Kakva je Toyota RAV 4 2003. godište?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, rubrika vam je sjajna pratim je već godinama. Dopada mi se RAV4, i planiram da ga kupim, ali da godište ne bude ispod 2003 g. Na raspolaganju imam 7 000 Evra. Za taj novac sumnjam da mogu naći nekog dizela a benzinci se mogu naći, pogotovo oni sa 1.8 litara. Godišnje prelazim oko 20.000 km. Sad me zanima vaše mišljenje kad bih kupio ovaj sa 1.8 litara i naknadno da mu ugradim plin dali treba ocekivati neke probleme, pošto sam čitao vaše tekstove na tu temu, i uopšte vaše mišljenje o 1.8 motorima na ovom automobilu? Pozdrav od Željka.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Željko, na žalost, moram vam reći da ćete imati popriličnih problema ako ugradite gas, posebno je problem što se radi o Toyoti, a Toyotini motori jesu najpouzdaniji na svetu, ali loše podnose konverziju na gas.

Toyotin 2.0 VVT-i agregat se ugrađivao u RAV4, model iz 2003.godine. Toyota nije ugrađivala 1.8 motor u RAV4, ali je moguće da je neko “ubudžio” takav agregat u RAV4, motor iz Celice, odnosno modela MR2. Navedeni motor ima kvadrati prečnik i hod klipa, 86 x 86 mm, što mu omogućava da postiže jako brzo visoke obrtaje, iako već na 5.400 o./min radilice postiže maksimalnu snagu od 128 KS. Najveću silu, odnosno maksimalni obrtni moment pruža na 4.400 o./min radilice, tačno 178 Nm, ali lepo vuče već od 3.500 o./min. Prosečno troši 11,0 litara, u gradu, i bar jedan litar više.

Ugradnju gasa ne preporučujem ni u jedan automobil. Problemi čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije javljaju se već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara. Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom. Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepi na veoma osetljive i sofisticirane dizne. Stradaju sicevi ventila. Izduvni ventili su preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 30%, pa nije čudo što se brzo oštete.

Benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba. Postoji i snažnija, bolja verzija ovog motora od 152 KS (112 KW), sa 195 Nm pri 4.200 o./min radilice. Motor je izuzetno kvalitetan i pouzdan.

 

TESTIRALI SMO: Kia Sorento 2.2 CRDi AWD

TESTIRALI SMO: Volvo XC90 D5 AWD

TESTIRALI SMO: Kia Sportage 2.0 CRDi AWD

TESTIRALI SMO: Nissan X-Trail 1.6 DCI X-Tronic

Želim polovnjak od 6.500 evra da bude kao nov!

Da li je Auris bolji od Mazde 3 i ceed-a?

Šta kupiti: Alfu 159 ili Vectru?

Kupujem Megane IV – Zašto samo 3,5 za kvalitet?

Dajte mi savet: Benzinac , dizelaš ili plin?

EGR Ventil: Sve o njemu

Polovni: BMW koji nije za preporuku

ODGOVORE i PITANJE ČITAJTE NA  SAJTU TESTOVIAUTOMOBILA.RS (KLIKNITE OVDE) i Najboljiauto.COM

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Svi mi kažu beži od Francuza – Zašto?

Honda Accord Vs Volvo S60 Vs CR-V

Koji auto kupiti za 4.500 evra?

Polovni automobili: Šta kupiti za 1.000 evra?

Bojan Vukosavljević: Uporedite mi Lagunu i Megane

Koje ulje da sipam u Focus II?

Polovni automobili za 2.000 evra

Da li je Toyota zaista kvalitetna?

Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?

Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?

Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?

Pitanje iz Travnika: Qashqai 1.2 Vs Qashqai 1.5 DCI

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je Opel Vectra C?

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Šta kupiti: Accord, Avensis, Lacetii ili…

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo

2 komentara

  1. Darko

    Postovani gosp. Todorovicu, jako cenim Vase znanje o automobilima i pomoc kuju pruzate ljudima, zaista za svaku pohvala. Hteo bih samo da dodam svoje neko iskustvo: Vozim Toyotu Avensis karavan 2002. godiste 1.8vvt benzin-plin. U pitanju je sekvent plin Lovato. Prethodni vlasinik je ga je vec kupio sa ugradjenim plinom, presao preko 40.000km, zatim sam ga ja kupio i evo gazim 45.000km za zadnje 3 godine. Dakle motor je do sada presao verovatno preko 100.000 km na plinu mozda i 150.000km od ukupno 250.000 koliko trenutno ima. Motor i dalje radi kao svajcarski sat, gram ulja ne potrosi od zanene do zamene, ulje posle 7500 km zuto kao limun, moze da se vrati u bocu i ponovo proda kao novo. Nikakav problem sa motorom… ni kod mene ni kod prethodnog vlasnika, niti sa ventilim niti ista drugo slicno. Do sada sam samo ja na razlici u ceni goriva ustedeo da mogu sada komotno da uradim ful generalnu i da budem plusu. Ali generalna nije ni na vidiku. Na 100.00km koliko je minimalno presao ovaj motor na plinu do sada je na razlici u gorivu ustedjeno 5000 eura a siguran sam da ce gurati jos minimum 100.00 bez problema sto je usteda od 10.000 eura od kojih skoro moze da se kupi nova Coroala. Moj Avensis izrabljujem u teskim uslovima, vucem prikolicu od 2t neka tovarim i 2.5t, i to vucem po brdima, lamelu malo cesce menjam, karoseriju sam izduzio jedno 5cm zbog tegljenja prikolice ali motor ko nov i to na tng… Svrha celog mog komentara je da se plin itekako isplati, mozda malo skracuje vek nekim komponentama ali kada se uzme u obzir sve vecavrazlika u ceni itekako se isplati. Normalno redovna cak i preredovna zamena sto kvalitetnijeg ulja je osnovni uslov za ocuvanje motora.
    Srdacan pozd i svako dobro.
    Darko

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.