Koji je najbolji auto za 6.000 evra?

Poštovani Aleksandre,

Želeo bih da vas zamolim da mi pomognete oko kupovine polovnog automobila. Uspeo sam da skupim oko 6500€ za vozilo i 500€ za prvi servis. Zbog šarene ponude, mog vrlo ograničenog iskustva po pitanju automobila i vaših komentara na ovu temu ne usuđujem se da imam favorite, znam samo da želim limuzinu ili hečbek vozilo i naravno da malo troši, malo se kvari, cenovno pristupačan servis, bezbedan, lep na oko itd. Ukratko sve što želi prosečan srpski vozač (nadam se).

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000148510
Sberbank

Šalu na stranu, mislim da sam svestan rizika koji nosi kupovina polovnog vozila, ali nadam se da mi vi možete pomoći da smanjim rizik promašene kupovine i da mi pronađete uslovno rečeno dobar auto. Prolazim godišnje oko 20000 km uglavnom kombinovane vožnje 60:40 u korist međugradskih relacija na našim magistralnim putevima. Trenutno vozim Lagunu II, 1.9 dci, karavan, zadovoljan sam njenom udobnošću, motorom, ali čini mi se da je njeno održavanje skupo, trap svilen i elektronika iz budućnosti za majstore na koje sam nailazio.

Pod vašim uticajem razmišljam o Avensisu i Fokusu, a po uticaju okoline o Oktaviji i Golfu, ali samo razmišljam i otvoren sam za svaki dobar auto i svaki vas predlog. 🙂 Mogu vam uplatiti novac preko Postneta, ali treba mi vaš broj telefona i naravno da mi kažete koliko treba odmah da uplatim (3 ili 15 hiljada).

Hvala vam unapred,
Branislav

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Branislave, meni je čast što mogu da vam pomognem. Uživaću u potrazi automobila za vas, iako nije lako naći dobar polovan auto, jer se na tržištu nudi svašta, ovi automobili na placevima još su i najbolji, imajući u vidu da Srbi pod održavanjem kola smatraju zamenu filtera i ulja, i kupovinu ponekog kineskog dela. Istina ponekad se desi da naletim i na auto održavan u Srbiji, a da nije za otpad, ali jako retko, a tu mislim i na automobile koji koštaju nekoliko hiljada evra.

Za veliki servis biće dovoljno 300 e, možda i 250 e, a možda i 100 e ako nađem auto sa lancem.

Limuzine i hečbekovi su skuplji od karavana za oko 1.000 do 1.500 e, istog godišta , opreme, motora, ali razumem vas!!! Ni ja neću neko duže vreme kupovati karavane, vozio sam ih preko 12 godina…dosta je bilo, ali karavan stvarno kosta manje, i velika je razlika u ceni, a 1.500 evrića nije mala para, to vam je registracija nekih 5 godina, ili održavanje kola nekih 5-6 godina…..ali razmislite…..

Ako vam je održavanje lagune skupo, biće vam još skuplje održavanje Avensisa, ali i Octavije kao i golfa za nekih 30% održavanje Focusa je tu kao Laguna, možda za 10% jeftnije, sve zavisi od motora, a elektronika je komplikovana i nežna kod mnogih automobila ne samo kod Lagune jer su elektroniku radili i Nemci, Bosh, nego ljudi koji imaju Renaulte su slabije platežne moći, idu u lošije servise, više kukaju, pa se onda elektronika na Laguni kvari navodno više nego na Golfu a razlika je mnogo manja. Jeste ona nešto bolje podešena kod Octavije, Golfa, Focusa, a posebno Avensisa, ali Avensis ima još nežniji trap i još skuplje delove, svaki auto ima neku boljku, minus, ali svaki auto ima i neke prednosti.

Zbog svega toga, ja vam predlažem da vam nađem najbolje očuvani auto, sa najboljim motorom, limarijom u najboljem stanju, mnogo je manje bitno da li je to Golf ili Focus, ili na primer neki Peugeot, Citroen, a ne vidim razlog zašto biste precrtavali Renault, kada u proseku košta manje nego što vredi (kod Golfa i Octavije je obrnuto).

Pošto vi niste zacrtali samo jedan model, jednu marku, biće mi posao olakšan, samo je potrebno da zajedničkim “snagama” utvrdimo neki uži izbor.

Samo znajte, posle Lagune, vožnja Golfa vam neće biti naročito udobna, zanimljiva i shvatićete koliko je Laguna dobar auto. Naravno, ako volite da vozite 200 km/h, po Hrvatskoj, na potezu Zagreb – Rijeka, shvatićete šta je nemački, a šta francuski automobil, jer se tek tada vidi primetna prednost Golfa, ili još bolje Mercedesa, BMW-a, Audija.

OVO JE SAMO UVODNI DEO ODGOVORA DRAGI MOJI ČITAOCI. SVI NAVEDENI MODELI SE MNOGO RAZLIKUJU, SVAKI IMA NEKE PREDNOSTI I MANE, SVAKI OD NJIH ZASLUŽUJE PREPORUKU, ALI MOŽE I DA SE PRECRTA. MODERAN, DOBAR, SOFISTICIRAN AUTO PROSTO NE MOŽE BITI JEFTIN ZA ODRŽAVANJE. NAŠE PLATE SU MNOGO MALE, I SA NJIMA NIJE MOGUĆE ODRŽAVATI NI PUNTO, A KAMOLI NEŠTO DRUGO, PA PRE SVEGA TREBA PREISPITATI ŽELJE I MOGUĆNOSTI, JER AKO SE PONAŠATE KAO DECA, PROĐETE KAO DECA KOJA VERUJU U BAJKE.

KADA KUPUJETE POLOVAN AUTO, NAĐITE NEKOG EKSPERTA DA VAM POMOGNE. VAŠ MAJSTOR IMA CILJ DA KUPITE AUTO KOJI SE PUNO KVARI, A NE AUTO KOJI SE RETKO KVARI. TO VAM JE ISTO KAO KOD DOKTORA, ONI VRŠE HUMAN POSAO, A ZAPRAVO GRADE KARIJERU NA GRBAČI BOLESNIH. U ŽIVOTU NIJE NIŠTA CRNO ILI BELO, NEGO JE SVE NEKAKO U NEKOLIKO NIJANSI SIVE.

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000148510
Sberbank

Volvo