Pitanje: Pozdrav Aleksandre, necu vas hvaliti jer su to drugi radili a ja se samo prikljucujem. Prosto neverovatno da u Srbiji postoji neko kao vi tako dobro informisan – svaka cast
Volim automobile i od 2000 sam promenio oko 10 auta. Predposlednji mi je bio Senik 1 1.6 16v na tng a trenutno vozim Senik 3, 1.6 na tng (svaki auto i je bio (osim Aste) na LPG pogon. Na svim sam autima kupovao benzince pa sam ugradjivao naknadno tng.
Dizele bih vozio ali samo ako su presli oko 50.000km (kao Modus koji sam takodje imao i koji je odlican auto). Vozila menjam na oko 2 godine ili oko 40.000 predjenih km, na trenutnom Seniku sam prešao tacno 40.000 km i uradio sve servise pre 20 dana ali prosto bih hteo da ga zamenim jer mi je dosadio a i volim promenu djavo mi neda mira. Žena i sestra mi kazu da sam lud i da sam do sada mogao imati nov auto ali znajuci sebe i on bi mi dosadio pa g ai ne kupujem. Volim da stisnem gas nekada i mozda malo ostrije vozim (narvno u granicama dozvoljenog)i tako malo izduvam sebe ali nisam manijak jer vozim 2 dece sa sobom cesto (skola, letovanja….)
Kilometraza godisnja je oko 20.000 – 25.000km sa tendencijom da bude do max 30.000km godsnje. E a sada pitanje da li ići razumom ili glavom. (Da napomenem da obozavam Subaru automobile jer imamo Legacija kupljenog na sajmu u Bgd 2011. Izuzetan auto koga sam cesto vozio, inace je sa motorom 2.0 dizel). Obzirom da se sve tesko prodaje sa realnom cenom ja sam skinuo cenu sa mog auta sa 6.900 eur na 6.300 eur. Razum kaze ovaj auto Renault Laguna 3, 2010 godiste kupljen u Srbiji sa serv knjizicom i pravih 138.000 km. Gas ubacen ali nije atestiran i kupljen od lizing kuce sa 90.000km. Auto je sa lepom opremom ali mi prodavac (citaj preprodavac) nesto nije “legao” mladji covek koji se i nije bas preterano trudio oko mene i mog auta. Inace bila je kombinacija sa zamenom uz moju doplatu. Trazio mi je 1.500eur sto smatram da je mnogo s tim da mu je otisla lamela!
E da i rekao je da bi ga dao za 6.500 eur za kes.
Mislim da je motor koji ima savrsen i dugotrajan i da podnosi dobro ugradnju gasa dobro.
Nisam zaljubljenik Renaulta ali mislim da brend i nije toliko los koliko se ovde u Srbiji pominje u negativnom kontekstu. (Naravno kupiti jeftinog dizelasa sa preko 350.000km tj. 150.000km ovde pa onda kada otkazuje sve i svasta nije kriv brend nego kupci dobrih, velikih a “povoljnih” automobila)
Pitanje glasi – sta mislite o ovom autu konkretno, neka alternativa mozda ili nesto drugo,da li je trazena doplata od 1500eur mnogo s tim da ce on da “resi” lamalu i da je moj auto proizvodnje decembra 2009 a prva registracija mart 2010. Moj auto je u odlicnom stanju i bez havarije – ako ne brojim malo grebanje zadnjeg branika na semaforu.
A sada auto koji prosto obozavam a za koji mi razum kaze da li si normalan,trosi puno po gradu,automatik, lose podnosi gas ako bih ugradjivao i registracija velika a srce kaze jebes ga jednom se zivi pa neka ide sve do djavola.
Vecina predjenih km bi bila u gradu osim mora do Grcke, par put do Beca a zbog posla cu ici verovatno i cesto po Srbiji – otvorio sam svoju firmu.
Izvinjavam na dugackom pisu ali prvi put pisem ovako nesto pa bih hteo da sve pomenem jer mnogo uvazavam vase mislejnje i komentare. Pozdrav, Milan.
Ime i prezime | Milan |
---|---|
Kada planirate kupovinu? | vec mesec dana |
Kakav auto kupujete? | Polovan |
Koliko novca želite da potrošite? | 6000 – 7500 |
Šta trenutno vozite? | Senik 3, 1.6 lpg |
Između kojih se automobila dvoumite? | Laguna 3 , 2.0 16v lpg |
Gde ste čuli za ovaj sajt? | pratim vec duze vreme |
Koliko kilometara godišnje prelazite? | oko 20000 – 25000 |
Da li biste platili da vam pronađem auto? | Da |
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Željko, hvala na poverenju, i hvala vam na zanimljivim pitanjima. Iskren da budem zaista se trudim da vas razumem, ali nekako mi teško ide moram priznati.
Nisam siguran da li su, i koliko su u pravu vaša žena i sestra, niti smem, niti želim da ulazim u procenu vašeg “ludila”, ali šalu na stranu, bolje da menjate automobile, nego da menjate žene. Prosto mi muškarci smo takvi, sve nam brzo dosadi što puno volimo, pa onda sve iz početka.
Možda nije ni prirodno da čovek vozi jedan te isti auto duže od godinu dana. Nije možda prirodno da ceo život vodi ljubav samo sa svojom ženom, ali pravila su pravila, i postoje da bi nas ugnjavila.
Evo ja menjem automobile na nedelju dana, a žene…
Možda mogu I da shvatim što ugrađujete gas u svaki auto koji kupite, iako je sada ugradnja gasa isplativa manje nego ikad. Drugim rečima ako prelazite manje od 30 000 km godišnje, prosto se ne isplati. Računajte da vi iako idete na plin, sagorevate i benzin, makar na kratko. Osim toga, servisni intervali zbog plina moraju biti redovniji, i zbog plina morate birati kvalitetniji, skuplji servis, u proseku.
Ne treba posebno da ističem da ugradnju plina ne preporučujem, jer ćete vi da ga ugradite bez obzira šta ja napisao. Na kraju 40 000 km je jako malo, da se osete posledice sagorevanje plina, posebno kod Renaultovog motora na plin 1.6 16V koji prelazi i preko 300 000 km sa plinom, a oko 600 000 km bez plina.
Jasno mi je da državi želite da date što je moguće manje za vašu vožnju, jer je zarada na akcizama za plin dva puta manja nego za ostala goriva.
Najveći problem je što je kvalitet gasa sve slabiji, pa tako manjak snage na papiru od 3% često bude u više od 10%, a kako već ugrađujete plinsku instalaciju u motore koji imaju preko 100 000 km, računajte da takvi motori imaju 10% manje snage nego kada su novi.
Naveli ste da ne biste želeli da kupite dizelaša ako ima više od 50 000 km?
Ne znam odakle vam baš tako granica, i ne znam da li ste svesni da mnogi turbo dizelaši prelaze više od benzinskih motora, mnogo više. Primer su FIAT-ovi 1.9 JTD i 1.9 Multijet agregati koji prelaze bez ikakvih problema preko 700 000 km. Subaru Legacy sa dizel motorom 2.0 d, je u vašem vlasništvu? Onda sigurno znate šta znači turbo dizelaš sa velikim obrtnim momentom. To prosto benzinac od 2.0 litra ne može da vam pruži, mada to nije loš motor, naprotiv.
Za 7.500 evra sigurno može da se nađe dizelaš koji je prešao pravih 150.000 km, pa čak i sa manjom kilometražom, ako pristanete na neki manji automobil.
Ima jako malo dilera koji ne vraćaju kilometražu, ali ja pouzdano znam nekoliko, jer posle 10 godina proveravanje njihovih automobila, mogu da kažem da ne vraćaju kilometražu, ali proveravam ih i dalje. Nekad je ta provera zaista mukotrpna.
Naravno da i ti dileri rade sa automobilima koji imaju vraćenu kilometražu, jer takvi automobili dođu iz Francuske, Italije, ali takva vozila prodaju, preprodavcima, pa oni završe na Bubanj Potoku ili u oglasima.
Iskren da budem svi vaši zaključci su pogrešni.
Bežite od dizelaša koji mnogo manje troše, i koji nude veći obrtni moment, i kupejte benzince sa manje kilometara koje unakažavate sa gasom?
Ja ne kažem da je lako pronaći veliki, snažan, dobro opremljen dizelaš sa manje od 150 000 km, ali je itekako moguće. Naravno u C segmentu, C4, Megane, Bravo.
Da ste provozali neki BMW, Alfu ili Hondu, ne biste je prodavali za 2 godine sasvim sigurno. Renault Scenic sigurno nije auto koji se rado vozi po krivinama, planinama, auto putevima. Veliki, težak miniven u kombinaciji sa relativno slabim motorom ne nudi nikakvu zabavu za volanom, naprotiv, nije ni čudo da želite da ga se rešite ja vas potpuno razumem.
Kupite neki manji, snažniji, mnogo snažniji automobil, i uživajte. Alfa MiTo sa snažnim agregatima je izuzetno dinamična, brza, okretna, zabavna za vožnju. Ona je sve što Scenic nije. Istina manja, ne nudi na zadnjem seduštu mnogo mesta, ali ako vam deca imaju manje od 16 godina biće i više nego dovoljno mesta. A ni gepek joj nije baš toliko mali. Ako vam treba više tu j krovni gepek.
Alfa 159 vas takođe može oduševiti. Ali samo verzija 1.9 Multijet sa 150 KS, sa 16 ventila, ona slabija verzija s 120 KS i 8 ventila, prosto ne zadovoljava vozače Alfe.
Ako baš želite porodični auto, miniven, za malo para sa moćnim motorom, odaberite Fiat Cromu, snažni FIAT-ovi dizelaši od ovog automobila prave čisto zadovoljstvo na auto putu. Croma u krivinama ne može da se nosi sa Alfom 159, ali na auto putu može donekle.
OVO JE SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA.
Mogu da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs