Mnogo zanimljivih pitanja od g.Predojevića!

Pitanje: Poštovani g. Todoroviću,  zaintrigiralo me je Vaše spominjanje PETROL-ovih pumpi i kvaliteta goriva kod njih, pogotovo da je taj kvalitet isti kao i u Sloveniji, pa pošto prilično volim svoj KIA Cee’d 1.6 GDI (i zbog toga ove dve godine koliko ga posedujem u njega sipam samo MB 98 na NIS-ovim pumpama misleći da je to dovoljno kvalitetno rešenje) razmišljam da počnem da sipam onda gorivo kod njih.

Ostaje par pitanja: Naš auto nije prešao mnogo otkako je kupljen (kupljen je nov) – oko 13.500km za oko 2,5 godine. Da li se za to vreme u motoru/rezervoaru nataložilo puno prljavština i da li bi trebalo izvršiti neko čišćenje pre prelaska na kvalitetnije gorivo? Jedini put kada u rezervoar nije sipano MB98 na NIS-u je prošle godine na putu za Grčku, kada smo u prolasku kroz Makedoniju u putu tamo i nazad sipali gorivo na MakOil (ili MakPetrol?) pumpi. Ako je bilo, i tada je sipan MB98, ali mislim da je jednom bio i MB95. Koliko je to loše (kakav je kvalitet goriva u Makedoniji)?

Da li zanemariti par ušteđenih evra i sipati skuplje gorivo u Grčkoj? Pretpostavljam da je gorivo tamo kvalitetnije od onog u Srbiji. Treće, s obzirom na relativno slabo razvijenu mrežu PETROL-ovih pumpi (poslednja pumpa na autoputu je kod Stare Pazove, a ne ide mi se do Kragujevca – treba sići sa autoputa dosta km i posle se vratiti), gde posle toga sipati i koje gorivo na putu ka Grčkoj? Na kojim drugim pumpama (skoro svaki od većih lanaca danas nudi neka “posebna” goriva, ali kakav im je kvalitet?) sipati i koje gorivo? koja su goriva najkvalitetnija – da li su to ona koja su aditivirana? Kako dodavanje aditiva deluje na motor? Zašto se uopšte dodaju aditivi? Isplati li se uopšte lupati glavu ovim problemima? Da li će upotreba NIS-ovog MB98 i ponekad makedonske alternative uopšte škoditi mom autu u narednih desetak godina tempom prelaska 5.000-7.000km godišnje? I sada bih dodao još par pitanja, ako se ne ljutite. Bili ste mi nakon jednog mog komentara obećali da ako budem kupovao kola da ćete mi odgovoriti besplatno na pitanja koja budem imao (http://www.najboljiauto.com/da-li-je-moguca-toliko-velika-razlika-u-tezini/). Ne nameravam sada da kupim auto, nego me zanima kako da se ponašam prema svome: Naša KIA Cee’d 1.6GDI je sa srednjim paketom opreme (parking senzori, Bluetooth, tempomat) i vozim je godišnje 5.000-7.000km, znači neisplativo malo.

Zanima me: -da li prodavati vozilo nakon recimo sedam godina dok još nešto vredi (pitanje je i koliko će lako biti prodati jednu KIA-u) i iskoristiti to kao učešće za kupovinu drugog auta, a posebno jer verovatno nećemo ponovo imati para za nov automobil – zašto kupovati polovan auto 3-4 godine star koji ne znamo ko je i kako servisirao, kada imamo sopstveni auto koji je prešao manje od 50.000km, a koji je mažen i pažen? -ili voziti ovaj auto dok traje – 12, 14 godina (tim tempom preći će se najviše 100.000km za to vreme, a može biti i 60.000km), pa ga onda dati budzašto i kupiti noviji polovan auto? – toliko malo km se prelazi jer imamo još jedan auto – moj momački Fiat Punto 1.2 8v 60KS 2002. u najboljoj opremi koju je Fiat imao u ponudi (koža, alu felne, 6 erbegova, 6 zvučnika i sabvufer…). Iako je auto veoma star (ja sam sa njim prešao oko 100.000, a kupljen je sa 55.000km na satu-pitanje koliko je prešao, bio je star nešto manje od 4 godine, uvežen ne sećam se odakle), izuzetno malo prelazimo i njime otkako imamo KIA-u (4-5.000km godišnje), ali je ipak redovno u servisu. Prošle godine je samo na razne servise potrošeno oko 600 evra a vrednost mu se nije povećala.

