Koji auto kupiti za 4.500 evra?

Pitanje:  Poštovani gospodine Todoroviću, nas je petoro, imam skoro svakog meseca jedno putovanje do Beograda, a pre svega želimo auto koji je komforan i dovoljno brz. Podrazumeva se da za navedeni novac želim kompletnu opremu, i snažan motor, te veliki gepek. Koji je od ova dva modela isplativiji što se kaže cena – kvalitet. Do sada sam bio zadovoljan sa 206-icom, pa blagu prednost dajem Peugeotu 407 1.8. Peugeot 206 sam prodao jer je stigla beba, i stvarno nam je postao pretesan. Moj prijatelj vozi Chevrolet Cruze 1.8 i prezadovoljan je. Imao sam prilike da provozam Chevrolet Epicu 2.0 (benzinac sa ugrađenim gasom) od mog direktora, i prosto sam se oduševio. Šta biste vi odabrali na mom mestu, ako nije tajna?

Moj prijatelj tvrdi da i vi vozite Chevrolet Epicu. Da li je Peugeot 407 1.8 pouzdaniji i bolji automobil od Epice. Ugojio sam se u poslednjih par godina skoro 10 kg, pa želim malo komotniji auto. Naravno, kupujem benzinca, jer živim u malom gradu, pa se retko vozim kolima, do sada smo prelazili oko 10.000 km godišnje. Auto mora da bude dovoljno brz. Nisam neki zaluđenik, ali mi je 1.4 motor od 75 KS u 206-ici preslab. Ne planiram da ugrađujem gas. Moj otac je ugradio gas u Corollu 2001.godište, i par puta godišnje mi kuka, jer je zbog gasa morao u servis.

autoveb_com_logo

Ime i prezime: Siniša

Kada planirate kupovinu?: Za mesec dana

Kakav auto kupujete?:            polovan

Koliko novca želite da potrošite?:      do 4.500€

Šta trenutno vozite?:   Prodao sam Peugeot 206

Između kojih se automobila dvoumite?: Peugeot 407, Chevrolet Epica

Gde ste čuli za moj sajt?:  Preporuka prijatelja

Koliko kilometara godišnje prelazite?:            oko 10.000 km

Da li biste platili da vam pronađem auto?:      Da

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Siniša, hvala vam na zaninljivim pitanjima, i poverenju. Navedeni modeli i jesu predviđeni za duga, naporna putovanja, i jesu mnogo udobniji od vašeg Peugeota 206. Ova dva automobila pripadaju D segmentu, nude dovoljno mesta i za putnike na zadnjem sedištu, i mogu se pohvaliti veoma mekanim ogibljenjem. Odlični PSA motor od 1,8 litara i 125 KS, koji se ugrađuje u Peugeot 407 obezbeđuje pristojne performanse, ali redni GM-ov šestak od 143 KS “kvadratnog” promera prečnika i hoda cilindra od 52 x 52 cm, nudi daleko bolju kulturu rada, veliki obrtni moment od 195 Nm (Peugeot iz manje radne zapremine izvlači 170 Nm) i bolja međuubrzanja. Elastičniji motor u korejskom automobilu ne pruža samo bolje putne proseke, već i opušteniju vožnju, jer je potreba sa posezanjem ručice menjača kod modela sa dalekog istoka daleko manja.

Kada je vozna dinamika u pitanju, 407-ica nudi više od Epice, pored toga ima bolje i rezistentnije kočnice, koje se teže pregrevaju, a pored toga i kasnije podupravlja u krivinama. Chevroletov servo upravljač je po američkim standardima, što će reći: nedovoljno direktan. Korejski menjač je daleko bolji, i jednako je precizan kao onaj u skupljem Peugeotu.

Epica izgleda i danas dovoljno moderno, iako treba priznati Peugeotu da je sa dizjanom 407-ice pogodio pravo u “metu”. Iako je na prvi pogled jasno da su se Korejci prilikom dizajniranja više oslanjali na već viđene forme, pa je tako silueta Chevroleta  konvencionalna, ali boljem izgledu svakako doprinosi velika maska hladnjaka, moćne svetlosne grupe, i alu felne. Francuski dizajn je daleko avangardniji, i može se reći da je 407-ica elegantnija, ali svakako iz moju ogradu da o ukusima nikada ne vredi raspravljati.

Enterijer ovih modela je sasvim u skladu sa klasom kojoj ovi modeli pripadaju. Plastika je dobrog kvaliteta, tapacirung takođe, a finalna obrada je kod oba modela vrlo dobra. U Peugeotu ima manje prostora, sedi se za nijansu skučenije, ali je u Chevroletu uprkos većim dimenzijama, krupnijim vozačima daleko teže da nađu idealnu poziciju za volanom, zbog krova koji se veoma naglo spušta. Epica je na zadnjem sedištu daleko raskošnija od Peugeota 407 (to vaša beba neće primetiti, ali tašta hoće).

Ne znam tačno, šta za vas znači dovoljno brz automobil, ali znam da Epica, može sa lakoćom da pretekne veliku većinu automobila na auto putu, sa mnogo zvučnijim i skupljim etiketama. Korejska limuzina maksimalnu brzinu od 207 km/h dohvati veoma lako, a do stotke iz mesta mirovanja stiže za 9,9 s. Kod Peugeota 407 1.8, postizanje velikih putnih brzina ide sa više muke i naprezanja (uostalom četvorocilidrični motor ne može da se meri sa rednim šestakom u Chevroletu), ali maksimalnu brzinu od 203 km/h ipak može da dosegne. Ovi automobili troše oko 10,0 litara, ali u gradu mogu biti znatno žedniji, mada ne troše kao kamion.

Iako Peugeot 407 nije više u cvetu mladosti, računajte da će malo bolje držati cenu od Epice, koju kasnije nećete moći lako i brzo da prodate (neće se mnogo otimati ni i o veliku 407-icu). Što se cene održavanja tiče, servis za Epicu je jeftiniji.

Kada se sve sabere i oduzme, Chevolet je ipak malo bolja kupovina.

Ovi modeli nemaju ni izbliza dovoljno sportskih osobina, tako da za vozača, koji uživa u brzim prolascima kroz krivine svakako nisu prvi  izbor. Ipak, ako bih morao da se odlučim, odabrao ih bi Epicu, ali sa common-rail, turbo dizel motorom (italijanski agregat VM Motori), koji se može pohvaliti velikim obrtnim momentom, i prosečnom potrošnjom od 8,0 litara evro dizela. Košta u proseku 5.000€, a u serijsku opremu paketa LS spadaju alu felne, klima uređaj, CD plejer, maglenke, bočni vazdušni jastuci i zavese (prednji se podrazumevaju) kao i kožna sedišta, ali i sve ostalo što se u ovoj klasi podrazumeva.

Kompletan odgovor pročitajt na mom drugom portalu www.Autoveb.com (Klikni ovde).

VAŽNO OBAVEŠTENJE. ZBOG DRAGANA ĐURIĆA IZ BEOGRADA, KOJI MI NIJE ISPLATIO DOGOVORENI HONORAR (IAKO SAM MU ODOBRIO POPUST OD 6000 DINARA) NEĆU VIŠE NIKOM TRAŽITI AUTOMOBIL DOK MI NE UPLATI UNAPRED NOVAC I ZA TROŠKOVE, I ZA MOJ HONORAR. TAKOĐE VAS MOLIM DA ANGAŽUJETE VAŠEG MAJSTORA ZA TRAŽENJE AUTOMOBILA, BIĆE VAM SKUPLJE, ALI TAKO ĆU JA BITI POŠTEĐEN VEOMA TEŠKOG, NEZAHVALNOG POSLA, OD KOJEG JA NEMAM NIKAKVU ZARADU. POŠTO NE MOGU DA BUDEM NI NA NULI, KAO U SLUČAJU G.DRAGANA ĐURIŽĆA IZ BEOGRADA, KOME SAM NAŠAO CRVENU OPEL ZAFIRU 1.6 16V SA PRAVIH 202.000 KM, KOJU JE ON PLJUVAO, A POTOM KUPIO, AKO NEKO BAŠ INSISTIRA DA MU JA LIČNO TRAŽIM AUTO, DAKLE I HONORAR I TROŠKOVE PLAĆA UNAPRED, A PRETHODNO NEKA SE RASPITA KOLIKO BI MU MAJSTOR UZEO DA PREGLEDA 50 AUTOMOBILA NA 50 PLACEVA U BEOGRADU.

logo-tst-hr

Kakva je Škoda Roomster?

Koji auto za 1.000 evra?

Koji auto preporučujete za 7.000 evra?

Clarkson izabrao 10 najgorih automobila

Koju limuzinu kupiti za 4.500 evra?

Autoveb.com: Najčešće greške pri izboru automobila

Najjeftiniji kineski automobil Z100 8.000 KM!

Uporedite mi Civic, Mazdu 3 i Auris sa Accordom

Volvo