Kupujem polovan umesto nov auto

Imam mogućnost da u Francuskoj kupim polovan Ford.  Moj rođak, našao je dva Focusa.  Oba od prvog vlasnika 2017 godište.Prvi je prešao 70.000 km,a drugi 60.000 km,imaju elektronske knjižice i servisirani u Fordovom servisu.Kao što rekoh,hvala na informacijama u svakom slučaju.Reći ću mu da mi doveze 2.0 tdci od 150 ks. Da li sam napravio dobar izbor?

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine, nov auto je nov automobil, i mnogo je mudrije da ipak kupite nov auto. Zbog male uštede, rizikujete puno. Ja savetujem ljude da kupe polovan auto, kada imaju 5.000 ili 10.000 evra, i platu koja je manje od 1.000 evra, ali ako već imate odlična primanja, i novac za nov auto, pa kupite pobogu novi Ford, ili neki puno bolji automobil, ponuda je velika, a Ford definitivno nije niti best buy u ovom trenutku, niti najbezbedniji a posebno nije najkvalitetniji. I kome mislite da u Srbiji prodate kasnije Focus 2.0 TDCI? Mislite da ga dileri ne uvoze, eto tek tako, što imaju nešto protiv 2.0 TDCI motora?

 

Kupac Forda je kupac koji nema dovoljno novca za VW Golf, i gleda da uštedi na svemu, na ceni, na potrošnju goriva,  i oni uvek biraju slabiji 1.6 TDCi odnosno 1.5 TDCi motor. Kupac Golfa gleda da kupi snažan motor, auto sa odličnom opremom.

 

Osim toga, u Francuskoj su novi automobili skuplji za oko 20% u odnosu na iste modele u Srbiji (pogledajte www.ford.fr) . Istina neki brendovi za naše tržište šalju treću klasu, ali BMW, Mercedes, Audi kupcima u Srbiji nude isti kvalitet kao i u Nemačkoj, a to se može reći i za Hondu, Nissan, Volvo. Odnosno želim da kažem da godinu dana star Focus u Francuskoj košta kao nov auto u Srbiji (nov Focus). 

Kada kupujete nov auto, imate garanciju, možete birati opremu, boju, možete taj auto čuvati, i voziti bar 300 000 km bez problema. Polovan auto sa 80 000 km može biti u lošijem stanju nego neki auto sa recimo 150 000 km. Pitanj je kako je vožen. Svaki debil ume da zameni ulje i filter, kada je propisala fabrika, u datim intervalima. Problem je što su ti intervali nenormalno veliki, jer ne postoji niti ulje, niti motor koje ne smeta zamena na 30 000 km. Fabrika gleda da projektuje motor, da može da izdrže 3 godine kolika je garancija, odnosno nekih 100 000 km, pa dozvoljava suludo velike intervale od 30 000 km, što je za jedan turbo dizel previše. Pogledajte kako izgleda ulje kada se menja na 10 000 km, a kako izgleda na 15 000 km, nebo i zemlja.

Ja sam imao prilike da testiram automobila sa samo 7 000 km (dakle ne sa 70 000 km), i da mi totalno produva motor, koji je morao na generalnu, odnosno bačen je i stavljen novi motor, u pitanju je bila Kija ceed 1.6 crdi motor, na mom testu. Sramota za Kiju, ali sam ovo naveo da znate, da ne voze svi nežno automobile, i da motor sa 70 000 ili 80 000 km može biti prilično potrošen.

 

Mislite li da Francuz prodaje tek tako auto koji ima tek 80 000 km? Pa on dobro zna kako ga je vozio, i dobro zna da mu je kada već plaća lizing, bolje da nastavi da plaća ratu, isti iznos rate, i da kupi opet nov auto.

 

Nije lako odabrati dobar polovni auto, iako se mnogima od vas to čini kao dečija igra. Automobill su danas mnogo nežni, zahtevni, sofisticirani, a kvarovi su skupi.

 

Ako već kupujete polovan auto, za iznos novca sa kojim možete kupit nov auto, onda bolje da kupite Mercedes, Volvo, BMW ili Hondu i uživate u pravom automobilu! Kupite veći auto, koji je mnogo bezbedniji, mnogo udobniji i ugodniji za vožnju.

 

  • SVAKOM KO IMA BAR 2 000 EVRA MESEČNO PRIHODA UVEK SAVETUJEM DA KUPI NOV AUTO, ILI BAR AUTO PREMIJUM KLASE,  KAO ŠTO SU MERCEDES, VOLVO, BMW, UKOLIKO PRELAZI MANJE OD 50 000 KM GODIŠNJE. POLOVAN AUTO JE ZA ONE KOJI ŽIVE OD PLATE, I ONE KOJI MALO VOZE. DAKLE NOV AUTO JE NOV AUTO, I AKO MOŽETE DA GA PRIUŠTITE, ZAŠTO DA NE? 

Poznajem ljude, živim pored nekih, čiji automobili vrede skoro kao njihova nepokretnost. Ali psihoterapeuti nisu tek tako tvrdili da su kompleksi najskuplja stvar u životu. Auto bi trebalo da bude prevozno sredstvo, ali nekima je auto puno više od toga, dokazivanje i pokazivanje nekakvog materijalnog ličnog uspeha. Pa da je to bar meterijalni uspeh, a ne naprezanje, bilo bi dobro. A možda i treba dati za automobile onoliko koliko ste dali za stan? Ko sam ja da tvrdim suprotno? Zamislite kako je u malim gradovima, gde su cene kvadrata oko 300, 400 evra, a ljudi koji poseduju samo jedan stan kupuju nova kola? Dobro je da ima takvih kupaca, jer bi ovi dileri novih automobila odavno bankrotirali. 

  • Neko ulaže u ljubav, u decu, neko ima četvoro dece, a neko samo jedno dete i nov auto. Potrošačko društvo nam je ispralo mozgove. Ljudi su zaboravali da su deca najveća vrednost, a ne lim na četiri točka, kako je moja mama pričala, i moram reći da je bila u pravu! 

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

 

Kako g.Todoroviću tražite polovne automobile za nas?

 

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Saveti za kupovinu polovnog automobila

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Kupovina polovnog vozila

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo