Kvarovi pumpe – Bosh

Kvarovi kod Bosch VP44 pumpe visokog pritiska se mogu podeliti:

1. Curenja to jest greške u dihtovanju pumpi

2. Kvarovi elektronike pumpi
3. Kvarovi mehanike pumpe koji odnose oko 25% od ukupnih kvarova

Majstora u Srbiji ima sve manje. Pretvorili su se u nekakve “montere” priključe onu svoju dijagnostiku, i gađaju u “magli”, skidaju, menjaju deo, po deo ne bi li utvrdili kvar. Vi idete od servisa do servisa, gule vam kožu ili sležu ramenima. Svi polaze prvo od kvara elektronike, koji ne bi trebalo da bude skup, ali pošto ste nemoćni da ga sami rešite, lupe vam cifru od oko 500 evra. Mehanički kvar se rešava za oko 250 evra, ali će vam najčešće prvo naplatiti popravku elektronike, iako je u redu, pa će vam onda naplatiti i rešavanja mehaničkog kvara. Iako je rešenje često izuzetno jeftino i košta oko 50 evra, jer je problem sa dihtovanjem pumpi, koji se najčešće javi preko zime.

KAKO NAPRAVITI UGOVOR?

Polovni automobili

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNITE OVDE)

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

TESTIRALI SMO: Toyota CH-R Hybrid

KVAROVI DIHTOVANJA – pumpe visokog pritiska Bosch VP44 

Kvarovi dihtovanja pumpi uglavnom se javljaju u zimskom periodu. Manifestuju se tako što auto neće da upali ujutro. Posle luftiranja pumpe pali i tako radi ceo dan. Važno je pregledati povratna creva dizni, te izmeriti da li ona dihtuje.

Majtori to rade ovako:

Skinu crevce sa dovoda goriva koja vodi na povrate svih dizni, na njemu napravimo vakum na primer – 1 bar vakum pumpom. Posle 15 min prekontrolišemo da li postoji napravljen vakum. Ako je to ok. Skidamo i predihtujemo pumpu.

Pumpa najčešće ne dihtuje na šrafu za blokiranje pumpe (gumica), gumica elektronike pumpe (nalazi se ispod elektronike).
Posle popravke zatvoriti sve odvode pumpe te na dovodu napraviti vakum i pratiti tokom 1 h vremena vakuma je konstantntan.

KVAROVI MEHANIKE – pumpe visokog pritiska Bosch VP44 

Majstor će vam reći može biti svašta, ali u  praksi se gotovo uvek pojavljuje jedan jedini kvar. Manifestuje se tako što auto upali, a ne prima gas i dimi obično beli dim. Dijagnostički uređaj javlja grešku “momenat ubrizgavanja goriva”, a u parametrima očitavamo karakterističan podatak ne slaganja zadatog i ostvarenog ugla ubrizgavanja.

Rešenje je reparacija ili zamena neispravnih delova.  Potom testiramo ispravnost ugla ubrizgavanja.

Pumpa se prvo dobro očisti.  Odsečete jednu žicu od donjeg ventila, podesite količinu goriva na oko 2500 i zavrtimo pumpu prvo na 100 pa postepeno povećavamo broj obrtaja stola do 400 obr./minuti radilice.

Stroboskopom pratimo ugao pumpe na oko 100 obrtaja ugao je nula pa se postepeno povećava do 16 stepeni. Ako nemamo ovako opisan rezultat potvrdili smo grešku.

Potom se radi test transver pritiska koji mora biti min 9 bara na 400 okretaja. Merimo ga na kućištu na priključku za merenje transver pritiska. Ukoliko on ne valja greška je u dotoku goriva ili transver pumpi.

U sledećem koraku skida se donji ventil (za regulaciju ugla) te na njegovom mestu merimo transver pritiska, koji na 400 obrtaja mora biti 9 – 18 bara ukoliko nemamo takav pritisak greška je u kućištu pumpe tzv. zavojnica.

Ako je pritisak dobar odvrnuti poklopac klipa i prstom probati pokrenuti klip. Najčešće klip bude zaglavljen (napravio ris i blokirao).
Posle reparacije vraćamo remenicu pumpe, probamo da li pumpa reguliše ugao na gore opisan način.

KVAROVI ELEKTRONIKE – pumpe visokog pritiska Bosch VP44 

Uglavnom je to greška “Ventil za podešavanje količine goriva”. Ovako pokvarena pumpa ne daje gorivo na izlazu, te auto neće da upali.

Na test stolu pumpa se odaziva i možemo podesiti količinu i ugao, kada zavrtimo pumpu očitavamo broj okretaja i temperaturu, ali pumpa ne brizga gorivo. U kvaru je mosfet tranzistor u stepenu za pobudu ventila goriva. Tranzistor se može efikasno zameniti.

Drugi kvar koji se javljao u praksi je greška u CAN komunikaciji

Pumpa koja je pokvarena na ovaj način neće da se odazove na stolu, to je kao da nismo priključili nikakvu pumpu. Obično su kod ove greške povezane i gore opisana greška količine goriva. U kvaru je stabilizator napona 5V koji uspešno možemo zameniti.

Treći kvar konstatujemo dijagnostičkim uređajem (ne ispravnost senzora broja okretaja ) na stolu ova pumpa se odaziva, možemo podesiti količinu i ugao. U svakom slučaju, iako majstorima, treba malo vremena da ovo reše, oprostite se od 500 evra.

 

KAKO NAPRAVITI UGOVOR?

Polovni automobili

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNITE OVDE)

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

TESTIRALI SMO: Toyota CH-R Hybrid

Volvo