Koji auto se retko kvari?

Pitanje:  Poštovani g. Todoroviću prvo želim da izrazim veliko poštovanje prema Vašem znanju.Pošto je došlo vreme da kupim automobil, želeo bih da mi preporučite benzinca ili dizelaša od 1.3 do 1.6 litara,  2006-2008 godište. Godišnje prelazim od 8000-10000 km, većinom gradske vožnje, 1-2 puta godišnje duži put tipa more ili planina, kod vozila su mi bitni pouzdanost, dobra limarija kao i izdržljivi motori, održavanje.Takođe interesuje me koliko prelazi Fiatov 1.3 mjet pre ozbiljnijih problema pošto sam pročitao da je konstruisan za kilometraže do 250.000 km.Ovo Vas pitam zbog toga što dizeli kod nas na tržište dolaze već sa kilometražama preko 300.000-400.000 km. Pozdrav i hvala, J.Mitrović.

Foto: A.Todorović

Koliko košta da nam nađete auto g.Todoroviću?

 

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Odgovara A.Todorović: Gospodine Mitroviću, hvala na poverenju, i vrlo zanimljivom pitanju, koje sam malo više analizirao ovih dana. Zapravo vi ste se već sami sebi dobrim delom odgovorili na postojeću dilemu. Moderni turbo dizel agregati se projektuju da izdrže 400,000 km, ali pod uslovom da se redovno održavaju, i da sagorevaju kvalitetno gorivo. Od kvaliteta goriva, ulja, umnogome zavisi vek motora, ali dobrim delom dugovečnost agregata zavisi i od vozača. Vlasnici turbo dizela u Srbiji uglavnom “blage veze” nemaju kako funkcioniše motor sa turbinom, i ne znaju šta je turbo punjač i kako radi, važno im je da motor “dobro čupa”, i troši manje od benzinca. Zbog svega toga, kupljeni Punto 1.3 mjet u Srbiji teško može da dogura do 250,000 km, posebno ako mu je vlasnik iz “paklenog” Beograda, gde se svaki polazak na semaforima pretvaru u trku bez kraja. (ako ga čuvate može da pređe i 700 000 km)

Doduše, svaki dizel, pa i turbo dizel mnogo bolje podnosi delimična opterećenja, kakva su pristuna u režimu stani-kreni. Ako je ikako moguće kupite Punto 1.3 mjet iz uvoza, modeli iz Italije, sa duplo većim kilometražama imaju motore u bolje stanju od modela koji su samo po Srbiji voženi, toliko o kvalitetu našeg goriva, i kvalitetu servisa.

aca-yaris-2Što se tiče limarije, korozije, o tome ne morate da brinete, osim ako je automobil bio havarisan, a potom loše popravljen. Antikorozivna zaštita je danas vrlo dobra pa gotovo na svim modelima. Vama će pare odlaziti na nešto sasvim drugo, kao i svim vozačima u Srbiji koji imaju malo moderniji, i skuplji automobil od Juga, a to je trap. Godišnje ćete morati bar dva puta da kontrolišete trap, da menjate krajeve spona, silen blokove, a ako automobil ima više od 150,000 km znaju i amortizeri da “ispuste dušu”.

FIAT proizvodi automobile koje se već decenijama “najviše kvare”, tako tvrdi TUV, ADAC, JD POWER. Doduše, poneki magazin zna da objavi veliki test od 100,000 km tvrdeći da je FIAT znatno unapredio pouzdanost i kvalitet, ali koliko možemo verovati novinarima i časopisima, koji zapravo žive od reklama. po meni, FIAT-ovi automobili nisu tako loši, i nepouzdani kao što statisika tvrdi, i sam posedujem automobil italijanske proizvodnje (na moju sreću to ipak nije FIAT), i mogu vam reći da je kvalitet FIAT-ovih automobila daleko bolja nego što Nemci tvrde. Pouzdanost FIAT-ovih motor je odlična! Ranije sam se više oslanjao na podatke TUV-a, sada se više oslanjam, posebno poslednjih par godina, na ono što vidim u servisima, prilikom detaljnih kontrola, a to je da recimo jedan Grande Punto može da se meri čak i sa Toyotom.

