Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Pitanje: Najpre g. Todoroviću, želim da vam napišem da su vam rubrike sjajne, i da vaše tekstove sa prijateljima svaki dan čitamo, i komentarišemo. Ubedljivo ste najbolji u Srbiji. Vozim u firmu Fabiju 1.2, i taj auto je jako pouzdan, kvalitetan, i imam poverenje u Škodu. Meni se mnogo dopada Citroen Picasso. Roomster mi nije nešto lep, ali moja žena kaže da nije mnogo ružan, pa mi je ipak ovaj auto prva opcija. Gledam verzije 1.4 plus plin. Znam da pišete ljudima da ne ugrađuju plin, ali znam puno ljudi koji imaju Škode sa ugrađenim plinom, i samo dvoje od njih ima redovno probleme (ali na Mazdi i Toyoti, ovi sa Škodama ne). Ima ih malo u oglasima, pa me zanima vredi li kupiti Roomster. Koliko je udoban po nasim “putevima”, smeta li mu mali klirens, ima li mana? Da li Logan MCV može da se pordi sa Škodom Roomster? Unapred zahvalan, Zoran Jevremović. Sken uplatnice sam vam poslao.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Jevremoviću, Škoda Roomster ima nešto tvrđe podešeno ogibljenje, ali se relativno dobro nosi sa našim putevima, poput Fabije i Octavije. Ima klirens koji je u proseku klase, a izborom pneumatika ga možete malo ublažiti, ukoliko odaberete gume za nijansu višeg profila, recimo kupovinom zimskih pneumatika.

roomster-plavi

Ugradnju plina ne preporučujem, ali VW-ovi motori, zaista dobro podnose plin, naravno ukoliko ugradite instalaciju u nekom odličnom servisu, u suprotnom, imaćete problema čak i sa Škodom.

Ako kupujete polovan auto sa već ugrađnim plinom, računajte da mu je kilometraža tri puta veća nego što vlasnik tvrdi.

Danas nije toliko isplativa ugradnja plina kao nekad, sada je benzin čak jeftiniji od dizela.

Logan MCV ima veći gepek do Škode Roomster, ali realno, ne treba porediti ove automobile. Škoda je mnogo kvalitetnija, stabilnija, pouzdanija, udobnija. Mislim možete vi da poredite “babu sa devojkom”, ali gde to vodi? Ako želite ja ću vam detaljno uporedite ova dva modela, ali ispalo bi onda da je Dacija mnogo loša. To već i sami znate, zar ne?

Češki monovolumen kombinuje prednosti gradskih modela i karavana iz C segmenta, dok smeo dizajnerski iskorak predstavlja nešto novo u Škodinoj gami. Roomster se, zahvaljujući svom originalnom izgledu, okreće mlađim kupcima koji će umeti da cene izuzetnu varijabilnost ovog automobila, kao i već tradicionalno visok Škodin kvalitet. Uz proverene VW motore, uspeh ovog modela je neizbežan.

Nedostaci Roomstera, su česti kvarovi svetlosnih grupa, poremećaji elektronike, i problemi sa predimenzionisanim točkovima, koji su neki “mudri” vlasnici montirali. Kočioni sistem je sklon kvarenju, tromi osnovni benzinski motor, neadekvatan za duža putovanja.

Auto jedinstvene prostorne koncepcije i zanimljivog dizajna prvi put je u obliku studije predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu 2003. godine. Nakon neznatnih izmena i dorada, Roomster je konačno ušao u serijsku proizvodnju krajem prošle godine i odmah uspeo da nadmaši konkurente poput Renault Modusa i Opel Merive. Sa prtljažnikom od 450 litara, koji se preklapanjem zadnjeg sedišta jednostavno povećava na 1.550 litara, Roomster je rekorder u svojoj klasi.

Češki miniven ima identičan prednji kraj kao Fabia, sa velikim svetlosnim grupama elegantno uklopljenim sa decentnom maskom hladnjaka i masivnim branicima koji prate osnovne linije zaobljene karoserije. Maštovito dizajnirani Roomster jednako je zanimljiv i kada otvorite masivna vrata. Enterijer odiše kvalitetnim materijalima koji ispunjavaju stroge nemačke norme, a kokpit je pregledan i dovoljno maštovito osmišljen, bez nepotrebnih preterivanja sa novotarijama. Zahvaljujući novoj platformi i međuosovinskom razmaku od 262 cm, na zadnjem sedištu ima više nego dovoljno mesta i za krupnije putnike, odnosno par centimetara više nego kod skuplje Octavije.
Praktični i inovativni VarioFlex sistem zadnje klupe zasniva se na konstrukciji od tri odvojena sedišta kojima se može rukovati zasebno, čime se dodatno doprinosi velikoj varijabilnosti Škodinog monovolumena. Pored toga, nasloni zadnjih sedišta su podesivi i po nagibu, tako da je moguće racionalnije rasporediti prostor namenjen putnicima i prtljagu.

Paleta motora je izuzetno bogata i čini je ukupno šest agregata. Najslabiji benzinac je trocilindraš 1.2 12V HTP sa 64 KS koje postiže pri 5.400 o/min. Prisutan je i ponovo obnovljeni već poznati 16-ventilac od 1,4 litra sa 86 KS koje postiže pri samo 5.000 o/min. i respektabilnih 132 Nm obrtnog momenta. Najsnažniji benzinac od 1,6 litara i 105 KS, te 153 Nm namenjen je zahtevnijim vozačima. Već čuvene TDI (PD) dizelaše predvodi robusni motor od 1,4 litra sa dve verzije – od 70 i 80 KS, dok je ljubiteljima brze vožnje namenjen provereni i pouzdani 1.9 TDI agregat sa 105 KS i 240 Nm obrtnog momenta koji se jednako uspešno vrti i u Golfu V. Uz izuzetno precizan menjač i direktan upravljač, Roomster je – na iznenađenje mnogih – pravi vozački automobil, a takve afinitete prati i odlično usklađeno ogibljenje, koje je i dovoljno udobno za duža putovanja. Uz dobru zvučnu izolaciju, treba pohvaliti i odlično oblikovana sedišta koja dobro drže telo i u oštrim krivinama, kao i predvidljivo ponašanje Roomstera pri nagloj promeni pravca.

Dobre vozne karakteristike prati i odlična pasivna bezbednost, potvrđena sa maksimalnih pet zvezdica na uglednom EuroNCAP kreš testu. Uz sve to, Škoda na našem tržištu ima i razgranatu servisnu mrežu što, uz umerene cene održavanja, preporučuje Roomster i onima koji prilikom kupovine automobila krajnje racionalno razmišljaju. Treba računati i na činjenicu da svi Škodini modeli izuzetno dobro drže cenu, te da veoma lako i brzo menjaju vlasnike. Roomster je, dakle, novo poglavlje u Škodinoj dugoj istoriji, uz moderan duh ujedinjen sa starim vrednostima koje, sa godinama eksploatacije, naročito dolaze do izražaja.

OVO JE SAMO SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA. 

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Testoviautomobila-RS-LOGO

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Da li je BMW 320d bolja kupovina od Passata?

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *