Koji polovnjak za 800€?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, sve pohvale za vaš sajt, i vaše detaljne odgovore. Uživam u čitanju vaših testova, ali za mene je kupovina novog automobila podvig ravna putovanju na Mars. Imam prosečnu platu, žena je trenutno bez posla. Treba mi jeftin auto, koji ume svako da popravi.

Suma koju imam za kupovinu polovnjaka je oko 800 evra, i odvojio sam još 200 evra, da zamenim ono što mora odmah da se odradi. . Na tržištu polovnjaka kod nas postoji velika ponuda jeftinih automobila ali baš ima i mnogo prevara kao i podvala. Ja se iskreno dvoumim da li da jurim neki Opel, recimo neku Vectru, ili pak Corollu, možda Golfa. Ma ni ja sam ne znam više.

Servis turbo punjača

Kako da vam motor automobila duže traje

Zašto je opasno zimi voziti auto sa letnjim gumama

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Toliko ima toga, a sa obzirom da se radi optimalno o nekom 95 godištu, jedino možda može da se nađe neka škoda Felicija ali ja o njima i njihovom kvalitetu ništa ne znam. Zamolio bih Vas, da ako je moguće ikako bar malo mi pomognete u odluci i kažete šta bi bilo najbolje za te pare.

I još jedno pitanje ako je moguće, tiče se mog sadašnjeg automobila. Dakle radi se o Opel Corsi 87′ 1.2s OHC motor. Prosto mi je žao nje jer je fenomenalan auto, jako je izdržljiva, brza startna troši malo ulja ali ima jednu veliku manu – troši benzin oko 10L, zamenjena mu je membrana i još neke gumice. Plovak je u redu, ali to je dovelo do mirnijeg rada auta i nešto malo manje potrošnje ali opet to nije to. Imate li Vi neku ideju šta bi moglo da bude tu po sredi ?

Srdačan pozdrav, Zoran Jović.

 

aca-passat

Odgovara Aleksandar Todorović: Priznajemo g.Joviću, da je Vaša dilema prilično komplikovana. Na žalost želje su jedno, a naše realne mogućnosti su nešto sasvim drugo. Da su pomenuti automobili novi, mnogo bi mi lakše bilo da Vas posavetujem, ovako pošto se radi gotovo o young-timerima zaista je teško dati odgovor.

I sami znate da je najbolje kupiti automobil od prvog vlasnika ali kada se kupuju ovako stari automobili to je gotovo nemoguće. Cene sva tri pomenuta automobila su vrlo slične, ali se u svemu drugom veoma razlikuju. Ako kompletno sagledamo ove automobile lako dolazimo do zaključka da je Opelova Vectra najveća, najudobnija, tehnički pola decenije ispred Corolle i Golfa II, najstabilnija je ali isto tako sa ubedljivo najgorom karoserijom. Vectre bez korozije su retkost, lim je lošeg kvaliteta, rubovi stradaju brzo, iako je plastika u unutrašnjosti kvalitetna, kao i sedišta. Kada su u pitanju motori koji su se ugrađivali u Vectru, kod nas je najčešća verzija 1.6 sa 75 KS. Ona dobro podnosi gas, pošto su u Srbiji skoro sve sa ugrađenom plinskom instalacijom.

Pomenuti motor je solidan ali je malo slab za karoseriju koja je teška 1.005 kg, mada ako je Vama Corsa 1.2 s sa 55 KS startna bićete zadovoljni perfomansama ove Vectre pošto joj do 100 km/h treba 14 s, dok je Corsa do iste brzine stizala za oko 15.5 s. Naravno ovi podaci se odnose na nove motore ali ne i na mašine koje su prevalile preko 200.000 km. Po pravilu posle toliko pređenih kilometara ubrzanja su slabija za par sekundi, a potrošnja je veća za 10-15 %, a ponekad i više.

opel-vectra-a

Dizel verzija Vectre 1.7D je samo za smirenije vozače, jer joj treba preko 20,0 sekundi do stotke, a pri tome motor nije nimalo elastičan, jedino je prosečna potrošnja od 5,7 litara pohvalna. U Opelovu Vectru su se ugrađivali i mnogo bolji i jači motori, koji više troše, kao recimo 1.8 litarski sa 90 KS, 2.0 litarski sa 115 KS i sportski 2.0 16 V od 150 KS. Iako ovi jači agregati troše oko litar-dva više od verzije 1.6 verovatno su doživeli mnogo manja naprezanja od slabog motora koji je uvek naterivan do maksimuma.

Stoga treba uzeti u obzir i verzije sa jačim motorima koje su ne retko i jeftinije. Dakle kad kupujete tako star automobil, ponekad je bolje odabrati očuvani model sa jačim motorom, koji ima veću potrošnju ali zato verovatno nećete morati da radite generalnu.

O Golfu II se već sve zna. Najbolji automobil u klasi, pogotovo početkom 80-tih. Dizelaši su solidni, kod nas je najprisutniji 1.6D sa 54 KS, motor je malo trom ali dobar radnik. Benzinci su zapremine od 1.3 i 55 KS, preko nešto izdržljivijeg 1.6 i 72 KS ali sa većom potrošnjom pa do ubedljivih 1.8 i 90 KS, a verzije GTI zaobiđite u širokom luku, ti motori su do sada odslužili svoje. Najveća mana Golfa II je što brzo menja vlasnika, pogotovo noću na slabo osvetljenom parkingu. Ali bar kada su delovi u pitanju nećete imati mnogo muka, bar ne sa nabavkom, a sa kvalitetom u zavisnosti gde ih kupujete. Sve to važi i za moderniji Golf III.

Toyota Corolla, kod nas poznata kao veoma kvalitetna i štedljiva. Posebno je na ceni verzija od 1.3 litra i 75 KS. Motor je dosta pouzdan, kao i mehanika, karoserija je dobro zaštićena, ali vodite računa da Vam ne dopadne neka havarisana, jer takva Toyota nije imuna na koroziju. Ako volite i cenite startne automobile onda će vas Corollino ubrzanje od 11,7 s do 100 km/h posebno oduševiti.

Škoda je sa Felicijom napravila znatan pomak u odnosu na model Favorit, ali je kvalitet ostao na istom, skromnom nivou. Dakle automobil je sam po sebi dosta dobar, ali nervira osrednji kvalitet.  Bar su delovi za nju jeftini. Uzmite je u obzir samo ako dobijete izuzetno dobru ponudu, u protivnom nije baš za preporuku.

Imajte na umu da možete da kupište za taj novac i Škodu iz 1999.godine, odnosno znatno mlađi auto od GOlfa II.

Što se tiče vaše voljene Opel Corse radi se o činjenici da su je stigle godine. Niste naveli koju ste kilometražu sa njom prevalili, ali ako ste prešli više od 250.000 kilometara prosečna potrošnja od oko 9 litara je sasvim normalna. Morate shvatiti da je i njoj vreme za penziju i da samo što nije ispustila dušu. Naravno tu nema pravila možda će motor izdržati još koju godinu, ali Vam mi najiskrenije savetujemo da je prodate.

Ipak samo Vi znate šta Vama najviše odgovara, a ja sam zadovoljan ako sam Vam bar malo bio od pomoći.

OVO JE SAMO DEO ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT SAMO GOSPODINU, KOJI JE I PLATIO ZA NJEGA. VAŠI PRIORITETI SU DRUGAČIJI, PA OVAJ ODGOVOR NE ODGOVARA VAMA. POŠALJITE VI VAŠE DILEME I DOBIĆETE ODGOVOR.

Nezadovoljni kupci polovnih automobila

 

Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Thalia, Cordoba, C4 ili Focus?

Da li treba bežati od Peugeota 406?

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Suzuki SX4 ne mogu da preporučim

Toyota Celica bolja od Alfe GT?

Prevara ili ne?

Prostran auto za debelog muškarca

U kakvom su stanju HDI i JTD motori sa 250.000 km?

Koji polovan auto odabrati: Mazdu 6, Mondeo ili Volvo?

BMW: Vraćena kilometraža za preko 160.000 km!

PLIVAJUĆI ZAMAJAC: Pitanja, zablude i odgovori

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Saveti za kupovinu polovnog automobila

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Kupovina polovnog vozila

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo