Kupujem Citroen C5 – Koje su mu mane?

Pitanje: Poštovati gospodine Todoroviću, kupujem polovan automobil. Nemam puno novca, mogu da skupim oko 3 000 evra, i to je plafon. Svi smo u kući prilično krupni, ja sam oko 120 kg, tri sina svi preko 100 kg, i svi smo preko 190 cm, a ni žena mi nije “sitna”. Ovo pišem, da biste me dobro razumeli, odnosno, ne želim da mi preporučite da kupite Citroen Saxo, jer u njega ni ženu ne mogu da spakujem, a kamoli sebe.

Niste preporučivali C5, zašto? Ovaj auto  meni pristojno izgleda, veliki auto sa dobrom opremom, i velikim gepekom za malo para, pa me zanima koje su mane ovog automobila. Unapred hvala. Marko.

c5-dimenzije

Jeftino rešenje – Popravka plivajućeg zamajca

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Marko, hvala na pitanju. Citroen Saxo preporučujem jer je relativno jeftin za održavanje, jer nije popularan pa košta mala, a inače je sasvim pristojan automobil.

C5 ima specifično hidropneumatsko oslanjanje, pa da krenemo od njega. Najbolji mogući način da proverite stanje oslanjanja je u ovlašćenom Citroenovom servisu. Dizelaši u proseku prelaze oko 30.000 km godišnje, oni koji voze manje, kupuje benzince u Evropi.

Citroen C5 je kod nas sve popularniji. Glavni razlog je povoljna cena, jer ovaj model nije napravio veći uspeh na tržištu. Tipični nedostaci su: otkazivanje putnog računara i navigacije, curenje iz sistema za hlađenje što može dovesti do pregrevanja motora, pa su česti kvarovi na glavi motora. Problemi se elektrikom se redovno beleže, čak 8% Citroena C5 starih 7 godina ima problem sa njom. Kod starijih primeraka procenat je mnogo veći. Proverite menjač, posebno ako zapinje, iako on ni fabrički nije dovoljno precizan.

Citroen C5 se ne može pohvaliti dobrom finalnom obradom, a ima bezosećajan upravljač koji je neprecizan. Veliki prečnik okretanja, i loše preglednost ga ne preporučuju za vožnjom gradom. Motor 2.0 HDI od 90 KS je solidan, ali on pruža tek prosečne performanse, nemojte od njega očekivati neka briljantna ubrzanja. Računajte, da ćete morati da zamenite dizne i turbo punjač relativno brzo. Sigurnije vam je da kupite C5 sa benzinskim motorom, ali bez ugrađenog plina koji samo dodatno uništava motor.

Kvarovi na Citroenu C5

Ceo električni sistem na Citroen C5 je mreža puna misterija. Problemi sa bočnim električnim podizačima stakala, grejanjem sedišta, ventilatorom hladnjaka. Međutim, posebno je hirovita elektronika. Problemi sa putnim računarom, elektronskom kontrolom blokade i centralnim zaključavanjem.

Benzinski motori nisu najdugovečniji u klasi, čest je problem pregoreli dihtung glave motora i curenje iz sistema za hlađenje. Gumene cevi i oko hladnjaka treba pažljivo pregledati. V6 motor nije za dugoročna toplotna opterećenja. Ovo može završiti čak i pucanjam jedne od glava. Pre kupovine bilo kojeg Citroena C5 (ili bilo kojeg automobila) proverite efikasnost motora tokom vožnje ako je to ikako moguće. (auto placevi mogu samo jednom da izdaju probne tablice za jedno vozilo – još jedan idiotski zakon u Srbiji).

Turbo diezelaši common-rail imaju problema sa gumom na remenici, komponente od gume se razdvoje i moraju se zameniti. Zahtevaju detaljno ispitivanje. Rad HDI motora može biti neravnomeran, ne toleriše gorivo lošeg kvaliteta. Verzije sa DPF zahtevaju korišćenje posebne tečnosti u sistemu sagorevanja, što povećava troškove. Takođe je posle nekog perioda potrebna zamena DPF filtera, preporučujem original, ali znajte da je preskup, i da nije za vaš džep.

Citroen C5 nije baš najbolje prošao na ispitivanju pouzdanosti. Čak 50% svih kvarova su elektronske prirode, a stvari odjednom i naglo. Najviše pažnje obratite na kontrolnu tablu i klima uređaj. Kada to dobro pregledate, pogledajte i ostatak elektronike na kolima. Samo hidro-pneumatsko vešanje ne zahteva dodatno održavanje, mada se dešavalo da otkaže hidraulična pumpa ili da sistem, sam po sebi reši da podešava visinu automobila. Kvačilo zna brže da strada kod 2,0 HDI verzije zbog velikog obrtnog momenta motora, popravka nije jeftina, pa dobro proverite ispravnost ovog dela, pri kupovini.

Automobili iz prve godine proizvodnje su ili pozivani u servis ili im je prilikom redovnih servisa rađene prepravke. Ali broj promena i poboljšanja su značajna. Međutim, svi elektronski problemi ili nespretnosti u prvoj fazi proizvodnje, nisu eliminisani.

Najčešći problemi:

Loš rad motora je često uzrokovan zaglavljivanjem EGR ventilom od prljavštine.

Motor 1.8 16V ima često probleme sa neispravnom lambda sondom.

Uobičajeni problem sa 2.0 benzinskim motorima, motor radi neravnomerno i loše reaguje na gas tokom vožnje. Problem je rešen reprogramiranjem ECU motora.

2.0 16v motor na Citroen C5 proizvedenim do maja 2001., mirnoća rada motora je poremećena. Izazvana problemom cevi sa EGR ventila, trenje cevi o okolne mehaničke delove. Ova stavka je ispravljena u kampanja fabrike sa početka 2002., zamenjena obloga cevi i zamenjena cev.

Benzinski motori kvar bobine posebno kod Citroen C5 3.0 V6.

Problemi sa hidropneumatikom kod Citroen C5 3.0 V6, velika težina motora.

Kod Citroen C5 opremljenih sa dizel motorima i proizvedenih pre restailinga modela, postoje problemi sa čestim začepljenjem DPF filtera, koji zahtevaju potpunu promenu na oko 4 godine.

Plivajući zamajac je problem. Na Citroen C5 1.6 HDI 110, osećaj naglog “udaranja” često se pogrešno pripisuju nosaču motora ili prednjoj osovini.

Kod 1.6 HDi verzije proizvedenih do početka 2005., bilo je čestih problema sa nepouzdanim paljenjem. Neophodno je da se reprogramira ECU motora.

Na HDI dizel motorima, čest je kvar potisnog ležaja kvačila i plivajućeg zamajaca, što ukazuje veoma nestabilan rad motor u praznom hodu i tokom promena brzine. Javlja se nakon pređenih 150.000 km.

1.6 HDI motor. Citroen C5 proizveden do proleća 2005., bilo je problema sa ubrizgavanjem. Loše elektronsko upravljanje. Rešenje reprogramiranje ECU.

Kod 1.6HDI dizela dolazi do redovnih problema sa turbo punjačem usled nedovoljnog podmazivanja. Za potpune eliminacije grešaka je potrebno promeniti turbo punjač, pumpu za ulje i sve hidraulične veze sa motorom i turbo punjačem, imaju i probleme sa polomljenim plastičnim štapićima od merača nivoa ulja u motoru, koji onda završiti u rezervoaru za ulje.

Kod Citroena C5 2.0 HDI i 2.2 HDI koji su proizvedeni do septembra 2001., imaju izraženi pad snage motora ili automobil neće da upali. Uzrok je kvar pumpe za gorivo (oksidacije bakra unutrašnjeg dela) koja se nalazi u rezervoaru. Ovo je ispravljeno u kampanji fabrike sa početka 2002., zamenjena pumpa.

Motor 2.0 HPI. Na Citroenu C5 proizvedenim do maja 2001., poremećeno funkcionisanje, manju snage i lošije performanse. Uzrokovane kvarom unutrašnjeg zaptivanja pumpe za ubrizgavanje. Ovaj problem je ispravljena u kampanja fabrike sa početka 2002., bila je zamenjena pumpa, ako je bilo potrebno.

2.0 HDI motor. Na Citroen C5 proizvedenim do juna 2001., poremećen prazan hod motora. Izazvana kolom EGR ventila. Trenje izazvano između cevi EGR ventila i poklopca motora. Ova stavka je ispravljena u kampanji fabrike sa početka 2002., novi poklopac motora i nova cev cevi.

Kod Citroen C5 opremljenih sa dizel motorima 2.2 HDi, postoji problem sa zupčastim kaišom, to može biti zbog prodiranja vode u oblasti zupčastog kaiš, kaiš pukne i prouzrokuje štetu motora.

Kod dizela 2.2 HDI dolazi da često upali svetlo upozorenja koja ukazuje na problem sa izduvnim sistemom ili DPF filter, uprkos činjenici da nije bilo nikakvih problema.

Dizel motorom 2,2 HDI ima uobičajene probleme sa senzorom od ulja u motoru i prodorom vode u filteru vazduha i posledičnim problemom sa MAF senzorom.

2.2 HDI motor. Na Citroen C5 proizvedenih do aprila 2001., rizik od loma lanca koji povezuje dve bregaste osovine. Može izazvati kvar motora. Leta 2002. sistematska zamena ovog malog lanca.

2.2 HDI motor. Na Citroen C5 proizvedenim do juna 2001., moguće curenje dizela na crevu na povratnoj liniji goriva. Izazvano trenjem sa okolnim mehaničkim delovima. Ovo je ispravljeno u kampanja sa početka 2002., revidirano oblaganje cevi, cev zamenjena, ako je bilo potrebno.

Uobičajeni problemi sa automatskim menjačima, grub je i teško se pomera ručica. Za taj problem u velikoj meri krivi probleme sa elektronikom. Iz fabrike su naknadno informisali da je neophodno da se preveze 60 000 kilometara pre promene ulja.

Citroen C5 opremljena automatskim menjačima, proizvođena do sredine 2004., problema sa prebacivanje menjača rešen reprogramiranje.

Zbog pogrešnog izbora materijala za montažu zadnjeg kočione čeljusti, potonji često problemi sa korozijom i problemima sa kočenjem.

Ručna kočnica. Na Citroen C5 proizveden do januara 2002., rizik od loma drške ručne kočnice.

Hidro-pneumatska suspenzija. Na Citroen C5 proizvedenim do oktobra 2001., postojao rizik od kvara elektronske kontrolne suspenzije. Izazvan ulaskom vode u kompjuter koji upravlja suspenzijom. Ova stavka je ispravljena u kampanji sa početka 2002.

Hidro-pneumatska suspenzija. Na Citroen C5 proizvedeni do aprila 2001., moguće neznatno curenje na hidrauličnom sistemu, curenje kroz creva „povratka“ od cilindara prednjeg vešanja. Izazvane nepravilnim vezivanjem creva. Ova stavka je ispravljeno u kampanji sa početka 2002. promena stege (metalne umesto plastične) na cevi prednjeg vešanja.

ESP sistem. Restilizovani Citroen C5 proizvedeni do decembra 2004. Rizik od prekida rada ESP sistema. Uzrokovana lošim prenosom signala koji daje ugao volana na ploči elektronike. Problem rešen u akciji marta 2005.

Citroen C5 pre restailinga dolazi do intenzivnog trošenja zadnjih guma.

Citroen C5 proizvedena do sredine 2002., moguća pojava buke i vibracije od ispod zadnjih točkova, posebno na desnoj strani. Da bisti rešili ovaj problem instalirani su dodatni metalni tegovi i dodatni penu ispod sedišta, ali nisu bili dovoljno efikasni. Kompletna eliminacija problema prati revidirane modele, kada su ugrađen novi tip zadnjih amortizera.

Ukoliko vam crkne katalizator verovatno ćete u nekom momentu imati problem sa sajlama menjača posto se zbog pregrevanja katalizatora počinje teže kretati kroz bužir.

Ukoliko primetite koroziju na zadnjem loncu bez brige, nije za zamenu već treba samo da skinete limenu oplatu, ispod je skoro sigurno zdrav lonac.

Ceo električni sistem na Citroen C5 je mreža puna misterija. Problemi sa bočnim vozačevim električnim prozorima, grejanjem sedišta, ventilatorom hladnjaka. Međutim, posebno je hirovita elektronika. Problemi sa putnim računarom, elektronskom kontrolom blokade i centralnim zaključavanjem.

Testoviautomobila RS LOGO

Uprkos svima manama, Citroen  C5 je jedan od boljih i najpouzdanijih automobila koje je Citroen konstruisao u poslednjih 20 godina. Iako je C5 relativno skup za održavanje zbog sofisticiranog hidropneumatskog ogibljenja, ukoliko kupite dobro održavani model, može vam se posrećiti, jer ima puno  zadovoljnih vlasnika ovog francuskog automobila. Doduše, ima i primera problematičnih serija C5 sa “poludelom” elektronikom, pa veliku prednost treba dati redovno održavanim modelima.

VW Passat B5 jeste pouzdaniji i kvalitetniji automobil od Citroena C5, i u Srbiji mnogo popularniji, ali razlika nije tolika, koliko se može naslutiti iz cene. Jednostavno, pravila tržišta su neumoljiva, i cena polovnjaka zavisi isključivo od tražnje, a ne samo od realnog kvaliteta. Kod francuskog automobila mnoge odbija plastika prosečnog kvaliteta, koja povremeno zna da “peva” neku svoju pesmu, ali to se ponekad dešava i kod “bezgrešnog” Passata. Drugim rečima, Citroen C5 zaista deluje skromnije, jednostavnije, ali na to vrlo brzo zaboravite kada konstatujete koliko bogatu opremu dobijate za “smešno” malu cenu. Ako pri tome imate u vidu da je PSA agregat od 2.0 litra – HDI, sa common-rail sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindre, moderniji, tiši i uglađeniji od proverenog VW-ovog TDI dizelaša, onda ova dilema postaje još i teža. Francuski motor od 2.0 litra raspolaže sa 90 i 110 KS (snažnija verzija je bolja), i obrtnim momentom od 250 Nm (kome treba više, preporučujem agregat 2.2 HDI od 136 KS), što je dovoljno za odlična međuubrzanja.

Redizajnirani Citroen C5 nakon 2004.godine je mnogo bolji

Citroenov motor, koji se takođe ugrađivao i u Peugeot 406, ali i u neke manje modele iz koncerna PSA je štedljiv i pristojno elastičan. Kada je u pitanju bezbednost, Passat za nijansu bolje koči, ali C5 nudi više bezbednosti kada do sudara ipak dođe, jer je na EuroNCAP kreš testu osvojio 30, nasuprot 28 poena VW-ovog Passata. Citreoen je 2004. godine uradio temeljni redizajn modela C5, i pri tome napravio brojne izmene na karoseriji, koja je osvojila čak 36 poena, zato kupite noviji, redizajnirani model. Nemojte kupovati Citroen C5 2.0 HDI jer ne možete da priuštite neki drugi model u ovoj klasi, obiće vam se to o glavu. Citroen C5 možete kupiti za malo novca, ali ga ne možete održavati sa malo para, to je ipak relativno luksuzan automobil, dakle nikako nije za one za prosečnom platom, ili malo većom od nje.

Klikni ovde i pošalji pitanje.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Obrtni moment – Šta je to?

Kakav je Peugeot 307 2.0 HDI 66KW ?

Ivana Topalović zasenila FIAT 500X

Andreja doo nudi najbolje akumulatore na sajmu – 2015

Ako i vama treba detaljna analiza nekih automobila, precizno poređenje na nekolikostranica, onda pošaljite pitanje u rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića (klikni ovde).

Saveti: Potrošnja ulja u motoru

Upozorenje!: 90% oglašenih automobila ima vraćenu kilometražu

Polovnjak: VW Golf IV

Koji je idealan Euro 3 polovnjak?

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

TESTIRALI SMO: Renault Clio IV 1.5 DCI

TESTIRALI SMO: Nissan Juke 1.2 DIG-T

TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3

TESTIRALI SMO: Škoda Rapid 1.2

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Plivajući zamajac: problem na Octaviji 1.9 TDI

Golf III 1.9 SDI mi trese?

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?

Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Kupujem polovan auto: Cruze Vs Fluence

Kakva je ova Corsa iz oglasa? Da li je Golf IV dobra kupovina?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajca

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

18 komentara

  1. Ivan

    Kakva je situacija sa C5 najnovijim modelom koji je poceo da se proizvodi od 2008? Koje su mu prednosti a koje mane? Konkretnije model 2011 godiste karavan verizja.

  2. Bane

    Poštovani , dobar dan!
    Pomognite mi barem savetom!
    Imam problem sa “strujom” ili bolje reći sa elektronikom na svom C5 (2004, prva serija)! Naime, počelo je sve sa time da “iz čista mira” neće da upali motor. Ili da čak i kada nagon dužeg verglanja i upali, dešavalo mi se da se u vožnji, u recimo četvrtoj, pri brzini od 80-ak km/h, ugasi motor!? Odšlepao sam ga do meni, najbližeg servisa Citroen/Pežo i nakon par sati mi je javljeno da mogu da dođem jer je kvar sređen! Šta je bilo? Odgovor je bio ; “ma neka glupost, da vam sad ne objašnjavam”! Kad je “glupost”, što me popravka košta 3000,00 pomislih, ali nema veze! Nakon 15-20 dana, ponovo isto!!!??? Opet šlepovanje, isti servis, ovog puta ništa ne košta! Lapo računam , sad je to sređeno , ali ljudski! U nedelju (juče), 3 meseca nakon ovih dešavanja, osim verglanja i svih lampica koje se uredno pale pri davanju kontakta, moj C5 ne daje druge znake života! Šta da radim?
    Hvala unapred!

  3. Milan

    Gospodin Todorovic je potpuno u pravu, auto ima veliki procenat kvarova a delovi su mu jako skupi, zato i nije na ceni. Kod nas se moze kupiti za male pare.. Passat b5 je mnogo pametniji izbor za malo vise para. Pisem iz mog iskustva, imao sam c5 benzinac 2.0, 2002 god. Uvezen iz Holandije, “neodrzavan” Za vreme dok sam ja bio vlasnik mnogo je delova promenjeno, ogroman novac ulozen u servise i delove, stalno nesto crkava, strasno iskustvo…
    Jedina prednost je fantasticna udobnost i komfor to je bez premca i jedinstven osecaj, ali kad krene da se kvari sve pada u vodu samo muka i sekiracija! Nikad vise Citroen…..

  4. darko

    Imam citroen c5 1,8 sx 2004.godiste 160000 kilometara na satu.problem je struja.ne vidi se po noci osvjetljenje na kontrolnoj tabli odnosno vrlo malo.autoelekricar je ispitao alternator i uredno puni.zatim mi je savjetovao da skinem kleme sa akumulatora i da ih vratim nakon pola sata.ako se problem sa strujom ne sredi bit ce to veliki problem kako mi je to i rekao.sta mi mozete preporuciti.hvala unaprijed.

  5. Sale

    Kada sam 2012 kupovao Citroen C5 2003 2.0 benzin, mislio sam da znam u sta se upustam. Znao sam da je na listi vanredno popravljanih vozila tokom garantnog roka na jednoj od najvisih pozicija, da treba ocekivati ceste problem sa elektronikom i elektricnom instalacijom. Takodje sam znao da su cene posledica nepopularnosti na zapadu. Kupio sam C5 sa190 hiljada kilometara na satu, presao sam sa njim 70 hiljada u medjuvremenu. Ako uvrstim u redovne servise svecice, kraj spone, kuglu, zavrsetak letve upravljaca, diskove, plocice, jednu xenon sijalicu, od popravki sam imao sam zamenu jednog creva za sistem oslanjanja, dihtung poklopca ventila, zamenu bobine.

    Postoje neke gluposti koje se povremeno desavaju, recimo auto nece svaki put da aktivira obaranje desnog retrovizora u poziciju za parkiranje kada se menjac ubaci u rikverc, jedan zvucnik u vratima gubi kontakt, kada je hladno napolju slika na ekranu navigacije poigrava dok se putnicki prostor ne zagreje, plip nece svaki put da otkljuca vozaceva vrata, ali svaki put zakljuca sva vrata, retrovizori nece sami da se rasklope svai put kada se upali motor, ali sve ovo se desava vec preko tri godine bez pogorsavanja simptoma.

    Ukratko, ovo je najpouzdaniji auto koji sam ikada vozio, doduse i najmladji. Prethodnici su bili Opel Ascona stara 19 godina u trenutku kupovine i Opel Vectra stara 15 godina u trenutku kupovine. U mane Citroena bih ubrojao sto ima previse elastican prenos na stetu performansi, slab gotovo nepostojeci osecaj podloge na upravljacu, previse meko oslanjanje cak i u sport rezimu.

    Moj sledeci auto je definitivno ponovo Opel Astraj J karavan ili Insignia sa petoro vrata, osim ako ne naletim na dobar primerak c5 facelift varijante sa dovoljno jakom opremom da moze da parira ovom mom (exclusive).

  6. marko

    evo ja vozim c5 2002 1.8 benzin 2.5 godine od ulaganja,druk lezaj,prednje plocice i reostat,prezadovoljan sam a vama sto se kvari kupili ste krseve isterane

  7. ha

    Gužva na putu i zastoj ,citroen se jednostavno izgasio nisam ga više mogao upaliti samo ga parkirao pored puta. Da li neko zna razlog? Pozdrav.

  8. Mladen

    Po onome sto je gospodin Todorovic izneo o citroenu c5 verovatno ga niko nikad nece kupiti.Ne znam za te starije generacije koliko je sve to tacno al vam iz iskustva mogu reci.Auta koja nasi ljudi kupuju u Srbiji su pretezno uvezeni i svima su kilometri vracani sto najvise utice na sve opisane kvarove.Ja vozim c5 2011 sa 1.6 ehdi motorom sa DPF filterom. Auto je zivahan ponasa se kao da nosi 2.0 agregat,o udobnosti i stilu izrade nemam reci.Ja sam prvi vlasnik napravio sam 460 000km pravim skoro 100 000 godisnje auto je star 5 godina osim servisa jedino sam menjao obe sajle na podizacima prednjih vrata razlog je pucanje stavio sam pocincane cena popravke za obe je 25e. Par diskova i dva para plocica za te kilometre je jako dobro al to nespada u kvarove vec potrosni materijal .Turbina,injektori,dpf filter,egr ventil,menjac tj motor u celini jos nije diran i sve savrse6no dobro radi kao i kad sam ga kupio.Auto moze sa punim tankom i prosecnom brzinom od 90km preci i 1600km rezervoar je 70l u gradu uzme max 7.5l na otvorenom od 4 do 5.5l. Topla preporuka svima koji su raz.isljali o ovom modelu samo da se proveri vlasnik i realno sta je kilometara.Moj razlog kupovi ovog auta je komsija koji je uzeo 2004 verziju sa 2.2 motorom i trenutno ima 830 000km na satu takodje jos nije otvarao motor al je menjao turbinu na 600 000 i injektore na 500 000.
    Za tacnost podataka vam pustam adresu pa pisite za sve sto vas zanima vezano za trecu generaciju c5 modeela

  9. @Mladen

    Uvaženi gospodine stastistike su iz EU
    I sve to itekako stoji
    Da nije tako Citroen bi već pokrenuo tužbe za netačne objave

    C5 1.6 HDI brz? U odnosu na šta? Najsporoji auto u klasi, sa motorom koji razvija najsporije snagu u klasi?
    Kako? Pa sve se da precizno izmeriti.

    Niko neće kupiti C5?

    Pa zar je moj posao da promovišem C5?

    Gospodine, vi možete živeti u bajci, ja sam ozbiljan novinar.

    Kvarovi?
    Moj otac je imao Jugo 45 20 godina, tri ozbiljna kvara za to vreme.

    Broj kvarova mnogo zavisi od toga kako ste auto čuvali.

    Kupite Toyotu, recimo Avensis 2.0 D-4D da vidite šta je kvalitet.

    Srdačno
    A.Todorovic

  10. elmedin

    ako ste ozbiljan novinar onda ozbiljno savjetujte ljude.sta god ljudi hoce da kupe vi uvijek isto savjetujete samo toyota honda ili mazda.koliko su oni imali opoziva vozila, kada je ljudima blokirala papucica gasa.ljudi su mogli poginuti.Prije dvanaest godina sam vam pisao za model HONDA CIVIC 1.6i LS 83kW, motor broj D16Y3, 16 ventila pitajući Vas da li je VTEC i vi ste rekli citiram agregat od 1.6 litara, ima tačno radnu zapreminu od 1.590 ccm. Inače, pogodili ste motor ima jedno bregasto vratilo, 16 ventila, ali ima i VTEC sistem upravljanja istim. Na bloku motora doduše zaista ne postoji nikakva oznaka koja bi upućivala na tu Hondinu tehniku, koju je kasnije prihvatila i Toyota, a ubrzo i Suzuki te BMW (Valvetronic).Sa ovim motorom se model Civic prodavao i preko “bare” sa velikim uspehom, a pravilo je da se sa ovim agregatom pređe i preko 350.000 km bez ikakvih problema.Pogriješili ste ovo nije VTEC to mi je poslije odgovorio dr.Zeljko Marušić i evo sada je na motoru 210000 kilometara a motor se i dalje pregrijava preko radne temperature i majstori ne mogu riješiti to.U svim odgovorima samo hvalite Japance nije posteno ovako ocrniti citroen i druga europska vozila.samo recite ljudima istinu da kada jednom japanac stane niko ne zna sta mu je nema povratka.Vozio sam ga 12 godina i samo se počeo grijati a da ne pricam o dijelovima.Oprostite ali mislim da ste previse ocrnili ovaj C5 pogledajte one koji se prodaju po citav svijetu pa i one koji se voze u Rusije benzince naravno svi prelaze jako mnogo mnogo vise nego Vasi famozni japanci:Samo bih volio da budete malo objektivniji.Pozdrav iz Sarajeva

  11. David prevoznik

    Pozdravljam sve citaoce i zelim vam srecnu novu godinu. Ja vozim c5 vec osam godina,kad sam ga kupio imao je sest godina. Godisnje prelazimo oko 30000km. Za ovih 8godina ili ti preko 200000km kod mene a kad sam ga uzeo imao je blizu 200000km nikakvih aman bas nikakvih kvarova,redovan servis,gume menjao,jednom stavio nov akumulator warta i to je to . Auto je u perfektnom stanju ulje ne trosi,utegnut juce sa njim presao 400km nisam osetio. Ja sam po struci prevoznik i bas ga vozim opste ga ne zalim moja voznja nikad ispod 130 na sat a 150 to je normalno. I zena ga vozi,ona je imala opela prodali smo ga i kaze vise ne bi sela u ope!a. Pre ovog c5 imao sam bx i on me ne fantazina sluzio. Ne znam meni du zapali bas dobri i ja sam prezadovoljan ,mada sam cuo lose komentare a verovatno su kupljeni sa preko 500000km.

  12. Milos

    Evo i ja da dodam. Svi nesto pljuju Citroen a ja stvarno nisam upoznao nikog ko ima / imao je a da prica da je auto los. To sve ljudi koji su culi od nekog da je cuo od nekog i td. Vozim 1.6 HDI 82kw 2010 karavan. Cak su mi govorili da je za karavan premali motor. Ljudi, auto je preteran, ja ga koristim jos za gradsku voznju, trosi oko 7-75 zimi, leti jos manje. Od kvarova, otisla elektronika na jednoj dizni…ostalo sve servis i potrosni materijal ( kocnice, sajle…). Kupio sam ga sa 200.000 i ocekujem da predjem toliko jos minimum. Auto konforan kao nijedan drugi, uzivanje za voznju. Ja sam prezadovoljan. Da ne pricam o tome kako izgleda….to je nova dimenzija.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *