Logan 1.5 DCI sa 641.300 km!

Dacia je napravila veliki uspeh u Regionu.  Srbi su jako brzo prepoznali da se iza ove marke krije malo starija, ali proverena Renaultova  tehnologija, u novim, modernijim karoserijima. Istina, Logan nema avangardan dizajn, ali ima pouzdan, i robustan trap. Ovaj Logan je prešao zaista 641.300 km, vozi se na taksiju u Srbiji. Iako sam ja često viđao Logane u sevisu sa skoro 500.000 km u jako dobrom stanju, ipak sa ovim kilometražom nisam video ni jedan sa famoznim 1.5 DCI motorom.

TESTIRALI SMO: Jaguar XF 2.2d

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Od kako se Logan pojavio na tržištu, menadžeri suparničkih brendova pokušavaju da otkriju tajni recept Renaulta, koji je uspeo da za vrlo kratko vreme konstruiše moderan, kvalitetan i jeftin automobil. Logan sa mirisom evro dizela je još popularniji pa sam ja njega testirao. Treba znati da je, od glave do repa, Logan čistokrvni “francuz”, pravi Renault koji na evropskom tržištu nosi amblem Dacie. Ubedljivo najveći minus ovog automobila ipak predstavlja ime rumunskog brenda.

Piše: Aleksandar Todorović

Logan 1.5 dCi definitivno košta manje nego što vredi, a tajna ovako povoljne cene krije se u činjenici da se, zaslugom međudržavnog sporazuma između naše države i Rumunije, nije se plaćala carina na uvoz ovih rumunskih automobila pa je time konkurencija bilo ugrožena. Ali kad su naši političari bili fer?

logan-crveni

U auto-industriji očevidno ima mnogo politike, tačnije – sukoba interesa, jer upravo je ona glavni pokretač svetske ekonomije. Izgleda da je Logan najviše zasmetao nemačkim gigantima, te su neke ugledne revije brže-bolje pokušale da predstave ovu Daciu kao nedovoljno stabilnu. Da li se toga sećate? Auto Bild? Međutim, u svojoj nameri nisu uspeli, jer su brojni testovi vrlo brzo opovrgli ovakve tvrdnje. Jasno je da je svaki automobil moguće prevrnuti, ukoliko ste rešeni da to i učinite.

Ne treba posebno naglašavati da Logan nije hi-tech automobil – uostalom, to niko nije ni tvrdio, ali on ipak koristi modernu Renaultovu platformu, koju deli sa Modusom i novim Cliom III. Naravno, neke komponente su preuzete sa Clia II, kako bi cena Logana ostala dovoljno niska. Dizajn je dovoljno moderan, te je – mada o ukusima ne vredi raspravljati – njime Logan uspeo da osvoji simpatije domaćih kupaca. Jedno mu se mora priznati – Logan izgleda bolje nego skuplja Renault Thalia.

Dovoljno moderan i praktičan

Kao što je već pomenuto, karoserija Logana izgleda dopadljivo, sa oštrim “nosem” i lepo oblikovanom maskom. Masivni branici ne narušavaju jednostavne linije Logana, a veliki   prtljažnik od 510 litara, će svakako obradovati nežniji pol. Logan je pravi tranzicioni automobil, nudi dovoljno mesta i na zadnjem sedištu, a pri tom ima udobno i ujedno dovoljno robustno ogibljenje, koje dobro apsorbuje neravnine sa naših razrovanih puteva.

logan-todorovic

Finalna obrada je zadovoljavajuća, a kvalitet plastike je solidan osim ako niste previše zahtevni. Neprijatni škriputavi zvuci koji su dopirali iz sedišta po preuzimanju novog vozila su nakon gimnastike – obaranja i pomeranja sedišta,  potpuno nestali. Međutim kod polovnih Logana, plastika itekako ume da škripi. Ali cena je jako povoljna, pa joj vlasnici to uglavnom opraštaju.

Štedljiv dizel motor koji može da pređe 700.000 km!

Ako se Loganu do sada moglo prigovoriti na pomalo zastarelim benzinskim motorima iz Renaultove kuhinje, sa samo 8 ventila i jednim bregastim vratilom, sada to više nije moguće. Razlozi za žalbu na ovom osnovu nestali su pred činjenicom da u Loganu od sada “kuca” jedan od najmodernih dizel common rail agregata. U pitanju je 1.5 dCi, koji se ugrađuje i u najnoviji Clio treće generacije.

motor-logan

Kod common rail motora snabdevanje gorivom svakog cilindra ide zajedničkim kanalom (common rail). Ovakav sistem omogućava izuzetno efikasno sagorevanje. Preciznijim upravljanjem parametara ubrizgavanja (vremenom i količinom ubrizganog goriva, kao i brojem ubrizgavanja), glavna boljka dizelaša – nemiran rad – skoro u potpunosti je rešen. Glavnom ubrizgavanju prethode dva manja, kratka ubrizgavanja, čime se ostvaruje mirniji rad hladnog motora.

Foto: Aleksandar Todorović

accent-ili-logan

Common rail dizelaš 1.5 dCi već na srednjem broju obrtaja isporučuju relativno veliki obrtni moment – u ovom slučaju, dovoljnih 160 Nm pri niskih 2000 obr./min., što je sasvim dovoljno za karoseriju tešku 1065 kg.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Posmatrajući izgled krive obrtnog momenta, dolazimo do zaključka da je ova izuzetno blaga, odnosno – da nema skokovit izgled poput krive TDI (PD) agregata. Renaultov dCi agregat je pri umerenoj vožnji na testu trošio manje od 5,0 litara evro dizela, a kada sam iz njega “vadio dušu” potrošnja je ostajala prijatno niska – manje od 6,0 litara!

Performanse zadovoljavajuće

Uz nešto duži zalet, Logan uspeva da dosegne maksimalnu brzinu od 155 km/h, a do stotke mu je iz mesta mirovanja potrebno 15,0 sekundi. U petom stepenu prenosa je dovoljno elastičan, drugim rečima, sa 65 “dizelskih konja” je itekako moguće ugodno i brzo putovati.

Inače, Logan u krivinama leži sigurno, prilično je poslušan i ima dovoljno lagan i direktan upravljač. Menjač ima pet stepeni prenosa, dovoljno je precizan i uspešno je usklađen sa mogućnostima modernog dizela. Samo ponekad, tokom preticanja, ručicu menjača treba vratiti u četvrti stepen prenosa.

Bogata oprema

Testirana verzija – Lauerat Pack, ima najskuplji paket opreme. U koju spadaju dva vazdušna jastuka, aluminijumske felne od 15 coli, ABS, servo uprvljač, manuelni klima uređaj, bord kompjuter, radio i CD plejer, farovi za maglu, centralno daljinsko zaključavanje, kao i tonirana stakla, električni podizači stakala, grejanje retrovizora, obrtomer i centralna konzola od aluminijuma. Dakle radi se o opremi – kao kod modela iz višeg cenovnog ranga.

Osnovni paket opreme – Ambiance za dizel verziju Logana  sadrži jedan air bag, servo upravljač, obrtomer, centralnu bravu i branike u boji karoserije. Skromno ali dovoljno, pogotovo ako imate u vidu cenu ove verzije od 2.500 evra na tržištu polovnjaka!

Finalna ocena

Ukoliko tražimo “dlaku u jajetu” možemo konstatovati da Logan ima niz mana. Pre svega vidljivo je da se štedelo tamo gde je moglo. Od početka se šparalo: od dizajnerskog studija, pa sve do izbora materijala i radne snage koja je toliko jeftina da Francuzi nisu imali interesa da robotizuju fabriku Dacie u Rumuniji. Plastika je tvrda na dodir, a  kvalitet tkanine na sedištima nije baš od najfinije sorte. Zvučna izolacija je prilično “tanka”, pa pri brzinama većim od 130 km/h do putnika dopiru razni šumovi sa svih strana. Kočnice nisu vrhunske, a zaustavni put je nešto duži nego kod modernih automobila. Razlog za ovo su u najvećoj meri rumunski pneumatici. Treba priznati i da je preglednost pri vožnji unazad ograničena zbog visokog repa.

kokpit-logan-todorovic

Sa ovim se završava spisak “ozbiljnih mana”, osim ako mane ne pokušate da tražite tamo gde ih nema, ili ne želite da priznate sebi da su Francuzi i Rumuni napravili automobil za 21. vek koji sebi mogu da priušte čak i naši osiromašeni vozači.

Niko nije očekivao ovoliki uspeh Logana, pa čak ni menadžment Renaulta koji je sada na slatkim mukama, jer ne može da isporuči dovoljno modela evropskom tržištu. Iako je ime Dacia još uvek sinonim za podsmeh, vremenom će naziv ovog brenda postati zaštitni znak za evropski best buy automobil. Kod nas je Logan 1.5 dCi bio jedno vreme Best Buy, a i sada je dobra kupovina, ukoliko kupujete polovan auto.

Jasno je da, za sada, Renault Logan 1.5 dCi možda i nema pravu konkurenciju. Ne radi se o grešci – Logan jeste Renault, jer pod tim imenom se i prodaje u Južnoj Americi, Africi i Aziji. Bezbednost je ispod proseka klase. Negde su morali da uštede. Tri zvezdice na EuroNCAP kreš testu ne obećavaju dobru bezbednost, ali je Logan i ovakav kakav je, daleko bezbedniji od Juga, i mnogih drugih automobila.

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Tehnički podaci

DIMENZIJE I MASA

dužina      4.250 mm
širina        1.740 mm
visina        1.525 mm

zapremina prtljažnika  510 litara
masa praznog vozila      1.065 kg

PNEUMATICI 185/65 R 15

MOTOR

redni četvorocilindrični
gorivo evro dizel
zapremina 1.461 ccm
maksimalna snaga 65 KS
pri 4.000 o/min
obrtni moment 160 Nm
pri 2.000 o/min

PERFORMANSE

ubrzanje 0-100 km/h za 15,0 sekundi
maksimalna brzina 155 km/h

POTROŠNJA

u gradu 5,8 l/100 km
na putu 4,3 l/100 km
prosečna 4,8 l/100 km

 

PROČITAJTE MOJE NAJNOVIJE TESTOVE AUTOMOBILA, KOJI SU PREMIJERNO OBJAVLJENI NA N1. kLIKNITE DOLE NA LINKOVE:

TESTIRALI SMO: VW Passat 2.0 TDI

TESTIRALI SMO: Jaguar XF 2.2d

 

najbolji-_auto_logo_670-1

testoviautomobila-rs

Volvo