Teško mi je odvojiti se od njega (dobra oprema, moj prvi lični auto), ali on košta, njegova registracija košta, i stalno mu nešto dotraje. Da li ga prodati i arčiti KIA-u i po gradu? Moja žena je nesiguran vozač i ne usuđuje se da vozi noviji i veći auto u strahu da ga ne ogrebe ili napravi neki drugi ršum (jednostavno je nesigurna za volanom), a lepo je da ponekad ona ode na rekreaciju kolima ili odbaci dete u vrtić. Da li se u takvoj situaciji isplati imati dvoje kola (a plate nam nisu velike).

Da li štedeti KIA-u, ne voziti je po gradu, tako će za 10 gidina preći oko 60.000km? Za koga je čuvam – za drugog vlasnika kome ću je jedva prodati i za male pare? Nadam se da se ne ljutite zbog ovih dodatih pitanja, odgovor bi trebao da bude dve rečenice – ne treba ti dvoje kola, ili treba; zadrži Punta (kad mu već sve menjaš kad god ustreba) ili kupi mlađi polovan auto za ženu i onda ćeš imati manje troškove održavanja (da li? jer je na Puntu dosta toga već menjano a drugi kad kupim igranka počinje ispočetka). I eto. Ali samo Vi znate pravi odgovor.

aca-todorovic-fiat

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine, hvala vam na razumevanju, i na strpljenju. Postavili ste mi jako mnogo pitanja, ali verujte mi, bilo mi je jako teško da sagledam celu tu vašu sliku, i pokušam da vam odgovorim iz nekog vašeg ugla gledanje na stvari.

Ja svakog dana uči, saznajem nešto novo, stalno sam u servisima, i nikad ništa nije sigurno dok nije gotovo, ili dok se dobrano ne proveri.

I najboljima se dešavaju greške, pa je jako teško biti dovoljno precizan. Što sam stariji, to sam naučio da je potrebno da čovek bude obazriviji. Nije sve crno – belo, a statistika, posebno ona iz Nemačke je velika “kurva” (oprostite pristojniju reč da velike laže nisam uspeo da pronađem).

Godinama sam skupljao, prikupljao informacije, da bi mogao da imam koliko toliko realnu sliku, i pitanje je da li je dan danas imam, pa ipak, uzimajte i ono što ja napišem sa blagom rezervom.

Ja mislim da je najbolje da je kupim cee’d (Kia insistira da se naziv modela piše malim slovom) od vas i rešim vas bede. Što da se zlopatite i plaćate toliko puno održavanje?

Šalu na stranu, ne mogu da priuštim da kupim vaš auto, koji je relativno nov, a opet polovan. Skoro sam siguran da vaš motor nije ni razređen kako treba.

Jer nedavno sam vozio auto sa 75.000 km, i ustanovio da posle 2.000 km moje vožnje na auto putu postiže 190 km/h umesto 181 km/h.

Priču oko Petrola ističem, jer je to ozbiljna kompanija, koja za sada nudi kvalitetno gorivo. Živimo u Srbiji, gde nije kvalitet bitan, nego je bitno koliko su OMV i MOL uložili u neke indirektne investicije sa nekim političarima. Ako su te informacije tačne. Petrol godinama pokušava da dobije još neke lokacije od države Srbije, ali to ide sporo. Znate da kod nas bez podmazivanja sve ide sporo. Ili kod nas nema korupcije?

Ni ja ne mogu da sipam gorivo uvek na Petrol pumpi, u Beogradu ih imate samo dve, nova je kod Ade.

Lukoilovo gorivo u Bugarskoj je osetno kvalitetnije od Lukoilovog goriva u Srbiji, razlika u potrošnji je preko 10%. Pišem za dizel, jer nisam tamo kupovao benzin.

