Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Pupačiću, drago mi je ako sam uspeo da razrešim sve vaše dileme, i da vam pomognem u izboru automobila. Novi Megane četvrte generacije jeste kvalitetniji od prethodnog. To je vidljivo na svakom spoju, ali i na kvalitetu upotrebljenih materijala.
Iako odbijam da svrstam Renault na samo dno kada je kvalitet u pitanju, kao što to čini nemački ADAC i TUV, ali i neki specijalizovani magazini, nemački, a možda još i više engleski magazini, koji više hvale nemačke automobile, jer kompletnu novinarsku “industriju” u Engleskoj finansira VW, nešto manje BMW i Mercedes.
Istina je danas jako skupa, preskupa, nedokučiva za običnog kupca. Ali ja pišem i radim drugačije, kao što ste mogli da primetiti. Želim biti društveno odgovoran i koristan novinar, celom regionu.
Pošto ja za svoje čitaoce pronalazim polovne automobile, i stalno ih proveravam detaljno, mogu reći da je kvalitet Renaulta, i svih generacija Megana daleko bolji od onoga što ADAC tvrdi. Renaultovi motori 1.5 DCI su puno pouzdaniji od VW-ovih 2. 0TDI, sada 1.6 TDI common-rail motora, i ko vam tvrdi suprotno opasno vas laže. Jer ja nisam proverio jedan motor, nego na stotinu. Proverim za svakog kupca oko 50-60 automobila, pre nego što odaberem jedan. Pričam o polovnim automobilima.
Foto: Aleksandar Todorović iz Vrsara
Kad je u pitanju nov model, ta ocena kvalitet i pouzdanost, je prosek kvaliteta, koji se može proceniti i izmeriti, i pouzdanosti koja je “rep prošlosti”, i ja moram ipak uvažiti statističke podatke. Na kraju, Renault ima pouzdanije motore od VW-a, ali ne i od Toyote na primer, odnosno Honde. Toyota i Honda mogu dobiti ocenu 5, Renault ipak ne. Ali imajte u vidu da je polovni Megane best buy, jer košta mnogo manje od Honde Civic. Uveć ću radije preporučiti Megane 4 godine star, nego Civic 6,7 godina mator. Razumete?
Novi Megane IV se pravi u Španiji. To je po meni greška Renaulta, jer špansko shvatanje rada sa pauzom ručka od 2h je malo problematično. I nije problem samo pauzda od 2h, jer je to u Renaultvoim fabrikama u Španiji drugačije rešeno. Istina je da je Seat daleko od kvaliteta jedne Škode, iako ima preko 95% istih komponenti, proizvedenih i kontrolisanih u istim fabrikama. Montaža nije tako jednostavna, a još manje kontrola montaže.
Mnogo bi bilo bolje da je Renault odlučio proizvoditi Megane IV u Engleskoj, u Nissanovim pogonima (Renault i Nissan su zajednička alijansa).
I na kraju, gospodine Pupačiću, ako ste bili zadovoljno sa Renaultom 18, bićete i sa novim Meganom. Renaultu je bio cilj da napravi kvalitetniji auto od starog Megana, i od konkurencije iz Francuske pre svega, i u tome su uspeli. Pa ko će još pobediti Hondu, Toyotu, Nissan i Mazdu kada je kvalitet u pitanju? To je prosto nemoguće! Ili je moguće, jer je pod krovom Renaulta jedan moćni Nissan? Gospodine Ghosn, čitate li vi šta ja pišem?