Kupiti ili ne kupiti Golfa VII?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, kupujem nov automobil, a imam dilemu koju ste mi Vi “nametnuli”. Isključiv sam kada je u pitanju dizel ili benzinski motor. Izbor je uvek dizel motor! Benzinski motori su lenji i veliki potošači. Međutim, čitajući Test vožnju za Golf VII, 1,2 TSI, 85 ks i Vaše komentare o živahnom i štedljivom motoru, “bacili” ste me u dilemu, taj motor, ili dizel. Ogromna je razlika u ceni. Godišnje prelazim cca 20 hiljada km. Blizu sam da se odlučim za kupovinu testiranog vozila, ali sam istovremeno i u “strahu” da ću se nakon kratkog vremena razočarati u izbor.

U stvari, sada i ne znam koje pitanje da Vam postavim, jer izbor je uvek moj, ali mislim da me razumete. Ako možete, pomozite. Bez uvrede i, ali da li je testirani Golf VII zaista tako ostavio kompletno dobar utisak na Vas? Branislav.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi Branislave, nisu svi benzinski agregati žedni, i lenji, očigledno niste nikada vozili neku Hondu ili Toyotu koji imaju motore sa varijabilnim razvodom usisnih, i izduvnih ventila. Naravno da benzinski motori traže više obrtaja, i više šaltanja, ali i to ima neku svoju draž. Osim toga verzije sa benzinskim agregatima su osetno jeftinije, ali i pouzdanije, dugoročno gledano. Benzinski motori su manje opterećeni pri dugotrajnoj brzoj vožnji, od turbo dizelaša, jer su im obrtaji radilice znatno dalje od crvenog polja, za razliku od dizelaša.

Na otvorenom putu razlika u potrošnji između modernih benzinaca i dizelaša je sve manja. Naravno da je moj test Golfa VII krajnje objektivan i dobronameren. Golf VII je znatno bolji, moderniji, i upravljiviji automobil od Golfa VI.

Foto: Aleksandar Todorović

foto-branka-todorovic

VW ima veliku paletu TDI motora u ponudi za Golf VII, i svi su izvrsni, pitanje je samo koliko vama snažan, i moćan motor treba. Prosečna potrošnja od 6,6 litara na testu je krajnje realno. Zapravo Golf VII 1.2 TSI je veoma štedljiv, i veoma je racionalna kupovina, na kraju imate garanciju od 4 godine ako sumnjate u kvalitet, i pouzdanost 1.2 TSI motora koji tek treba da se dokaže.

golf-7-b-todorovic

Sumnja u nemačke novinare, koji su Golf VII uporno postavljali na sam vrh klase u uporednim testovima, kod mene više ne postoji, u celini gledano. Iako se ne slažem da je Golf VII bolji od nove Mercedesove A klase, jer on to nije, priznajem da je ovaj automobil nadmašio sve ostale. Golf VII i ne igra u istoj ligi sa Mercedesom A klase, koji je ipak skuplji, i sumnjam da ovi automobili gađaju na istu vrstu kupaca. Mada, to se nikad ne zna.

Ne postoji automobil u ovoj klasi koji tako dobro koči kao novi Golf. “Nemac” ima i savršeni menjač, tako da nema problema sa ubacivanjem ručice menjača u željenu brzinu – sve klizi kao podmazano. Golf je idealan flotni automobil (kao i većina VW-ovih modela): dovoljno je jeftin za održavanje, ima proverenu mehaniku i izuzetno dobro drži cenu. Motor je jedan od najštedljivijih benzinaca na svetu – na zahtevnom testu trošio je u proseku 6,6 litara, što je veoma dobro. Kada držite gas do poda, potrošnja je oko 8,0 litara.

todorovic-aleksandar

Ako imate dovoljno novca, moj vam je savet da kupite VW Passat 2.0 TDI, mislim da sa ovim automobilom nećete biti razočarani. Osim toga, ako ste navikli na dizelaše, kupite Golf VII 2.0 TDI, ali on košta “malo” više od verzije 1.2 TSI, koji ima zaista jako povoljnu cenu. Sasvim sam siguran da će vam Golf VII brzo dosaditi ima “bezličan” dizajn, već viđen, a enterijer je nemački hladan, i ne budi nikakve emocije kod vozača. Pa ipak, Golf VII je sjano voziti, i ako volite brzo vožnju, odličan menjač, bićete jako dugo zaljubljeni u jedan jako “ružan” automobil. Jedina prava mana je što je skuplji od konkurencije i što, zbog simpatija lopova prema Golfu, morate platiti i kasko. Ovaj automobil nikako ne preporučujem početnicima, iako je izuzetno predvidiv i miran u svakoj situaciji, jer se u ovom automobilu brzina ne oseća. Nemojte se iznenaditi kada vidite vlasnike Golfa VII kako “sumanuto” voze, jer kada ste za volanom ovog automobila, percepcija brzine je sasvim drugačija.

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Majstori, majstori: zuji mi nešto u haubi!

Prostran auto za 4.500 evra – šta preporučujete?

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Testoviautomobila-RS-LOGO

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.