Kupujem auto za 2.000 €, da li je Almera bolja kupovina od Punta?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, hvala vam na besplatnom odgovoru! Posle malo dužeg razmišljanja, evo još jedno pitanje od mene. Gledao sam razne automobile, najviše Fiat Punto, probao par. Svi su matori, svima fali čudo stvari! Uz remont i servis, izađu baš dosta.

Našao sam jedan automobil u oglasima, evo linka:

http://www.polovniautomobili.com/oglas5592886/nissan_almera_hecbek/
Ovog Nissana… deluje kao ok auto… vozio ga je neki tip 10 god po Srbiji… kažu da je realna kilometraža.
Poznajem prodavca, poslao sam čoveka da ga pogleda, oterali ga kod majstora, kaže majstor ok je sve. Prodavac mi je rekao da je sledeće zamenio: zamenio je menjač i sve oko njega, set kvačila, volan (bio iscepan)… svećice… kaže naprsla šoferka… ima plin ugradjen, nije sekvent.. . upisan je u saobracajnu…deluje kao siguran auto… tj deluje pristojnije od Punta ili sličnih automobila za te novce. Bar je japanski!

Jesam mator (37 god), ali sam početnik u vožnji, položio sam pre 4 god ali mi ide… vozao bi malo po Beogradu i i 200 km od Beograda. Znam sebe, godinu dana, ovaj auto (ili neki drugi) pa bi ond uzeo nešto „normalnije“. Čovek mi traži 1900 €, mogao bi da spustim na 1800 € registovan je do juna dogodine, ima dobre zimske gume.
Gledao sam po placevima, sve krševi neki za te novce… imam u ponudi i Corsu C 1,3 cdti ali joj je pre 7-8 dana remontovan plivajuci zamajac… to neće još dugo… tako kažu.. inače je sad auto OK, ima letnje i zimske gume, 2.100 €, ali vlasnik automobila, kojeg poznajem, okleva da mi ga proda.

Vredi li Nissana uzeti?! Ili nešto treće?

Ili da uzajmim malo više pa pazarim nešto bolje. Mada ne volim da sam dužan. Samo mi odgovorite koliko da uplatim, pa mi dajte odgovor na mail! Hvala puno! Miloš.

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Miloše, hvala vam na poverenju, i na ovim veoma zanimljivim pitanjima, koje more sve one koji moraju da kupe auto za 2.000 €, jer prosto nemaju više novca, a ne žele da se kreditno zadužuju, pozajmljuju poput vas.

I sami ste se uverili da na auto placevima nema baš puno automobila koji se mogu kupiti za 2.000 €, i da ako se pristojan auto i pojavi za te novce, brzo se i proda, odnosno proda se još na „carinskom skladištu“. Znam da nije ugodno pozajmljivati novac, i da se tako jako lako gubi prijateljstvo, možda je bolje rešenje keš kredit, sumnjam da ćete bankrotirati ako podignete kredit od 600-700€ jer vam toliko nedostaje za solidan polovan automobil, koji vas može služiti u naredne 3-4 godine bez većih problema, a tada ja najmudrije da ga prodate. Ako ipak insistirate na činjenici da kupite polovan auto za 2.000 €, sačekaće vas kvarovi u narednuh godinu dana koji će premašiti iznos od 700 € koliko vam nedostaje za kupovinu polovnog automobila u pristojnom stanju. Ja prosto ne mogu da vam pronađem auto za 2.000 € koji nešto valja. Znate i sami koliko košta da se sredi trap, limarija, nove gume, novi akumulator, i onda svi oni koji su to uložili u auto koji ima ispravnu klimu i motor, ne žele da prodaju takav auto za 2.000 €. Ponuda na placevima starijih automobila je sve slabija jer su dodatno pooštreni uslovi uvoza. Prošle godine ste mogli da uvezete automobil sa brojnim nedostacima, sada to već nije baš tako.

almera-polovanautoNissan Almere jeste jeftine, veoma jeftina, jer se jako teško prodaju. Niko in neće, iako su to japanski automobili (doduše proizvedene u Engleskoj). Ako baš hoćete Nissan, ja vam preporučujem Micru za isti novac, jer manje troši, a manje se i kvari, i jeftinija je za održavanje, i mnogo lakša za dalju prodaju. Svakako ovi modeli nisu u istoj klasi, ali je Micra daleko bolja kupovina, a postoji i verzija sa petoro vrata. Provereni Nissanovi servisi nikako ne vole, niti cene Almeru. Šta mislite zašto? Naravno, Nissan Almera je kvalitetnija od Fiata Punto, to niko ne spori, ali je daleko od Toyote, Mazde ili Honde kada je pouzdanost u pitanju. Osim toga, Renaultov motor u njoj 1.5 DCI nije poznat kao dugovečan motor, osim ako mislite da je 200,000 km razuman radni vek, koliko ovaj agregat prelazi bez većih problema.

Konkretno, Nissan Almera koju ste vi pronašli, je bez ljutnje, najgora Almera u oglasima:

http://www.polovniautomobili.com/oglas5592886/nissan_almera_hecbek/

Majstori dobro znaju da Nissanovi motori 1.5 i 1.8 „ne vole“ gas, a posebno je problem što gasni uređaj nije sekvent (koji je jedini uslovno preporučljiv za ugradnju. Nije Nissan izuzetak, kad je ugradnja gasa u pitanju, problemi su prisutni kod većine japanskih automobila. Ako hoćete gas, odaberite neki Opel, ili VW.

Lično nemam ništa protiv ugradnje gasa, jer je mnogim vozačima to jedina solucija da skrpe kraj sa krajem, ali na kraju moraju da prodaju taj automobil kad gas počne da im pravi probleme, nekom ko je dovoljno naivan da takav auto i kupi.
Ugradnju gasa ne preporučujem ni u jedan automobil. Problemi čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije javljaju se već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara. Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom.

Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepi na veoma osetljive i sofisticirane dizne.

Zbog ugradnje gasnog uređaja stradaju još neki delovi na motoru. Stradaju sicevi ventila. Izduvni ventili su preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 30%, pa nije čudo što se brzo oštete.
Vlasnici koji imaju ugrađeni sekvent plin stalno muku muče sa lampicama koje se pale i gase u kokpitu, a često se pali i “chek engine”.

To se to dešava jer benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba.

Pogrešno mapiranje rada motora u neovlašćenom servisu dovodi do veće potrošnje.

Ako motor nije ispravan ili ako mu kompjuter šalje pogrešne informacije, on ne radi dobro – troši više goriva, a daje manje snage. Takozvano mapiranje motora može da se uradi kako treba samo ako imate originalni softver i originalni kompjuter.

Neovlašćeni servisi imaju kompjutere za dijagnostiku, ali oni nisu originalni. toga servisi bez licence ne mogu da budu u mreži servisa, niti mogu da dijagnostikuju većinu ozbiljnih kvarova. Oni su prinuđeni da kupuju kineske kompjutere, koji su samo bleda kopija originalnih računara, a kineski softver je manjkav – nepotpun i netačan, tako da majstori u neovlašćenom servisu prate pola dijagnostike sa “vezanim očima”. Tako onda ispada je Nissan koji želite da kupite u „dobrom stanju“, a da ga odvezete u LF Auto Centar, najbolji Nissanov servis u Beogradu, svašta bi imali da vam kažu, i sigurno vam ne bi preporučili kupovinu ove Almere.
Što se Opel Corse 1.3 CDTi tiče, vlasnik Corse okleva da vam proda auto, jer on želi da nekom „uvali“ auto, na drugi kraj države ako je moguće. Inače plivajući zamajac može da se remontuje, ali u proseku traje oko 20,000 km, što znači možete to da uradite ako planirate da prodate, „uvalite“ auto nekom (ne)prijatelju. Postoji i rešenje da se umesto plivajućeg zamajca ugradi fiksni zamajac, pošto je to Fiatov motor, a Fiat nije ugrađivao plivajući zamajac.

Almera 1.5 DCI, u proseku troši 6,0 litara evro dizela, benzinac od 1.5 litara prosečno traži 9,0 litara na 100 km, a veći motor 1.8 i skoro 10,0 litara. Iako Almera ima ugrađen gas, ona troši uvek i benzin, dok se ne postigne koliko toliko optimalna radna temperatura. Odnosno, ako auto palite često, i koristite ga za kraće relacije od 2-3 km, on će više ići na benzin, nego na gas.

Ako kupujete Citroen, Xsara 2.0 HDI je dobar izbpr. Citroen sa common-rail, HDI agregatom od 2.0 litra i 90, odnosno 110 KS, je dovoljno uglađen, elastičan i pouzdan motor, tako da je za svaku preporuku. Citroenov benzinac od 1.4 litra i 75 KS je jednostavno preslab za ovu karoseriju, onaj od 1.6 litara i 110 KS je bolji izbor, ali nudi osetno slabija ubrzanja od HDI motora, a veću potrošnju za oko 2,0 litra goriva. Dakle, bolji izbor je dizelaš HDI.

Nissan Almera ima bolju pasivnu bezbednost, jer je na EuroNCAP kreš testu osvojila 4 zvezdice i 26 poena, dok je Xsara osvojila samo 20 poena i 3 zvezdice. Međutim, francuski automobil ima osetno bolje kočnice, tako na primer pri brzini od 130 km/h, Xsari do zaustavljanja treba 65,0 m, dok Almeri treba čitavih 10,0 metara više.

Xsara ima udobnije oslanjanje od Almere, i nudi više mesta na zadnjem sedištu, a takođe ima i varijabilniju karoseriju, a posebno je praktična karavanska verzija. Citroen kasnije nećete baš brzo prodati, jer ima daleko slabiji rejting od nemačke konkurencije, ali ćete sa Nissanom imati još veće probleme, tako da u oba slučaju na vreme naoružajte strpljenjem.

Ukoliko niste pasionirani ljubitelj brze vožnje, možete razmisliti i o Almeri 1.5 od 90 KS, koja ima zadovoljavajuće performanse, i motor manje radne zapremine i snage, što samim tim znači mnogo manja izdvajanja za registraciju i osiguranje. Naravno kupite verziju bez ugrađenog plina, ako je ikako moguće. Dakle, saberite sve prednosti i mane ovih automobila, i dvostruko vrednujte ono što je vama primarno, i time ćete lako doći do odgovora. Da sam na vašem mestu, ja bih ipak blagu prednost dao nekom manjem automobilu, kao što je Nissan Micra, Opel Corsa ili još bolje VW Polo, odnosno Toyota Yaris.

OVO JE SAMO SKRAĆENA VERZIJA ODGOVARA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT G.MILOŠU NA MEJL.

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE). DA LI ŽELITE DA I VAMA PRONAĐEM DOBAR POLOVAN AUTOMOBIL?

Najbolji porodični auto za 2.500 evra

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Oštetio sam felnu 

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Volvo

2 komentara

  1. Sasa

    korsa c i polo imaju tri klipa? ja bih hteo da mi objasnite zbog cega je korsa bolja od pola i obrnuto… mislim na male kubikaze sa benziskim agregatom. poz

  2. Poštovani g.Saša, hvala Vam na komentaru, i na pitanju. Najbolje bi bilo da pošaljete vaše pitanje u rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića, ali i da ga dopunite. Mene zanima koliko kilometara godišnje prelazite, koje ste automobile vozili, koje su vam karakteristike vozila važne? Šta vam to nije mnogo bitno kod automobila? Imate pitanje u rubrici, na koje odgovorite što je preciznije moguće, da bi moj odgovor bio temeljniji, i direktniji. Ako vam je puno 999 ili 1.499 din, onda pošaljite pitanje u rubriku Besplatni odgovori, ali nemojte očekivati da ćeste sigurno dobiti odgovor, jer sve zavisi od obima posla. Naravno, da slanje pitanja u rubriku Pitajte A.Todorovića sigurno dobijate odgovor, a pored toga i mogućnost da brzo dobijete odgovore na vaša dodatna pitanja. Kupovina autombila je previše ozbiljna da bih vam pisao odgovor u nekoliko rečenica. Vaš Aleksandar Todorovic, urednik http://www.Testoviautomobila.rs i Najbljiauto.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.