Koji je Najbolji japanski auto za 7.000e?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, nadam se da mi možete pomoći. Rešio sam kupim polovan automobil, ali problem je što ne mogu da se odlučim između Civica i Aurisa. Meni je važno da auto bude bezbedan, udoban, kvalitetan i dovoljno brz, jer mi je dosadilo da se mučim sa mojom Microm, koja nema dovoljno snage. Takođe me zanima koji od ova dva modela manje troši. Da li možete da uporedite ove automobile i da me posavetujete šta da kupim? Da li da ih kupim u Nemačkoj, ili ovde u Srbiji? Koji motor je najbolji izbor za Auris, a koji za Civic? Da li su skupi za održavanje?

Ime i prezime: Miloš Davidović

Trenutno vozim automobil (model i godište): Nissan Micra 1.0, 1998.

Godišnje prelazim: 15.000 km

Želim da potrošim: 7.000 €

Između kojih se automobila dvoumite?: Honda Civic hečbek, Toyota Auris

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g. Davidoviću, hvala vam na zanimljivim pitanjima. Dvoumite se između dva sjajna automobila i koji god da odaberete, nećete pogrešiti. Toyota i Honda proizvode najkvalitetnije i najpouzdanije automobile na svetu koji, pored toga, dobro drže vrednost čak i u Srbiji, koja još uvek nije prihvatila činjenicu da japanska auto industrija proizvodi najmodernije i najpouzdanije automobile na svetu. Za vas je problem što su u Nemačkoj, gde želite da kupite Civic odnosno Auris, Honda i Toyota na ceni. Decenijama već nemačke statistike stavljaju Toyotu i Hondu ispred Mercedesa, Audija i BMW-a po kvalitetu i broju kvarova. Istina nakon krize nemačke auto-industrije nakon 2008.godine, i probleme sa Opelom, te statistike su preko noći postale povoljnije za nemačke marke automobila, iako Honda i Toyota danas proizvode još pouzdanije automobile nego pre deset godina. Srpski vozači nisu zaljubljeni u ove automobile, jer Hondini i Toyotini motori nisu idealni za konverziju na gas, a kod nas svi voze, ili žele da voze na tečni naftni gas, čak i kada nemaju neku veliku ekonomsku korist od te računice (mislim na ove koji prelaza manje od 10.000 km godišnje).

S druge strane, Auris je mnogo odmereniji automobil, i iako je primetno tvrđi i stabilniji od stare, ali i nove Corolle, nije sportski automobil. Servo upravljač je podešen tako da prenosi šta manje vibracije sa puta – dovoljno je precizan, ali ne i direktan poput onog na Hondi.

Toyotino oslanjanje prenosi mnogo manje vibracija do putnika, ima za nijansu bolju zvučnu izolaciju i nudi više komfora za putnike, posebno za one koji sede na zadnjem sedištu. Auris je vrhunski izrađen, hi-tech automobil, koji je u gotovo svemu uspeo da nadmaši konkurenciju.

Ova Toyota, koji je osvojila 5 zvezdica na Euro NCAP kreš testu (35 poena) nudi i maksimalnu bezbednost zahvaljujući moćnim kočnicama potpomognutim elektronskom raspodelom sile kočenja (EBD), što uz standardnu pomoć pri kočenju (BA i ABS), te 6 vazdušnih jastuka, čini zaokruženi serijski sigurnosni paket opreme.

civic-avion

Honda je na EuroNCAP kreš testu osvojila skromne 4 zvezdice, ali je tada dobila 32 poena, što u prošloj deceniji i nije bio tako loš rezultat. Toyota Auris takođe bolje koči: pri brzini od 100 km/h do zaustavljanja treba joj  36,8 m, a Hondi Civic 38,5 m. Naravno, ovo važi za kvalitetne pneumatike. Kada montirate Tigrove gume, zaustavni put kod oba modela če biti duži za preko 3 metra pri ovoj brzini, odnosno za preko 6 metara pri 130 km/h. Mnogi u Srbiji biraju, kupuju, i montiraju Tigrove gume na svoje automobile, ali se ne zaustavljaju na tome, već ih još hvale. Ja smatram da ga gumama nikada ne smete štedeti, posebno jer su u Srbiji putevi jako loši, često i mnogo opterećeni, pa još ako ne možete da se zaustavite na vreme i izbegnete alkoholisanog vozača za volanom, u velikom ste problemu. Život nema cena, pa zato ulažite koliko možete u vašu bezbednost i bezbednost vaše porodice. Ako želite da kupite Tigrove gume, kupite ih. Moje je da vam pružim osnovne informacije. Ako mislite da ćete uštedite izborom Tigrovih guma, odmah da znate da nećete jer se brže troše od Michelinovih ili Continentalovih pneumatika. Savine gume takođe ne smem da preporučim.

