Kako izabrati polovni automobil?

Skupili ste novac, i kada ste pomislili da ćete uživati u kupovini polovnog automobila, shvatili ste da ste se grdno preračunali. Da li želite jeftin a dobar polovan automobil? Da li želite auto koji je jeftin za održavanje. Radije bi odabrali model koji možete lako da prodate, i koji dobro drži cenu? Ne želite da napravite grešku prilikom izbora automobila? Ako je tako, možda će vam biti zanimljivo da pročitate ovaj tekst do kraja. Uštedite novac!

Tekst: Aleksandar Todorović

Testoviautomobila-RS-LOGO

Verujem da ste još pre desetak godina čitali moje tekstove, savete, odgovore na pitanja na portalim Automarket, B92.net, Autobat, Mojauto.rs i Superauto, ali da još uvek imate nova pitanja za mene. Hvala vam na pitanjima, jer sam zahvaljujući njima shvatio šta ponajviše muči prosečnog srpskog kupca prilikom kupovine polovnog automobila.

Dragi vozači, vremena su teška, državnom budžetu stalno nedostaje novca, a njega najviše i najbolje popunjavaju kupci novih automobila. Bankarske kamate su i do tri puta veće nego u EU, pa vam onda preostaje samo vaš Najboljiauto.com i moji saveti, kako da za što manje novca kupite automobil po vašoj meri. Srpska Vlada možda ne razmišlja o kupcima automobila, ali mi zato mislimo na vas, i ovom prilikom vam otkrivamo šta biste  trebali da uradite kako biste  izbegli brojne zamke prilikom kupovine vašeg novog ljubimca, i kako da kupite jednako dobar auto za manje novca. Nismo mađioničari, već ćemo vas samo posavetovati kako da “čitate ispod redova”, i ono što vam prodavac kaže, i ono što vidite u reklami, ali pre svega ono što možete pročitati u testovima, i našim najobjektivnijim testovima u Evropi. Nemojte odustati od kupovine novog automobila, jer bezbednost vaše porodice nema cenu. Ali zato pročitajte naše savete i uštedite na hiljade evra, vaša pitanja ćemo pažljivo pročitati, i odgovoriti na njih.

1. Odredite budžet koji ste planirali da izdvojite za automobil. Nikako nemojte prenebregnuti cenu kasko osiguranja, doplate za metalik boju, te nepredviđene troškove, zbog cene vozila u salonu koja po pravilu uvek bude iznad cene u cenovniku, jer izloženi model možete dobiti odmah, ali sa opremom koju možda baš i niste želeli, a ipak ćete je platiti, samo da ne čekate nekoliko meseci za model sa skromnijom opremom, jer i vama je vreme novac, zar ne? Dakle, ako vam je budžet 14.000 €, gledajte samo modele koji koštaju do 12.000 – 13.000 €. Budete li platili automobil skuplje nego što ste planirali, presešće vam jedan od najlepših dana u životu: kupovina novog vozila. Jer novi auto, bez punog tanka goriva, i nije nešto zabavan, zato bolje kupite malo jeftiniji automobil nego što to vaš budžet može podneti. Ako kupujete polovan automobil, tu morate biti još obazriviji sa novcem, jer vas pored velikog servisa, koji i nije baš jeftin, verovatno čekaju dodatna ulaganja, jer na polovnom vozilu je sve dotrajalo, manje ili više, i pitanje je samo šta će prvo otkazati. Zato uvek ostavite neku pristojnu sumu, za nepredviđene kvarove, ali i za sve ono što se mora zameniti prilikom kupovine polovnjaka. Nemojte očekivati da auto star preko 10 godina sa cenom 3.000 € radi narednih godina kao “švajcarski sat”, i bez kvarova.

Foto: Branka Todorović

foto-todorovic-reno

2. Pogledajte koje automobile preporučujem u rubrici Pitali ste. Ako ne volite da se cenjkate i natežete sa prodavcem, samo ga pitajte: recite mi koja je najniža cena, odnosno najbolja ponuda za taj i taj automobil, jer su mi drugi dileri ponudili bolju cenu, i bolje uslove kupovine. Obavezno mu ostavite vašu vizit kartu, kontakt telefon, ime i prezime, jer se može desiti da vas pozove kroz koji sat ili koji dan, kada mu šef prodaje eventualno odobri specijalnu cenu za vas, ili im jednostavno “dogori do balčaka”. Dok je novac u vašim rukama, vi ste u velikoj prednosti, te tu poziciju ne ispuštajte tako lako. Napravite spisak automobila koji se uklapaju u vaš budžet, potrudite se da se u njemu nađu bar tri modela, iz više razloga.

Jedan od njih je što jednu od najvažnijih karakteristika kod automobila možete oceniti, proceniti samo vi, odnosno vaše telo. Tu pre svega mislim na položaj vašeg tela u odnosu na upravljač.  Jako je važno i kako se osećate u sedištu, da li vam je dovoljno prostrano, udobno, te da li možete podesiti visinu sedišta (ako model koji gledajte uopšte ima tu mogućnost), onako kako vam odgovora. Ukoliko imate porodicu, povedite je u kupovinu, jer je jako važno kako se osećaju vaša deca na zadnjoj klupi, a veoma je važno kako se oseća vaša žena, odnosno muž na suvozačevom sedištu. Nećete verovati: mnoge “sitnice” vam mogu zagorčati korišćenje vozila, odnosno putovanja.  Iako ste u auto salonu, zavežite pojaseve, a posebno se to odnosi na lepši pol, jer su inženjeri mahom muškarci, i oni pojase ne projektuju za žene, koje imaju grudi, kojima nije ugodno ako ih pojas isuviše steže. Kod nekih modela, sa već baznim paketima opreme visinu pojasa je moguće podešavati.

Kad imate novca za nov auto, onda ga kupujete na sajmu automobila od zgodnih hostesa, a kad nemate novca od preprodavca, koji će vas prevariti kako god da okrenete, osim ako pored vas nemate eksperta kako za automobile, tako i za prevarante. 

Foto: Aleksandar Todorović – BG sajam 2015

peugeot-slikao-todorovic

Ako će u porodici više članova voziti jedan, odnosno novi automobil koji kupujete, budite strpljivi i pustite ih da se što je moguće najbolje nameste za volanom, možda vaša žena nikako neće moći pronaći idealnu poziciju za upravljačem, a to vam može biti jako veliki problem, koji vas u bliskoj budućnosti može finansijski iscrpeti kupovinom još jednog porodičnog automobila, koji njoj odgovara, a to znači plaćanje još jednog osiguranja. Dok ste za volanom, osvrnite se pozadi, pogledajte koliko je automobil pregledan, ili nepregledan pri vožnji u rikverc.

Saznajte sve o automobilima: Najboljiauto.com

 

3. Ni pod kojim uslovima nemojte kupiti automobil ukoliko vam prodavac ne organizuje, ili ponudi probnu vožnju modela koji želite kupiti. Kao što nikada u životu, niste kupili cipele ili patike bez da ste ih probali, zašto biste to učinili sa vozilom koje košta stotinu puta više? Ako kupujete auto preko kredita ili lizinga, to je još veći razlog da insistirate na probnoj vožnji. Ako ne možete probati vozilo, ne kupujte automobil koliko god vam se dopadao, koliko god vam prodavac napravio dobru cenu, jer je moguće da vas već iza ugla čeka vozilo sa manjom, ili istom cenom, čijim ćete ponašanjem na putu biti mnogo zadovoljniji. Kao što u kuvanju male stvari čine da jelo bude izuzetno (ako se neko još seća Steve Karapandže), tako i neki detalji u vožnji, jednostavnost korišćenja vozila vas može oduševiti, ili totalno iziritirati.

Lancia-lybra

4. Novinari “nisu ljudi”, oni su pre svega novinari. Šalu na stranu, ono što zaista želimo da kažemo je da jako pažljivo čitate naše testove, a posebno uporedne testove, jer novinari koji dugi niz godina testiraju automobile, imaju primetno drugačiju percepciju performansi, agilnosti vozila od prosečnog ili nedovoljno iskusnog vozača. Drugim rečima, morate ponekad prevoditi novinarski rečnik na rečnik običnih ljudi. Jer onaj automobil koji je našem glavnom uredniku prosečno brz, vama se može učiniti da se zapravo radi o gotovo sportskom vozilu. Nekom je maksimalna brzina od 170 km/h više nego dovoljna, a nekome je smešno mala. Isto važi za ubrzanja, međuubrzanja, ili ponašanje vozila u zavoju. Novinari često upotrebljavaju izraze da upravljač nije dovoljno direktan i precizan, da se karoserija isuviše naginje u zavoju, a da vi to kao prosečni vozači nećete primetiti ni posle 200,000 km za volanom opisanog automobila, jer vi nećete voziti pa gotovo nikada testirano vozilo na limitu, ili iznad onoga što zdrav razum nalaže. Osim toga, ako ste kupac automobila, ne morate biti zaljubljenik u reli, Formulu 1, niti vam mora biti najvažnija zabava u životu škripa guma u zavojima.

Pošto novinarima sve to navedeno jeste bitno, napravite manji, ili veći otklon prema onome što su napisali, a sve u skladu sa vašim vozačkim umećem, afinitetima, i željama.

aleksandar-todorovic

5. Testoviautomobila.rs vam svakog meseca donose jako detaljne testove i opise polovnih automobila. Međutim, iako se vaš urednik Aleksandar Todorović ne ustručava napisati sve mane, ali i prednosti, svakog vozila na testu, uvek će se znati ko je pobednik, a ko je “fenjeraš”.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Novinarima, i onima koji misle da bez “brže vožnje nema uživanju u životu” svakako je mnogo važnija rubrika “Performanse” odnosno “Motor i menjač”. Morate biti fer prema sebi. Pre svega, nemojte prvo gledati ono što uvek prvo gledate, a to je recimo maksimalna brzina. Zapitajte samoga sebe koliko ćete često voziti brzinom od 180, 200 ili 220 km/h, te koliko ćete dugo tako voziti: jedan, dva, tri ili čitavih 15 minuta? Da li je zbog tih 15 minuta vredno odabrati automobil koji je 5 ili 10 km/h brži od vozila, koje vam nudi više udobnosti, niže troškove održavanja ili bolju opremu?

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

foto-branka-todorovic-meriva

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

golf-ivŠta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Da li je BMW 320d bolja kupovina od Passata?

 

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.