Pitanje: Postovani Planiram da potrosim oko 2500e – 2600e za auto. Prioritet mi je sto ekonomicniji i pouzdaniji automobil (ne bih bas svakih nedelju dana kod majstora). Jasno mi je da su ovo najgore pare za trazenje kola i spreman sam da odvojim i koji evro vise ali ne vise od 3000 sa registraciom i pratecim inicijalnim popravkama. Auto koji uzmem ce 90% biti vozen u gradu. Najvise mi se svidja Ibiza 1.4 16v 100ks, ali bojim se da mi je daleko jeftiniji punto 1.3 dizel mjtd (model bez plivajuceg). Citao sam da mu je potrosnja u gradu do 5.5 l nasparam seatovih 8-10l (mozda bih ugradio i plin ali onda bi morao i zbog toga da posecujem majstora). Mozete li da mi za ovih 500 din preporucite i detaljno opisete sve prednosti i mane po vasoj proceni sto ekonomicnji i pouzdaniji 🙂 auto po vama. Uzimajuci u obzir ograniceni budzet koji imam. Hvala unapred i veliki pozdrav. Milos Ivanisevic.
Ime i prezime: Milos Ivanisevic
Kakav auto kupujete?: polovan
Koliko novca želite da potrošite?: 2 500 €
Šta trenutno vozite?: Trenutno ne vozim
Između kojih se automobila dvoumite?: Seat ibiza 1.4 16v(100ks), fiat punto 1.4 MJTD
Gde ste čuli za ovaj sajt?: Poznanika
Koliko kilometara godišnje prelazite? : do 10 000 km
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da
Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Ivaniševiću, hvala vam na poverenju, i hvala vam na zanimljivom pitanju. Ovih dana sam razmišljao kako da vam pomagnem, i da vam eventualno predložim neke druge modele. Pre svega, poredite benzinca sa dizelašem, a to je uvek nezahvalno. Dizelaši jesu bolji za gradsku vožnje ne samo jer troše manje goriva, već se turbo dizel motori manje naprežu u režimu vožnje stani/kreni. Problem je što vi prelazite godišnje samo 10 000 km, a ta kilometraža ne opravdava kupovinu dizelaša. Niste mi naveli koje ste automobili vozili, i koliko su vam bitne dobre performanse, jer iako je Fiatov dizel motor manje snage, njegovih 170 Nm obrtnog momenta, i to pri samo 2.000 o./min radilice čine da Punto 1.3 mjtd bude prilično agilniji kod preticanja, jer ima bolja međuubrzanja. To što Ibiza 1.4 16V od 100 KS troši u gradu bar za 2,0 litra više od Punta i nije toliko značajno, posebno jer je danas benzin jeftiniji od dizel. Dobra Seat Ibiza jako teško može da se pronađe za 2 500 €, a za 3 000 € već možete kupiti Opel Corsu 1.2 16V koja ima lanac, i koje je kvalitetnije napravljena od Seata u svakom pogledu. Zašto kupiti Seat, kad za isti novac imate Opel? Osim što je Corsu kasnije lakše prodati, lakše je za nju pronaći delove. Tačno je da se Ibiza bazira na VW-ovoj tehnici, da ima VW-ov motor, ali Ibiza je Seat, a ne Volkswagen. Mislim da je Polo bolja kupovina, ali problem je što VW-ovi automobili imaju jake cene, pa je teško naći pristojan Polo za malo novca.
Verovatno niste računali da u tih 2 500 € morate da odradite i veliki servis, da zamenite sve filtere ulje, španere, zupčasti kaiš (ne mora kod Corse jer ima lanac), pumpu za vodu, a to vas može koštati skoro 300 €. Jako je loše da imate star akumulator, pa neko ulaganje od oko 6 000 dinara za novi računajte kao nužnu i pametnu investiciju, možda morate da kupite makar dve nove gume, ili da uložite nešto u sređivanje trapa, ako ne odmah, onda vrlo brzo. Zapravo teško možete kupiti dobar polovan automobil za tako malo novca (2 500 €).
Fiat Punto nije kvalitetniji automobil od Seat Ibize, ali jeste jeftiniji, i ono što je najvažnije ponuda ovih modela je ipak bolja. Fiatov dizelaš od 1.3 litra Mulitjet nema plivajući zamajac, ali kada turbina počne da troši ulje, morate je remontovati, ni dizne nisu jeftine, kada je jedna problem menjaju se sve četiri, bar bi tako trebalo, ako želite da budete mirni neko vreme.
Kada je bezbednost u pitanju, Ibiza i Punto su izjednačeni, u frontalnom sudaru bolji je Seat sa 12 u odnosu na 11 poena Punta, ali u bočnom sudaru mnogo je bolji Fiat, jer je dobio 16 poena, Ibiza samo 14 poena. Prevedeno, u bočnom sudaru zaštita grudnog koša kod Ibize nije dovoljno dobra, kod Fiata je zadovoljavajuća.
Seat Ibiza je malo drugačijeg ukusa za drugačije kupce. Za mlade ljude željne brze vožnje i dobar osnov za mnogo zrelije i jače sportske automobile. Priznajemo da je veoma zabavno voziti ovaj Seat, naravno sa najslabijim motorom ćete osetiti samo delić od onog što ovaj automobil može, a verujte mi na reč može dosta.
Međutim ako ste račundžija i brojite svaki dinar (ili bolje reći euro), ovaj automobil će vam možda biti skup. Jer ima jeftinijih modela u ponudi, sa nešto boljom opremom za te pare. U najkraćem, Ibiza je ulaznica u svet sportskih automobila, pa makar sa samo 166 km/h (1.2). Po mnogo čemu je drugačija od automobila iz svoje klase.
Pomalo podseća na udobniju Alfu 147, ali Ibiza je čak i skuplja od 147-ice i 156-ice, a Seat je ipak daleko od ovih italijanskih automobila kada je u pitanju dinamika vožnje, jer navedeni automobili pripadaju C i D segmentu, Ibiza je u B segmentu. Racionalnija kupovina je Fiat Punto, ali sa benzinskim motorom 1.2 16 od 80 KS, odnosni agregat od 60 KS vas neće zadovoljiti. Ima puno alternativa, ali niste mi poslali dodatna pitanje, niti ste mi pojasnili ono što je mene zanimalo, pa za sada morate da se zadovoljite ovim odgovorom.
OVO JE SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT G.IVANIŠEVIĆU NA MEJL.
POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).
Biljana
Imam pitanje za vas.
Nedavno tacnije 29 dec. 2016 kupila sam auto Seat Ibizu 2003 g. 1.4 16v
benz.
Uradila vel. i mali servis kupila dve zimske gume i autic je kao za sada OK. i majstor je zadovoljan.
Samo sto me kolje je ta potrošnja. Ja zivim na 10 km od centra i to je uglavnom grad. vožnja. Za ovo vreme prešla 490 km i sapala 7000 din. I upalio lampicu.? Sto znači DOLILA JOŠ?.
Mene interesuje da mi kažete koliko sam se i dali sam se zeznula.
Dali je to mnogo za potrošnju?
Dali je bord kom. pouzdan ako se prati potrošnja u vožnji i dali može da daje netačne rezultate ili šta već ?
Dali je moguċe smanjiti potrošnju nekom prepravkom ili načinom vožnje .
Koliko je pametno ugraditi plin?
Iskrano pre kupovine ja sam razmišljala o opelu ili mozda renou na seat nisam ni pomišljala ali na neke nagovore došlo je do njega inače kupljen je na placu iz uvoza za 2150 eura sa servisom i registracijom još oko 450 eura.
Ako bi odlučila da ga menjam koliko bi bila njegova cena sada.
Hvala ako budete zeleli da date strucan odgovor,
Vlada
Ja imam identican auto. Isti motor je u pitanju. Potrosnja na otvorenom mi ne prelazi 5 l, prosecna brzina 80-90 km/h Ibarskom magistralom. Kad ga teram auto-putem 100-120 km/h trosi do 6 l. Po gradu (Beograd) mi ne predje 8 l. Tako da mislim da je to velika potrosnja kod vas, preko 9 l ako se ne varam?