Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Pitanje: Uvaženi g.Todoroviću, nemam novca za nov automobil, i nemam nameru da podižem bilo kakav kredit. Polovan auto je moja realnost. Imam Punto, ali mi sada treba veći automobil. Smeta mi kod Fiata mali gepek, slab motor 1.2 od 60 KS. Hoću da kupim kvalitetniji, brži i udobniji auto od Punta.

Mene zanima da li su Peugeot 406 2.0 HDI i Lancia Lybra 1.9 JTD dovoljno brzi automobili, i da li su preskupi za održavanje? Prijatelji me nagovaraju da uzmem 406-icu, jer je oni imaju i zadovoljni su, a meni i mojoj ženi se mnogo više dopada Lybra. Mene zanima da li za Lanciu ima delova, i da li je skupa za održavanje? Da li biste mogli da mi uporedite ova dva modela, i ako je ikako moguće napišite mi šta biste vi kupili, a možete i da mi navedete još neki model koji je za preporuku. Veliki pozdrav od porodice Mitić, i unapred hvala na odgovoru. Jovan, Beograd.

Foto-Aleksandar-Todorovic-Fiat 500LOdgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Jovane, najvažnije je da kupite legalan, dobro održavan auto, koji nije imao neki značajniji sudar. Manje je bitno da li je to Peugeot, Lancia ili model neke druge marke automobila. Ako pretpostavimo da ste našli Peugeot 406 i Lanciu Lybru u podjednako dobrom stanju, meni nije problem da vam ih detaljno uporedim.

Oba modela su se nudila kao limuzine i karavani, i na tržištu su kod nas dobro zastupljeni, jer se većina polovnjaka u Srbiji uvozi iz Italije, gde su se upravo ovi modeli solidno prodavali. Lybra i 406-ica pripadaju D segmentu, stim da imate u vodu da Lancia pripada premijum segmentu, jer je Lybra trebalo da konkuriše modelima kao što su Volvo S40, Audi A4, ali i Mercedesu C klase. Na žalost Italijana, cena nove Lybre 1.9 JTD je bila previsoka, koštala je 2001.godine 23.000€, poređenja radi Peugeot 406 2.0 HDI imao je cenu od 21.000€, a Volvo S40 1.9 D 21.100€. Verzije Lybre koje kod nas dolaze su sa najboljom opremom (LX), gde su digitalna klima, 8 vazdušnih jastuka, alu felne, maglenke, podesiv upravljač po visini i dubini bili serijski deo opreme, a česte su i verzije sa prevrnutom kožom koja se inače doplaćivala 1.000€, i Bose ozvučenjem, koje Peugeot nema.

LybraUprkos kompletnoj opremi, odličnoj finalnoj obradi, i jedinstvenom dizajnu, Lybra u Evropi nije mogla da konkuriše Volvou, Audiju i Mercedesu, pa se i prilično loše prodavala. Dobar prijem kod kupaca imala je samo na domaćem tržištu, a na vašu sreću cene polovnih Lybri su jako povoljne, pa dobre primerke iz 2001.godine možete naći i za manje od 4,000€, po ceni Peugeota 406 2.0 HDI.

Francuska limuzina ne može da se pohvali tako dobrom opremom kao Lybra, niti tako temeljnom zvučnom izolacijom, ali nudi veoma ugodno i udobno oslanjanje (samo Citroen C5 i Renault Laguna nude više komfora), kao i dovoljno mesta i za putnike na zadnjem sedištu, zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju.

Peugeot može da se podiči i velikim prtljažnikom od 430 l (limuzina), odnosno od 526 litara koliko nudi karavanska verzija (Lybra karavan nudi 420 l). Najbolji deo 406-ice su ipak moderni common-rail turbo dizelaši 2.0 HDI od 110 KS, i maksimalnim obrtnim momentom od 240 Nm pri samo 1.750 o./min radilice. Izuzetno tih i uglađen motor je i dovoljno šteljiv, po fabričkim podacima u proseku troši 5,5 litara evro dizela, dok je izmeran potrošnja na testovima oko 6,5 litara na svakih 100 kilometara pređenog puta.

Ubrzanje do stotke iz mesta mirovanje je solidnih 12,5 sekundi, jer motor nema sportski odziv na gas, a i menjač se ne može svrstati u sam vrh klase u kojoj ovaj model pripada. Brzine su predugačko izračunate, pa su i međuubrzanja slabija od onih kod Lybre, koja ima nešto stariji, ali pouzdaniji JTD motor sa samo 8 ventila i jednim bregastim vratilom. Italijasnki motor iako manje radne zapremine (1890 ccm), ima snagu od 110 i 115 KS, i obrtni moment od 260 Nm pri 2.000 o./min. Imajući u vidu da je Lybra lakša od 406-ice punih 160 kilograma, ne treba da čudi da ima primetno bolja ubrzanja, pa joj do 100 km/h iz mesta mirovanja treba samo 11 sekundi, a do maksimalne brzine od 190 km/h (kolikom može da dohvati i 406 2.0 HDI) stiže mnogo brže od francuskog rivala.

Peugeot 406 jesta dobra limuzina, ali konkurencija je nudila bolje automobile, kao što su Opel Vectra, Ford Mondeo ili Renault Laguna. Ako hoćete pouzdan automobil kupite Toyotu Avensis ili Nissan Primeru, ovi modeli nisu više popularni, pa im je i cena povoljna.

OVO JE SAMO DEO ODGOVORA (SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA), JER JE G.JOVAN PLATIO ZA DETALJAN ODGOVOR. Možete dobiti besplatan, ali kraći odgovor. Hvala na razumevanju, vaš Aleksandar Todorović.

Besplatni odgovori: VW Polo 1.2 ili Yaris 1.0?

Kupujem polovan auto, da li je Accent bolji izbor od Corse i Getza?

Postavi besplatno pitanje

Volvo

1 komentar

  1. Predrag Mladenovic

    Odlično obradjena oba auta. Mislim i na Libru i Pezo 406. Mada mislim da je pezo 406 ipak u blagoj prednosti zbog cene odrzavanja u odnosu na JTD Italijana pod uslovom da se radi o dobrom primerki. A s obzirom po kojim putevima mi vozimo automobile (od Horgosa do Preseva) mislim da su oba modela odlicna i da su nijanse u karakteristikama koji je bolji. Pohvala za sve sto za nas vozace radi autor ovog sajta g. A, Todorovic. Pozdrav.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.