Koliko klima guši motor?

Pitanje: Poštovani g. Todoroviću. Zaključio sam da bi motor 1.2 dig-t bio sasvim dovoljan za moje potrebe. Ono što me još interesuje je koliko upotreba klima uređaja smanjuje snagu motora, koliko guši motor,  i da li izbor boje može da utiče na potrošnju. Dvoumim se između bijele i crne metalik. S obzirom da su ovdje ljeta veoma topla i da je nemoguće voziti se bez klime da li izbor boje može da utiče i u kojoj mjeri na njen rad. Hvala. Jovan.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Jovane, klima uređaj, kad je uključen sasvim sigurno smanjuje snagu motora, odnosno obrtni moment. Klima uređaj u automobili ne radi na struju, nego preko remena vuče snagu motora. Snaga se u slučaju rada klime ne prenosi samo na točkove, već i na kompresor klime, a on stvara dodatno opterecenje motoru tako da na točkovima nemate maksimalnu snagu.

U proseku klima uređaj uzima do 10% snage motoru. Ako ispod haube imate 200 KS i 300 Nm, nećete osetiti kada uključite klima uređaj, ako imate samo 60 KS i 100 Nm itekako hoćete.

Nissanov motor 1.2 DIG-T na veoma niskim obrtajima radilice daje pristojno veliki obrtni moment, na 2.000 o./min pruža 190 Nm, tako da nećete puno osetiti kada vam radi klima uređaj, eventualno samo na uspunu. Naravno, imate na umu da kada se popnete na Kopaonik, da je vazduh ređi, ima manje kiseonika, tako da maksimalna snaga motora pada sa 115 na 105 KS, još kada uključite klimu, ostaćete na 95 KS, na primer, ovo je približno, i navodim samo primera radi.

Izbor boje itekako može da utiče na rad klima uređaja, i na potrošnju. Automobil sa belom bojom se mnogo sporije zagreva od crnog automobila. Na parkingu, razlika u temperaturi kod ova dva automobila može biti i preko dvadeset stepeni celzijusovih. Bela boja odbija sunčeve zrake, crna boja ih privlači, pa i u toku same vožnje, dolazi da bržeg zagrevanja crnog vozila, pa ćete i klimu morate češće da ukjučujete. Nemojte preterivati sa rashlađivanjem, jer prirodno je da se organizam znoji. Smršajte za početak 10 kg, smanjite pušenje, i unosite više tečnosti, pa će vam svako putovanje biti daleko ugodnije.

Ako i vama treba detaljna analiza nekih automobila, precizno poređenje na nekolikostranica, onda pošaljite pitanje u rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića (klikni ovde).

Klikni ovde i pošalji pitanje.

Saveti: Potrošnja ulja u motoru

Upozorenje!: 90% oglašenih automobila ima vraćenu kilometražu

Polovnjak: VW Golf IV

Koji je idealan Euro 3 polovnjak?

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

TESTIRALI SMO: Renault Clio IV 1.5 DCI

TESTIRALI SMO: Nissan Juke 1.2 DIG-T

TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3

TESTIRALI SMO: Škoda Rapid 1.2

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.