Kupci novih automobila NE podnose polovnjake!

Kupci novih automobila su posebni klijenti. Oni na automobile gledaju iz nekih drugih “uglova”. Iz želje da iskreno pomognem svakom, trudio sam se da racionalno uporedim modele, motore, opremu, a često i nove  sa polovnih automobilima. Jer ako neko kupuje auto za 10.000 e on može kupit i nov, i polovan automobil. Samo je pitanje šta dobija sa novim kolima. A šta sa polovnim.

Iako je zvanični podatak, jako precizan da samo 3% Srba može da kupi nov auto, sasvim sam siguran da nov auto želi bar 90% stanovništva. Recimo, nadam se da mi verujete da ja volim automobile. Mnogo ih volim, budim se i ležem sa automobilima. Ali nekako nisam siguran da kupo nov auto dok mi mesečna zarada nije bar 6 000 evra. Zašto? Prvo, gubi se 25% vrednosti posle samo 1 godine.

Drugo nov auto za 10 000 evra meni ne nudi ništa. Nudi opasnost za moju porodicu. Možda vi smatrate da auto sa slabim motorom može biti bezbedan, ja tako ne smatram.

Zapravo ja u Srbiji ne vozim, ja u Srbiji preživljavam. Rešio sam da to priznam  jer je nešto slično priznao moj kolega Juri Šabalj u Hrvatskoj na HRT-u: Citiram gospodina : ja u Hrvatskoj ne vozim auto – ja u Hrvatskoj preživljavam. Pošto se često vozim po Hrvatskoj, poslednjih godina mnogo, mnogo više nego po Srbiji, mogu reći da Hrvatska zauzima 19 – o mesto  u svetu po kvalitetu puteva, znatno su ispred Slovenije, dok se Srbija kotira oko mesta 100.  Istina, Hrvati slično voze kao mi u Srbiji, znatno više poštuju odstojanje, mnogo više daju migavac, i kad ih prestižete na auto putu nikada ne daju gas, bar se meni to nije desilo, a stalno mi se to dešava u Srbiji, pa onda nije ni čudo, što mnogo u Srbiji pre preticanje na uključe famozni žmigavac.

Koji je najbolji nov auto za 12.000 evra?

 

 

Svi smo mi različiti vozači. I svi mi imamo drugačije vozačke navike. Neki ljudi do mora u Grčkoj, spavaju u Makedoniji, ili Bugarskoj. Tako misle da je najbolje, ja često i ne pravim pauzu pre 800 km vožnje, kad sam odmoran, i kad put nije naporan, a kad sam za volanom Mercedesa ili BMW-a.  Kad sa za volanom automobila koji je bučan, neudoban, moram da pravim pauze na svakih 150 km.

Dakle nije sve samo do vozača, godina, već  izgleda puno toga zavisi od automobila. Ergonomija automobila je mnogo važna. I mnogo je bitno da li vam neki auto leži ili ne. Recimo novi Civic je meni najudobniji automobil u komakt klasi, ako ne računamo Mercedes i BMW, naravno.

Ja svakom pišem istinu. Brutalno objektivno, stvarno mislim da je to moja dužnost. Nisam vam ja prijatelj, da vam se divim vašem znanju i izbora automobila, ili jesam? Ako imam prava da napišem ono što jeste,  i ako mi vi to dozvolite ja ću vam to napisati.

Ali sam posle 20 godina, primetio da u nekim stvarima jako puno grešim. Ja istina nikada nisam kupio nov auto. Računam da za 10 000 evra mogu kupiti vrhunski auto koji ima 200 ks, mogu u njega uložiti još 3 000 evra i imaću 100% ispravnu limuzinu, sa remontovanim svim bitnim sklopovima, i taj automobil je neuporedivo bolji od bilog kog novog automobila za taj iznos, ako gledamo komfor, prostranost, bezbednost, performanse.

Moj primer je eksteman. Jer možete kupiti polovan auto star 4 godine sa 130 KS. I možete sa njim posle velikog servisa preći još 500 000 km, ako kupite dizelaš sa dobrim motorom, dok ako odaberete NOV turbo benzinac, on će vam na 60 000 km trošiti ulje kao da je pređao pet puta više kilometara. Dobro jutro istina! Ja kad testiram nove automobile, ja ne mogu da pređem sa njima 60 000 km, i utvrdim da taj i taj turbo benzinac troši mnogo ulja, već posle tako male kilometraže.

Ono najvažnije. Kupci novih automobila se prosto gade kada vide ogrebotine. A tek kada vide kilometražu od 150 000 km kod kola koja imaju samo 3 godine, a nisu bila na taksiju, renta-karu i slično, to je znak za beg!

Svi ti koji kupuju samo nova kola, nisu uvek mnogo bogati. Naprativ, kupe nov auto, i voze ga 10, ili 15 pa i više godina. Njihov auto star 10 godina, a kupljen kao nov, je često u katastrofalno lošem stnaju, ali važno je da je on bio nov, da je kupljen nov, i da je on zbogo toga i sada skoro kao nov.

Takvom logikom se rukovode mnogi, a mnogo nemaju prilike da kupe nov auto, ali da mogu kupili bi nov auto, neka cifra prosečna je 10 000 e, i vozili bi taj auto 10 ili 15 godina.

Ali robovanje kompleksima jako puno košta. Shvatam da se neko gadi polovnih automobila, ja to zaista mogu da razumem. Ali ne mogu da razumem kako je polovni auto star 4 ili 5 godina gori od automobila koji ima 12 godina a nekada davno je bio nov. Nekima je nezamislivo da menja automobil na 2 godine. Recimo kupi auto star 4 godine, kad napuni 6 ili 7 godina ga proda, i opet kupi 3 ili 4 godine star auto.

Većina ima u planu da kupi nov auto, pa dokle izdrži. I to tako nije samo u Srbiji, ovo vlada još i više u Hrvatskoj. Meni sve to nema nikave logike, jer ja ne vidim ni jedan bezbedan, dobar, komforan, pristojan auto za 12 000 ili 13 000 evra, a kamoli za 10 000 evra.

Pristojan auto je auto sa kojim ne moram da vozim iza šlepera pola sata. Pristojan automobil je onaj koji me ne zamara posle 2h vožnje. Prisotjan automobil je onaj koji je stabilan i na kiši, i na vetru, koji može uzbrdo kada je pun gepek a radi klima. Takav za 13 000 e nov NE postoji.

Za nekih 20 000 evra postoje modeli koje bi ja preporučip, kao nove. Jer za mene auto nije auto, ako nema snažan motor, veliki gepek, dobru ponudu prostora, i ako nema pristojnu opremu.

Oni koji puno putuju. Oni koji su jako dobri vozači, oni će radije odabrati Mercedes, BMW ili Audi , 4 ili 5 godina stare, nego novi Clio, Rapid ili Golf.

Jako sam veliku grešku pravio, što sam ljudima koji kupuju nova kola savetovao polovan auto koji je star nekoliko godina. Jer njima svaka ogrebotina smeta. Nije problem da kupe nov auto, i da im ga neko na parkingu ogrebe za 10 dana, ali jeste problem da kupe polovan auto sa tragovima korišćenja.

Gledam, ove automobile koje testiram, 3000 km, 5 000 km, 7 000 km, i svi unutra puni ogrebotina. Dobro oprema za snimanje je glomazna, sve to mora brzo da se napakuje, da preveze. Ali se čudim kako se kola jako brzo unište ogrebu za samo par meseci.

Svi vi u svojoj ulici, imate ljude koji kupuju nova kola. Oni ih voze u istoj toj ulici, po Srbiji, po Beogradu, po ovim putevima koji su takvi kakvi su.

I svi ta svoja nova kola farbaju na 2, 3 ili 4 meseca. Za godinu dana su farbana u proseku tri puta. To mi je posao, profesionalna deformacija, pa to gledam.

Naravno da će prodati posle kola kao sa prvom bojom, nikada udaran, 5 godina star sa pravih 70 000 km. I dobro, stoji da se u Srbiji jako malo vozi. ja sada sa privatnim automobilom prelazim godišnje preko 50 000 km, jer sam se više posvetio porodici, a mnogo manje testovima (postao sam tata), i prelazio bi i mnogo više sa privatnim automobilom, da mi je dete veće, jer izbegavam putovaja duža od 1.000 km.

Moje dete u nekom test automobiilu koji košta 12 000 e, plaće na svakih pola sata ili 1h. Vozim umereno, normalno.

U mom privatnom automobilu moje dete ne plaće 5 ili 6h, tek kada ga glad probudi plače. To je sve konstatovala moja lepša polovina, tako da ću ja dragi moj morati da neko vreme izbegavam te smešne nove automobile koji koštaju 10 000 ili 12 000 e, jer ti automobili nisu tihi, nisi udobni, nisu bezbedni.

Ja jesam za nove automobile. ja jesam da neko ko ima platu 2 000 e kupuje samo nova kola. Dobijam komentare na facebook-u a ko ti ima platu 2 000 evra? Samo direktori? Ja znam koliko direktori imaju platu, ali znam da klijenti koji mene angažuju da im nađem polovne automobile stare 3 il i4 godine imaju preko 2 000 evra platu. Ne žele ljudi da se istuču novim kolima, i ne žele da kupe mali slab nov auto sa 15 000 e, kad mogu da dobiju odličan polovan auto za 15 000 evra.

Novi automobili su svakako puno bolji. Ali kad imate novca da kupite dobar nov auto.  U Nemačkoj su plate 3500 evra, i normalno je da tamo ljudi kupe nova kola. Radni sat u servisima je papreno skup. Tamo se ne isplati popravljati kola koja su starija od 10 godina. Kod nas su majstori veoma, veoma jeftini, posebno što su često daleko, daleko bolji od onih u Nemačkoj, jer tamo su samo monteri, majstora više nema,.

Svima vama želim da kupite nov auto, znam da je to vaša želja. Onio novo što se meni dopada, je oko 40 000 evra. I ja ću takav nov auto kupiti, ali tek kada prethodno za svoju decu obezbedim dovoljno novca za studiranje u inostranstvu, jer su meni deca i obrazovanje puno važniji od moje ljubavi prema automobilima. Nekako se ne razumemo baš uvek, ali meni je izvinite sasvim, sasvim suludu da neko kupi nov auto sa platicom od 600 ili 700 evra. Ja živim u Beograd, ako živite u nekom manjem mestu gde je 700 e pristojna plata, to je nešto drugo. I naravno, da mi je čudno kada ljudi kupe nov auto, pa ga voze jednom mesečno. To je kao da se oženite pa vodite ljubav jedno mesečno? Valjda ćeto to raditi bar tri puta dnevno? Ono …sve dok vas smrt na rastavi. Jesam za nove i dobre automobile, ali mislim da su deca mnogo važnija, i da je bolje imati petoro dece nego nov BMW. Može biti da grešim, da mnogo grešim….ali to je samo moje mišljenje….Konačno sada imam  i previše godina, shvatio sam da nekim ljudima nije moguće dati savete, jer ih oni ne žele. Žive za ono materijalno, a ne racionalno. I molim lepo, ogrebotina ne sme da bude! Pa molim vas!

Vaš Aca Todorović

 

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Volvo