Koji motor je bolji: TDI ili JTD?

Prosečan kupac u Srbiji ima oko 3.000 ili 4.000 evra za kupovinu, može da priušti realno Euro 3 dizelaš, i često se nameće pitanje da li kupiti auto sa TDI (PD) motorim, ili rizikovati sa JTD motorom? Zagovorinika nemačkih TDI (PD) na našim prostorima ima puno više. A da li je zaista nemački motor dugovečniji, pouzdaniji, kvalitetniji od italijanskog JTD motora? Kupci nisu svesni da realno kupuju kola sa 400.000 ili 500.000 km, jer na satu stoji 190.000 km i vole sebe da uveravaju da je to opak tih samo 190.000 km. Sećem se jednog kupca pre 4 godine, kom sam našao odličan Bravo 1.9 MJTD sa pravih 330.000 km, u zaista jako dobrom stanju, odbio je da kupi auto kad je čuo kolika je kilometraža, iako je na satu stajalo urednih i finih 186.000 km. Diler mi je priznao koliko je vratio, proverili smo motor, dizne, turbo punjač, plivajući zamajac, proveri da nije bio havarisan, elektronika je bila besprekorna. Nebitno je što sam ja kupcu objašnjavao da su svi ostali primerci imali 400.000 i preko 450.000 km, i ne samo da su imali više kilometara, već su bili u takvom stanju, da su se “čule” dve dizne, da je turbo već bio za remont, da je uskoro sledila zamena plivajućeg, čak su imali i manje opreme. Srbi zaista ne znaju, i ne mogu da veruju da postoje JTD motori sa 900.000 km koji i dalje korektno rade, i koji su u sasvim korektnom stanju. Zbog tog neznanja kupuju i biraju TDI motore sa pumpa dizna sistemom koji mogu da pređu manje kilometara pre generalne, i koji su skuplji za generalni remont. Možete vi da uvezete u stavite polovan motor, ali taj motor može biti samo neznatno bolji od onoga koji već imate, zar ne? Bilo kako bilo ovde je reč i Euro 3 modelima, motorima (VW je tek kasnije prešao na common-rail iako je zadržao svoje ime brenda TDI). Piše: urednik Aleksandar Todorović www.testoviautomobila.rs i najboljiauto.com

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Za rubriku Pitajte NOVI RAČUN: 105000000250737463 AIK Banka

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

Kako najbolje održavati automobil?

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Da li da kupim C – Max ili Senic?

Najbolji auto je onaj koji kupac želi!

 

 

 

Ovo je dilema koja muči mnoge u poslednjoj deceniji, odnosno, od kada je FIAT izbacio na tržište svoj revolucionarni JTD – common-rail (komon rejl) motor od 1890 cm3, u verzijama od 105 i 110 KS. Ovaj motor je FIAT prvo ugrađivao u Punto, Bravo, Mareu, a nalazili su i u modelima brendova Alfa Romeo i Lanca. Vrlo brdo je ove motore kupio Opel, potom SAAB i na kraju Suzuki. FIAT je veoma brzo izbacio još bolji i jači petocilindrični motor 2.4 JTD, a kasnije su usledile verzije sa 16 ventila i dve bregaste osovine. Volkswagen je suvereno vladao tržištem sa svojim motorom TDI, koji se, pored toga što je do tada bio najpopularniji dizel, takođe se nalazio u najprodavanijem automobilu svih vremena, njegovom visočanstvu Golf-u (u ovom slučaju Golf-u 3). Kupci u Srbiji zaista ne znaju da je prvi Common-rail konstruisao Fiat, kod nas veoma popularni 1.9 JTD agregat, i da je on mnogo pouzdaniji od VW-ovog ,motora sa sistemom pumpa – dizna, koji nije common – rail. Puegeot je nešto kasnije od FIAT-a izbacio još bolji motor sa common-rail tehnologijom – HDI, ali je on bio moderniji, pa vam zato i poredim JTD sa TDI-PD agregatom.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

Da ne bude zabune, Volkswagen danas ugrađuje common-rail agregate pod starom “značkom” TDI, ali je ipak napustio svoju staru tehnologiju pumpa-dizna TDI – PD. Razlika je samo u jednom veoma bitnom detalju – kod HDI ili bilo kojeg drugog common rail motora (JTD, CDTI, DCI, D-4D) snabdevanje gorivom svakog cilindra ide zajedničkim kanalom (common-rail), umesto da gorivo putuje odvojenim kanalima do svakog cilindra, i onda se ubrizgava direktno u njega (TDI-PD). U zajedničkom kanalu – cevi vlada “konstantan pritisak”, koji se prenosi dalje na cilindre. Time je dobijeno na vremenu, jer je pritisak u svakom cilindaru “isti”, te motor bolje reaguje na gas i nafta bolje sagoreva, a potrošnja je manja. Zato su obični TD motori delovali malo tromo, jer je proces stvaranja pritiska za svaki cilindar relativno spor.

Common-rail zajedničkom linijom  snabdeva sve brizgaljke, koje kontroliše računar, određujući vreme aktiviranja i količinu smeše koja se ubacuje direktno u cilindar, zbog čega se  ovi motori i nazivaju motorima sa direktnim ubrizgavanjem.

 

 

I u JTD, kao i u HDI motorima postoje dve osovine sa protrivtegovima za uravnoteženje rada motora, što možete primetiti kada startujete JTD motor, koji, i dok je hladan, radi mirno, “ne trza” – nema onaj čuveni traktorski TDI rad i zvuk. I po manjem nivou vibracija JTD motora verovatno će vam se učiniti da je to neki “prigušeni” dizel, dok, kada sedite u automobilu, nećete osetiti da je reč o dizelu, osim ako niste “ekspert” za motore.

 

Uopšte, ceo motor je kompjuterizovan, a centralni procesor reguliše kompletan rad motora jednim tako kompleksnim procesom, da se jednostavnim reprogramiranjem softvera može promeniti “karakter” motora i čak mu se povećati i snaga, što je tzv. digitalno tjuniranje. Naravno, ako to uradite neznatno se povećava i potrošnja, ali se takođe smanjuje vek trajanja motora. Iz tih razloga, ukoliko preduzmete ovaj zahvat u toku garancije gubite pravo na nju.

 

Sve u svemu, HDI, ali i drugi common-rail motori, kao recimo Mercedesov CDI, Fiatov JTD, Volvov D-5, BMW-ov D (ima oznaku D, ali se radi o izuzetnom common-rail motoru, možda čak i najboljem), imaju prednost u odnosu na TDI motore (Volkswagena, Audija, Škode i Seata), a te prednosti se ogledaju u mirnijem radu i boljoj dinamici. Ovo znači da efikasnije rade u širem području obrtaja motora, tj. da im je kriva obrtnog momenta blaža, te imaju bolje izduvne gasove, odnosno, manje zagađuju životnu okolinu (ako je nekom to važno).

 

 

 

Prednost TDI-PD motora je bio u nešto nižoj potrošnji, koja iznosi oko 4% –ali  samo pri konstantnoj brzini, što je u praksi retko ostvarivo. U gradskoj vožnji i vožnji gde je česta promena režima rada motora, potrošnja je manja kod JTD i HDI motora za nekih 10%.

 

 

Napominjem da su ovo rezultati iz testova brojnih revija, a ne fabrički, jer se njima ne može baš uvek verovati. Ipak TDI motori daju nešto bolje perfomanse, odnosno, bolje ubrzanje, pa čak i međuubrzanja (od 80-120km/h), i to čak za 10-15%. Naravno, ako poredimo motore iste kubikaže i slične snage. Moje iskustvo posle 20 godina, na osnovu pregledanih preko hiljadu JTD, HDI i TDI motora mi govori, da motori sa prosečnih 400 000 km još imaju života u sebi, ali da su JTD, i HDI motoru u proseku u boljem stanju. Iznenađujuće, ali je tako……Bravo za FIAT i Peugeot!

common_railSve u svemu, common-rail motori (HDI, CDI, JTD, D-5, CRDi, dCi, CDTI) su uglađeniji, tehnološki napredniji, čak i štedljiviji. S druge strane, TDI-PD motori su bili praktično dovedeni do savršenstva, i još uvek su po perfomansama izjednačeni sa common-rail motorima, ako nisu i bolji. Na vama je da se opredelite između naprednije tehnologije i tehnologije koja kasni za pola koraka, ali dovedene do savršenstva, pogotovo u Audiju, ali znajte da je remont TDI-PD motora skuplji, nego intervencije na Common-rail agregatima.

Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs . Ukoliko želite da i vama tražim auto, ako ste vi ubeđeni da je TDI (PD) bolji izbor za vas ili možda benzinac TSI, ja ću vam rado tražiti i naći najbolji primerak automobila sa motorom koji se vama dopada, jer kupac je uvek najbolje zna šta želi!

najbolji-_auto_logo_670-

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

 

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Peugeot 308 sa motorom 1.6 VTi nije za preporuku?

U paklu sam: Koji karavan da kupim za 7000€

Pitanje iz Splita: Volvo XC60 je zaista toliko dobar?

Polovni automobili: Fabia, Yaris, Jazz

Polovan BMW X3 ili Corolla 1.6?

Šta kupiti: Nov Sandero ili polovan auto?

Dopada mi se Zafira i C-Max: Koji je bolji?

Đorđe Živković: Izgleda da je nameštena priča oko VW-a

Sa “konja na magarca”: Astru H menjam za Audi A3

G.Maksimović: Hvala vam g.Todoroviću na odgovorima koji su bili presudni za izbor Forda

G.Branislav Ilkić: G.Todoroviću jako ste mi puno pomogli pri izboru automobila

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Da li je BMW 320d bolja kupovina od Passata?

Provereni polovni automobili – A.Todorović

Ako cenite svoj novac, želite za svoju porodicu najbolji, najbezbedniji mogući polovni auto na pravom ste mestu. Polovnjak ne mora da bude noćna mora – kao onaj koji ste kupili i održavali sami. Polovan auto može jako lepo i dobro da služi dugi niz godina – ako se odabere proveren i dobar primerak – i ako obezbedite iskusne, poštne i dobre mehaničare. Svima onima koji sumnjaju u moje znanje, iskustvo, dobru volju, mogu da poželim srećnu kupovinu i ništa više od toga – jer automobile nalazim samo porodicama koje u mene imaju maksimalno poverenje. Ako smatrate da je provera, traženja polovnjaka danas kada je ponuda gora nego ikada jednostavna i laka, onda je logično da će te sami tražiti auto. Ako želite savete koji model, motor da odaberem tu sam za sve vas, bez obzira da li vam tražim auto ili ne.

Uštedite novac, izbegnite loše automobile, iskorististite besplatne preporuke modela ako me angažujete! Kupovina automobila je druga najveća investicija nakon kupovine nekretnine. Šansa da kupite polovan auto sa skrivenim manama, koje će vas kasnije, a vrlo brzo koštatiti više od samog automobila je izvesna. Zašto da rizikujete? Zašto da sami donosite odluku? Da li je mudro da kupujete auto na “oko”? Svesni ste da vaš prijatelj koji vam pomaže oko izbora, kupovine automobila ima znanja koliko i vi? Da li je to dovoljno da uložiti sav svoj novac u neproveren polovni auto? Da li ste svesni da originalna kilometraža nikako ne garantuje da je motor dobar? Preko 20 godina postoji rubrika Pitajte Aleksandra Todorovića, i jednako toliko dugo proveravam automobile na placevima širom Beograda. Obezbeđen vam je servis kod mojih majstora i besplatni pregledi na 4 meseca u prvih godinu dana. Besplatnu pomoć imate oko prodaje automobila koji vam nađem. Trudnice, porodice sa malom decom imaju posebnu prednost! 

Piše: Urednik Aleksandar Todorović

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

 

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

Poštovani gospodine Todoroviću,

Pre dve nedelje sam kupio Peugeot 308 koji ste mi našli.  Kupovina automobila preko vas je za mene jedno novo i drugačije iskustvo. Čitao sam vas godinama, i kada sam konačno skupio dovoljno novca, definitivno sam rešio da mi vi preporučite i nađete odgovarajući automobil. Muka mi je raznoranih prevaranata, i ne želim da kupim sumnjiv auto. Imao sam prilike konačno da doživim i vidim kako taj proces funkcioniše i hteo sam da sa Vama i čitaocima podelim to iskustvo, jer verujem da se mnogi potencijalni kupci lome da li da vas angažuju ili ne, sumnjičavi su prema internetu, i vole da biraju boju, opremu, i imaju hronični nedostatak poverenja. Svima predlažem da odvoje par meseci, pa i godinu dana, da zaprate objave urednika Todorovića na njegovim facebook stranicama Testovi Automobila Srbija i Najbolji Auto, i da se uvere na koji način piše, deli savete, komunicira sa čitaocima. To je čovek kome je cilj da se prevarantima stane na rep, i novinar koji je meni, ali i mojim prijateljima svojim tekstovima razjasnio mnogo toga. Usluga košta, ali meni je Todorović uštedeo mnogo vremena, natezanja sa prodavcima, majstorima. Posle pet dana nestrpljivog iščekivanja, dobio sam slike, sve specifikacije najboljeg automobila koji je našao za mene. Dobio sam auto u boji koja mi nije omiljena, ali evo vozim taj auto par nedelja, sve funkcioniše besprekorno, ja sam prosto prezadovoljan!
Zašto sam nekom drugom prepustio odabir auta, a ne samom sebi?
Kao i svaki prosečan Srbin, volim lep izgled auta, komfor… Još i ako on podiže društveni status, apsolutno onda znam šta bih birao. Ali pošto sam svoj prvi auto imao Renault, odlučio sam se da se još malo zadržim na ovo, brendu jer mi pruža udobnost a i imali su dobre benzince. Barem sam ja dobrog našao. Samo što taj auto sada ima 20 godina. Moj prvi odabir je bio Renault Megane 1.6 benzinac, godišta negde oko 2010, jer mlađi nisam mogao da nađem. Korona i ratovi su poremetili sve, tako da je odabir auta sada mnogo teži nego što je bio.
Nisam uspeo da nađem model koji mi odgovara jer to što sam tražio, brzo se prodalo. Kad sam krenuo da tražim alternativu, vidim da ta podela na benzinac/dizelaš nije uopšte više tako jednostavna. Ovi novi turbo-benzinci su jednako složeni i ništa jeftiniji za popravku od dizelaša. Vozio sam benzinca sa mišlju da su popravke jeftinije a sada pojma nemam šta je jeftinije.
E onda kad ne može kako ja hoću, sad ću iz inata da uzmem za te pare nekog matorog BMW-a ili Audija i obavezno limuzinu sa puno opreme i sebi oči povadim posle šta sam uradio. Naravno postoji velika verovatnoća da je taj auto dušu ispustio i da od tog auta više nikad ne bih napravio POUZDAN AUTO.
U stvari to me je nateralo da razmišljam. Šta ako sad uložim sav ovaj novac u tako neki auto i on se ispostavi kao kompletan promašaj? Pokvari se dok sam ja vlasnik, i sad ne mogu ni da ga prodam za te pare a još i treba da ga popravim. A ja podigao keš kredit. I sad ostajem sa kršem od auta koji jedva mogu da prodam a za pare koje mi ostanu od prodaje mogu samo skuter da kupim. A rata kredita ide još 6 godina.
 6 GODINA KREDITNOG ROPSTVA da bih ja uživao jedva mesec dana u svom superiornom statusu neke kao face u gradu. Neće ovo ići. Ja ne mogu da se odrekem pogodnosti auta. Da stižem od tačke A do tačke B kad god želim i da ne mislim da li ću stići. Ja moram da stignem tamo gde želim. To je potreba i život 21. veka. Kakav god da je auto. Ma i da je najružniji, ipak meni treba da on ide, da se vozi…
Moj izbor je definitivno Aleksandar Todorović

Čovek radi već dugo vremena. Ima bezbroj tekstova na internetu. Ja sam lično za njega čuo pre 7-8 godina. I još tad sam sebi rekao da bih ga mogao angažovati kad skupim para za neki ozbiljniji auto. Evo sad prilike. Ne znam šta više mogu da izgubim. Čovek kaže pouzdanost i bezbednost na prvom mestu! Apsolutno se slažem.

Ono što sve kupce zanima je taj prvi kontakt. Što sad ja njemu da platim a ne znam ni šta ću dobiti? Pa isto je i kad odeš kod doktora prvi put. Danas više ni ne znaš da li je to možda mesar sa one strane koji je samo kupio diplomu. Mislim neko poverenje mora da postoji. Ili imate poverenje ili ga nemate.

Znači ako je neko napisao stotine tekstova o automobilima a ja nijedan u životu, ja ne znam zašto bih ja bio bolji u odabiru auta od čoveka koji se bavi ovim u kontinuitetu? Znači ja sam odlučio da ipak verujem više gospodinu Todoroviću nego sebi. Zato sam uplatio 6000 dinara jer čovek ne zna jesam li ja ozbiljan ili nisam. Njemu pišu desetine ljudi dnevno. On čovek živi od toga. A 50 evra naspram uloženih 7000 evra nije ništa. U prvom mejlu sam gledao da budem što kraći i konkretniji. Vozio sam to i to, želeo bih to i to. Imam budžet toliko. Auto mi treba jer za to i to jer prelazim toliko i toliko godišnje.

Mislim da gospodin Aleksandar Todorović iz tih informacija izvuče jako dobro vaše potrebe i stil života. Mislim da je sjajan u proceni toga šta Vama treba. Samo treba rešiti to sa samim sobom. Ili hoću da mi neko drugi traži auto ili neću. Ne razumem odluku da mu platim 6.000 din ili čak 18.000 dinara a da nisam spreman da prihvatim činjenicu da je taj moj auto iz snova, ta prelepa školjka iz spolja zapravo jedna kršina iznutra koja će me zakopati za dugi niz godina… Znači trenutak kada mi se saopšti ta ružna istina, ja odustajem i odlazim nezadovoljan a samim tim i gospodin Todorović ostaje nezadovoljan jer Vam nije pomogao a niste ni Vi sami sebi pomogli. I potpuno mi je jasno zašto u svim njegovim tekstovima stoji ili imate poverenje i dajte mi odrešene ruke da Vam nađem auto ili nemate poverenje i bolje ne ulazite u ceo ovaj proces jer se neće završiti nikako dobro.

Ja sam popodne uplatio iznos koji se vezuje za moje pitanje i dobio odgovor veoma brzo. Gospodin Todorović je prihvatio da mi pomogne u pronalaženju auta i rekao svoje uslove.

PRVI PAKET: Imam opciju da dobijem savete i da sam tražim auto.

DRUGI PAKET: Imam opciju da njemu prepustim da mi nađe auto. A to znači da ću dobiti u izboru bar tri automobila koja su na tržištu dostupna i ispunjavaju kriterijum pouzdanosti i bezbednosti koji gospodin Todorović drži kao osnovni.

TREĆI PAKET: Imam opciju da doplatim taj drugi paket i da tražim isključivo model koji ja želim. Ova treća opcija za koju se odluči oko 70% ljudi mi je apsurd. To Vam je kao da ja platim čoveku da mi dojavi rezultate utakmice. Na primer platiću čoveku dojavu za utakmicu Francuska – Argentina. Ali kad mi on bude rekao da će Argentina pobediti i da uplatim komotno pare na pobedu Argentine, ja kažem ne. Neću tako. To se meni ne sviđa. Ja volim kad Francuzi pobede. Ja hoću da Vam platim da Vi meni kažete da će Francuska pobediti (iako se to na primer verovatno neće desiti). Znači Vi hoćete da platite stručnjaka da Vam nađe dobar auto koji ste Vi odabrali da ne bude nikad dobar. Eto… Nemam šta da kažem dalje…

Ja sam u sebi prelomio i u roku od tri sata od prve uplate od 6.000 dinara, ja sam gospodinu Todoroviću uplatio ceo iznos koliko košta DRUGI PAKET usluge. Odmah sam odlučio da idem sada do kraja sa ovim. Siguran sam da će mi pronaći auto koji je dobar. Ako je baš toliko ružan, voziću ga kratko pa ću ga prodati. Barem je dovoljno ispravan da se može prodati. Bio sam siguran da ću dobiti poprilično ispravan auto, a za ostatak jednostavno moram verovati čoveku koga sam sam birao. Ja sam njega birao. Znači niko meni nije iznudio pare. Ako sam ja birao onda ću ovo sprovesti do kraja. Znači želim uži izbor najboljih polovnih automobila u Srbiji koji zadovoljavaju neke osnovne kriterijume pouzdanosti u budžetu koji imam. Moja jedina želja je bila komfor. Eto. Ako već ne mogu da biram koji je to model auta, želim da ima komfor, udobnost na kakvu sam navikao.

Peugeot 308

Kao što gospodin Todorović kaže, kod Golfa se plaća ime. Golf 6 je bio nekako moj prvi izbor. I bilo ga je u ponudi ali mi ne pruža svaki Golf tu udobnost i komfor koji sam tražio. Nemaju svi naslon za ruku koji sam ja tražio.  Plus na to sve je skuplji samo zato što je popularniji. A i udobnost francuza je već dugo poznata. Definitivno je preporuka da idemo na francuza. Pežo 308 nisam nikada imao prilike da vozim. Čak nikada nisam vozio ni jedan Pežo osim nekog službenog pikapa na kratko vreme. Ali nikada nisam vozio neki porodični auto marke Pežo. I logično je da ga možda i ne bih birao čak ni među prva tri auta. Opet bih odlutao na stariji raskošniji auto nego na njega. I pogrešio bih.

Upravo sam prešao oko 400 kilometara sa ovim Pežoom 308. Svidela mi se ta utegnuta unutrašnjost. To je sve čvrsto. Ona plastika ne škripi nigde. Sve je uklopljeno kako treba. Jako lep materijal unutrašnosti. Udobna sedišta. Jako pregledan auto. Imam čak i panorama staklo. Odlična je vidljivost iz auta. To mi se jako sviđa. Gospodin Todorović me je pitao za kvačilo, da li je meko. Sedeo sam na parkingu a auto još uvek nije bio skroz ugrejan. Mislio sam da je tvrđe od mog Renoa, međutim pogrešio sam. Izuzetno meko kvačilo. Samo je trebalo malo da se krene u vožnju sa autom i sve je nekako postalo meko i udobno. Nivo izolacije je sjajan. Ja sam često na otvorenom putu imao prilike da čujem udarce guma preko rupa i neravnina. Sad kod 308-ice ne čujem ni da li sam pokupio neku rupu. Zaista dobra izolacija. Među najboljima koje sam imao prilike da vidim, to jest čujem. Jedan opšti utisak je da me je osvojio. Brzo sam se jako navikao na njega. Oprema u autu je sjajna. Dobio sam model sa možda 90% opreme koju taj model pruža. Dobio sam i parking senzore koji mi nisu bili prioritet. A naravno da sam ih želeo. Bio sam spreman da se odreknem tempomata ali sam i to dobio. Jako mi se sviđa retrovizor koji ima antirefleksiju. Jednostavno auto me je kupio komforom i udobnošću.

Definitivno dobar izbor. Izbor kakav ja sam ne bih napravio, a ipak sam se odlučio na njega. A i logično da ne bih, kad ga nikada pre toga nisam vozio. Zato nekad treba slušati savete iskusnijih.

Za kraj

Ovaj način poslovanja gde ja moram da verujem čoveku koga nisam nikada upoznao uživo, i da on posle veruje meni da ću se ja pojaviti kada on kapariše auto koji sam ja pristao da kupim, ne može opstati bez poverenja. I ja se nekad čudim kako je gospodin Todorović uspeo sve ove godine da posluje sa našim mentalitetom ljudi.

Kada sam prvi put uplatio ceo iznos pomislio sam: „Da li to znači da ću sad dobiti šleper sa prikolicom?“ Pošto tražimo najbolji auto, a ono se pojavio izuzetno pouzdan kombi hladnjača i jako pouzdan šleper sa prikolicom. Malo se šalim ali tako čovek danas razmišlja. Naravno da se ne traže vozila koja nisu u segmentu koji tražite. Mislim da je gospodin Todorović jako dobro razumeo moje zahteve. Tražio sam hečbek ili limuzinu. Nisam hteo karavan, niti šleper sa prikolicom i on mi to nikada nije ni nudio. Jednostavno je kroz moje poruke shvatio moj posao, moje potrebe, moje kretanje autom, porodični status koji je jako važan.  Važno je da li imate porodicu ili je planirate. Ta porodica mora biti bezbedna a auto pouzdan što je više moguće.

