Cene novih automobila su prošle i ove godine otišle u nebo. Ne treba posebno apostrofirati da su najskuplji oni automobili koji se najviše promovišu – oni električni. Kupce mame sve dužom garancijom – koja se sve manje poštuje. Naravno da je novo najbolje, i sasvim je očekivano ako neko ima prihode nekoliko hiljada da može razmišljati o kupovini potpuno novog automobila. Naravno potrebno je oko 40,000 ili 50,000 evra zadobro opremeljen, bezbedan i udoban nov auto. Nije vam to puno? Onda ste definitivno kupac novogautomobila u najskorije vreme!
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 285233504000184788
Sberbank
Filip Stojković: Preporučujem Todorovića jer želim da pomognem drugima
Često me vrlo neprijatno iznenade kupci novih automobila svojim blago rečeno čudnim ponašanjem. Nije bitno koji salon automobila je u pitanju, bitno je samo da su kupci novih automobila izgubili totalno osećaj za realnost. Misle da su bogovi, iako su mnogi od njih za lečenje i posmatranje. Moj prijatelj koji prodaje nove automobile je imao ovakvu vrstu konverzacije:
Kupac (gospođa): Dobar dan, juče sam zvala, i zanimalo me je u kojim bojama imate model koji mene zanima. Rekli ste da imate crni i sivi. Da li te automobile mogu i danas da vidim?
Prodavac: Dobar dan gospođo, sećam se da ste me zvali juče, i da, i dalje možete viditi crni i sivi automobil, samo što ste mi se juče najavili da ćete doći do 17h, a niste se pojavili. Znate moje radno vreme je do 17h, a ja sam vas čekao do 18h.
Kupac: Mene gospodine zanima da li mogu da rezervišem crni auto?
Prodavac: Poštovana gospođo, ne možete telefonom da rezervišete ni srebrni, a posebno ne crni, jer je crni rezervisan jutros.
Kupac: Rekli ste da mogu danas da dođem da vidim i crni, i srebrni automobil.
Prodavac: Tačno tako, možete da vidite i crni, i srebrni, ali ovoga puta ću vas čekati samo 15 minuta duže od kraja radnog vremena, jer imam privatne obaveze, znate mi radimo do 17h.
Kupac: Onda bi da rezervišem crni auto, znate ja sam ozbiljan kupac.
Prodavac: Gospođo, crni automobil je rezervisan, jutros je bio kupac, pogledao automobil, ostavio kaparu, i auto je rezervisan, ukoliko odustane od kupovine, ja ću vas smesta obavestiti.
Kupac: To je tako neprofesionalno od vas (povišenim glasom, čuje se u pola auto salona)! Ja sam vam rekla juče da mi rezervišete taj crni auto, kakav je to način!
Prodavac: Juče ste me zvali, pitali do kada radimo, rekao sam vam da radimo do 17h, i pitali ste me da li možete da vidite crni i srebrni auto, odgovorio sam vam da možete da ih vidite.
Kupac: Ali ja sam htela da rezervišem crni auto.
Prodavac: Gospođo preko telefona, ne možete da rezervišete automobil. To ne radimo preko telefona. Meni dnevno uđe bar deset kupaca u salon, i kažu mi, idem kući ili u banku po pare, i donosim već danas kaparu, i nikada se više ne pojave. Ja mogu da vam rezervišem auto tek kada dođete lično da vidite auto, i kada donesete kaparu. Kad kaparišete auto, onda je auto vaš.
Kupac (gospođa): Vi niste profesionalni! Htela sam da kupim taj auto. Da li mogu da vidim taj crni auto?
Prodavac: Možete da dođete danas, i da vidite crni auto, ali ne možete da ga kupite, on je rezervisan.
Gospođa je spustila slušalilu. Pauzda je trajala nekih pola minuta, da bi onda ponovo mom prijatelju prodavcu zazvonio telefon:
Prodavac: Dobar dan, izvolite, kako mogu da vam pomognem?
Kupac (gospodin, muž gospođe): Mi smo juče rezervisali crni auto. A vi ste gra prodali, kako ste to mogli da učinite. Moja žena je rezervisala taj automobil!
Prodavac: Poštovani gospodine, vaša žena je juče zvala, pitala je u kojim bojama imam taj model, i rekla je da će doći da poleda oba automobila. Nije pominjala rezervaciju.
Kupac (gospodin): Ali mi želimo da rezervišemo crni automobil. Mi želimo da ga vidimo, da li je to moguće?
Prodavac: Možete da ga vidite, u salonu je, ali ne možete da ga rezervišete ili kupite, jer je auto rezervisan.
Kupac: Pa sad ste rekli da možemo da vidimo crni auto?
Prodavac: Možete da ga vidite, crni auto je u salonu, ali on je kaparisan, dakle već je rezervisan.
Kupac: Ali moja žena ga je rezervisala telefonom!
Prodavac: Gospodine, kod nas rezervacija automobila nije moguća telefonom. Možete rezervisati automobil tek kada lično dođete, i kaparišete auto.
Kupac: Vi ste jako neprofesinalni, i nekorketni, ja sam hteo da kupim auto kod vas, ne možete tako da se ponašate prema mojoj ženi, i prema meni!
Ja sam ovo naveo kao primer, primer koji je samo slika i prilika prosečnog kupca novih automobila u Srbiji. Psihologa kod nas nema dovoljno, ali ima itekako dovoljno bezobrzanih kupaca, koji ne mogu da shvate da nisu jedini na ovom svetu, i da ne mogu uvek da dobiju ono što požele u datom trenutku.
Da li vi imate neki komentar? Ne kažem da su kupci polovnih automobila bolji, naprotiv, oni su mnogo gori, tako da želim svim prodavcima automobila u Srbiji, i onima koji prodaju nove, i onima koji prodaju polovne automobile da izrazim svoje saučešće, jer se danas i ludi kupci moraju poštovati kao “normalni” kupci.
Zato postoji ono zlatno pravilo: nekim ljudima je bolje ne prodati ništa, jer su odmah problem, sami po sebi. Da li je tako? Šta vi kažete?