Ja ću vam preporučii pored Grande Punta i Toyotu Yaris iz 2008.godine, ali uslovno, pošto su im često u oglasima cene nerealno visoke. Raspitajte se malo temeljnije kod vlasnika Yarisa koliko su zadovoljni sa ovim automobilom, i pitajte ih da li su imali nekih problema, i sve će vam biti kristalno jasno. Yaris 1.3 inače stalno potvrđuje kvalitete prethodne generacije. Sofisticirani VVT-i agregat, dobra ergonomija, dobre vozne osobine, niska potrošnja i maksimalnih pet zvezdica na EuroNCAP kreš testu čine ga dobrom kupovinom. Za razliku od ostalih konkurenata u B segmentu, Yaris je osetno kraći od 4 metra – što je sada prosek kod gradskih modela – ali nudi više mesta za putnike. Trika nema – ovo je postignuto najviše zahvaljujući, da tako kažemo, minimalističkom motornom prostoru, gde je sve “spakovano” u centimetar. Loša strana ovakvog rešenja jeste da ono otežava posao mehaničarima, ali Toyote se toliko retko kvare da ćete majstora viđati samo prilikom redovne promene ulja, i to na 20.000 km. Ovaj podatak je odavno poznat brojnim vlasnicima Corolla iz devedesetih.

Yaris sa 1.3 VVT-i agregatom dorastao je mnogo skupljim automobilima, jer se ovaj Toyotin motor može pohvaliti veoma ispeglanom krivom obrtnog momenta, tako da već pri 3.000 o/min. motor isporučuje silu od 120 Nm. Uz dobro proračunate prenosne odnose u menjaču, dobra međuubrzanja su zagarantovana, a posebno oduševljava ručica izuzetno kratkih i preciznih hodova. Komande su praktične, iako je potreban kraći period privikavanja na centralnu konzolu iznad koje je postavljen digitalni displej sa 3D efektom. Pomenuto rešenje pokazalo se kao daleko bolje i funkcionalnije od klasičnih analognih instrumenata, jer je postignut cilj da vozač pri gledanju na instrumente ne menja fokus.

Toyotin benzinac 1.3 VVT-i može sasvim sigurno da pređe više od 300,000 km, i primetno je kvalitetniji automobil od recimo Suzukija. Kod benzinskog motora ne može da vam otkaže turbina na 120,000 km, a ni plivajući zamajac. Drugim rečima, za nekog ko prelazi godišnje samo 8,000 km, isplati se samo benzinac. Ako budete ugradili gas, znatno ćete ubrzati propadanje Toyotinog agregata. U svakom slučaju, želim vam puno sreće prilikom kupovine polovnog automobila. Problem je samo što je Yaris preskup, i što za isti novac možete kupiti Grande Punto sa manje kilometara i boljom opremom, a koji je inače zabavniji za vožnju, bar meni. Clio III je na primer najudobniji u klasi, a VW Polo je najkvalitetniji.

OVO JE SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSTLAT G.JANKOVIĆU NA MEJL, KAO  I ODGOVORI NA NJEGOVA DODATNA PITANJA. 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Ako ste već pronašli automobil koji želite da kupite, i ne znate da li ste doneli dobru odluku, za vas postoji rubrika HITNA KUPOVINA-BRZI ODGOVORI . Što preciznije napišete pitanje, to će i odgovor biti direktniji, korisniji i za vas, i za sve ostale koji imaju slične nedoumice oko izbora vozila. Ako vam je hitno potreban odgovor, u roku od 24h cena je 2 500 dinara.

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Pitanja možete slati i na moj drugi sajt www.Najboljiauto.com/pitajte 

A možete ih postavjati i preko mojih Facebook stranica, Testovi Automobila Srbija ili Najboljiauto

Za 3 000 dinara dobijate analizu automobila iz vašeg pitanja. Osim u banci, možete uplatu izvršiti preko Postneta u bilo kojoj pošti u Srbiji. Info na 011/3022 – 014 ili na www.posta.rs.  odgovor od 3.000 dinara. Ako želite da vam usmeno odgovaram 4.000 din. Ako vam i tražim auto, onda uplatite  i 12.000 dinara (za troškove goriva i mojih majstora) i sken lične karte (potrebno je vlasniku automobla koji vam prodaje auto). Ako vam tražim auto, onda ću vam razumljivo napisati i detaljnije odgovore. Zašto? Pa zato što ako neko plati 3000 din dobije jednu vrstu odgovora, a ako neko plati 15 000 dinara, realno je da dobije precizniji i kvalitetniji odgovor. Usmeni odgovor je mnogo detaljniji i direktniji. Ukupna cena za traženje automobila zavisi od vašeg izbora modela. Ako zahtevate da vam tražim auto koji je redak na tržištu moj honorar je srazmerno veći.  – Cenu honorara formiram i u odnosu na cenu vozila koju vam tražim, nije isto za auto od 3.000 e i vozilo od 10.000 evra, to je takođe sasvim razumljivo. Stalno mi se javljaju čitaoci, koji misle da ja za 100 e mogu da vam nađem auto. Minimalna provera jednog automobila, ona osnovna je 20 evra,  ako proverim bar 10 automobila koliko to košta? Ja znam da vi kupujete automobile preko sajtova napamet, ali ozbiljan čovek proveri auto pre kupovine, zar ne?  Ukoliko nemate maksimalno poverenje u moj način rada, moje majstore i mene, nemojte me molim vas kontaktirati! Angažujte svoje majstore, tako je bolje i za vas, i za mene. Hvala na razumevanju! 

Za korisnike iz Srbije:

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Polovne automobile tražim samo za redovne čitaoce,  Ukoliko insistirate da i vama pomognem u traženju automobila, morate mi prvo poslati detaljno pitanje, uplatiti 3 000 din, i sačekati odgovor.  Kada procenim da su vaši zahtevi realni ja ću vam pronaći i ako sam u mogućnosti i prodati vaš automobil (za onoliko koliko realno vredi, a ne za cenu koja stoji u oglasima, naravno ukoliko vaš auto nema vraćenu kilometražu) u roku od 7 dana. Cena traženja automobila zavisi od mnogo faktora,  ali imajte na umu da ja ne mogu finansirati proveru automobila koji vi kupujete.

Nemojte mi slati pitanja ukoliko niste izvršili uplatu.  – Besplatno NE odgovaram na vaša pitanja, jer nemam vremena. Najbolje je da angažujete svoje majstore! Ako ipak odlučite da kontaktirate mene, to učinite samo UKOLIKO IMATE U MENE MAKSIMALNO POVERENJE! 

Ne proveravam auto koji ste vi našli, jer 99% automobila koje vi nađete ima vraćenu kilometražu u proseku 300 000 km. Zašto da vam naplatim 40 evra da bi morao da vam kažem da je auto koji ste vi našli loš?

Ako želite da vam usmeno odgovaram 4.000 din.

Ako ste iz Crne Gore, Hrvatske, BiH, Austrije, ili Makedonije, cena odgovora je 25 evra, a placate prosto preko WESTERN UNION-a. Ako želite odgovor za 24h, onda je 40 evra, u protivnom rok je u proseku 7 radnih dana.
Cena je tri puta veca preko PayPal-a, dakle 75 evra.

Ukoliko nemate maksimalno poverenje u moj način rada, moje majstore i mene, nemojte me molim vas kontaktirati! Angažujte svoje majstore, tako je bolje i za vas, i za mene. Hvala na razumevanju! 

western

 

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3

TESTIRALI SMO: Honda Civic Tourer 1.8

Testoviautomobila.rs: Testirali smo Citroën C4 1.6 HDI

TESTIRALI SMO: Kia Sportage 2.0 CRDi

POSETILI SMO: Renaultov salon – Jevtović Auto d.o.o., Čačak

Kupujem Citroen C5 – Koje su mu mane?

Audi A3 Vs BMW 116d Vs Alfa Giulietta Vs Polo Vs Clio IV

Koliko klima guši motor?

Dizelaš do 2.000€ koji je jeftin za održavanje

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?

Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.