 

Znači ja sam bio najviše za varijantu hečbeka i to sam odmah i dobio. Sve varijante su bile u tom segmentu. Svaki dinar je bio isplaniran. Znači do te mere smo dobro isplanirali kupovinu da sam potrošio tačno koliko sam planirao, računajući put do Beograda, mali i veliki servis i cenu vozila.

U roku od tri dana sam imao auto za kupovinu. Dalje ne moram da Vam pričam. Sve sam već rekao. Samo mogu da se zahvalim gospodinu Todoroviću na odabiru auta. Mislim da sam ovim odabirom sačuvao novac. Svakako da će polovan auto uvek tražiti neko ulaganje ali sam rizik smanjio na minimum.

Na kraju je zaključak da me je cena ove usluge koštala oko 7% od vrednosti auta, što u poslovnom svetu uopšte nije velik procenat. Da Vi dobijete uslugu konsultacije i na kraju realizacije za manje od 10% cene je po mom mišljenju sasvim korektno, čak i povoljno. Pogledajte samo usluge agencija koje kupuju i prodaju stanove ili sajtovi na internetu preko kojih se vrši prodaja usluga. Sve te ptovizije idu u tim granicama a negde čak i mnogo skluplje. Znam ljude koji su kupovali automobile u vrednosti od 6.000 evra i već prvog meseca imali havarije od 2.000 evra. To je čak 30% štete. Bačene pare, stres… Možda sam ja lud što sam dao pare da bi mi drugi odredio šta ću voziti, ali ja sam svoju misliju ispunio. Ja se pred same praznike vozim bez puno brige od tačke A do tačke B. Dostupan sam svima i mogu da stignem gde god želim a to je ono što sam tražio i to sam i dobio. Znači moja preporuka je stavite sve na papir i recite sebi koji su zaista Vaši kriterijumi i šta Vi zaista želite od tog auta. Da li želite auto u garaži i da ga provozate samo po selu i da koke padaju na kolena ili želite auto da ide i ide i ide dokle god Vam ne dosadi a on ide ide i ide…? Veliki imali servis je odradio Todorovićev mehaničar Vukašin, i sada sam bezbrižan. Nije mi bilo isplativo da jurim nekog majstora, ionako u majstore koje znam nemam dovoljno poverenja, a ovlašćeni servis Peugeota nije za moj džep. 

Hvala gospodine Todoroviću na uspešnoj saradnji i daj Bože još budućih saradnji. Srećni praznici i želim Vam pre svega bezbedno putovanje a na kraju i fantastičnu udobnost.

Srdačan pozdrav

Bojan Tokić

 

 

Najbolje polovne automobile tražim za vas

Uštedite novac, izbegnite loše automobile, iskorististite besplatne preporuke modela ako me angažujete! Kupovina automobila je druga najveća investicija nakon kupovine nekretnine. Šansa da kupite polovan auto sa skrivenim manama, koje će vas kasnije, a vrlo brzo koštatiti više od samog automobila je izvesna. Zašto da rizikujete? Zašto da sami donosite odluku? Da li je mudro da kupujete auto na “oko”? Svesni ste da vaš prijatelj koji vam pomaže oko izbora, kupovine automobila ima znanja koliko i vi? Da li je to dovoljno da uložiti sav svoj novac u neproveren polovni auto? Da li ste svesni da originalna kilometraža nikako ne garantuje da je motor dobar? Preko 20 godina postoji rubrika Pitajte Aleksandra Todorovića, i jednako toliko dugo proveravam automobile na placevima širom Beograda. Obezbeđen vam je servis kod mojih majstora i besplatni pregledi na 4 meseca u prvih godinu dana. Besplatnu pomoć imate oko prodaje automobila koji vam nađem. Trudnice, porodice sa malom decom imaju posebnu prednost! 

Piše: Urednik Aleksandar Todorović

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

Najbolji auto je onaj koji kupac želi!

 

Najbolji auto je onaj koji kupac želi!

Volvo