Na većini pumpi u Srbiji je gorivo iz NIS-ovih rafinijera, jer je ono jeftinije (i lošije) nego da uvoze iz inostranstva. U Srbiji niko ozbiljno ne kontroliše gorivo, a Srbi misle da im OMV prodaje kvalitetni gorivo. Po meni NIS je bolji, jer manje štede na aditivima.

Dobro je što sipate gorivo veće oktanske vrednosti, jer to vašem GDI motoru i jeste potrebno.

Na putu za Grčku, i u povratku, sipajte gorivo u Grčkoj, jeste skuplje, ali je puno bolje, da vidite šta stvarno može vaš motor.

Nemam egzaktne podatke oko kvaliteta goriva u Makedoniji, pa ne bi da dajem paušalne ocene, ali sam skoro siguran da je ono u Grčkoj boljeg kvaliteta.

Sumnjam da u vašem rezervoaru ima prljavštine, pre će biti da ima malo vode, da vode. Ali ona se može rastvoriti specijalnim aditivima. Malo vode nije opasno, ali nije ni dobro. Ako redovno punite rezervoar do vrha (a sumnjam da to činite) razloga za brigu ima mnogo manje. Ako vozite na rezervi često, opterećujete pumpu za gorivo.

Kia nema baš jeftin servis, ni delovi im nisu posebno jeftini, ali je idiotski da izgubite garanciju, održavajući vaš auto kod nekog tamo “Pere”.

Dok vas Kija košta manje od vaše “žene” držite se nje! Šalim se malo, a zapravo želim da vam kažem, dok možete da plaćate održavanje tog automobila, vozite ga. Nije mi baš jasno kako vas održavanje tako mnogo košta, pa niste vlasnik Mercedesa?

Šta ste platili ove godine, i koliko? Mislim sa ovlašćeni servis.

Vaše pitanje da li je prodati za 5 godina, ili je voziti dok napuni 14 godina je malo preuranjeno. Pitanje je da li ćete biti živi za 5 ili 14 godina. Da li će vas vaša žena trpeti do tada, da li će vas možda zavesti neka komšinica ili koleginica. A pitanje je i da li će biti opet rata na ovim prostorima, jer nas ex radikali vode. Ovo nije politički sajt, ali ja za razliku od drugih, javno opominjem narod, na redovnoj bazi, da sa ovima koji imaju kupljene diplome,  i sa ovima koji mrze sve što nije srpsko, ne možemo ni u EU, ni bilo gde u budućnost.

Ono što sada možete je da uživate u životu, da prodate Punto, i za taj novac kupite ženi nešto lepo, neko zlato na primer, da malo zasija i u vašoj kući u svakom pogledu. Treba živeti i danas, i sutra, a ne tamo za 5 ili 10 godina, pitanje je da li ćete tada biti sposobni za vožnju. Živite danas. Vozite danas. Volite danas. Jer sutra već može biti mnogo kasno.

I nikada nemojte propustiti da se radujete što imate i vozite nov auto! Jer novo je novo, a sigurno nema cenu. Znajte samo da je auto kao žena, što se više koristi (voli) to bolje radi. Ovoga puta se nisam šalio, ali nisam mislio na rad, ne u direktnom smislu 🙂

Pozdravite ženu, uživajte u odmoru, ili sećanju na isti, ako ste se već vratili iz Grčke, uživajte u mojim tekstovima. Znam da nisam duhovit, mada to pokušavam.

I nemojte više razmišljati na pad vrednosti vašeg automobila svake godine. Jer i vi ste svakim danom sve stariji, i vredite manje. Zato lepo ostarite zajedno, što da ne?

DPF filter može da razredi ulje!

 

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Šta kupiti: C4, Focus ili Astru?

Šta kupiti: Passat B 5.5 ili BMW?

Da li je Toyota zaista kvalitetna?

Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?

Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?

Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?

Pitanje iz Travnika: Qashqai 1.2 Vs Qashqai 1.5 DCI

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je Opel Vectra C?

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Šta kupiti: Accord, Avensis, Lacetii ili…

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo