Većina vozača koja je primorana da kupuje polovnjake ima, naravno, želju da kupi što je moguće štedljiviji automobil.
Benzinci su po pravilu jeftiniji od dizelaša i u proseku imaju manje kilometara iza sebe, te treba dobro razmisliti pre konačne odluke. Zbog toga su vam na raspolaganju razni auto placevi i, naravno, oglasi.
Urednik sajtova testoviautomobila.net i najboljiauto.com Aleksandar Todorović navodi primere automobila koje mogu kupiti i oni s “tanjim džepovima”.
BMW koji nije za preporuku!
Punto II 1.9 JTD Vs Punto II 1.2 16V
Foto: Aleksandar Todorović
Punto II 1.9 JTD
+ Odličan common-rail agregat sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindre je prava mala revolucija. Snaga 1.9 JTD motora kreće od 80 KS (59 KW) i 196 Nm pri samo 1.500 o./min, a kasnije su se pojavile i znatno snažnije verzije. Potrošnja od samo 5,5 l evro dizela i odlična elastičnost agregata su najveća prednost ovog dizelaša sa turbo punjačem nad benzincem.
– Turbina nije dugog veka, motor osetljiv na loš kvalitet goriva, veća nabavna cena u odnosu na benzinsku verziju.
Punto II 1.2 16V
+ Motor od 1.2 litra u verziji sa 16 ventila raspolaže sa 80 KS, i predstavlja bolji izbor od benzinca sa samo 8 ventila i 60 KS. Umereni troškovi održavanja i relativno dug životni vek ga preporučuju onima sa tanjim džepom. Odlični ubrzanje do stotke za 11,4 s se odlično uklapa sa dinamičnim voznim osobinama Punta II.
– Prilično je žedan kada ga forsirate u gradskoj vožnji, bučan na visokim obrtajima, kasnije ga je teže prodati od dizel verzije.
U ovom slučaju, ipak prednost treba dati JTD motoru koji je tehnološki daleko ispred benzinca, a nudi zaista odlične performanse.
Corsa B 1.7D Vs Corsa B 1.2 16V
Corsa B 1.7D
+ Odlično drži cenu, dugovečan motor, umerena potrošnja od 6,0 litara.
– Slabe performanse, posebno ubrzanje od 16,5 sekundi do brzine od 100 km/h iz mesta mirovanja. Nedovoljno mesta na zadnjem sedištu, što važi i za benzinsku verziju. Antikorozivna zaštita nije na Opelovom nivou, u prvim serijama.
Corsa B 1.2 16V
+ Odličan motor koji se rado “vrti”, dovoljno elastičan zahvaljujući obrtnom momentu od 110 Nm. Umereni troškovi održavanja, veoma dug životni vek agregata, dobra ubrzanja, pristojna maksimalna brzina od 163 km/h. Daleko bolji izbor od trocilindričnog agregata od 1,0 litra i 55 KS.
– U gradskim uslovima vožnje troši više od 8,5 litara goriva, hendling nije u skladu sa mogućnostima motora, nedovoljno precizan servo upravljač (što važi i za dizel verziju).
Opel je oduvek znao da napravi odlične benzinske motore, pa ne treba da nas čude velike kilometraže koje prelaze verzije 1.2 16V i 1.4 16V pre generalne. U ovom slučaju, blagu prednost treba dati benzincu.
Golf IV 1.9 TDI Vs Golf IV 1.6 16V
Foto: Aleksandar Todorović
Golf IV 1.9 TDI
+ Proveren motor sa TDI (TD) tehnologijom zaslužuje sve pohvale, izuzetno dobro drži cenu, brzo nalazi put do kupaca, izuzetno elastičan motor, dobra ubrzanja, praktičan porodični automobil sa kojim možete i na duže putovanje. Stabilan i veoma upravljiv, sigurne kočnice (to isto važi i za benzinske verzije).
– U proseku veoma velike kilometraže modela koji se kod nas prodaju, set spojnice ne traje dugo, statistike beleže česte probleme sa elektronikom, a zabrinjava i suviše veliki broj primera sa gubitkom rashladne tečnosti zbog poroznih creva. Nedopustivo česti kvarovi elektro-motora za podizanje stakla. Visoka cena.
Golf IV 1.6 16V
+ Uglađen i dovoljno jak motor, benzinci u proseku imaju manje kilometara iza sebe od dizelaša, i vrlo često su benzinske verzije u osetno boljem stanju od dizelaša. Umereni troškovi održavanja. Dobra zvučna izolacija, dobro odmereni prenosni odnosi u menjaču, odličan servo upravljač (što važi i za TDI verziju).
– U odnosu na konkurenciju iz C segmenta je preskup, često je na meti lopova (još izraženije kod TDI izvedbe), tvrdo ogibljenje, prosečna potrošnja od skoro 9,0 litara.
Ovde važi pravilo – koliko para, toliko muzike. Golf IV sa TDI motorom je “dobitna” kombinacija, ali će vas to puno koštati, kako prilikom kupovine, tako i kasnije tokom održavanje jer su retki oni vlasnici koji se “odvajaju” od TDI agregata dok mu prethodno ne ispuste dušu. Na kraju, VW IV 1.9 TDI Vs VW Golf 1.6 16V = 3 : 3.
BMW koji nije za preporuku!
Mogu da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs