Na ivici sam razuma, šta da kupim: Yaris 1,3 ili Auris 1.4 D-4D?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, nakon dva meseca razgledanja automobila i čitanja tekstova na internetu, izbor sam suzio na dva Toyotina automobila i to: Toyotu Yaris 1,33 i Toyotu Auris 1.4 d-4d. Automobil mi za gradsku vožnju, na letovanje idemo avionom. Godišnje pređem 8,000 km (tako je bilo prošle i ove godine, trenutno vozim Logan 1.4). Ponuda polovnih Toyota je u Srbiji slaba, pronašao sam Aurisa iz 2009 godine, sa samo 115,000 km i Yarisa 1,33 iz 2010 godine, koji je prešao 80.000 Km. Auris košta 8,000 evra, a Yaris 6,900 evra.

Kod automobila mi je najvažniji kvalitet, i da troši malo goriva i naravno da ima pristojna ubrzanja, ne želim auto sporiji od mog Logan 1.4.Dosta ste hvalili Yarisu 1.33. Koji bi automobil vi izabrali g.Todoroviću za pretežno gradsku vožnju. Na nekim forumima sam pročitao da je Auris 1.4 pretrom na otvorenom putu, da li je to tačno?. Ne mogu nikako da se odlučim za jednu od ove dve Toyote. Da li mi možete pomoći? Davor Lukić.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Lukiću, hvala vam na poverenju, i hvala vam na zanimljivom pitanju. Bilo bi mnogo lakše da ste provazali i jednu i drugu Toyotu, jer bi tako lakše prelomili. Niste mi poslali linkove oglašenih automobila, pa ne mogu da procenim koliko su cene realne. Ako kupujete auto od fizičkog lica plaćate prenos od 2,5% i nemate nikakvu garanciju. Na auto placu morate dobiti garanciju, osim ukoliko se ne dogovorite drugačije. Da ste provozali Auris 1.4 D-4D zakljućili biste da ide mnogo bolje, brže od vašeg Logana 1.4. Toyotin dizel motor ima sličnu radnu zapreminu kao vaš Renaultov agregat u Daciji, ali Toyotin motor je turbo dizel, a turbina mu pruža mnogo veći obrtni moment.

Dakle, Toyota Auris 1.4 D-4D nije pretroma, ni u gradu, ni na autoputu, ni na regionalnom putu, ima varijabilni turbo punjač, i mnogo veći obrtni moment od recimo benzinca od 1,6 litara i 130 KS, a obrtni moment je najvažniji kod međuubrzanja.

I Yaris, i Auris su dobar izbor za gradsku vožnju. Yaris nešto više troši, možda jedan litar, ali je jeftiniji za održavanje, nema plivajući zamajac kao Auris 1.4 D-4D. Uostalom, oba Toyotina motora moraju da pređu minimum 300,000 km pre nego što budete imali ikakvih problema, samo redovno proveravaju ulje, i menjajte ga na 5,000 km, jer ako preteženo vozite gradom, skratite servisne intervale, i motor će vam izgurati 300,000 km. Ne držite nogu na kvačilu, na semaforu, normalno menjajte brzine, i normalo odpuštajte papičicu kvačila.

Što se navedenih cena tiče, pokušajte da ih malo spustite, nemojte žuriti sa kupovinom. Automobili se jako teško prodaju, ali Toyote jako dobro drže cenu, jer ima dovoljno kupaca koji jako vrednuju kvalitetne Toyotine automobile, a Yaris, a još više Auris to jesu.

Ja bih radije kupio Auris, jer je mnogo prostraniji, komforniji, udobniji, i bezbedniji, a ima i dovoljno veliki gepek. Ipak vama preporučujem Yaris, jer prelazite godišnje jako malo kilometara, i jer je racionalnije da kupite mlađi, a jeftiniji automobil.

Yaris je odlična kupovina ako je zaista prešao tako malo kilometara (80,000 km), pa bukvalno je “nov” automobill.

OVO JE SAMO DEO ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT SAMO G.LUKIĆU NA MEJL.

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Oštetio sam felnu u žešćo

Plivajući zamajac: sve prevare vašeg m

j rupi: sad se čuje tup zvuk

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.