Koji polovan auto kupiti: Megane II 1.9 dCi, 307 2.0 HDI ili Golf IV 1.9 TDI?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću vidim da ste stručnjak za automobile pa vas molim da mi odgovorite na moje pitanje.Konačno sam skupio odreðenu svotu novca i zelim da kupim polovan automobil. Dvoumim se izmedju automobila: Renault Megane 2 (1.9 dCI ili 1.5 dCi), Peugeot 307 (2.0 HDI)i VW Golf 4 (1.9 TDI). Želeo bih da prokomentarišete o njihovim dizel motrima, završnoj obradi, kvalitetu materijala koji su korisćeni u kabini, udobnosti.Naravno očekujem da mi predlođite jedan od ove trojke. Uroš Stefanović.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Stefanoviću, iako sam o ovim modelima nekoliko puta već pisao, čak ih i direktno poredio, ovoga puta ću ih nanovo “izvagati”, svakako po Vašim potrebama i očekivanjima. Verujem da znate da je cena Golfa IV 1.9 TDI osetno veća od navedenih francuskih automobila, kako u Nemačkoj tako i kod nas. Većina vozača u Srbiji ne bi ni upoređivalo ove modele. Zna se dobro da je kod nas Golf IV sa 1.9 TDI agregatom priznat kao “best buy” među polovnjacima, i da oni koji kupuju “Francuze” nemaju “dovoljno para” da sebi priušte proverenu nemačku tehniku.

Volkswagen je posle Golfa III, potvrdio svoju dominaciju u kompakt klasi i sa Golfom IV. Renault je takođe sa Meganom II napravio veliki pomak na tržištu, i pridobio i kupce koji ranije nisu bili naklonjeni Renaultovim automobilima, pre svega izvrsnim rezultatima na uglednom EuroNCAP kreš testu. Za razliku od Golfa IV i Peugeota 307 koji su osvojili 4 zvezdice, Megane II se može pohvaliti maksimalnim učinkom, odnosno sa 5 zvezdica, što je porodičnim ljudima itekako važno. Uostalom, bezbednost putnika je izuzetno bitna.

Peugeot----307Peugeot 307 je kod nas je prilično popularan model. Karoserija 307-ice je dugačka 420 cm, široka 173 cm i visoka 151 cm (što je za 7,0 cm više nego kod Golfa IV). Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju od 261 cm, ima dovoljno mesta i na zadnjem sedištu, odnosno nudi više mesta za glave i noge putnika od Golfa IV i Megana II.

Najbolju finalnu obradu ima VW Golf IV, kao i odličnu zvučnu izolaciju, mada u to neki mogu posumnjati, ali samo zbog grubog, i brundavog TDI motora, koji jeste elastičan i dugovečan, ali nikako ne i uglađen. Kvalitet ugrađenih materijala je takođe najbolji kod Golfa IV, dok su Renault i Peugeot na tom polju slabiji.

Megane II ima daleko udobnije i ugodnije ogibljenje od Volkswagena, koje znatno manje prenosi neravnine sa puta do putnika. Peugeot 307 je takođe mekši od Golfa IV, ali ipak nudi manji nivo komfora od Renaulta koji je definitivno najudobniji automobil u kompakt klasi. Dodatna oprema varira, od verzije do verzije, ali u proseku je najbolja ona kod Renaulta.

Megane IIRenaultov motor 1.5 dCi jeste dobar, ali je onaj od 1.9 litara, takođe dCi bolji, snažniji i daleko primereniji relativno teškoj karoseriji Megana II (1.325 kg), a pored toga ne bi bilo korektno upoređivati VW-ov i Peugeotov motor od 1.9 i 2.0 litra sa Renaultovim od 1.5 litara. Pa ja ipak nisam nemački novinar (koji znaju da naprave takvo poređenje bez i malo doze srama). Preciznije, to u ciframa izgleda ovako. Najčešća verzija kod nas je 1.9 TDI sa 105 ili 100 KS, koja raspolaže sa obrtnim momentom od 250 Nm pri 1.800 o/min.Ova mašina u proseku troši 6,0 litara evro dizela i Golf IV do stotke ubrza za 11,3 sekundi (svakako postoje i jače verzije, od 130 i 150 KS). Renaultov motor 1.9 dCi postiže maksimalnu snagu od 120 KS, i ostvaruje obrtni moment od 270 Nm pri 2.000 o/min, troši u proseku 6,5 litara, i potera Megane II do brzine od 100 km/h iz meste mirovanja za 10,5 sekundi. Tu su negde i performanse Peugeota 2.0 HDI od 110 KS (postoji i slabija verzija 90 KS) koji u proseku troši 6,2 litara evro dizela. Zahvaljujući obrtnom momentu od 250 Nm pri niskih 1.750 o/min dovoljno je elastičan. Sa njim, 307-ica do stotke stigne za 12,7 sekundi. Renaultov i Peugeotov motor ravnomernije razvijajaju snagu od TDI agregata, primetno su tiši, posebno kada su hladni, i zapravo su moderniji jer koriste common-rail sistem direktnog ubrizgavanja u cilindre. Sa druge strane, VW-ov motor je robustniji, i ima manje problema sa elektronikom, a pored toga nemački turbo punjač nije tako nežan, kao kod francuskih automobila.

Činjenica je da kod nas Golf IV 1.9 TDI dobro drži cenu, i da je njega uvek lako prodati, ali imajte takođe u vidu da je ovaj auto vrlo često na meti lopova. Kada se na kraju uzmu i uporede sve osobine, Megane II i Golf IV su prilično izjednačeni. Kupci u Srbiji mnogo češće daju prednost Golfu, koji zaista jeste kvalitetniji, ali je i dosta skuplji. To znači da za isti novac možete kupiti Renault koji je manje prešao od VW-a, i koji ima manje godina iza sebe. Megane II cenim jer nudi udobnu, tihu i sigurnu vožnju. Peugeot 307 možda nije najpouzdaniji automobil u klasi, ali ipak je to solidan automobil.

Ja bih uprkos svemu kupio Golf IV, ili realnije, neki drugi automobil, koji niste naveli. Kada mi pošaljete, novo dopunjeno pitanje, moći ću da vam predložim i neke druge modele, koji nude više, ideja je da vam predložim automobile koji će u najvećoj meri ispuniti vaše potrebe i očekivanja. Naredna pitanja koja budete postavljali su besplatna.

Postavi pitanje!

site_logo_final TESTOVIAUTOMOBILA copy

TESTIRALI SMO: Mercedes B 200 CDI

TESTOVIAUTOMOBILA.RS: Testirali smo Clio Grandtour 1.2 TCE

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.