Motor meša ulje i gorivo: uzroci i rešenja!

Ulje preko maksimuma u karteru je ozbiljan problem! To se dešava čak i kod novih motora lošeg kvaliteta – recimo kod VW – ovih. Problem je i što se neki vozači raduju kad im je nivo ulja na maksimumu posle 15.000 pređenih kilometara, ne shvatajući da im dizel ulazi u karter ulja i time pravi ozbiljnu štetu motora. Motor ne može da radi ako ne troši ulje. Prosto bez podmazivanja nema rada motora. 

 

Povišen nivo ulja na meraču – preko označenog maksimuma je ozbiljan problem jer vam gorivo ulazi u karter. Vlasnici dizelaša decenijama tvrde kako im je nivo ulja uvek na maksimumu, od zamene do zamene i drže se tvrdnje da im motor ne troši ulje. Svakako da motor mora da se podmazuje kada radi, dok radi sagoreva se i ulje, čak i kad je motor potpuno nov. Što je efiaksnije podmazivanje, to je potrošnja ulja veća. Naravno ako je motor loš, ili je za generalni remont potrošnja ulja se enormno povećava, a to osetite i gubitkom snage na motoru, a ne samo na meraču. Jedan od uzročnika ovog problema je ozloglašeni DPF. Kad se on zapuši dolazi do nekoliko kvarova. Kad je filter partikularnih čestica zapušen dešava se sledeće: motorno ulje ulazi u DPF zajedno s gorivom, a dizel gorivo ulazi u karter za ulje. Zbog toga na šipci za ulje (meraču) možete videti da se ulje nalazi nekoliko centimetara iznad maksimalno dozvoljene granice. Preko dve decenije ističem da svaki motor mora da troši ulje, i da nivo ulja mora da pada, ali to do naših vozača ne dopire, jer 90% mehaničara ne može da shvati da gorivo ulazi u karter ulja. Dakle nije vaš majstor sipao previše ulja u motor (mada se nekim “genijalcima” i to dešava), već vam gorivo razređuje ulje, a zbog toga je podmazivanje vašeg motora značajno slabije. Piše: Aleksandar Todorović.

 

Kupovina automobila procedura – Preko A.Todorovića!

Za traženje automobila od 20.000 evra: moj honorar je 450 evra!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 105000000250737463 AIK Banka Aleksandar Todorović

 

 

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

F.Stojković: Preporučujem Todorovića!

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

 

 

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Da li da kupim C – Max ili Senic?

Najbolji auto je onaj koji kupac želi!

Kako najbolje održavati automobil?

 

 

Mešanje dizela sa motornim uljem degradira ulje, smanjuje mu viskoznost i ubrzava njegovu oksidaciju. To je loše za motor, jer takvo ulje ima slabije svojstvo podmazivanja, pa stradaju vremenom pokretni i nepokretni delovi motora. Pomešano ulje sa gorivom daje značajan pad pritiska ulja, a zbog toga su i performanse slabije. Veća količina dizel goriva (od 0,5 do 1.0 litra) koje ulaze u karter uzrokuju razređivanje i razgradnju ulja, a zbog toga ulje i  slabije uklanja toplinu i ne štiti delove motora od korozije! Morate znati da gorivo ne ulazi u karter ulja samo zbog zapušenog DPF-a, to se često dešava i kod automobila koji uopšte nemaju fabrički ugrađen DPF (automobili koji se nikada nisu prodavali sa DPF-om).

 

 

 

 

Birajte uvek najskuplja i najbolja ulja!

 

Najveću glupost koju možete uraditi u održavanju automobila je da u svoj motor sipate neko prosečno ulje. Birajte skupa, vrhunska ulja. Recimo grafitno 100% sintentičko ulje Marly ili neko slično.  Ako imate DPF birajte ulja  kompatibilna s DPF filterom. Takva ulja imaju dodatnu sposobnost da zadrže  svoja svojstva i uz efekat razređivanja ulja gorivom.

 

Uz to, motorno ulje s visokim procentom sulfata, fosfora i sumpora (SAPS) ne samo da će uticati na rad DPF filtera, već će i zapušiti filter vazduha i smanjiti njegov kapacitet. Iz tog razloga sva motorna ulja moraju biti kompatibilna s DPF filterom i tako što u svom sastavu imaju nizak udeo sulfata, fosfora i sumpora. BMW naravno da ne proizvodi ulje, ali se ono pravi za potrebe BMW-a po posebnim specifikacijama. Zato je originalno BMW ulje neuporedivo kvalitetnije od najboljeg Castrol ulja koje možete kupiti kod nas. Imate nekoliko ruskih objektivnih sajtova koji se bave testiranje ulja (neželim da ih ovde reklamiram) pa pogledajte rezultate kod njih.

 

 

Dizel gorivo ušlo je u motorno ulje

Dizel gorivo u motornom ulju može biti posledica curenja pumpe visokog pritiska, popuštanje dihtunga, popuštanje “o” prstenova, neispravne dizne, zapušeni DPF (što sam već naveo), pukotina u glavi motora i nekih drugih naprslina u motoru. Kao što pokazuje praksa, dijagnostika i popravci u ovom slučaju mogu potrajati puno vremena i truda. Za majstore je ovo poslastica – jer vam mogu uzeti mnogo novca, i da na kraju ne reše problem ulaženje dizela u karter ulja.

 

Razlozi i kako odrediti dizel gorivo u karteru

 

Dizel gorivo ulazi u motorno ulje iz mnogih razloga koji, između ostalog, zavise od konstrukcije motora. Fabrike propisuju da je oko 4% goriva u karteru ulja nakon 10.000 km nešto prihvatljivo i normalno, dok neki drugi proizvođači tvrde da se toleriše čak 6%.Dakle sasvim je normalno da vam dizel ulazi u karter ulja. Ali to ne znači da sme da bude 1 litar dizela u karteru!Pošto svaki motor troši ulje tokom rada, tih dodatnih 4 – 6% goriva u ulju ne uspeva da podigne granicu ulja preko maksimuma na meraču. Ali ako ulazi mnogo goriva u ulje, više nego što motor uspeva da potroši ulje, onda je nivo na šipci (meraču) i nekoliko centimetara iznad maksimuma, to je već problem, a cene popravke može mnogo varirati. Obično nije u pitanju samo jedan uzrok (kvar), već više vezanih problema za dotrajalost, motora, dizni, pumpe.

Dizne za gorivo

Dizne se ugrađuju u “sedišta”. S vremenom se samo “sedišta” ili dihtung dizne mogu istrošiti i nepropusnost nestaje. Iz tog razloga dizel gorivo ulazi u ulje u motor automobila.

Najčešće je problem što elastičnost prstenova nestaje na samoj dizni (dakle morate raditi remont dizni). Uglavnom popuste minimum dve dizne, a često sve četiri. Naravno, u ovom slučaju mnogo dizel goriva ulazi u ulje.

Međutim, na O-prstenovima često nema zaustavljanja. Zbog toga, tokom rada motora, dizna sama “titra” u svom sedištu, što dovodi do povećanja njenog promera i gubitka geometrije.

Prema statistikama, u oko 90% slučajeva dizel goriva koje ulazi u ulje, problem su dizne. To je posebno “bolna tačka” u mnogim modelima VW grupe (Audi, Škoda, Seat, VW).

S vremena na vreme dizne mogu potpuno otkazati. U tom slučaju, dizna neće pravilno raspršavati gorivo, već ga jednostavno uleva u motor. Zbog toga ne može da se sagori sva količina dizela i ono ulazi u karter ulja. Slično se dešava kad je pritisak dizne slabiji.

Ako se prekine nepropusnost dovoda i ispuštanja goriva u dizne, gorivo i tada ulazu u karter. Dizel prvo ulazi u glavu ventila, a odatle u karter. Različiti dihtunzi mogu takoše propuštati gorivo. Rešavanje problema može da potraje,a pored remonta dizni, odradite i remont pumpe visokog pritistika. Njeno stanje možete proveriti i tako što utvrdite da li u filteru goriva ima malih opiljaka (izručite dizel iz filter goriva u čistu posudu). Ako ih ima pumpa je pri kraju (naravno da neki Srbi izguraju sa takvim pumpama i preko 50.000 km, ali to je rizik).

 

 

 

Evo zašto ulje treba menjati na 10.000 km

Ako želite da produžite životni vek motoru, odnosno da sačuvate vaš motor od prekomernog habanja, najbolji način za to, je da menjate ulje, filter ulja i filter goriva na 10.000 km, odnosno i na manje kilometara ako auto uglavnom vozite po gradu. Ako ste ikada videli kako izgleda ulje posle 15 000 km, uplašilo bi vas  velika gustina ulja! Dok kod ulja koje se ispusti posle 9.000 ili 10.000 km to nije slučaj! Ako ste i dalje rešeni, da ulje menjate na 15.000 km ili 20.000 km obratite pažnju koliko ima veću gustinu. Boja ulja ne govori puno. Ona se promeni čim sipate potpuno novo ulje, i pustite da motor radi nekoliko minuta. Proizvođačima automobila je cilj da menjate auto na svake 3 godine, odnosno čim istekne garancija, pa propisuju intervale zamene ulja na 30.000 km. To je prosto previše za svaki motor, jer i najbolje ulje na svetu posle 5.000 km gubi deo svoje visokoznosti. Kupovina i zamena automobila na recimo tri godine je ekološki problem sam po sebi, jer se za proizvodnju samog jednog automobila utroši mnogo energije, i u atmosferu se oslobodi ogromna količina CO2. Dakle, ako kupujete nov auto i želite da vas motor besprekorno služi bar 10 godina, menjajte ulje na 10.000 km, i ne samo filter ulja već i filter goriva koji uvek birajte vrhunskog kvaliteta. Odličan filter goriva je spas za vaš motor, jer će sprečiti da nečistoće iz lošeg goriva dospeju do dizni (i unište ih), a gorivo koje se prodaje u Srbiji jeste veoma loše, ne ispunjava EU norme, jer je država Srbija i Vlada Srbije omogućila NIS-u labavom uredbom da nam prodaju smeće od goriva! Goriva na našim pumpama imaju i do 10 puta veći nivo sumpora u odnosu na goriva u Austriji, Nemačkoj, Italiji. Zašto? Zato što je jeftinije ubaciti sumpor umesto kvalitetnih aditiva. Sagorevanjem lošijeg goriva se itekako prlja i degradira ulje u vašem motoru. Zato vam je moj savet što više gledajte da putujete van Srbije, i da gorivo sipate što je moguće češće u Austriju,Mađarskoj, Hrvatskoj, naravno ako vam je vaš džep važniji od “džepa države Srbije”.

Tražim najbolji polovnjak za vas!

 

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Saveti za kupovinu polovnog automobila

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Kupovina polovnog vozila

 

 

Proizvođači automobila sve više produžuju servisne intervale, pa je promena ulja na svakih desetak hiljada kilometara već godinama standard industrije.

Iskusni mehaničari, međutim, ne sumnjaju – ono što možete da uštedite ređim menjanjem ulja, po pravilu morate da potrošite na kasnije popravke motora – osim ako ne uspete da prodate auto pre toga. Srbi vole da zamene ulje pre prodaje, ali i da sipaju mnogo aditiva koji smanjuju dimnost, i pobošljavaju hladni start. Kad sledeći put zamenite ulje, shvatiće kakvo je pravo stanje motora. I to tako traje decenijama. Ali postoji naravno nekoliko načina da se utvrdi pravo stanje motora. Ako niste iskusni mehaničar, to nećete moći, jer današnji Euro 4, Euro 5, Euro 6 motori toliko imaju dobru elektroniku, koja uspeva da automatski podesi parametre rada motora, tako da ne primetite ništa. Motor radi ravnomerno, lepo prima gas. Dizne ubacuju više goriva u cilindar koji je istrošeniji, na primer.

Što su intervali zamene duži, to je već habanje motora

Flotni kupci žele i kupuju, biraju modele sa dužim servisnim intervalima, radi manjih troškova. Ređe održavanje i zamena ulja znače više novca u firmi za ostala ulaganja – tako na to gledaju, na primer, oni koji su zaduženi za vozne parkove. A šta je s privatnim automobilima “običnih” vozača?

Ovde stvar više nije tako očigledna. Ako se radi o novom automobilu, koji prvi vlasnik ne namerava predugo da vozi, a ne zanima ga šta će biti s njim kasnije, korišćenje najdužih intervala između redovne promene ulja koje dopušta proizvođač može se isplatiti.

 

 

Da bi automobil služio što je duže moguće, intervale između promene ulja treba skratiti, isto kao u slučaju kada automobil više nije mlad ili se koristi uglavnom na kratkim relacijama. Ako ga vozite samo u gradu, skratite servisni interval zamene ulja na 7.000 km, odnosno na 5.000 km ako koristite mineralno ulje.

Ono što uložite u ulje, uštedećete kasnije na popravkama, i čišćenju DPF-a na primer. Jer sa novim ulje, motor se efikasnije podmazuje, brže dostiže radnu temperaturu i manje prlja filter partikularnih čestica.

Vredi napomenuti da su standardni intervali između dve promene ulja predviđeni za automobile u savršenom tehničkom stanju, koji se koriste u optimalnim uslovima. Dakle računa se da se ti automobili voze bar 70% na otvorenom putu!

Mnogi priručnici za automobile sadrže savete o tome kako skratiti intervale, npr. u situacijama kada se automobil uglavnom vozi na kratkim udaljenostima, u prašnjavim uslovima ili sa velikim opterećenjem.

 

 

Nalazim polovni automobil za vas!

Dragi moji čitaocinavršava se uskoro 21 godina kako nudim uslugu traženja polovnog automobila za vas! Dok sam pisao i uređivao list i sajt Mojauto, radio sam i deo vezan sa marketing, pa sam još u većoj meri sarađivao sa vlasnicima placeva. Nije mi bilo drago da vidim kako vraćaju kilometražu, kako maskiraju ozbiljne mane motora, automobila. Mehaničari su mi uvek maksimalno pomagali, ali oni nikako nisu svemogući. Ali tužno je što auto placevi mnogo manje varaju ljude, nego što to čine ostali kada prodaju svoj lični auto. Srbin je u stanju da vrati 400 000 km, da napuni auto aditivima, zameni ono najnužnije (naravno sa falš kineskim delovima), i da takav auto prodaje kao kola bez ulaganja! Na auto placevima za isti novac, u proseku (dakle navodim u proseku – jer svaki auto je za sebe) dobijate više, bar dobijate auto koji ima DPF (ozbiljni placevi odavno ne skidaju DPF i katalizator – ali UVEK PROVERAVAJTE!) i u koji su ugrađivani kvalitetni zamenski delovi.

 

Uvozi se svašta, ali zato sam ja tu, da vam proverim, i pronađem za vas najbolji primerak. Izbegavam da tražim automobile starije od 10 godina, jer to su islužena vozila, sa mnogo kilometara i potencijalnih skupljih i jeftinijih problema koji vam kidaju živce, i tope novčanik. Ali redovnim čitaocima, starim klijentima, onima koji su dobili bebu, ili imaju malu decu, izlazim u susret, i tražim automobile koji su stariji od 10 godina. Zašto sam odredio ovo ograničenje? Nije mala stvar tražiti i proverati polovnjake dve decenije! Mnogo je to vremena i mnogo polovnjaka. Pre korone, prosečna cena automobila koju sam tražio bila je 7.500 evra. Sada je tu negde oko 4.000 evra, toliko nam se srozao standard. Nikada se nije desilo za tih 20 godina da imam problem sa kolima koja su stara 4, 5 godina. Ni jedan jedini kvar, ni jedna jedina greška. Nemojte misliti da je lako naći dobar auto star 5 godina, jer i na njima ima brdo mana, ozbiljnih kvarova, ili kvarova u najavi. Ali sa svojim znanjem, iskustvom, i uz pomoć dobrih mehničara, sa kolima koja su stara 7,8,9 godina, bude po neki sitniji kvar, vrlo retko kvar koji traži dublje zavlačenje u džep. U svim tim situacijama, naravno da su vam na raspolaganju moji majstori, koji vas prime preko reda, i koji vam poprave samo to što se pokvarilo (majstori u Srbiji imaju neobičan način da zarađuju tako što vam zamene i ispravne delove) i za minimalnu cenu. To je ono što sigurno mogu da vam obezbedim. Neki moji klijenti se jave i sa najmanjim kvarom, i to rešimo brzo, kvalitetno i za malo nova. Neki drugi kupci, ljutiti što im se dogodio kvar od 100 evra posle godinu dana, biraju drugog, svog majstora, koji im popravku istog naplate 1 000 evra, ali to već nije moj problem. To je problem svakog od vas, koji misli da moji majstori nisu pošteni kvalitetni, i koji misle da auto star 10 godina ne sme da ima ni jedan kvar u godini dana! Imam i one koje smatraju da procureli amortizer, ležaj točka ne spada u redovno održavanje, i da je normalno da se to menja na tako starim kolima. Piše: urednik Aleksandar Todorović.

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

 

 

 

Nije lako pronaći dobar, ili bar solidan polovni auto. Očekivanje većine vas su apsolutno nerealna. Prvi korak koji vam može pomoći je ako krenete od cene novog automobila, koji kupujete kao polova. Ako je cena novog vozila bila 35 000 evra, a vi kupujete takav star 10 i više godina i auto koji sada košta 3.500 evra, dakle on je 10% vrednosti novog automobila, što treba da vam bude znak, da je auto pohaban 90%. Dakle vrlo je blizu otpadu, ili možemu da kažemo vrlo brlizu je generalnom remontu svih mogućih delova, odnosno takav  auto nije rentabilan za eksploataciju, ulaganje. Itekako veliki problem imam sa kupcima koji su fiksirali u svojim željama jedan model, i tačka. Često je to onaj auto koji je najnepouzdaniji u klasi, i model koji ima brdo fabričkih mana. Ja tražim takav auto, želim da klijentu izađem  u susret. Ali se uvek pitam, da li je trebalo da pokušam sve da ga ubedim da postoje bolji, mnogo bolji automobili za novac koji ima. Ovaj drugi pravac mog savetovanja se završava na tri načina. Prvi je 1) Trošio sam bespotrebno silno vreme jer kupac želi samo auto koji mu se dopada – bez obzira što znam da za taj novac neće kupiti dobar primerak  2) Kupac pristaje da mu nađem neki drugi model koji se njemu NE dopada – to za posledicu ima da kupi auto koji mu se ne sviđa, nije zadovoljan, nije oduševljen, kvar od 100 evra doživljava kao da je generelna 3) Kupacc pristaje da mu nađem neku drugi bolji auto za taj novac – Ali kad mu nađem auto, odustaje od kupovine, jer ipak shvata da žarko želi auto koji je insitirao da mu ja nađem. U najvećem broju slučajeva tražim auto koji kupac želi. Tako je bolje za moje klijente, bar tog dana kada kupuju automobil. Dugoročno gubimo svi, i kupac, i ja, ali i diler koju mu je prodao relativno loš auto. Ja nađem najbolji primerak modela, tu nema sumnje, i nema greške. Svaki auto koji ja nađem, može da ga proveri vaš majstor, i može da se prebaci šlepom u vaš servis! Ali su RETKI iskusni mehaničari koji će vam reći kupi ovaj polovnjak ili nemojte ga kupiti! Jer je to veoma nezahvalan posao! Posao koji ja radim nije zahvalan, pun je rizika, problema. Ali nastavljam da ga radim, jer je 90% mojih kupaca zadovoljno kolima koje nađem, i meni je to veliki podstrek da nastavim da pomažem porodicama da dođu do solidnog automobila. Ako ste kreditno sposobni, uvek gledajte da kupite auto za više novca. Jer rata keš kredita je malo veća ako podignete 7000 evra umesto 5000 evra, ali je auto od 7 000 e često neuporedivo bolji od onog koji košta 5000 e, ako naravno govorimo o modelima koje ja preporučujem. Sigurno NE možete kupiti dobar Audi A6 za 7.000 evra, već možete kupiti krš, ali za 7.000 evra možete kupiti dobar Peugeot ili Ford na primer. Garanciju dobijate za automobile koji su stari 4, 5 ili 6 godina! Daje vam diler gde kupite auto. Jer diler bolje od mene zna koliko je dobar taj auto, diler zarađuje mnogo više od mene. I diler je lice koje vam prodaje auto, a ne ja. Za kola stara 10 i više godina, svaka garancija je nerealna. Neki dileri je daju, ali zahtevaju veliki servis u ovlašćenom servisu, zahtevaju da se svaki kvar tamo popravlja, i niz drugih nerealnih zahteva. A i kada ispunite te zahteve, diler ne želi da vam izađe u susret, iako je dao pismenu garanciju. Garanciju na dizne nemate ni kod novih automobila. Najgori su mi kupci službenih automobila. Celog života su vozili nova, i to službena kola. Sada im ja tražim kola za 4.000 evra, prilična stara,  sa puno km, koja nemaju ništa slično sa novim vozilima. Razmislite dobro, koliko mogu da vam pomognem, i da li vam znači da za to malo novca što imate dobijate preporuku, najbolji primerak za vaš novac i brižno održavanje. Nisam čarobanjak, i ne mogu da vam ponudim ono što vi želite, već ono što je realno, i iza čega mogu da stojim. Svaki auto možemo da prekontrolišemo 70%, maksimalno 80%. Ostalo je nagađanje.

 

 

Tražim najbolji polovnjak za vas!

Polovni automobili jesu mačka u džaku. Zato je potrebno da ih detaljno proverite pre kupovine! Ako vi to niste u stanju urednik Todorvić jeste. Ukoliko ste debili bebu, imate malu decu, vama ću izaći u susret i tražiti automobil koji je stariji od 10 godina (izbegavam da tražim i preporučim auto koji ima više od jedne decenije – jer je jako teško naći u dobrom stanju – a kupci su nerealni u svojim očekivanjima).

Nije smak sveta ako nemate novca za nov auto. Samo 3% stanovnika Srbije može da kupi nov auto, ali i njihova iskustva nisu sjajna, jer garancija za nov auto ne pokriva sve. Naročito se iznenade kupci kada shvate da recimo dizne nisu pod garancijom, pa čak ni kod Mercedesa. Oni koji godinama kupuju polovne automobile dobro znaju da nije lako pronaći dobar primerak. Ali najvažnije kod polovnjaka je:

  1. Da nije ukraden
  2. Da nije izvršitelj stavio šape na njega. Notari to NE proveravaju!
  3. Da nije bio u sudaru (havarisan)
  4. Da ima ispravnu elektroniku
  5. Da ima ispravan motor

 

 

Imam iskustvo od preko 20 godina, i dobro znam koji dileri uvoze havarisane automobile, automobile iz poplave, ali mi takvi uglavnom i NE dozvoljavaju da proverim njihove automobile. Automobile proveravam i vozim ja, Majstore angažujem jer ne želim da mi nešto promakne, Tri stručnjaka UVEK vide više nego jedan, a osim toga želim da podelim odgovornost sa nekim, ali bogami i sa dilerom. Ja nisam svemogući, naravno da proverim sve što mogu, ali nije moguće 100% proceniti stanje motora, to prosto nije realno, al objektivno, 80% jeste.

 

Nije nužno da poslušate moje preporuke oko izbora modela (Gubite vi – a ne Ja). Nije obavezno da odradite veliki servis kod mojih majstora – ali ako vam pukne zupčasti kaiš i napravite havariju na motoru od 3 000 evra naravno da ste odgovorni vi a ne ja, jer niste hteli da uradite ono što je nužno. Isto ako vaš majstor radi veliki servis on je odgovoran a ne ja, niti moji majstori koji su preporučili da kupite konkretni auto. Dakle izlazim u susret svim vašim zahtevima. Cene velikog i malog servisa kod mojih majstora je prosečna cena tih servisa u Beogradu. U Leskovcu ili Kruševcu su cene nešto niže, ali su i troškovi života niži. Dobijete tačnu cenu svakog ugrađenog rezervnog dela.

Stigla je beba – Treba vam provereni auto?

Prošlo je vreme kada ste sami mogli da kupite polovni automobil. Danas su automobili sa mnogo više mana, kvarovi su nemerljivo skuplji, elektronika neuporedivo komplikovanija, a prodavci dovitljiviji nego ikada pre i spremni da sakriju sve te mane, čija će vas popravka koštati na hiljade evra. Šta je alternativa? Zar nije mudrije da angažujete nekog ko će umesto vas da proveri 20, 30 automobila, nađe auto bez mana, odradi vam veliki i mali servis, zameni gume po potrebi i i diskove, registruje auto umesto vas i doveze vam auto ispred kuće ili stana ako živite u Beogradu, a ako ne, da vam obezbedi probne tablice?

Ako imate malu decu, ili ste tek dobili decu, nemojte se igrati i nemojte ih voziti u neproverenim automobllima! Nemojte verovati dilerima koji ističu NOVO, NOVO a zapravo prodaju auto koji ima realnih 800 000 km. 

 

PREPORUKE MODELA DAJEM BESPLATNO ONIMA KOJI ME ANGAŽUJU (PODRAZUMEVA SE DA STE UPLATILI NOVAC ZA TRAŽENJE AUTOMOBILA). Ako sami kupujete auto, a želite moje preporuke, onda mi uplatite 18 000 dinara i dobićete na e mail, spisak najboljih modela shodno vašim afinitetima. Ako vam ja tražim auto, moje preporuke su GRATIS! 

Volvo