Koji polovan auto odabrati: Mazdu 6, Mondeo ili Volvo?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, oduševljen sam vašom rubrikom, i vašim cenjenim savetima, pa sam rešio da se vama obratim, jerje za mene kupovina automobila itekako važna. Planiram kupovinu svog prvog automobila u životu u narednih mesec dana, pre leta. Dopada mi se Mercedes C klase, ali je on ipak presku za moj džep. Realno, mogu da kupim neki auto, 2003. godište. Dizelaši me najviše privlače, Volvo je 2.4, a Mazda i Mondeo 2.0 TDCi. Ne bih prelazio preterano mnogo kilometara godišnje, nije potreban auto za vožnju po gradu, možda samo kad je ružni vreme, odnosno kad nije za šetnju. Volim malo veće automobile. Bitno mi je da je auto prostran, jer imam 203 cm, i 123 kg (za sada, što se težine tiče, sa visinom sam završio). Uzimajući u obzir potencijalne kvarove, cene servisa i održavanja, da li je mudro odabrati Volvo? Koji biste vi auto kupili od ovih ovde navedenih. Srdačno vaš Filip Jovanović.

PLIVAJUĆI ZAMAJAC: Pitanja, zablude i odgovori

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Gospodine Jovanoviću, hvala vam na poverenju, i hvala vam na strljenju, jer ste čekali na odgovor duže od nedelju dana. Vozio sam i detaljno testirao modele koje želite da kupite. Nemački ADAC i TUV tvrde da je Mazda 6 najpouzdanija, onda potom Ford Mondeo, a nešto češće se kvari Volvo S60. Statistika nije svemoguća, dakle ona nam daje prosek, odnosno prosečan broj kvarova u odnosu na ukupni registrovani broj vozila, u ovom slučaju u Nemačkoj. Mazda je na “papiru” najpouzdanija, čak je poslednjih godina broj jedan, ispred Toyote.

Ne želim više da se oslanjam samo na podatke drugih, pa čak i kada se radi o uglednom ADAC-u, jer je mnogo vlasnika Volvoa S60 prezadovoljna ovim modelom, i njegovim kvalitatom. Cene održavanja pre svega zavise od toga da li ćete odabrati ovlašćeni servis ili ne. Ford ima najjeftinije delove, Mazda definitivno najskuplje.

Passat 2.0 TDI 168 000 km – Dobra kupovina?

Zbog svoje visine, i građe, sasvim sam siguran da ćete udobno moći da se smestite u Volvo S60, ali i u Ford Mondeo, dok ergonomija Mazde 6 više odgovora osobama prosečne visine, ili osobama koje imaju 170-180 cm. Volvo S60 ima ubedljivo najudobnije oslanjanje, najbolju zvučnu izolaciju, najbolji kvalitet izrade, i petocililindrični motor švedske proizvodnje je za klasu bolji od agregata koji se ugrađuje u Ford (Mazda ima sličan motor, koji je pozajmila zapravo od Forda).

Pošto prelazite malo kilometara, zašto biste plaćali registraciju preko 600 evra za Volvo S60 2.4? Možda je bolje da kupite Volvo S60 sa benzinskim motorom, malo je jeftiniji za održavanje, i dva puta je jeftiniji za registraciju. Ukoliko želite Volvo S60 sa turbo dizel motorom, onda ću vam opisati željeni model.

Volvo je ubedljivo najpoznatiji švedski brend. Švedski čelik i kod ovog Volvoa čini okosnicu filozofije proizvodnje bezbednih automobila. Inženjeri Volvoa ne žele da se igraju sa standardima EuroNCAP kreš testa, već nude putnicima viši nivo bezbednosti od standardizovanog. Kako je izuzetno mali broj njihovih putnika završilo u mrtvačnici, bolja reklama za bezbednost nije im ni potrebna. Bezbednost je ono što je inženjerima Volvoa na prvom mestu već decenijama. Već punih osam godina model S60 je ne samo bezbedan već i komforan, prefinjen i čvrst poput tvrđave, sa ergonomski projektovanim sedištima koja vas neće zamoriti i kada ceo dan provedete u ovom. Oznaka Sport u nazivu modela samo zbunjuje, jer je ovaj model totalna suprotnost od sportskih limuzina. Pitanje je samo – koga su time hteli da zavaraju?

Volvo S60 je tenk sa stilom: dizajn i posle osam godina izgleda moderno. Čini se da ova silueta sporo zastareva. NHTSA kreš test je dodelio 5 zvezdica ovom modelu za zaštitu putnika u bočnom sudaru i 5 zvezdica za otpornost karoserije prilikom prevrtanja. Redni petocilindraš – common-rail agregat od 2,4 litra odlično obavlja posao. Ubedljivi motor od 185 KS može se pohvaliti izuzetno niskom prosečnom potrošnjom od 6,9 litara evro dizela. Upravljač je precizan i dobro leži u rukama. Ručica šestostepenog manuelnog menjača prosto klizi, a prenosni odnosi su dobro proračunati.

Neke limuzine prosto nisu stvorene za grad, osim ako nemate ličnog šofera, jer je veliki prečnik okretanja od 13,0 metara priličan problem. Širina karoserije od 180 cm vas takođe udaljava od potencijalnog mesta za parkiranje, ukoliko imate nameru da i izađete iz automobila nakon što se parkirate. Pomalo kupeovske linije – sa zakošenim krovom i kosim C stubom – nikako ne pomažu da vidljivost unazad bude bolja, drugim rečima – ona je veoma loša. Loša je i mala nosivost od samo 400 kilograma: primera radi, Volkswagen Passat može da primi 505 kg. Doduše, prtljažnik je za ovu klasu sramotno mali, tek 424 litra (samo Lexus ima manji od 384 l), ali ćete uprkos tome moći da povezete samo one sa dobrom linijom, a nikako muškarce ili žene u punom formatu. Volvo nije kriv za slabu servisnu mrežu u Srbiji.

Volvo S60 je kao stvoren za duža putovanja. Idealan položaj za upravljačem, odlično profilisana i veoma udobna sedišta i temeljna zvučna izolacija manje zamaraju putnike od Mercedesa C klase. Dakle, ovaj automobil je trenutno najudobnija limuzina u D segmentu, iako je na zalasku karijere. Ovaj model je posle deset godina preležao sve dečije bolesti, tako da je sada postao veoma pouzdan – svi sklopovi su provereni i trajni, a turbo dizelaš sa 5 cilindara je veoma dugovečan i izuzetno štedljiv sa potrošnjom od 6,9 litara. Veoma je dobar i kvalitet izrade: upotrebljeni materijali su malo bolji od onih kod BMW-a serije 3, a malo skromniji od onih u novom Audiju A4, mada je i to stvar ukusa. Atmosfera u automobilu opušta, a nešto slično nude i Mercedesove limuzine, ali ne baš sa tako temeljnim grejanjem kao što može da pruži ovaj Volvo. Grejanje sedišta je tako efikasno da vam je već posle desetak sekundi ugodno, iako je napolju veoma hladno. Možda se baš u ovom podatku krije tajna uspeha ovog modela na tržištu Rusije. Biksenonski farovi su veoma moćni, tako da noćna putovanja mogu biti i ugodna, dok je audio sistem vrhunskog kvaliteta.

Mondeo nudi specifičnu fluidnu vožnju, mnogo prostora za noge i glave putnika, i poseduje sportski trim, koji je ujedno i dovoljno udoban, kao kod Honde Accord. Svojim ponašanjem na putu najviše podseća na Audi A4, ali je mnogo mirnije upija neravnine na lošim delovima kolovoza autoputa – gotovo uspešno kao VW Passat. Brzi menjač podseća na Alfu 159, a odlična finalna obrada u kombinaciji sa jednostavnim linijama enterijera na BMW serije 3. Mondeo je jedan originalni, ali uspeli kompromis dva sveta – komforne i sportske vožnje, što poslednjih godina jednako tvrdoglavo pokušavaju da postignu Mercedes, BMW i Audi, ali i ostale narodne marke automobila, u čemu ipak ne uspevaju jednako dobro kao ovaj auto.

Mazda 6 nudi osetno manje komfora od Ford Mondea i Volvoa S60, a ubedljivo je najskuplja za održavanje. Ako želite japanski automobil, koji je dovoljno udoban, prostran, odaberite Toyotu Avensis, Mazdu 6 preskočite.

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Passat 2.0 TDI 168 000 km – Dobra kupovina?

Suzuki SX4 ne mogu da preporučim

Toyota Celica bolja od Alfe GT?

Honda Accord nije bolji auto od Alfe 159?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

PLIVAJUĆI ZAMAJAC: Pitanja, zablude i odgovori

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Testoviautomobila-RS-LOGO

TESTIRALI SMO: FIAT 500L 1.4 16V

TESTIRALI SMO: Opel Adam 1.4

TESTIRALI SMO: Renault Twingo Sce 70

TESTIRALI SMO: Great Wall H6 2.0 TCI

Volvo

1 komentar

  1. Aca Todorov

    Odličan tekst. Vozim Volvo S60 2001 godište vec šestu godinu i zadovoljan sam sa svime sem kad treba da uradim polukružno na manjoj raskrsnici, onda me muka hvata 🙂 A.Todorov

Leave a Reply to Aca Todorov Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.