Ko je skuplji za održavanje: BMW 320 d ili Alfa 156 1.9 JTDm?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, moja dilema je sledeća: Naime, odlučio sam da kupim limuzinu, ceo život sam vozio male automobile. Dve godine već nemam automobil, a poslednji koji sam imao bio je Fiat Uno Turbo, išao je kao metak. Zbog toga ne želim kilav automobil, ali želim auto koji je dovoljno jeftin za održavanje. Da li je BMW preskup za servisiranje?

Vozio sam i BMW 320i malo starijeg godišta (očev automobil). Meni se dopada BMW 320d 150ks, 2004, restajling, i Alfa 159 1.9 16v 150ks, 2007. Planirao sam da odvojim 7000 evra. Volim vozačke automobile, dobar osećaj za volanom,držanje na putu, krivinama. Ako imate nešto bolje na umu od navedenih, rado ću vas poslušati. Hvala Vam unapred! Pozdrav, Marko.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Marko, hvala vam na poverenju, i hvala vam na zanimljivom pitanju. Alfa Romeo ima nekoliko jako dobrih, vozačkih automobila, koji imaju jako dobro prikrivene mane prednjeg pogona, a tu pre svega mislim na trakciju, koje je uvek primetno bolja kada se snaga prenosi preko zadnjih točkova. Takođe, ne možete porediti šestocilindrični benzinski motor, i to iz BMW-a, koji je pojam ravnomernog razvoja snage sa turbo dizelom. Turbina mora imali bar malo kašnjenje, jer ne može trenutno da pomogne motoru, mada danas je to rešeno sa dvostrukim turbinama, manjom, i većom, a još bolje rešenje za brži odziv je kompresor (koristi ga recimo Mercedes). Alfa Romeo 156 je bar dva puta jeftinij za odravažnje od BMW-a.

BMW-320d 2006Razlog za popularnost BMW-ovih “trojki”, koja je Srbijom zavladala početkom osamdesetih, treba potražiti u činjenici da je samo ova kuća iz Minhena zaljubljenicima u brzinu nudila rasne sportske automobile po razumnoj ceni. Kombinacija sa snažnim motorom napred i pogonom nazad je činila modele sa plavo-belim propelerom na nosu jedinstvenim. Danas, u novom milenijumu, mnogi brendovi su odustali od svoje prepoznatljive politike – gotovo svi, što će reći, osim BMW-a. Čak i danas nova serija 3, uprkos ogromnoj količini elektronike, tako direktno i konkretno komunicira sa vozačem, da je preko volana moguće precizno dobiti informaciju o “naborima” i ostalim neravninama na putu. Iako se radi o zrelom automobilu, nema sumnje da je on namenjen mlađoj klijenteli. Iza masivnih vrata nalazi se donekle hladan enterijer čistih, fluidnih linija, sa tradicionalnom BMW-ovom ergonomijom. Materijali deluju dovoljno kvalitetno, dok su sedišta i dalje uzana i udobna samo ukoliko nemate problema sa kilogramima, a putnici na zadnjem sedištu i dalje moraju sedeti povijene glave. Dakle, sve je po starom u bavarskom bestseleru.

Motor od 2,0 litra i 150 KS najbolji je u svojoj klasi – izuzetno je tih i prefinjen, moglo bi se reći – milozvučan, dok je prilikom vožnje po autoputu gotovo nečujan zahvaljujući odličnoj zvučnoj izolaciji. Udobnost je zato u drugom planu: opruge su izrazito sportski naštimovane, zbog čega automobil nervozno registruje uzdužne neravnine, zahtevajući od vozača uvek maksimalnu koncentraciju. Vožnja krivudavim planinskim putem je, sa druge strane, ostvarenje snova svakog pravog vozača: BMW je veoma neutralan čak i kada ga vozite na limitu, do koga stižete brzo zahvaljujući obrtnom momentu od dovoljnih 330 Nm,

bmwBMW 320d je ozbiljan, sportski automobil, namenjen isključivo i jedino onima koji umeju da cene ubedljive performanse i znaju i da izađu na kraj sa njima. Zbog toga u ovom smislu BMW trenutno nema pravu konkurenciju, jer ne postoji automobil sličan ovom sofisticiranom sportisti, koji nudi divlju, adrenalinsku vožnju. Ako ikako možete, kupite 330d, to je idealan automobil za vas, jer ćete tek sa ovom verzijom biti maksimalno zadovoljni. BMW 320d je za one kojima je dovoljan imidž.

Alfa jeste konstruisala pouzdan automobil model 159, i ozbiljno zapretila premijum brendovima kao što su BMW, Mercedes i Audi. Polovna Alfa 159 predstavlja vrlo dobru kupovinu, jer nudi vrhunsku bezbednost, stabilnost i dinamiku vožnje, uz veoma dobru paletu agregata. Kod nas su najpopularnije verzije sa turbo dizel common-rail agregatima od 1,9 litara. Novija Alfa 159 jeste razumnija, racionalnija kupovina, automobil sa manje kilometara je uvek dugoročno isplativija investicija, dok će vam stariji BMW izbiti više novca iz džepa, to je sasvim izvesno. Alfa 159 je i primetno udobnija od BMW-a, ne oseća tako puno neravnine sa puteva, i po meni ime udobnija sedišta, koja manje zamaraju na dužim putovanjima.

Alfin servo upravlja je jako dobar, direktan, brz, skoro je na nivou onog kod BMW-a, ali menjač je nešto sporiji, i neprecizniji, i to primetite tek kada poželite da vozite brže od granica “razuma, odnosno mislim kada menjate brzine oštro sportski. Ako odustanete od BMW, i kupite Alfu 159, znajte da za taj novac niste mogli da kupite automobil koji ima više sportske krvi od italijanske limuzine, jer Audi A4 je ipak nešto drugo, za drugačije vozače. Nema puno alternativa, Honda Accord i Mazda 6 jesu automobili kvalitetniji od Alfe 159, ali ih ima jako malo u oglasima, i cene su im primetno jače. Hondin turbo dizel 2.2 je hi-tech agregat, prosto je neverovatno koliko su japanski inženjeri uspeli da konstruišu tih, i uglađen dizel, ali on je preskup za registraciju. Motor 1.9 JTD u Alfama prelazi bez ikakvih problema preko 400,000 km, i jako dobro toleriše prljavštinu u gorivu, jer je to zapravo prvi common-rail u serijkoj proizvodnji.

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Oštetio sam felnu

Plivajući zamajac: sve prevare

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.