Kinezi kupili 23 miliona automobila

Vapaj uvoznika automobila da se uvede sistem staro za novo, kako bi kupac novog automobila platio manji PDV, Vlada Srbije ignoriše. Nema nikakvih podsticaja za kupce novih automobila. Doživeli smo da prosečan Kinez može lakše da sebi priušti nov automobil nego prosečan Srbin. Kina je za 10 godina utrostručila sviju industrijsku proizvodnju, a kod nas je sve gore i gore. Kako onda do novog automobila?

Prodaja automobila u Kini 2014. godine premašila je cifru od 23 miliona automobila. Prodaja je u 2014. godini porasla 6,9 odsto, na 23,49 miliona automobila i privrednih vozila, što je manje u odnosu na ciljani rast prodaje od 8,3 odsto, saopštila je Kineska asocijacija proizvođača automobila (CAAM). U 2013. godini, prodaja je skočila 13,9 odsto, na 21,98 miliona automobila, podstaknuta oporavkom japanskih brendova koji su prethodno bili pogođeni političkim sporom između zvaničnog Pekinga i Tokija.

Kina je zadržala poziciju najvećeg tržišta automobila na svetu, ispred Sjedinjenih Američkih Država u kojima je 2014. prodato 16,5 miliona automobila, za 5,9 odsto više nego 2013. godine. Prodaja putničkih vozila u Kini porasla je 9,9 odsto na 19,70 miliona u 2014. godini, navodi se u saopštenju CAAM-a, i dodaje da se u 2015. godini očekuje zadržavanje “relativno visokog” rasta prodaje putničkih automobila, ali verovatno uz manji skok zbog ekonomskog usporavanja i štrožih propisa u pogledu emisije štetnih gasova. Naime, mnogi veliki gradovi ograničili su ili će tek ograničiti broj dozvola za kupovinu novih automobila zbog sve većeg zagađenja vazduha u urbanim sredinama u Kini.

Rusija drugo najveće tržište automobila u Evropi, doživelo je veliki pad krajem prošle godine, jer se prosečna plata u Rusiji sa 680 sunovratila na 380 evra, i nema još naznaka gde je dno. Audi je prestao sa prodajom automobila u Rusiji, kao i Seat, i još mnogi drugi proizvođači automobila. Toyota i Nissan ne planiraju da se povuku sa tržišta Rusije.

Za sve kupce automobila pozitivno je to što je nafta na svetskom tržištu znatno pojeftinila, i što se očekuje i dalje pad vrednosti “crnog zlata”. U Srbiji pad cene goriva ide sporije, zbog nedovoljne konkurencije, i nedavno povećanih akciza za naftne derivate od 5 dinara. Kad u Srbiji sipate gorivo, pola novca uzima država Srbija. Mislite o tome.

Priredio: Aleksandar Todorović, urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.