Najbolji auto: Alfa ili Renault za 18.000 evra?

Postovani gospodine Todorovicu, na osnovu Vaseg iskustva i poznavanja automobila sta je bolje kupiti:

Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 120 ks,
1.4 mair 150 ks

ili Renault Megane 4(5 vrata) 1.2 benzin 130 ks.
Cene su od 15500-17500 eur. Prelazim oko 20.000 km godišnje. Trenutno imam FIAT 500L, kupljen je pre skoro 5 godina.  Dragan Bogdanović.

ps. predložite sta je još dobro za taj novac

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Bogdanoviću, za oko 18.000 evra možete kupiti različite automobile. Prelazite jako malo kilometražu, odnosno 20.000 km godišnje, tako da vam je kupovina novog automobila realno bacanje novca. U prvoj godini auto gubi oko 20% svoje vrednosti, a vrlo često i više, oko 25%, jer dodatnu opremu koju ste ugradili niko ne želi da vam dodatno vrednuje. U prevodu vi posle samo 20.000 km i 1 godine gubite oko 3.600 evra, i to pod uslovom da imate živaca da čekate mesecima da se pojavi kupac, koji želi da uloži svoj novac u auto koji je skoro nov, a nije nov, i da rizikuje da kupi mačku u džaku. Zašto navodim mačku u džaku, zato što auto može dobrano da se uništi i za tih 20.000 km, a neko ko planira da ga auto služi narednih 10 godina, kada kupi nov auto, on se prema tom automobilu ophodi sa dužnim poštovanjem. Oni koji menjaju automobila posle jedne ili dve godine tretiraju taj auto kao cipele, čim im dojadi i pojave se tri ogrebotine, menjaju ih i kupuju nov auto. To i nije loše rešenje, za sve one koji mogu zaraditi nov auto za 6 meseci, kako je to u Nemačkoj, gde ljudi kupuju nov auto, ne zato da bi lečili komplekse, već zato što se tamo automobili mnogo više voze, i jer popravka polovnog automobila mnogo košta, jer je cena radnog sata u servisima mnogo veća, od 5 do 10 puta. Kod nas je održavanje i popravka automobila daleko jeftnija. Zašto vam sve ovo pišem? Prosto zato što za 18.000 evra možete kupiti moćne, mnogo bezbednije i ugobnije automobile, recimo polovnu seriju 5, Mercedes E klase, ili Audi A6. Naravno, potrebno je da imate puno znanja kako biste odabrali pomenuti automobil, morate da angažujete vrhunske majstore, ali to verujte mi vredi. Svako onaj ko je vozio E klasu, bez obzira što ima 5 godina, i što nije nova, zna koliko je taj automobil nemerljvo bolji od novog Megana.

Vaš primer je jako dobar i za druge. Kupili ste nov 500L (niste naveli motor, ali to je manje bitno sada), prešli ste manje od 100.000 km i sada ga prodajete. A motor upravo na 100.000 km pruža najbolje ubrzanje, međuubrzanja, maksimalnu brzinu, jedino što troši za oko 0,5 l goriva više. Imali ste neku garanciju za nov auto, ali i to je privid, a to najbolje znaju oni koji su kupili nova kola u Srbiji, oni su saznali koliko su zapravo provereni, jer svaki drugi kvar ispada da ne podleže garanciju. Pa kako to? Uvoznici se uvek vade na loše gorivo, loše puteve, nepravilnu upotrebu vozila, a pri tome vam deru kožu sa leđa u ovlašćenim servisima. Meni zaista postaje više neprijatno da preporučujem održavanje automobila u ovlašćenim servisima, kad ih je sve manje i manje, koji rade profesionalno i kako treba. Ovo malo novih automobila što se proda u Srbiji uglavnom kupuju banke, firme, opštine i država, tako je procenat novih automobila koje kupe fizička lica u Srbiji mizerno mali, a tako je i u Hrvatskoj gde su plate čak dva puta veće.

Ako kupujete novac za keš onda je sasvim jasno da je vaš limit 18.000 e, ali ako kupujete auto preko nekog lizinga, kredita, ja bi razmislio svakako i  o novoj Hondi Civic sa turbom motorom od 129 KS (turbo benzinac), Delta ga prodaje za 20.500 evra.  Civic odskače od konkurencije onako kako je Alfa odskakala pre 5 godina. Honda je vrlo upravljiva, stabilna, udobna, prostrana, kvalitetna, pitanje je samo moliko će turbo benzinac biti pouzdan, jer je to Hondin prvenac u ovoj klasi motora, nadam se da će biti mnogo pouzdaniji od onoga što vidimo danas u Formuli 1 (nepouzdanost Hondinih motora u protekle 3 godine, je ovaj brend doveo na ivicu srama),

Alfa Romeo Giuletta je pred penzijom. Zapravo nikako da ode u penziju, jer novog modela nema ni u planu, Alfa Romeo se povlači iz  C segmenta. Cena polovnih je prilično visoka, zbog dobrog dizajna, i zbog činjenice da mlađa populacija u Evropi kupuje polovne automobile, a njima je dizajn najvažniji. Realno, polovne Alfe su preskupe (mislim na Giuliettu), tako da oni koji su mislili da će loše držati cenu, očigledno su se dobrano prevarili, jer drži cenu bolje od Opela ili Forda, ali i od francuskih automobila. To ne znači da je sada Alfa postala mnogo kvalitetnija, već je atraktivnost modela, pouzdani dizelaši ono što preporučuje polovnu Giulietu.

Naveo sam dizelaše koji preporučuju Alfa Romeo. I to je velika istina. Vi hoćete da kupite turbo benzinca? Zbog čega? Zato što nudi veću potrošnju, slabija međuubrzanja i manji obrtni moment? Tu nema puno smisla. Ako kupujete Alfa Romeo kupite dizelaš.

A kako stoje stvari sa Renaultom? Malo drugačije, a evo i zašto:

OVO JE SAMO UVODNI DEO ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT G.BOGDANOVIĆU NA MEJL. SVAKAKO PREPORUČUJEM USMENE ODGOVORE, JER ĆETE SAMO TAKO DOBITI ODGOVORE NA SVA VAŠA PITANJA. 

POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE. AKO ŽELITE PROVERENI POLOVNI AUTOMOBIL I IMATE REALNE ZAHTEVE, PRONAĆI ĆU VAM ŽELJENI AUTOMOBIL SA TAČNOM KILOMETRAŽOM U ROKU OD 3 DANA. 

MOJE TESTOVE MOŽETE PROČITATI BESPLATNO, ALI ONO NAJVAŽNIJE PIŠEM SAMO U ODGOVORIMA. NEMOJTE DA VAM SE DESI DA KUPITE NOV AUTO, PA DA ONDA SHVATITE DA TO NIJE ONO ŠTO STE OČEKIVALI. BOLJE VAM JE DA POŠALJETE PITANJE, DA VAM POJASNIM SVE ONO ŠTO SAM NAPISAO. 

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Volvo