Muke vozača s tehničkim pregledom se nastavljaju

Pokazalo se da su automobili na putevima širom Srbije uglavnom neispravni. Nemaština, želja da se vozi automobil koji realno ne možemo da priuštimo, rezultirala je problemima koji nisu jeftini za popravku, a često neke kvarove nije ni moguće ukloniti u kratkom roku. Neispravne kočnice, dotrajale gume, truli koševi za motor, zarđali prednji i zadnji lonac auspuha i nedostatak dodatne opreme najčešći su problemi zbog kojih skoro svako drugo vozilo pada na novom tehničkom pregledu. Ali automobili ne mogu da prođu tehnički jer na primer imaju kuku za koju nemate atest, iako je kuka originalna za taj model.

Ugradio sam plin – motor slabo vuče

 

Mnogi kontrolori vraćaju automobile sa tehničkog pregleda i zbog sitnica, posebno je rigorozan AMSS, kod njih se sve gleda, i moja žmigavca.

To čine pre svega u strahu da i sami ne budu kažnjeni pošto im prete kazne od 20.000 do 40.000 dinara, dok je za vlasnike servisa globa još veća – od 60.000 do 800.000 dinara, uz oduzimanje ovlašćenja za tehnički pregled. Dobro je poznato i da čak 40% vlasnika vozila prethodnih godina uopšte nije išlo na tehnički pregled, već je to obavljalo na slepo, preko agencija za registraciju.

Kada je stupio na snagu novi pravilnik po kome to više nije moguće, ispostavilo da je većina vozila u katastrofalnom stanju. To je ono o čemu ja pišem već godinama. Ljudi su ubeđeni da su automobili iz uvoza na placevima loši, ali su ti automobili u daleko boljem stanju, nego vozila istog godišta koja se kotraljaju našim putevima. Automobili koji ne mogu da prođu rigorozni tehnički pregled u Švajcarskoj, kod nas spadaju u ispravnije i bolje automobile.

Majstrori u Srbiji su takođe krivi, oni iz želje da naplate što manje, ugrađuju polovne, i neoriginalne delove, koji mogu da naprave čak i štetu na automobilu. Našim ljudima je samo važno da auto pali i ide, i da je ona marka koju su oni želeli. To što im je porodica nebezbedna u automobilu, to je manje bitno, pre svega treba oterati u tri lepe radnika na tehničkom pregledu, jer je pre svega “njegova krivica” što vozimo stare i dotrajale automobile.

Nemojte popravljati vaš stari automobil, ako zahteva velika ulaganja, jer ćete voziti nesiguran auto, koji će vam stalno izvlačiti novac iz džepa. Prodajte svoj auto, i ako nema drugog rešenja, gledajte da u banci obezbedite neku vrstu kredita, za bar malo mlađi, i malo bolji automobil, jer u suprotnom, više novca ćete ostaviti vašem majstoru nego banci. Vaš majstor vas sigurno neće savetovati da kupite mlađi auto, njemu je u interesu da ga sa svojim kršem posećujete redovno, redovnije nego svoje roditelje.

 

Stroža pravila na tehničkom put do bezbednije vožnje!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Volvo