Pitanje: Poštovani g. Todoroviću, treba mi vaše mišljenje i vaša pomoć pri kupovini automobila. Za budžet od oko 5000 e dvoumim se izmedju Opel zafire B i VW turan. Zafira mi nekako lepša i spolja i unutra a i deluje mi veća a i malo je jeftinija. Koliko su pouzdani, koji motor je bolji (samo dizel), i održavanje, gde da obratim pažnju pri kupovini. Jedan opšti odgovor o karakteristikama auta, mada me vise zanima zafira pa moze više o njoj. Unapred hvala.
Prezentacija Renault Megana IV u Istri
Posle vaših tekstova kupujem Megane IV – Zašto ste mu dali samo 3,5 za kvalitet?

Odgovara Aleksandar Todorović: Pristojna Opel Zafira može da se kupi za 5.000 €, ali ne I VW Touran, koji je u proseku skuplji za oko 1.500 € sa istom opremom, kilometražom, i jendako snažnim motorom.
Kod nas auto dileri gotovo po pravilu imaju u ponudi Renault Scenic, i Opel Zafiru. Odmah da znate, ovi automobile jesu jefini, jer su u Evropi izašli iz mode. Međutim, dobro drže cenu i kasnije ćete ih svakako lako prodati, pogotovo ako su dizelaši.
Na linkovima, mogu da vidim samo da li je auto farban ili ne, ako su slike dovoljno dobre, i da okvirno kažem da li je naveden kilometraža realna ili ne.
Saveti, odgovori na pitanja, služe da vam pomognem da suzite izbor modela, automobile, a ne da vam preko pitanja za 15 evra, pomognem da kupite konkretan model. Za tako nešto ja moram da pogledam bar 50 automobila, sa suzim izbor na 2 automobila, koja će pregledati moj majstor, a posle i u vašem servisu po vašem izboru.
Pošto kupujete Zafiru za samo 5.000 € meni treba minimum mesec dana da nađem neku pristojnu, sa Scenicom je malo lakše. Za taj novac možete kupiti odličan Sandero, ili Opel Mericu. Zafiru teško, a dobar VW Touran nikako.
Kod nas Opel ima bolji imidž od Renaulta koji je na našim ulicama sve zastupljeniji. Međutim, ukoliko krenemo od motora, prednost je na strani “francuza”, jer je common-rail agregat dCi uglađeniji i tiši, što se primećuje uprkos odličnoj Opelovoj zvučnoj izolaciji. Opel je dosta dugo vremena kaskao za najboljima kada su dizel motori u pitanju, ali se sa novom generacijom DTI agregata sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindre približio po performansama HDI, JTD i dCi motorima.
Opelov motor 2.0 DTI razvija maksimalnu snagu od 100 KS pri relativno visokih (za dizel) 4.300 obr./min, i maksimalni obrtni moment od 230 Nm pri 1.950 obr./min.
Renaultov dizelaš 1.9 dCi je snažniji (105 KS), a maksimalnu snagu ostvaruje pri 4.000 obr./min, a 210 Nm obrtnog momenta isporučuje već pri 1.500 obr./min.
To znači da je Scenic sa ovim motorom primetno elastičniji i agilniji, što se lako primeti čak i u svakodnevnoj vožnji.
Ukoliko ubrzanja merite štopericom, ustanovićete da Zafiri 2.0 DTI do stotke treba 14,0 sekundi, a Scenicu 1.9 dCi samo 11,9 sekundi.
Renault postiže i veću maksimalnu brzinu od 180 km/h, koju mnogo lakše ostvaruje od Zafire kojoj treba osetno više vremena da maksimalnih 175 km/h.
Ono što Vas svakako više zanima je potrošnja, koje je kod Scenica u proseku 6,5 litara evro dizela, a kod Zafire za 1,0 litar veća.
Iako troše malo, servisiranje ovih modela nije nimalo jeftino, a tu pre svega mislim na ovlašćene servise. Uostalom, ovako sofisticirani motori traže modernu dijagnostiku i veoma iskusne majstore.
Pored svega toga, euro dizel na našim pumpama nije baš najboljeg kvaliteta, pa su zbog toga i servisni intervali skraćeni, a zemena ulja i filtera češći.
Opel je ovde u blagoj prednosti, pre svega zbog razgranatije servisne mreže, i nešto nižih cena rezervnih delova.
Međutim, nemački TUV tvrdi da Zafira ima puno “dečijih bolesti”, i nalazi se na neslavnom 89.mestu po učestalosti kvarova, dok je Scenic na dobrom 59.mestu. Opel Zafira ima veliku nosivost, od čak 550 kg, dok Scenic možete maksimalno opteretiti sa 490 kg. Nemački automobil ima i veći prtljažnik od čitavih 600 litara zapremine (Scenic skromnih 410 litara), ali kada se preklopi zadnja klupa, oba oduševljavaju, Opel sa 1.700 litara, a Renault sa 1.600 litara.
Inače u ovoj klasi, posebnu pažnju zaslužuje Citroen Picasso koji nudi čak 2.130 litara raspoloživog prostora (sa oborenim sedištem).
Zafira je funkcionalnija, i u ovom segmentu pobeđuje pionira ove klase – Renault Scenic. Pored toga, Opel se može pohvaliti boljom finalnom obradom, kvalitetnijim izborom materijala i ono što posebno iznenađuje boljim i temeljnijim sedištima, napred a posebno pozadi.
Zafira nije “nemački” tvrda, ali Scenic ima primetno mekše i udobnije oslanjanje, što se na našim putevima itekako oseti. U krivinama, Opel leži mirnije, neutralnije od Scenica, ima precizniji i direktniji upravljač i prava je šteta što nema bolji, snažniji motor.
OVO JE SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA
Mogu da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs