Kvarovi kod dizelaša: Iskustva, prevencija, cene

Kupujete dizelaš? Imate oko 4.000 evra za kupovinu? Razmislite još jednom, a evo i zašto. Održavanje automobila je jako bitno. Ali važnije od toga je kupiti, odabrati auto koji možete da održavate, i automobil koji je ekonomski isplativ za vašu porodicu. Svi žele što noviji, bolji ali nadasve što je moguće štedljiviji auto! Zato većina bira dizelaše, jer troše manje – a dobar dizelaš za 3.000 ili 4.000 evra realno nije moguće pronaći. U Evropi dizelaši prelaze godišnje 40.000 km. Zašto tako mnogo? Zato što u skoro svim državama EU postoje nameti, takse, porezi (godišnji) za dizelaše, i njih kupuju ljudi koji mnogo voze, i onda im se isplati ušteda u gorivu. Benzince biraju oni koji prelaze mnogo manje u proseku 15.000 km. Problem je što naši kupci, brzaju, zalete se i kupe dizelaš koji troši u proseku 7 litara a ne 9 litara kao benzinac koji su imali, ali ih sačeka remont dizni, remont turbo punjača, obrada glave motora, kupovina DPF-a (jer onaj koji je na kolima ne može da se očisti – pa većina bira da ga skine i vozi bez njega), problemi sa EGR – om. Ja preporučujem dizelaše, jer imaju veći obrzni moment, jer su štedljiviji, lakši za vožnju, ali kupcima koji imaju bar 6000 ili 7.000 evra. Preporučujem dizelaše onima koji puno voze, i koji su tek položili vozački ispit. Ali ih ne preporučujem porodicama sa prosečnim platama, niti onima koji kupuju kola starija od 12, 13 godina. Kakva su iskustva onih koji su kupili dizelaše za oko 4.000 evra sa realnih 400.000 km čitajte u mom tekstu. Piše: urednik Aleksandar Todorović.

 

 

Za rubriku Pitajte NOVI RAČUN: 105000000250737463 AIK Banka

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

Kako najbolje održavati automobil?

Pitajte Aleksandra Todorovića

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

 

 

 

 

 

Kvarovi pumpe – Bosh

Skup i nezgodan kvar koji je zadesio mnoge vlasnike dizelaša. Kvarovi kod Bosch VP44 pumpe visokog pritiska se mogu podeliti:

1. Curenja to jest greške u dihtovanju pumpi

2. Kvarovi elektronike pumpi
3. Kvarovi mehanike pumpe koji odnose oko 25% od ukupnih kvarova

Majstora u Srbiji ima sve manje. Pretvorili su se u nekakve “montere” priključe onu svoju dijagnostiku, i gađaju u “magli”, skidaju, menjaju deo, po deo ne bi li utvrdili kvar. Vi idete od servisa do servisa, gule vam kožu ili sležu ramenima. Svi polaze prvo od kvara elektronike, koji ne bi trebalo da bude skup, ali pošto ste nemoćni da ga sami rešite, lupe vam cifru od oko 500 evra. Mehanički kvar se rešava za oko 250 evra, ali će vam najčešće prvo naplatiti popravku elektronike, iako je u redu, pa će vam onda naplatiti i rešavanja mehaničkog kvara. Iako je rešenje često izuzetno jeftino i košta oko 50 evra, jer je problem sa dihtovanjem pumpi, koji se najčešće javi preko zime, ali može da vas zadesi i usred leta. Piše: urednik Aleksandar Todorović. 

Pitajte Aleksandra Todorovića

 

 

 

 

KVAROVI DIHTOVANJA – pumpe visokog pritiska Bosch VP44 

Kvarovi dihtovanja pumpi uglavnom se javljaju u zimskom periodu. Manifestuju se tako što auto neće da upali ujutro. Posle luftiranja pumpe pali i tako radi ceo dan. Važno je pregledati povratna creva dizni, te izmeriti da li ona dihtuje.

Majtori to rade ovako:

Skinu crevce sa dovoda goriva koja vodi na povrate svih dizni, na njemu napravimo vakum na primer – 1 bar vakum pumpom. Posle 15 min prekontrolišemo da li postoji napravljen vakum. Ako je to ok. Skidamo i predihtujemo pumpu.

Kako da vas kontaktiramo g.Todoroviću?

 

 

Pumpa najčešće ne dihtuje na šrafu za blokiranje pumpe (gumica), gumica elektronike pumpe (nalazi se ispod elektronike).
Posle popravke zatvoriti sve odvode pumpe te na dovodu napraviti vakum i pratiti tokom 1 h vremena vakuma je konstantntan.

KVAROVI MEHANIKE – pumpe visokog pritiska Bosch VP44 

Majstor će vam reći može biti svašta, ali u  praksi se gotovo uvek pojavljuje jedan jedini kvar. Manifestuje se tako što auto upali, a ne prima gas i dimi obično beli dim. Dijagnostički uređaj javlja grešku “momenat ubrizgavanja goriva”, a u parametrima očitavamo karakterističan podatak ne slaganja zadatog i ostvarenog ugla ubrizgavanja.

Rešenje je reparacija ili zamena neispravnih delova.  Potom testiramo ispravnost ugla ubrizgavanja.

Pumpa se prvo dobro očisti.  Odsečete jednu žicu od donjeg ventila, podesite količinu goriva na oko 2500 i zavrtimo pumpu prvo na 100 pa postepeno povećavamo broj obrtaja stola do 400 obr./minuti radilice.

Stroboskopom pratimo ugao pumpe na oko 100 obrtaja ugao je nula pa se postepeno povećava do 16 stepeni. Ako nemamo ovako opisan rezultat potvrdili smo grešku.

Potom se radi test transver pritiska koji mora biti min 9 bara na 400 okretaja. Merimo ga na kućištu na priključku za merenje transver pritiska. Ukoliko on ne valja greška je u dotoku goriva ili transver pumpi.

U sledećem koraku skida se donji ventil (za regulaciju ugla) te na njegovom mestu merimo transver pritiska, koji na 400 obrtaja mora biti 9 – 18 bara ukoliko nemamo takav pritisak greška je u kućištu pumpe tzv. zavojnica.

Ako je pritisak dobar odvrnuti poklopac klipa i prstom probati pokrenuti klip. Najčešće klip bude zaglavljen (napravio ris i blokirao).
Posle reparacije vraćamo remenicu pumpe, probamo da li pumpa reguliše ugao na gore opisan način.

KVAROVI ELEKTRONIKE – pumpe visokog pritiska Bosch VP44 

Uglavnom je to greška “Ventil za podešavanje količine goriva”. Ovako pokvarena pumpa ne daje gorivo na izlazu, te auto neće da upali.

Na test stolu pumpa se odaziva i možemo podesiti količinu i ugao, kada zavrtimo pumpu očitavamo broj okretaja i temperaturu, ali pumpa ne brizga gorivo. U kvaru je mosfet tranzistor u stepenu za pobudu ventila goriva. Tranzistor se može efikasno zameniti.

Drugi kvar koji se javljao u praksi je greška u CAN komunikaciji

Pumpa koja je pokvarena na ovaj način neće da se odazove na stolu, to je kao da nismo priključili nikakvu pumpu. Obično su kod ove greške povezane i gore opisana greška količine goriva. U kvaru je stabilizator napona 5V koji uspešno možemo zameniti.

Treći kvar se konstatuje dijagnostičkim uređajem (ne ispravnost senzora broja okretaja ) na stolu ova pumpa se odaziva, možemo podesiti količinu i ugao. U svakom slučaju, iako majstorima, treba malo vremena da ovo reše, oprostite se od 500 evra.

 

  •  Dragi moji čitaocinavršava se uskoro 21 godina kako nudim uslugu traženja polovnog automobila za vas! Dok sam pisao i uređivao list i sajt Mojauto, radio sam i deo vezan sa marketing, pa sam još u većoj meri sarađivao sa vlasnicima placeva. Nije mi bilo drago da vidim kako vraćaju kilometražu, kako maskiraju ozbiljne mane motora, automobila. Mehaničari su mi uvek maksimalno pomagali, ali oni nikako nisu svemogući. Ali tužno je što auto placevi mnogo manje varaju ljude, nego što to čine ostali kada prodaju svoj lični auto. Srbin je u stanju da vrati 400 000 km, da napuni auto aditivima, zameni ono najnužnije (naravno sa falš kineskim delovima), i da takav auto prodaje kao kola bez ulaganja! Na auto placevima za isti novac, u proseku (dakle navodim u proseku – jer svaki auto je za sebe) dobijate više, bar dobijate auto koji ima DPF (ozbiljni placevi odavno ne skidaju DPF i katalizator – ali UVEK PROVERAVAJTE!) i u koji su ugrađivani kvalitetni zamenski delovi.

 

 

KVAR NA TURBO PUNJAČU VAS USKORO ČEKA!!!

 

Vlasnici stariji dizelaša jako često popravljaju – čitaj remontuju turbo punjač! Neki čak i dve godine! Naravno da svaljuju krivicu na turbo servis, jer servis je kriv nikako oni jer su uradili samo popravku turba, a nisu uložili u sređivanje samog motora. Ako su vam dizne loše, ako vam je motor loš, istrošen, turbo će brzi stradati pa makar stavili i nov!

 

Najava kvara: manji obrtni moment – gubitak snage

Skoro svaki prosečni vozač može da primeti da mu motor slabije vuče od nižih obrtaja, odnosno da motor ima manji obrtni moment, i da ima manje snage. To je prvi simptom. Dakle, ako vaš auto ima slabija ubrzanja, ne može da postigne maksimalnu brzinu koju je mogao pre par meseci, vaš turbo je možda za remont! Došlo je da nekog od sledećih kvarova: pokvaren interkuler, zaglavljeni ventili turbine, a moguće je i da je samo prigušen dovod vazduha u turbinu ili neispravan sistem za napajanje goriva.

Sve je izraženija takozvana “Turbo rupa”

Turbo rupu je najlakše uočiti prilikom ubrzanja i to je definitivno znak da turbo niej u redu. Ovaj kvar na turbini se javlja tako što se ubrzanje vozila ne dešava istog trenutka kada se pritisne papučica za gas, već postoji određeni vremenski period dok motor ne obezbedi dovoljnu količinu gasova i dok turbina ne počne sa radom. Ukoliko se ne reaguje na vreme, ovaj problem će se pogoršavati i slabije ubrzanje koje nije ono najznačajnije kod umerenih vozača može dovesti do pucanja pokretnih delova turbine što će remont učiti znatno skupljim. Zato čim primetite da vaš auto ne vuče dobro, reagujte na vreme i odmah utvrdite stepen oštećenja turbine, a tu preciznu dijagnostiku možete uraditi samo u turbo servisu.

Buka motora

Motor je promenio zvuk? Pravi veću buku nego inače?  Ukoliko primetite pojačan metalni neravnomerni zvuk koji dolazi iz motora u toku vožnje, verovatno se radi o kvaru na turbini. U zavisnosti od tipa motora ovaj zvuk će biti različit, a može se čuti kao zviždanje, škripanje ili kao što ja obično kažem zavijanje policijske sirene! Odnosno čini vam se da vas policija s vremena na vreme prati, ali pogled u retrovizor vam to ne potvrđuje! Veća buka uglavnom ukazuje da je turbo kompresor pri kraju životnog veka i da je turbini neophodan servis, kako bi se remontovala i utvrdio uzrok koji je doveo do kvara. Dobrih turbo servisa ima malo, pa je možda bolje da prepustite izbor vašem proverenom mehaničaru!

Pojačan dim

Kada uočite dim iz auspuja u znatno većoj količini nego inače –  bilo koje boje, jasno je da ćete obradovati vašeg majstora jer je kvar definitivno tu! Ovaj simptom se javlja u obliku pojačanog dima crne, plave ili bele boje, a uglavnom je uzrok oštećenje turboko mpresora ali ne samo njega!

Kvar na EGR ventilu

Kvar EGR ventila je ono sa čim se susreću vlasnici vremešnih dizelaša – redovno. Ovaj ventil služi za recirkulaciju izduvnih gasova i ima ga u gotovo svakom turbodizelašu proizvedenom nakon 1998. godine. Njegova primarna uloga je da smanji zagađenje tako što deo izduvnih gasova vraća u motor. Izduvni gasovi bogati ugljen-dioksidom služe da ohlade smešu u komori za sagorevanje, jer visoka temperatura u njima pogoduje stvaranju azotnih oksida, koji su izuzetno štetni za životnu sredinu.

Problemi sa ovim ventilom nastaju kada se on toliko zaprlja od čađi iz izduva da prestane da funkcioniše kako treba. Prvi simptom da je EGR ventil začepljen je prevelika količina crnog dima koji izlazi iz auspuha, čak i kad je automobil u leru. Simptomi ovog kvara se ogledaju u trzajima tokom vožnje i u gubitku obrtnog momenta motora. Zbog zaprljanog EGR-a možete primetiti da obrtaji radilice ne mogu da pređu 3.000 o,/min. Nemojte odlagati čišćenje EGR ventil-a, jer imaćete auto koji više troši, a slabije ubrzava, u najgorem slučlaju može da dovede do pregrevanja motora, ali i dodatnih oštećenja na ionako vremešnom turbo punjaču!

Uočite kvar na vreme!

Ako se desi da na vašem automobilu primetite bilo koji od nabrojanih simptoma, posetite svog mehaničara. Ako su ulaganja veća od vrednosti automobila, nemojte taj auto popravljati. Znajte i da što duže odlažete posetu mehaničara kvarovi će se intenzivirati i biće sve skuplji za popravku. Kada vam mehaničar potvrdi da vam je zaprljan EGR, platite mu da vam ga skine očisti i vrati, nikako nemojte ići u turbo servis zbog prljavog EGR-a. jer će vam tamo reći da morate uraditi remont turba!!! (vaš turbo nije nov – i oni laku mogu da dokažu da radi slabije za 10% ili 20% i da vas ubede da ga morate odmah raditi). I znajte ako radite remont turbo punjača, proverite i dizne, najbolje je da kupite nove, one jesu papreno skupe, ali samo tako imaćete turbo koji će trajati! Ako samo remontujete turbo, a dizne su vam loše, doći će brzo ponovo do oštećenja turbo kompresora – dakle sve je povezano! Vlasnici automobila rade remont turba i dva puta godišnje, turbo servisi ih šišaju kao “ovce” umesto da im sigurišu da odrade glavu motora, dizne, možda da zamene karike,radilicu.

Dizne: kvar u najavi

Neispravne dizne se čuju! Prouzrokuju loš rad dizel motor, veću potrošnju goriva i nepotpuno sagorevanje, a samim tim i zapušavanje DPF filtera.  Znajte, nije lako utvrdite pravo stanje dizni. Dobra dijagnostika donekle može da vam pomogne, zato je nužno da napravite probnu vožnju, i morate da ustanoviti kako radi motor kada je u potpunosti zagrejan. Prevelike vibracije, previše dima, nedostatak snage je siguran pokazatelj da to nije auto za moje klijente! Idem dalje, i tražim auto koji nema skrivene mane.
Dizne obično  izdrže oko 300.000 km u modernim dizel motorima sa Common-rail sistemom. Nije retkost da dizne marke Denso izdrže i puno više, ali vek trajanje dizni zavisi mnogo od kvaliteta goriva ali i od vlasnika. Naše gorivo je slabijeg kvaliteta, tako da dizne u Srbiji koje preguraju 100.000 km su u stanju kao dizne koje su radile u Francuskoj 250.000 km. Ko tvrdi da je naše gorivo  kvalitetno u velikoj je zabludi, ili nikada u životu nije sipao gorivo u Italiji, Austriji ili bar Mađarskoj, Hrvatskoj.

Preventiva i simptomi kvarova

 

 

Kada tražim dobar polovni auto za vas dragi čitaoci, krećemo prvo od motora. Ako je motor loš, završava se momentalno pregled automobila. Jer generalni remont Euro 4, Euro 5 a posebno Euro 6 motora ja papreno skup i realno neisplativ u svakom smislu te reči. Plivajući zamajac odavno nije “strah  i trepet” iz nekoliko razloga, a najvažnije je da je cena zamena tri puta manja nego pre desetak godina. Dizne su puno skuplje, zato prvo obratite pažnju na njih, jer loša dizna pravi niz problema, pre nego što u potpunosti otkaže. Da li želite da izbegnete zapušeni DPF, EGR? Onda morate na prvom mestu imati besprekorne dizne.

 

 

Do oštećenja sistema ubrizgavanja. Bosch, Denso, Siemens, Delphi sistemi – dolazi zbog lošeg  kvaliteta goriva, a vazduh u sistemu goriva prouzrokuje oštećenje piezo elemenata.
Common Rail sistem je konstruisan tako da ako jedan ili dva injektora počnu da imaju odstupanja od dozvoljene doze goriva ili vremena otvorenosti dizne, ostatak sistema prilagođava svoj rad tako da emisija izduvnih gasova ostaje u normi dozvoljenoj za konkretni model.  Takav motor daje manje snage i manji obrtni moment. Zbog toga je potreban veoma iskusan mehaničar da bi primetio početak problema sa diznama ili čitavim modernim sistemom ubrizgavanja. Ja lično, čim osetim da motor ne isporučuje potrebni obrtni moment, da su ubrzanja u probnoj vožnji slabija nego što bi to trebalo, odmah posumnjam na dizne, pa proveramo redom sve ostalo. Sve te automobile koje gledam kao polovne, sam testirao kao potpuno nove, i meni je jasna razlika u performansama između novog i modela koji ima 300.000 km, ali i takav polovan auto mora da zadrži bar 85% snage.
Šta bi trebalo da brine? Problemi prilikom pokretanja motora i iznenadnog ubrzanja.  Povećana potrošnja i detonacije u motoru su druge stvari koje mogu ukazivati na probleme sa sistemom ubrizgavanja. Međutim, ovo nije najgore. Problem sa pokretanjem motora je naprezanje za starter i akumulator, i mogu dovesti do otkazivanja akumulatora i startera. Loše dizne brže troše plivajući zamajac, i više naprežu recimo lanac.  Nije tako retko da zbog loših dizni dođe do topljenje klipa. Što više goriva u cilindrima, to je veća temperatura. Visoka temperatura u cilindru može dovesti do topljenja i uništenja klipa, što može biti kraj životnog veka motora. Kad se to desi našim ljudima naravno okrivljuju “lošeg majstora”. Prosto kada motor iza sebe ima više od 400.000 km, morate biti spremni na skupe kvarove i neprijatna iznenađenja. Spas je u redovnim kontrolama, i pravovremenoj zameni jedne ili dve neispravne dizne. Brojni su servisu u Srbiji koji rade remont, i daju garanciju od 6 meseci. Retki su oni koji to odrade kvalitetno (jer Srbin neće da plati kvalitetni remont – začarani krug).
Kontrola sistema ubrizgavanja dijagnostikom
Dijagnostikom možete proveriti radne parametre, kontrolom podešavanja doziranja goriva određuje se stanje injektora na pojedinačnim cilindrima. U zavisnosti od sistema, prihvatljiva podešavanja doza goriva na injektorima mogu biti 1 mg, 2 mg ili čak 4 mg po ubrizgavanju. Pretpostavlja se da ako injektor ima korekciju doze goriva iznad 4 mg, to sugeriše oštećenje dizne. Takav auto ni u ludilu nemojte kupiti! Pošto u Srbiji imamo jako loše gorivo, a pošto 95% vozača u Srbiji uopšte ne putuje u Austriju, Italiju, Nemačku, spremite se na česte kontrole u servisu,  i čest remont dizni! Bolje je uraditi remont jedna dizne, nego čekati da dođe do topljenja klipa! Shvatite da su Euro 4, Euro 5 jako skupi za generalnu, preskupi, i da nikako ne kupujete sami polovni auto, a da shvatite da vaš priuečeni prijatelj u toj situaciji postaje vaš najveći neprijatelj! Nije nužno da angažujete urednika Todorovića, možda u vašem kraju imate iskusnog mehaničara, koji će biti dovoljno vredan da pregleda, proveri 20 ili 30 automobila i onaj najbolji auto odabere za vas. Meni samo ostaje da vam poželim srećnu kupovinu, i da shvatite da sam ovaj tekst napisao radi vas, potpuno je besplatan za čitanje, i dobar savet svima. Vaš urednik Aca Todorović.

Zbog čega se kvare dizne?

Dizne se podmazuje isključivo gorivom, čak i najmanja odstupanja od Euro 6 kvaliteta goriva mogu napraviti probleme na ovako sofisticiranim diznama. U slučaju da je gorivo zaprljano, dolazi do taloženja nečistoća unutar dovodnih kanala dizne, kao i sitnih otvora za atomizaciju goriva, zbog čega opada protok, pa elektronika mora da produži vreme ubrizgavanja. Ako sipate gorivo lošeg kvaliteta, to dovodi do nakupljanja čađi na otvorima. Dolazi do veće potrošnje goriva, a motor daje manje snage.

 

*ZABRANJENO JE KOPIRANJE I PREUZIMANJE OVOG TEKSTA, I BILO KOG DRUGOG TEKSTA SA PORTALA NAJBOLJIAUTO.COM I TESTOVIAUTOMOBILA.RS

 

Tražim najbolji polovnjak za vas!

Polovni automobili jesu mačka u džaku. Zato je potrebno da ih detaljno proverite pre kupovine! Ako vi to niste u stanju urednik Todorvić jeste. Ukoliko ste debili bebu, imate malu decu, vama ću izaći u susret i tražiti automobil koji je stariji od 10 godina (izbegavam da tražim i preporučim auto koji ima više od jedne decenije – jer je jako teško naći u dobrom stanju – a kupci su nerealni u svojim očekivanjima).

Nije smak sveta ako nemate novca za nov auto. Samo 3% stanovnika Srbije može da kupi nov auto, ali i njihova iskustva nisu sjajna, jer garancija za nov auto ne pokriva sve. Naročito se iznenade kupci kada shvate da recimo dizne nisu pod garancijom, pa čak ni kod Mercedesa. Oni koji godinama kupuju polovne automobile dobro znaju da nije lako pronaći dobar primerak. Ali najvažnije kod polovnjaka je:

  1. Da nije ukraden
  2. Da nije izvršitelj stavio šape na njega. Notari to NE proveravaju!
  3. Da nije bio u sudaru (havarisan)
  4. Da ima ispravnu elektroniku
  5. Da ima ispravan motor

Imam iskustvo od preko 20 godina, i dobro znam koji dileri uvoze havarisane automobile, automobile iz poplave, ali mi takvi uglavnom i NE dozvoljavaju da proverim njihove automobile. Automobile proveravam i vozim ja, Majstore angažujem jer ne želim da mi nešto promakne, Tri stručnjaka UVEK vide više nego jedan, a osim toga želim da podelim odgovornost sa nekim, ali bogami i sa dilerom. Ja nisam svemogući, naravno da proverim sve što mogu, ali nije moguće 100% proceniti stanje motora, to prosto nije realno, al objektivno, 80% jeste.

 

Nije nužno da poslušate moje preporuke oko izbora modela (Gubite vi – a ne Ja). Nije obavezno da odradite veliki servis kod mojih majstora – ali ako vam pukne zupčasti kaiš i napravite havariju na motoru od 3 000 evra naravno da ste odgovorni vi a ne ja, jer niste hteli da uradite ono što je nužno. Isto ako vaš majstor radi veliki servis on je odgovoran a ne ja, niti moji majstori koji su preporučili da kupite konkretni auto. Dakle izlazim u susret svim vašim zahtevima. Cene velikog i malog servisa kod mojih majstora je prosečna cena tih servisa u Beogradu. U Leskovcu ili Kruševcu su cene nešto niže, ali su i troškovi života niži. Dobijete tačnu cenu svakog ugrađenog rezervnog dela.

Stigla je beba – Treba vam provereni auto?

Prošlo je vreme kada ste sami mogli da kupite polovni automobil. Danas su automobili sa mnogo više mana, kvarovi su nemerljivo skuplji, elektronika neuporedivo komplikovanija, a prodavci dovitljiviji nego ikada pre i spremni da sakriju sve te mane, čija će vas popravka koštati na hiljade evra. Šta je alternativa? Zar nije mudrije da angažujete nekog ko će umesto vas da proveri 20, 30 automobila, nađe auto bez mana, odradi vam veliki i mali servis, zameni gume po potrebi i i diskove, registruje auto umesto vas i doveze vam auto ispred kuće ili stana ako živite u Beogradu, a ako ne, da vam obezbedi probne tablice?

Ako imate malu decu, ili ste tek dobili decu, nemojte se igrati i nemojte ih voziti u neproverenim automobllima! Nemojte verovati dilerima koji ističu NOVO, NOVO a zapravo prodaju auto koji ima realnih 800 000 km. 

 

PREPORUKE MODELA DAJEM BESPLATNO ONIMA KOJI ME ANGAŽUJU (PODRAZUMEVA SE DA STE UPLATILI NOVAC ZA TRAŽENJE AUTOMOBILA). Ako sami kupujete auto, a želite moje preporuke, onda mi uplatite 18 000 dinara i dobićete na e mail, spisak najboljih modela shodno vašim afinitetima. Ako vam ja tražim auto, moje preporuke su GRATIS! 

 

 

 

 

Benzinac je često jedina opcija

Normalno je da će čovek kupiti benzinca, ako ima 2000 ili 3000 evra, ne može da kupi dizelaš za te pare, niti za 1 000 evra. Računam, i pišem o prosečnim kupcima u Beogradu, koji kupuju za 4500 e, oni mogu da kupe solidan dizelaš, ali naravno da moraju da pogledaju 100 dizelaša, naravno sa majstorom. A ne da kupuju na oko! Kod benzinca je mnogooo lakše kupovati na oko, zato ga Srbi više i vole. Nedaj bože da Srbin plati nekom za njegovo znanje! To je jeres! Provera košta! Ako za svaki auto koji gledate angažujete majstora dok ne uspete da nađete dobar je skupo! Moje su cene mnogo povoljnije, jer ja ne naplaćujem samom sebi proveru automobila. Ja znam gde treba gledati, gde ne. Ja znam da odmah primetim da li motor radi kako treba ili ne. Dakle ja detaljno proveravam samo automobile za koje mi se čini da su bar za četvorku. Od tih solidnih automobila odaberem najbolji za mog klijenta. Pošto vidim da je nekima i dalje posle 20 godina nejasno kako radim. Plus uštedim kupcu silno vreme, i silno nerviranje. Zašto plaćam majstora da pregleda najbolje automobile kad imam dovoljno znanja? Zato što nemam dizalicu, nemam servis, i zato što želim da podelim sa nekim odgovornost, jer kad se desi kvar, platim trećinu a ne ceo iznos kvar (trećinu plati masjtor – trećinu diler – ako plac odbije da učestvuje u popravci narednih 10 godina ne gledam kola kod njega). Piše: Aleksandar Todorović urednik.

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

RAČUN: 285233504000184788
AIK Banka 

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.COM

Najbolji auto za 7.000 evra: V50, Mondeo ili…

Benzinac nije bolji izbor od dizelaša

Motor mora da troši ulje!

Utisci Golf 6: Prednosti, mane i kvarovi

Najbolji auto je ML, BMW X5 ili Touareg?

 

 

Mnogo je veća ponuda benzinaca, nego dizelaša! Neko je narodu rekao da benzinci neće biti zabranjeni za vožnju u centru grada, a da dizelaši hoće! Glupost neviđena.! I onda kad me čovek angažuje desi se da moram da mu tražim benzinca, jer je ponuda dizelaša slaba za novac koji ima. Opet da budem jasan. I precizan, pošto uvek ima nekih nejasnoća. Svaki kupac je za sebe, i svakom od njih pronalazim i preporučujem najbolje opcije. Kupac na kraju bira koje modele mu tražim, a koje ne. On je kupac, on drži novac, on me angažuje. Benzinci u proseku jesu jeftiniji za održavanje, ako kupite dobro očuvan i održavan primerak. Ako kupite loš benzinac, ne vredi vam ništa što nema turbo (noviji benzinci imaju i turbo i plivajući zamajac i “benzinski DPF”) jer će motor stalno praviti probleme, a enormna potrošnja ulja je samo jedan od njih. Birajte benzince sa većom radnom zapreminom, sa više snage, oni mogu da pređu daleko više kilometar pre generalne u odnosu na one slabije.

 

Na meni je da mu pružim sve potrebne informacije, čak i kada je to protiv mojih interesa, jer svako ima svoj ego, koji je često preveliki, i ako ja klijentu objasnim da je njegov izbor modela pogrešena i navedem zašto je to tako, ja od istog dobijam minus, a na preporuku, i neki od njih odustaju od mog angažovanja. Ja prosto ne mogu nekom da napišem da je najpouzdaniji onaj model koji se najviše kvari, to je protiv mojih načela. Ali mogu da mu kažem taj i taj model ima brdo problema i kvarova, ali ja ću vam naći najbolji primerak za vaš novac. Da li je to korektno?

 

 

Jako je veliki problem, je i što su se kupci u Beogradu u poslednje dve godine okrenuili dobrim delom benzincima…pa su brojni auto placevi na kojima je ponuda benzinaca preko 50%, a ranije je bilo max 10%. Kad u ponudi imam samo benzince, ja klijentu moram da napomenem da mogu da mu nađem najbolji benzinac. On troši mnogo više, on ima mnogo slabiji obrtni moment, ali bolje i solidan benzinac nego loš dizelaš! Kada preporučujem turbo dizelaš – mislim na primerak u dobrom stanju, prodaje primerak koji neće imati problem sa diznama i turbom par par godina (moj cilj je 4 godine i ispunim ga u 99% slučejava). Dakle ja radim za vas! Ali na vama je konačna odluka! Nekad treba poslušati i srce! Neko daje novac na kocku, neko na drogu, neko na alkohol, a neko na benzin, zar ne? Nije moguće živeti uvek maksimalno racionalno i štedljivo! Ovaj tekst je zapravo tekst koji često objavljujem pišem na mojim facebook stranicama Najboljiauto Testovi Automobila Srbija.  #najboljiauto

 

 

ODGOVORE i PITANJE ČITAJTE NA  SAJTU TESTOVIAUTOMOBILA.RS (KLIKNITE OVDE) i Najboljiauto.COM

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Najbolji auto je ML, BMW X5 ili Touareg?

Svi mi kažu beži od Francuza – Zašto?

Honda Accord Vs Volvo S60 Vs CR-V

 

Koji auto kupiti za 4.500 evra?

Polovni automobili: Šta kupiti za 1.000 evra?

Bojan Vukosavljević: Uporedite mi Lagunu i Megane

Koje ulje da sipam u Focus II?

Polovni automobili za 2.000 evra

Da li je Toyota zaista kvalitetna?

Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?

Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?

Volvo