Koliko će vas jedan automobil verno služiti, zavisi u velikoj meri i od servisa u kome ćete ga održavati. Ovde je Toyota u prednosti, jer u Srbiji ima razgranatiju servisnu mrežu i za nijansu niže cene održavanja, što je dugoročno gledano veoma bitno. Pa ipak, koliko god ovi modeli bili za svaku preporuku, oni se u suštini veoma razlikuju. Civic u hečbek varijanti jeste čistokrvni “sportski” automobil sa prilično tvrdim ogibljenjem, veoma preciznim i direktnim servo upravljačem i odličnim hendlingom.

U vašem slučaju je problem što za 7.000€, teško u Srbiji možete kupiti, pronaći dobar Civic, jer je ponuda jako loša.

Imajte na umu da Civic 1.4, ima nejak motor od 83 KS sa samo dva ventila po cilindru, od ranije poznat iz Honde Jazz, koja je 270 kg lakša od Civica. Ne preporučujem vam da kupite automobil sa slabašnim “srcem”, jer to nema nikakvog smisla.

civic-foto-branka-t

Svakako preporučujem verziju Civica sa agregatom od 1,8 litra i 140 KS, ali samo ako ste veoma iskusan vozač, i ukoliko nemate decu, jer rezultati kreš testa su takvi kakvi jesu. Navedeni motor je jedan od najboljih benzinskih agregata na svetu: izuzetno fluidno razvija snagu, uz minimalan – i veoma prijatan – metalni zvuk koji nakon 5.000 o./min. radilice postaje i sportski rezak, ali nikad bučan.

Ovaj japanski motor očigledno voli obrtaje i gotovo da traži čestu promenu stepena prenosa, što je sa ovim izuzetno preciznim manuelnim šestostepenim menjačem pravo zadovoljstvo. Civic 1.8 do brzine od 100 km/h stiže za impresivnih 8,9 sekundi, dok maksimalnu brzinu od 205 km/h postiže posle podužeg zaleta. Prosečna potrošnja od oko 8,5 l, za tako snažan motor pri tome uopšte nije visoka.

Toyota, za razliku od Honde, nije napravila grešku sa pogrešnom paletom motora. Osnovni agregat – Toyotin agregat od 1,4 litra (VVT-i) nije toliko slab i razvija 97 KS, ali je optimalniji izbor 1.6 VVT-i od 124 KS, koji troši samo 7,5 l u realnim uslovima vožnje.

Sa ovim motorom, Auris nije tako brz kao Civic 1.8, ali može da postigne maksimalnu brzinu od 190 km/h i da do stotke stigne za 10,4 s. Ukoliko želite još bolje performanse, možete odabrati turbo dizelaš common-rail motor 2.0 D-4D od 126 KS, koji nudi još bolja međuubrzanja i maksimalnu brzinu od 195 km/h. Auris 2.0 D-4D (136 KS) košta oko 1.000€ više od benzinca u proseku.

Osnovni benzinac 1.4 (97 KS) je dobar izbor ukoliko strogo poštujete ograničenja brzine i retko pretičete na regionalnim putevima, jer mu elastičnost slaba, dok je “zlatna sredina” Auris 1.6.

Drugim rečima, ukoliko racionalno rasuđujemo, dileme zapravo i nema, jer je Toyota bezbednija, jeftinija za održavanje i košta manje. Honda Civic 1.8 je za ekscentrike kojima se dotični model veoma dopada, ali i one koji to mogu da plate.

Kada bih mogao, kupio bih oba automobila  (Auris 2.0 D-4D i Civic 1.8), a vi dobro razmislite koji automobil će ispuniti veći broj vaših zahteva.

kokpit-toyota-auris

U odnosu na Nissan Micru 1.0 koju imate, performanse čak i slabijeg Civica 1.4 su mnogo bolje.

Problem je što je ponuda Civica i Aurisa u Srbija veoma slaba. Modeli koji su kupljeni i voženi po Srbiji su u prilično lošem stanju, u proseku, a dileri ih jako retko uvoze, jer su kao polovni u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji skupi.

Najviše profitiraju kupci novih Hondi i Toyota, jer automobili navedenih brendova jako dobro drže cenu. Polovne Honde i Toyote su često precenjene, da ne kažem skupe. Jer za isti novac možete kupiti mnogo mlađi Renault Megane III, sa mnogo manje kilometara iza sebe. Ovo nadovim samo kao primer. Ne tvrdim da je kupovina Megana III bolji izbor.

Ovo je skraćena verzija odgovora. Kompletan odgovor, i odgovori na dodatna pitanja poslati su mejl g. Davidoviću, jer nije moguće u jednom odgovoru razrešiti sve nedoumice oko izbora automobila.

TESTIRALI SMO: Mazda 3 G100

Pitajte Aleksandra Todorovića

Ako ste već pronašli automobil koji želite da kupite, i ne znate da li ste doneli dobru odluku, za vas postoji rubrika HITNA KUPOVINA-BRZI ODGOVORI. Što preciznije napišete pitanje, to će i odgovor biti direktniji, korisniji i za vas, i za sve ostale koji imaju slične nedoumice oko izbora vozila. Ako vam je hitno potreban odgovor, u roku od 24h cena je 2 500 dinara. Za 1 499 dinara dobijate odgovor na kratko pitanje. Ako uplatite 1.899 din, dobijate TEMELJNU ANALIZU jednog modela iz vašeg pitanja. Za 3 000 dinara dobijate analizu svih modela iz vašeg pitanja.

Za korisnike iz Srbije:

RAČUN: 285 – 0331662360001 – 85
Sberbank

Polovne automobile tražim samo za redovne čitaoce,  Ukoliko insistirate da i vama pomognem u traženju automobila, morate mi prvo poslati detaljno pitanje, uplatiti 3 000 din, i sačekati odgovor.  Kada procenim da su vaši zahtevi realni ja ću vam pronaći i ako sam u mogućnosti i prodati vaš automobil (za onoliko koliko realno vredi, a ne za cenu koja stoji u oglasima, naravno ukoliko vaš auto nema vraćenu kilometražu) u roku od 7 dana. Cena traženja automobila zavisi od mnogo faktora,  ali imajte na umu da ja ne mogu finansirati proveru automobila koji vi kupujete.

Nemojte mi slati pitanja ukoliko niste izvršili uplatu.  Besplatno ne odgovaram na vaša pitanja, jer nemam vremena.

Ne proveravam auto koji ste vi našli, jer 99% automobila koje vi nađete ima vraćenu kilometražu u proseku 300 000 km. Zašto da vam naplatim 40 evra da bi morao da vam kažem da je auto koji ste vi našli loš?

Ako ste iz Crne Gore, Hrvatske, BiH, Austrije, ili Makedonije, cena odgovora je od 25 evra, a plaćate prosto preko WESTERN UNION-a. Ako vam je hitno potreban odgovor za 24h onda 20 evra.
Cena je tri puta veća preko PayPal-a, dakle 45 evra.

western

Da li su Civic i Auris bolji od Focusa?

Provera automobila: Kakav je ovaj C-Max?

Da li je Megane III za preporuku?

Pitanje iz Nemačke: Koji je najbolji auto za 7.000?

I.Popović: Da li je ceed 1.4 najbolji izbor?

ODGOVORE i PITANJE ČITAJTE NA  SAJTU TESTOVIAUTOMOBILA.RS (KLIKNITE OVDE) i Najboljiauto.COM

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Svi mi kažu beži od Francuza – Zašto?

Honda Accord Vs Volvo S60 Vs CR-V

Koji auto kupiti za 4.500 evra?

Polovni automobili: Šta kupiti za 1.000 evra?

Bojan Vukosavljević: Uporedite mi Lagunu i Megane

Koje ulje da sipam u Focus II?

Polovni automobili za 2.000 evra

Da li je Toyota zaista kvalitetna?

Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?

Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?

Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?

Pitanje iz Travnika: Qashqai 1.2 Vs Qashqai 1.5 DCI

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je Opel Vectra C?

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Šta kupiti: Accord, Avensis, Lacetii ili…

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo