accord-todorovic

Koji je najbolji polovni auto za 15.000 evra?

Pitanje: Poštovanje gospodine Todoroviću, želja nam je da se pre svega posavetujemo sa vama vezano za tip i vrstu automobila, a tek potom za neke konkretne modele. Vlasnici smo Mercedesa A160 LWB (prva generacija W168), automatik, benzinac, 2002 godište. Svojevremeno smo inače upravo na vašem sajtu taj model i zapazili kao preporučen od A klase. Automobilom smo zadovoljani, služi nas dobro, nije bilo kvarova (u našem posedu je nešto više od dve godine) a sem redovnih servisa i kupovine kompleta letnjih i zimskih pneumatika (GoodYear i Nokian) jedini veći izdatak do sada je bila zamena prednjih amortizera.

Pitajte Aleksandra Todorovića

Ovo nam je inače prvi automobil, obzirom da smo tek od osnivanja porodice postali aktivni vozači. Automobil se veći deo vremena koristi na autoputu obzirom da sam ja poslom vezan za Novi Sad (u proseku dva puta nedeljno), ostatak je povremeno po gradu i za porodične izlete (Divčibare, Fruška Gora, Banje…) ili letovanje gde je opet kombinacija magistralnog i autoputa. Za sada godišnje prelazimo oko 15000km.

Sa ovim u vidu želeli bi da izaberemo vozilo koje je pre svega bezbedno (ovo je delom potstaknuto i iskustvom od prethodne godine, kada smo na Ibarskoj magistrali izbegli sudar sa vozilom koje je iz suprotnog smera prešlo u naš), pouzdano, stabilnije i optimalnije za vožnju autoputem. Neke karakteristike koje trenutni automobil ima a koje bih voleo da izbegnem na drugom vozilu uključuju priličnu buku u kabini odmah nakon 100km/h, bočni udari vetra se po mom mišljenju isuviše osećaju, relativno slabo/tromo ubrzanje. Sa druge strane povišena pozicija sedenja, preglednost kao i ponuda prostora u kabini su pozitivne stvari koje bih istakao.

Dosta smo razmišljali o tome koji tip automobla da izaberemo i za sada favorizujemo SUV/Crossover ili možda sedan. Vozila u segmentu Golfa ne bi smo uzimali u obzir (pre svega iz aspekta bezbednosti), a karavan tip vozila nam se prosto ne dopada. Takođe dosta smo razmišljali da li idemo sa opcijom kupovine novog ili očuvanog polovnog vozila i tu trenutno nemamo čvrstu odluku. Ovo je dobrim delom iz razloga što gledamo vozilo sa automatskim menjačem (pre svega zbog supruge i njenog delimičnog invaliditeta leve ruke), izbor polovnih je prilično slab nova pak se vrlo često ako sam dobro primetio nude samo u skupljim i jačim varijantama modela.

Trenutno nemamo neki striktno ograničeni budžet, razmišljamo možda orijentaciono do 15000-18000e kada govorimo o polovnom vozilu (tu vas opet molim da nam date vi komentar i mišljenje šta je relano moguće). Za novo možda i do 25-28000e (kredit, lizing). Vozilo inače nameravamo da nas posluži duži niz godina, bar 5-7. Nadam se da nam iz ovoga što sam naveo nam možete pomoći sa odgovorom/ima, zamoliću vas da mi ukažete šta je eventualno još potrebno od informacija sa naše strane.Da li ste već uplatili novac?: DaDa li danas planirate da uplatite novac?: Da

Ime i prezime: Dragutin Miletić

Mejl adresa: #####

Kada planirate kupovinu?: Skorije, narednih meseciKakav auto kupujete?: polovanKoliko novca želite da potrošite?: 15-18000eŠta trenutno vozite?: Mercedes A160 (LWB), benzin, 2002 godišteIzmeđu kojih se automobila dvoumite?:Gde ste čuli za ovaj sajt?: Pretraga na internetuKoliko kilometara godišnje prelazite? : 15000Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

sorento-kia

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Miletiću, hvala vam na poverenju. Biće mi čast da vam pomognem. U ovom slučaju moraću da vam napišem dva odvojena odgovora, ne zato što ne volim da poredim babe i žabe, jer ih ja čak i poredim kad vi to od mene dragi čitaoci zahtevate.

Jako dobro poznajem A klasu, često sam pisao o njoj, i drago mi je što ste me poslušali i kupili taj auto, jer je taj auto nudi puno toga za jednu mladu porodicu, i moje tvrdnje su se pokazale kao tačne, da je A klasa mnogo pouzdanija nego što statistike tvrde.

Mercedesov motor nije dovoljno elastičan, ali ipak ima dovoljno snage da održava neke pristojne brzine na auto putu. Imajte na umu da nije loše imate dovoljno rezerve snage, i da je bolje da kupite što je moguće bezbedniji automobil.

Niste neko ko slabo zarađuje, niti neko ko živi od prvog do prvog, Zbog toga ću vam preporučiti najbezbednije, najbolje, najudobnije polovne automobile za oko 15.000 e, a cenu održavanja ću ipak ostaviti po strani, jer nebitno je da li servis košta 6.000 ili 9.000 dinara, kada imate dobru platu.

Pošto sam ovih dana dobio jako mnogo pitanja, preko 100, i opet ljudi nemaju nameru da plate za moj odgovore, savete, ovako puta ćete ostatati i bez ovogo odgovora dragi čitaoci, imate samo ovaj uvod, a jako sam blizu od ideje, da obljavljujem samo pitanje, bez mojih odgovora, jer zašto biste čitali bilo šta besplatno?

Svi oni koji kupuju auto, za 3 000 ili 13.000 evra sigurno imaju 25 evra za moja savete, osim ako nisu veći eksperti od mene, a moguće je da jesu. Ja testiram automobile skoro svaki dan, imam jako malo vremena za pisanje, i za to vreme, ja moram i želim da zaradim novac. Ako je vaša ideaj dragi čitaoci da ja radim besplatno, to ne mogu da prihvatim. Svima vam želim srećnu novu godinu, i više novca, nego u ovoj godini.

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo