, i ono što vidite u reklami, ali pre svega ono što možete pročitati u testovima, i našim najobjektivnijim testovima u Evropi. Nemojte odustati od kupovine novog automobila, jer bezbednost vaše porodice nema cenu. Ali zato pročitajte naše savete i uštedite na hiljade evra, vaša pitanja ćemo pažljivo pročitati, i odgovoriti na njih.

Aleksandar Todorović, glavni i odgovorni urednik Testoviautomobila.rs i  www.najboljiauto.com

najbolji-_auto_logo_670-

1. Odredite budžet koji ste planirali da izdvojite za automobil. Nikako nemojte prenebregnuti cenu kasko osiguranja, doplate za metalik boju, te nepredviđene troškove, zbog cene vozila u salonu koja po pravilu uvek bude iznad cene u cenovniku, jer izloženi model možete dobiti odmah, ali sa opremom koju možda baš i niste želeli, a ipak ćete je platiti, samo da ne čekate nekoliko meseci za model sa skromnijom opremom, jer i vama je vreme novac, zar ne? Dakle, ako vam je budžet 14.000 €, gledajte samo modele koji koštaju do 12.000 – 13.000 €. Budete li platili automobil skuplje nego što ste planirali, presešće vam jedan od najlepših dana u životu: kupovina novog vozila. Jer novi auto, bez punog tanka goriva, i nije nešto zabavan, zato bolje kupite malo jeftiniji automobil nego što to vaš budžet može podneti. Ako kupujete polovan automobil, tu morate biti još obazriviji sa novcem, jer vas pored velikog servisa, koji i nije baš jeftin, verovatno čekaju dodatna ulaganja, jer na polovnom vozilu je sve dotrajalo, manje ili više, i pitanje je samo šta će prvo otkazati. Zato uvek ostavite neku pristojnu sumu, za nepredviđene kvarove, ali i za sve ono što se mora zameniti prilikom kupovine polovnjaka.

Foto: Branka Todorović

Todorovic-Mazda-3

2. Pogledajte koje automobile preporučujem u rubrici Pitali ste (kliknite ovde). Ako ne volite da se cenjkate i natežete sa prodavcem, samo ga pitajte: recite mi koja je najniža cena, odnosno najbolja ponuda za taj i taj automobil, jer su mi drugi dileri ponudili bolju cenu, i bolje uslove kupovine. Obavezno mu ostavite vašu vizit kartu, kontakt telefon, ime i prezime, jer se može desiti da vas pozove kroz koji sat ili koji dan, kada mu šef prodaje eventualno odobri specijalnu cenu za vas, ili im jednostavno “dogori do balčaka”. Dok je novac u vašim rukama, vi ste u velikoj prednosti, te tu poziciju ne ispuštajte tako lako. Napravite spisak automobila koji se uklapaju u vaš budžet, potrudite se da se u njemu nađu bar tri modela, iz više razloga.

DSCN3218Jedan od njih je što jednu od najvažnijih karakteristika kod automobila možete oceniti, proceniti samo vi, odnosno vaše telo. Tu pre svega mislim na položaj vašeg tela u odnosu na upravljač.  Jako je važno i kako se osećate u sedištu, da li vam je dovoljno prostrano, udobno, te da li možete podesiti visinu sedišta (ako model koji gledajte uopšte ima tu mogućnost), onako kako vam odgovora. Ukoliko imate porodicu, povedite je u kupovinu, jer je jako važno kako se osećaju vaša deca na zadnjoj klupi, a veoma je važno kako se oseća vaša žena, odnosno muž na suvozačevom sedištu. Nećete verovati: mnoge “sitnice” vam mogu zagorčati korišćenje vozila, odnosno putovanja.  Iako ste u auto salonu, zavežite pojaseve, a posebno se to odnosi na lepši pol, jer su inženjeri mahom muškarci, i oni pojase ne projektuju za žene, koje imaju grudi, kojima nije ugodno ako ih pojas isuviše steže. Kod nekih modela, sa već baznim paketima opreme visinu pojasa je moguće podešavati. Ako će u porodici više članova voziti jedan, odnosno novi automobil koji kupujete, budite strpljivi i pustite ih da se što je moguće najbolje nameste za volanom, možda vaša žena nikako neće moći pronaći idealnu poziciju za upravljačem, a to vam može biti jako veliki problem, koji vas u bliskoj budućnosti može finansijski iscrpeti kupovinom još jednog porodičnog automobila, koji njoj odgovara, a to znači plaćanje još jednog osiguranja. Dok ste za volanom, osvrnite se pozadi, pogledajte koliko je automobil pregledan, ili nepregledan pri vožnji u rikverc.

Civic Front3. Ni pod kojim uslovima nemojte kupiti automobil ukoliko vam prodavac ne organizuje, ili ponudi probnu vožnju modela koji želite kupiti. Kao što nikada u životu, niste kupili cipele ili patike bez da ste ih probali, zašto biste to učinili sa vozilom koje košta stotinu puta više? Ako kupujete auto preko kredita ili lizinga, to je još veći razlog da insistirate na probnoj vožnji. Ako ne možete probati vozilo, ne kupujte automobil koliko god vam se dopadao, koliko god vam prodavac napravio dobru cenu, jer je moguće da vas već iza ugla čeka vozilo sa manjom, ili istom cenom, čijim ćete ponašanjem na putu biti mnogo zadovoljniji. Kao što u kuvanju male stvari čine da jelo bude izuzetno (ako se neko još seća Steve Karapandže), tako i neki detalji u vožnji, jednostavnost korišćenja vozila vas može oduševiti, ili totalno iziritirati.

4. Novinari “nisu ljudi”, oni su pre svega novinari. Šalu na stranu, ono što zaista želimo da kažemo je da jako pažljivo čitate naše testove, a posebno uporedne testove, jer novinari koji dugi niz godina testiraju automobile, imaju primetno drugačiju percepciju performansi, agilnosti vozila od prosečnog ili nedovoljno iskusnog vozača. Drugim rečima, morate ponekad prevoditi novinarski rečnik na rečnik običnih ljudi. Jer onaj automobil koji je našem glavnom uredniku prosečno brz, vama se može učiniti da se zapravo radi o gotovo sportskom vozilu. Nekom je maksimalna brzina od 170 km/h više nego dovoljna, a nekome je smešno mala. Isto važi za ubrzanja, međuubrzanja, ili ponašanje vozila u zavoju. Novinari često upotrebljavaju izraze da upravljač nije dovoljno direktan i precizan, da se karoserija isuviše naginje u zavoju, a da vi to kao prosečni vozači nećete primetiti ni posle 200,000 km za volanom opisanog automobila, jer vi nećete voziti pa gotovo nikada testirano vozilo na limitu, ili iznad onoga što zdrav razum nalaže. Osim toga, ako ste kupac automobila, ne morate biti zaljubljenik u reli, Formulu 1, niti vam mora biti najvažnija zabava u životu škripa guma u zavojima. Pošto novinarima sve to navedeno jeste bitno, napravite manji, ili veći otklon prema onome što su napisali, a sve u skladu sa vašim vozačkim umećem, afinitetima, i željama.

najbolji-_auto_logo_670-

5. Najboljiauto.com vam svakog meseca donosi jako detaljne testove i opise polovnih automobila. Međutim, iako se naš urednik Aleksandar Todorović ne ustručava napisati sve mane, ali i prednosti, svakog vozila na testu, uvek će se znati ko je pobednik, a ko je “fenjeraš”. Prvo mesto u uporednom testu, nije prvo mesto u kvalifikacionoj grupi u fudbalu za svetsko prvenstvo. Jer iako je fudbal u našem svetu jednako važan kao automobili, u uporednom testu, čak i onaj poslednji na tabeli, može biti za vas najbolji izbor, odnosno automobil koji će u najvećem obimu ispuniti vaše potrebe i očekivanja. Osim što u finišu testa, svaki automobil dobija finalnu ocenu, testirani modeli se ocenjuju u nekoliko kategorija, pa je možda mudrije da se pre svega oslonite na one karakteristike koje su vama bitne, i realno svakom prosečnom vozaču. Na primer: kategorija “Ponuda prostora” je možda i najvažnija, jer se tu ocenjuje ono što okružuje svakog vozača, i ono po čemu ćete vi za jedan automobil reći da vam idealno pristaje, ili da vam uopšte ne odgovara.

enterijer-i20-todorovic Dakle ocenjuje se udobnost sedišta, prostranost, raspored komandi, ergonomija, kvalitet ugrađenih materijala, uopšte opšti dojam, koji je jako bitan u izboru vozila. Novinarima, i onima koji misle da bez “brže vožnje nema uživanju u životu” svakako je mnogo važnija rubrika “Performanse” odnosno “Motor i menjač”. Morate biti fer prema sebi. Pre svega, nemojte prvo gledati ono što uvek prvo gledate, a to je recimo maksimalna brzina. Iako presretači u okruženju na auto putevima tolerišu brzine od oko 150 km/h, a u Nemačkoj čak i nema nikakvog limita što se brzine tiče, kod nas vas mogu zaustaviti već ako jurite 140 km/h (tolerancija od 10% na 120 km/h daje ukupno 132 km/h dozvoljenih). Zapitajte samoga sebe koliko ćete često voziti brzinom od 180, 200 ili 220 km/h, te koliko ćete dugo tako voziti: jedan, dva, tri ili čitavih 15 minuta? Da li je zbog tih 15 minuta vredno odabrati automobil koji je 5 ili 10 km/h brži od vozila, koje vam nudi više udobnosti, niže troškove održavanja ili bolju opremu?

 

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Oštetio sam felnu

Plivajući zamajac: sve prevare

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Da li je BMW 320d bolja kupovina od Passata?

POSETILI SMO: Opelov salon Interauto – Trade Čačak

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Koji auto odabrati za sina do 4.500 evra?

G.Todoroviću kakav je Mercedes A140?

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.