Kupujem polovan auto: Cruze Vs Fluence

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, bez automobila sam već dva meseca, jer nisam mogao da pronađem ono što meni odgovora. Nov auto neću da kupim, jer godišnje prelazim manje od 10,000 km, a pošto idem u penziju za 2 godine, to će uskoro biti i mnogo manje. Vozio sam do pre par meseci Fiat Punto 1.2, auto je bio kupljen nov, nije me oduševio, skučena mi je bio, visok sam 196 cm, i imam 110 kg, pa me nadam se razumete. Osim toga, taj Punto stvarno nema dovoljno snage.

Nemojte da me pogrešno razumete, ja na auto putu poštujem ograničenje, retko kada vozim brže od 130 km/h, prošla su vremena kada sam ja jurio, ali kad krenem da pretičem neću da protekne čitava večnost. Kad idem negde sa ženom, na dalji put, treba mi dovoljno veliki gepek da mogu da stavim dva veća kofera, i par torbi, želim auto u koji ne moram da se guram, i koji ima veliki gepek. Dopada mi se chevrolet cruze 2.0 turbodizel, ovaj automobil ima moj kup, provozao sam ga malo, i malo je reći da sam oduševljen kako taj auto dobro ide, a i prilično je udoban. Ima ih u oglasima, računam da dve godine star Chevrolet još nije za staro gvožđe? Mojoj ženi se mnogo dopada Renault Fluence 1.5 dci 110ks. Sta biste nam vi preporucili? Znamo da je Toyota kvalitetnija, ali par godina stara Toyote, recimo Avensis, nam je preskup, Auris mi nije dovoljno prostran, a ima i nedovoljno veliki gepek. Bio bih Vam zahvalan da nam odgovorite u narednih par dana. Milorad Jokić.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Jokiću, hvala vam na poverenju, i hvala vam na zanimljivom pitanju. Zaista, ako prelazite manje od 10,000 km godišnje nema puno smisla kupovati nov automobil, osim ako ne planirate da ga zadržite bar 10 godina, onda je sasvim opravdana kupovina. Polovan automobil star par godina može biti u vrlo dobrom stanju, a cena mu je bar za 30% niža od novog automobila, što nikako nije mala ušteda, za razliku u novcu, možete da kupite baš mnogo goriva, ili da plaćate registraciju godinama.

Cruze i Renault Fluence nude par centimetara više na zadnjoj klupi od Aurisa, ali imaju i znatno veći gepek od kompaktne Toyote. Corolla je zapravo pravi konkurent Cruzu i Fluencu, i opravdano je skuplja kao polovna, jer je mnogo pouzdanija, i kvalitetnija. Ali pošto vi planirate da godišnje prelazite jako malo, verujem da ćete biti zadovoljni i sa Chevroletom, odnosno sa Renaultom. Fluence se izrađuje u Turskoj, i ima ogibljenje koje je podešeno za relativno loše puteve. Ima lošiju zvučnu izolaciju od Megana, ili Cruza, a posebno od Corolle, ali to primetite tek na brzinama preko 120 km/h.

Cruze 2.0 D ima savremeni common-rail turbo dizel agregat, koji je jako elastičan, pouzdan i proveren. Cruze ima ubedljivo najbolje, najstabilnije ogibljenje na tržištu za ovaj novac. Amortizeri i opruge su izuzetno dobro podešeni, što se ne može reći i za servo upravljač. Mada je lagan, prijatnog izgleda i lepo leži u rukama, nije dovoljno precizan i jedva je prosečan u klasi. Da ne bude zabune, servo upravljač na Cruzu je neuporedivo bolji i direktniji od onog na modelima Epica ili Lacetti, kojeg Cruze nasleđuje, ali je bez sumnje američkog porekla. Srećom, istovremeno je brz i prilično se dobro ponaša na autoputu, kada mi se ne čini da je neprecizan. Deluje kao da je Cruz kombinacija dva automobila – jednog tehnički besprekornog, nemačkog, i jednog “konfekcijskog”, američkog.

Na strani Cruza je niz prednosti: veoma povoljna cena, dobra osnovna oprema, pouzdan i veoma snažan motor, komforno oslanjanje, udobna sedišta, velika maksimalna brzina, dobra izolacija od buke, dinamičan i stabilan automobil, garancija od čak pet godina, povoljne cene održavanje, umerene cene rezervnih delova. Ima i dopadljiv dizajn, ugodan je za vožnju, i totalno je nezanimljiv lopovima.

reno-fluensAko kupujete Renault, moj vam je savet da ipak date prednost Meganu, jer je stabilniji, upravljiviji, čvršći i bezbedniji automobil od Fluenca, koji doduše nudi manje mesta na zadnjem sedištu, ali je takođe veoma udoban, i pristojno opremljen. Fluence nije loš automobil, naprotiv, nudi jako puno udobnosti, jer ima veoma mekano podešeno oslanjanje, i nudi dovoljno upravljivosti za prosečne vozače. Ako ste sportski nastrojeni, možda će vam smetati što se Fluence previše naginje u krivanama, kada prebrzo vozite. Megane je dobio samo 3 zvezdice na kreš testu, a sličnu bezbednost nudi i Fluence. Cruze je tu mnogo bolji, kao i Corolla.

Što se potrošnje u gradu tiče, meni je na testu u Beogradu, stani-kreni vožnja, po špicevima Cruze 2.0D trošio između 8 i 8,5 litara goriva, mada ja imam malu težu nogu na gasu. Doduše ako na svakom semaforu maksimalno ubrzavate potrošnja će biti i preko 10,0 litara. Sa umerenom vožnjom, i uz poštovanje ograničenja brzine na otcorenom putu, potrošnje će vam biti između 6,0 goriva. Fluence 1.5 DCI troši bar jedan litar goriva manje, ali je i motor slabiji, i nudi primetno skromnija, ali prilično dovoljna međuubrzanja. Troškovi održavanja oba modela su ispod proseka klase. Jeftiniji za održavanje su benzinci, pa ako godišnje prelazite manje od 10,000 km, a možete da se naviknete na sporiju, defanzivniju vožnju, odustanite od turbo dizela. Kvalitet Renaulta nije vrhunski, možda je Chevrolet malo bolji, ali to statistike tek treba da pokažu.

Po mom skromnim mišljenju izborom Cruza 2.0 D, kupujete best buy turbo dizel u ovoj klasi, koji bi sasvim sigurno bio moj prvi izbor, ukoliko ne mogu da priuštim Corollu 1.6. Nadam se i da je odgovor bio dovoljno brzo napisan. Očekujem vaša dodatna pitanja.

OVO JE SAMO DEO ODGOVORA KOJI SAM POSLAO DIREKTNO NA MEJL G.JOKIĆU. POŠALJITE I VI VAŠE CENJENO PITANJE, NEĆETE OSTATI BEZ ODGOVORA.

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.