Posle vaših tekstova kupujem Megane IV – Zašto ste mu dali samo 3,5 za kvalitet?

Pitanje: Bok Aleksandar! Evo me opet nakon nedavnih naših redaka o 18-ici! Pročitao sam vašu test-reportažu o novom Meganeu IV  na cesti. Pomogli ste mi puno! Posle vašeg teksta sve mi je puno jasnije. Kupujem taj automobil. Sve što sam unazad tri mjeseca pročitao o novom Meganeu na vašim portalima je gotovo savršeno, a i moj dojam je takav na temelju viđenog kod Baotića u Zagrebu. No jedno mi nije jasno kod ocjena u testu: ako je sve savršeno, zašto je ocjena za kvalitetu i pouzdanost samo 3,5? Hvala, pozdrav!  Tomislav Pupacic

aleksandar-t-rijeka

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Pupačiću, drago mi je ako sam uspeo da razrešim sve vaše dileme, i da vam pomognem u izboru automobila. Novi Megane četvrte generacije jeste kvalitetniji od prethodnog. To je vidljivo na svakom spoju, ali i na kvalitetu upotrebljenih materijala.

Iako odbijam da svrstam Renault na samo dno kada je kvalitet u pitanju, kao što to čini nemački ADAC i TUV,  ali i neki specijalizovani magazini, nemački, a možda još i više engleski magazini, koji više hvale nemačke automobile, jer kompletnu novinarsku “industriju” u Engleskoj finansira VW, nešto manje BMW i Mercedes.

motor-megane-todorovic

Istina je danas jako skupa, preskupa, nedokučiva za običnog kupca. Ali ja pišem i radim drugačije, kao što ste mogli da primetiti. Želim biti društveno odgovoran i koristan novinar, celom regionu.

Pošto ja za svoje čitaoce pronalazim polovne automobile, i stalno ih proveravam detaljno, mogu reći da je kvalitet Renaulta, i svih generacija Megana daleko bolji od onoga što ADAC tvrdi. Renaultovi motori 1.5 DCI su puno pouzdaniji od VW-ovih 2. 0TDI, sada 1.6 TDI common-rail motora, i ko vam tvrdi suprotno opasno vas laže. Jer ja nisam proverio jedan motor, nego na stotinu. Proverim za svakog kupca oko 50-60 automobila, pre nego što odaberem jedan. Pričam o polovnim automobilima.

Foto: Aleksandar Todorović iz Vrsara

aca-vrsar-megane

Kad je u pitanju nov model, ta ocena kvalitet i pouzdanost, je prosek kvaliteta, koji se može proceniti i izmeriti, i pouzdanosti koja je “rep prošlosti”, i ja moram ipak uvažiti statističke podatke. Na kraju, Renault ima pouzdanije motore od VW-a, ali ne i od Toyote na primer, odnosno Honde. Toyota i Honda mogu dobiti ocenu 5, Renault ipak ne. Ali imajte u vidu da je polovni Megane best buy, jer košta mnogo manje od Honde Civic. Uveć ću radije preporučiti Megane 4 godine star, nego Civic 6,7 godina mator. Razumete?

Novi Megane IV se pravi u Španiji. To je po meni greška Renaulta, jer špansko shvatanje rada sa pauzom ručka od 2h je malo problematično. I nije problem samo pauzda od 2h, jer je to u Renaultvoim fabrikama u Španiji drugačije rešeno. Istina je da je Seat daleko od kvaliteta jedne Škode, iako ima preko 95% istih komponenti, proizvedenih i kontrolisanih u istim fabrikama. Montaža nije tako jednostavna, a još manje kontrola montaže.

Mnogo bi bilo bolje da je Renault odlučio proizvoditi Megane IV u Engleskoj, u Nissanovim pogonima (Renault i Nissan su zajednička alijansa).

I na kraju, gospodine Pupačiću, ako ste bili zadovoljno sa Renaultom 18, bićete i sa novim Meganom. Renaultu je bio cilj da napravi kvalitetniji auto od starog Megana, i od konkurencije iz Francuske pre svega, i u tome su uspeli. Pa ko će još pobediti Hondu, Toyotu, Nissan i Mazdu kada je kvalitet u pitanju? To je prosto nemoguće! Ili je moguće, jer je pod krovom Renaulta jedan moćni Nissan? Gospodine Ghosn, čitate li vi šta ja pišem?

N1-automobili-960x160

VIDEO: Proizvodnja najboljeg automobila u klasi – Megana!

Prezentacija Renault Megana IV u Istri

Volvo