Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, vozim Fiat Uno, kupljen polovan pre 6 godina, sada ima 284 000 km, ugrađen je gas, svakih mesec dana sam u servisu, loše radi na gas, na benzin malo bolje, pa sam rešio da ga prodam. Želim da kupim malo mlađi auto. Nudi mi se Opel Astra H 1.4 benzinac, 2009.god, sa predjenih 92 000 kilometara.Automobil je kupljen u Beogradu i održavan u ovlašćenom servisu Komnenović Auto. Molio bih Vas da mi kazete na sta da obratim paznju pri kupovini,jer do sad nisam imao iskustva sa Opelovim vozilima. I kakvo je Vase misljenje o ovom automobilu? Vidim da hvalitet Opel. Posebno me interesuje da li je motor 1.4 nejak za ovaj automobil, čini mi se da niste pisali o njemu? Hvala. Zoran Milić.
TESTIRALI SMO: Infiniti FX 3.0d
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi Gospodine Miliću, hvala vam na poverenju. Jako teško pitanje ste mi postavili, jer odgovor zavisi od vaših zahteva, iskustva, i načina vaše vožnje. Opel sigurno ne bi ugrađivao loš, i preslab motor u automobil koji im je glavni prodajni adut na tržištu. Agregat ima radnu zapreminu od 1.364 ccm, raspolaže sa maksimalnim obrtnim momentom od 125 Nm pri relativno visokih 4.000 o./min radilice, i postiže 90 odnosno 105 KS (kasnije su ga malo osnažnili). Sa tim agregatom, Astra je postizala maksimalnu brzinu od 180 km/h, što je prosečnom vozaču u Srbiji više nego dovoljno, bez ikakvog preterivanja, a ubrzanje do 100 km/h iz mesta mirovanja je 13,7 sekundi, sasvim dovoljno, i prilično agilno za vozače koji ne žele vozilo sa sportskim karekteristikama.
To što je automobil održavan u ovlašćenom servisu Komnenovoć Auto je svakako prednost, uostalom, u garantnom roku je vozilo moralo da bude redovno održavano, po propisima koje propisuje proizvođač. Nikako nemojte mislite da je polovan auto savršen, i da je mehanika u idealnom stanju, jer to svakako nije. Kupovina polovnog automobila je uvek rizik, pa čak i kada automobil ima samo tro godine iza sebe. Pređena kilometraža nije velika, ali je pitanje da li je ona napravljena uglavnom u gradskim uslovima vožnje? Vožnja po gradu, po sistemu kreni-stani, veliki broj hladnih startova, može značiti i da je kilometraža od samo 92,000 km ostavila tragove trošenja na motoru.
Obratite pre svega pažnju na vlasnika, zamolite ga da vas provoza u automobilu, i to će vam biti test, kako je taj auto vožen. Stara poslovica kaže: koliko gledaš polovan auto koji kupuješ, toliko gledaj i vlasnika automobila. Ako kupujete auto od firme, mnogo su veće šanse da se neprijatno iznenadite uprkos svim odrađenim servisima.
Najveće mane Astre H su lupanje ogibljenja na neravninama, gubitak tečnosti u servoupravljaču, loša završna obrada nekih detalja na karoseriji. Opel Astra H najčešće ima problema sa strujom i krckanjem u upravljaču. Defekna svetla nerviraju, a udaranje na prednjem oslanjanju iritira. Izduvni lonac ne spada u kvalitetnije, kao ni motor 1.7 DTI koji je Opel kupio od Isuzua. Pošto je Astra vožena u Srbiji, proverite detaljno ceo trap, jer Astra H ne podnosi baš najbolje naše puteve, što je sasvim razumljivo.
Astra treće generacije je praktično projektovana za brze autostrade, jer se u ovom automobilu ne oseća neprijatna buka ni pri brzinama većim od 180 km/h. Štaviše, zvučna izolacija je toliko temeljna, da se inače relativno glasni motor intenzivnije čuje samo kada pređete 4.000 o./min radilice. Oslanjanje je po nemačkim standardima tvrdo i sigurno. Stabilnost Astre je uzorna čak i pri velikim brzinama, doduše brzinu od 180 km/h dohvati tek posle podužeg zaleta, ali je lako voziti Astru H ovom brzinom.
Treba pohvaliti i pitomo ponašanje automobila pri nagloj promeni pravca. Ovu Astru je gotovo nemoguće izbaciti iz ravnoteže. ABS sistem se ne aktivira prerano, što znači da možete kočiti na granici, a upravljač je dovoljno brz da eventualno korigujete greške, mada ipak nije sportski kao na Focusu II. Pored pet osvojenih zvezdica na EuroNCAP testu, Astra H svojim pomalo robusnim izgledom opominje vozače koji vam dolaze u susret.
Opel Astra H može i ovako da izgleda, da li vam se dopada? Foto: Opelfansbih.com
Astra H odnosu na konkurenciju uglavnom nudi više ili slično. Istina, ima udobnijih (Megane II, Peugeot 307), pouzdanijih (Mazda 3, Corolla), elegantnijih (Citröen C4), kao i zabavnijih za vožnju (Focus II, Civic, Alfa 147), ali zapravo i nema puno modela koji su tako uravnoteženi, sigurni i bezbedni. Koliko god sam se trudio da otkrijem gde je to Golf V bolji od Astre H, sve sam bio sigurniji u tome da je odgovor – nigde.
Vraćanje kilometraže u Srbiji na placevima
TESTIRALI SMO: BMW 316d
DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.
Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali: