Najbolji auto je onaj koji kupac želi!

Iskusni prodavci automobili su tvrdili a i danas tvrde da je: najbolji automobil onaj automobil koji kupac želi! Testiranje automobila, pisanje testova, analiza, poređenje automobile može biti naporno, ali ako nešto volite, to vam predstavlja uživanje! Napisao sam na hiljade odgovora, saveta, poređenja modela raznoraznim ljudima za ovih dvadesetak godina. Susretao sam se različitim profilima kupaca, i nije lako otkriti i ustanoviti kako kupac razmišlja, koji su njegovi pravi strahovi i koliko je zapravo iskren prema vama. Često klijentima, direktno i najiskrenije napomenem: što ste iskreniji prema meni to će i moji saveti biti temeljniji, bolji i konkretniji. Jer ja koristima moje znanje, i iskustvo da iz vašeg ugla gledanje uporedim modele koji se vama dopadaju, ili automobile koje želite da kupite. Piše: Aleksandar Todorović.

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Za rubriku Pitajte NOVI RAČUN: 105000000250737463 AIK Banka

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

Kako najbolje održavati automobil?

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Da li da kupim C – Max ili Senic?

 

 

Stvaranje odluke o kupovini automobila predstavlja proces u kojem se u svesti kupca stvaraju i sučeljavaju razlozi za i protiv kupovine konkretnog modela, a rezultat tog procesa može biti odluka da se neki proizvod kupi. Postoje najmanje dve vrste stvaranja odluke o kupovini, prema psihičkim procesima koji u njima igraju glavnu ulogu.

 

Jedan od oblika stvaranja odluke o kupovini predstavlja rutinsko donošenje odluke za kupovinu. Pojedinac obično najpre doživljava potrebu koju mogu da zadovolje određeni automobili, potom mu se u svesti pojavljuju informacije iz njegove dugotrajne memorije o ranijim kupovinama, pa sada odlučuje da postupi kao i prethodnim situacijama kada je bio najviše zadovoljan kupovinom i korišćenjem tih vozila. Rutinsko odlučivanje za kupovinu je u životima ljudi najčešće.

 

Međutim, stvaranje odluke o kupovini može teći i kao rešavanje problema. U tom slučaju kupac pored doživljaja potrebe za određenim automobilom ima barem jedan od sledeća dva doživljaja:

  • kupac uviđa da uobičajeno, rutinsko ponašanje kupovine nije moguće, jer su se objektivne okolnosti prodaje njemu poznatih proizvoda (usluga) promenile, kao što su promene u prodajnim mestima, promene u kvalitetu proizvoda, cenama itd. (na primer, auto plac gde je kupio svoj prvi auto ne postoji više)

 

2) prvi put razmatra kupovinu automobila sa ženom (npr. osoba zajedno sa svojim bračnim partnerom treba da odabere koji će porodični auto kupiti – jer uskoro stiže prinova). Kada sami birate, kupujete auto to jeste komplikovano – ali ipak znate koji vam se modeli dopadaju, šta vam je ono najvažnije kod automobila. Kada u kupovini učestvuje i vaša lepša polovina onda je nužno da se naprave kompromisi, i tada se izbor, odluka mnogo teže donosi. Meni je mnogo komplikovanije kada moram da pišem poređenja modela kada auto kupuje porodica (muž i žena), jer moram da navedem sve ono što možete smetati kod određenih automobila njemu, odnosno njoj. Isto tako moram da istaknem prednosti jednog i drugog modela koji će oduševiti nju, odnosno njega. Muškarci i žene uopšte ne posmatraju automobile na isti način. Što je sasvim razumljivo, ali kupovinu komplikuje.

U ovim opcijama stvaranje odluke o kupovini ima oblik rešavanja problema, te je mišljenje dominantan psihički proces kod kupca kada stvara odluku da li da kupi auto ili nešto drugo. Obično tada u svesti pojedinca donošenje odluke o kupovini ima tri faze:

  • faza doživljaja potrebe i doživljaja prepreke ili ograničenja na putu kupovine automobila, što predstavlja određenje problema, potom lokalizovanje glavne teškoće problema i stvaranje modela traganja za rešenjem;
  • faza postavljanja konkretnih pretpostavki kako problem rešiti, koje obuhvata ispitivanje karakteristika konkretnih modela za koje osoba pretpostavlja da odgovaraju njenim motivima kupovine, koje obično obuhvata prikupljanje informacija o performansama vozila, rezultatima Euro NCAP kreš testa, itd;
  • izbor jednog modela, za kupovinu i donošenje odluke o test vožnji odabranog automobila (kao i njegove finalne provere u servisu).

 

Primer stvaranja odluke o kupovini putem rešavanja problema

Uzmimo kao primer situaciju kada porodica slavi krštenje prvog deteta a nema automobil. Kupuje se recimo prvi put porodični auto.  Tada odlučivanje za kupovinu kao proces mišljenja ima sledeće faze:

  • Mladi supružnici određuju koliko novca mogu i žele da odvoje za kupovinu automobila. Pored toga, definišu i moguće prepreke i ograničenja zadovoljenja navedenih potreba:  neznanje u pogledu troškova za veliki servis, potom je i nepoznanica koliko novca moraju da izdovije za najčešće kvarove, itd. Glavna teškoća vide u izboru modela. Stvaraju model traganja za rešenjem, koji obuhvata put kako prepreke prevazići, a to je informisanje iz različitih izvora: od prijatelja, na osnovu reklama, obilaženjem auto placeva u okruženju i razgovora sa vlasnicima konkretnih modela. Oni inteligentniji pročitaju kvalitetne, detaljne, objektivne testove automobila. Neki od parova kontaktiraju rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića, i potom dobiju odgovore na sve svoje dileme.
  • Mladi supružnici razgovaraju sa prijateljima o automobilima koji bi mogli da zadovolje njihove potrebe, o opremi, veličini gepeka, zatim, gledaju ponude auto placeva. Informišu se i na druge načine da bi prevazišli pomenuto neznanje iz prve faze i stvaraju pretpostavke koji konkretni automobili bi mogli biti rešenje.
  • Bračni bar na kraju odabere jedan auto koji žele da provere, odlaze u na licu mesta proveravaju sve karakteristike vozila koje su im potrebne. Ukoliko su zadovoljni odlučuju se za auto, ukoliko nisu, vraćaju se na fazu 2. Finalna provera automobila.

 

Saloni automobila (0vo se odnosi na nova vozila) svojim promotivnim aktivnostima mogu delovati na svaku navedenu fazu stvaranja odluke o kupovini.

Primer za delovanje u prvoj fazi stvaranja odluke o kupovini: uvoznici automobila mogu podsticati promotivnim aktivnostima da potrošači vide šta oni nudi. Možda je bolje objasniti na primeru koji će većina vas bolje shvatiti. Konkretan primer: kada su se pojavili mobilni telefoni, kod populacije potrošača je trebalo stvoriti potrebu za mobilnim telefonima, ukazivanjem na prednosti tog, tada potpuno novog sredstva komunikacije.

 

U drugoj fazi stvaranja odluke o kupovini, promotivnim aktivnostima mogu informisati potrošače o vezi karakteristika njihovih proizvoda sa potrebama potrošača, što se često dešava u televizijskim i drugim reklama.

U trećoj fazi stvaranja odluke o kupovini, dileri automobila obično deluju na potrošače direktno, tako što kupci postaju potrošači koji probnim vožnjama test automobila stvaraju određeni stav prema tim automobilima, što će im značajno odrediti buduće odluke o kupovini.

 

 

Opažanje rizika kupovine  

Opažanje rizika kupovine je izraz koji obuhvata sumnje kupca da li će automobil da zadovolji njegove motive kupovine.

Opažanje rizika kupovine podrazumeva opažanje negativnih karakteristika vozila ili kupovine u celini. U skladu sa konceptima operacionalnih i psiholoških motiva kupovine, razlikuju se i dve vrste rizika kupovine: funkcionalni rizik kupovine i psihosocijalni rizik kupovine.

 

Funkcionalni rizik kupovine obuhvata sumnje kupca da li će biti zadovoljan objektivnim karakteristikama konkretnog modela, kao što su na primer tehničke karakteristike, performanse, spisak opreme, bezbednost samog vozila, a jako je bitno i da li će cena biti dovoljno povoljna – privlačna, ili neke druge fizičke odlike. Funkcionalni rizik kupovine obuhvata sumnje kupca da li će njegovi operacionalni motivi kupovine biti zadovoljeni.

 

Psihosocijalni rizik kupovine obuhvata sumnje kupca da li će ukoliko kupi automobil biti zadovoljan zbog utiska koji ostavlja na druge ljude do kojih mu je stalo, ili da li će imati veće samopoštovanje zbog te kupovine. Psihosocijalni rizik kupovine obuhvata sumnje kupca da li će da zadovolji psihološke (psihosocijalne) motive kupovine. 

Rizici kupovine se dešavaju u drugoj fazi stvaranja odluke o kupovini, kada se to stvaranje odvija kao rešavanje problema. Auto saloni svojim promotivnim aktivnostima pokušavaju da umanje opažanje rizika kupovine automobila i usluga.

 

Kupac razvija skup uverenja o brendu, u vezi sa položajem svake marke u odnosu prema svakoj karakteristici. Skup uverenja o brendz čini imidž – sliku o marki automobila. Potrošačeva slika će varirati sa njegovim iskustvom, koje je prečišćeno uticajima selektivne percepcije, selektivne distorzije i selektivne retencije (zadržavanja).

 

Dragi čitaoci, kupci, klijrenti: želim da vam pomognem svim mogućim savetima, nesebično vam nudim i svoje iskustvo, i svoje znanje i svoje majstore. Kao što ste primetili poslednjih 10 godina bavim se i psihologijom prodaje, kako bi bolje i lakše razumeo vaše potrebe, muke i neodumice. Na vama je da procenite da želite da usvojite moje preporuke i u kojoj meri. Nikakav problem nije da ja poslušam vaše želje i da vam tražim i model koji je najgori u klasi, koji je najnebezbedniji, koji ima najgore kočnice i koji se najviše kvari, ako vam zaigra srce kada ga vidite, jer taj psihološki momenat je jako bitan! Ako vi kažete da je to najbolji auto za vašu porodicu, neću ulaziti u polemiku sa vama. Nađem vam taj i taj model u najboljem mogućem stanju, tako da ću vam i u tom slučaju itekako pomoći. Redovne kontrole koje ja plaćam kod mojih majstora u prvih godinu dana uglavnom ne koristite. Tu gubite vi jako puno, jer ako na vreme uočimo manji kvar čijom popravkom možemo sprečiti mnogo skuplji kvar, dobijate puno, a dobijam naravno i ja, jer ćete vi kao vlasnici tih automobila biti zadovoljniji, zato i plaćam te redovne kontrole.

 

Kupci automobila u Srbiji imaju nekoliko ciljeva:

  1. Da kupe auto za što manje novca
  2. Da kupe auto sa što je više moguće opreme
  3. Da odaberu model koji najmanje troši
  4. I naravno da je taj auto jeftin za održavanje
  5. Jednako je važno da taj model bude popularan – radi lakše prodaje

 

Najbolji auto je onaj automobil koji kupac želi! Kraj priče, i svih priča, i ja eto posle par decenija rada i kao novinar, i kao neko ko proverava vozila u servisu, savetuje kupce i na kraju prodaje te automobile moram da se sa tim definitivno složim. Naši kupci godinama “merkaju”, procenjuju koji je to idealan auto i kad preseku to je to – nema više mogućnosti za promenu mišljenja. Takvi kupci razumljivo najviše gube – jer se desi da za dosta manje novca mogu kupiti bolji model – udobniji, kvalitetniji sa više opreme i manje kilometara – ali im ego i ljubav šrema odabranom automobilu to prosto ne dozvoljava. Tehnike prodaje vozila su kompleksne – to je jedna čitava “nauka” – zato ozbiljni dileri novih vozila plaćaju skupe obuke svojih prodavaca.

 

 

Nije ipak tako kako očekuju kupci.

Popularnost modela ne garantuje laku prodaju. Zašto? Pa zbog toga što je ponuda tog modela veoma velika.
Jeftin auto za održavanje ne znači da će vaši troškovi biti niski u narednim godinama. Jer jedno je cena redovnog održavanja, a sasvim drugo je cene recimo generalne motora. Šta vam vredi ako su neki od delova za željeni auto jeftini kad taj auto ima nejak i nepouzdan motor koji ne može da pređe puno kilometara pre generalne? Dakle sve je jasno ako malo bolje promislite.

Auto koji troši recimo 1 litar manje od nekog drugog mnogo udobnijeg, bezbednijeg i nadasve pouzdanijeg modela se “topi”, ako se taj štedljiviji auto više kvari. U proseku slabiji motori, motori sa manjim radnim zapremina prelaze manje kilometraže pre generalne. Naravno, to je prosek proseka, i ima puno razlika.
Više opreme je lepo videti u kolima. Ali to znači i veći broj potencijalnih kvarova u prevodu manje novca u džepu.
Jeftin auto je po pravili automobil sa mnogo skrivenih mana, i po pravilu je “bunar bez dna”. Iz mog uskustva mnogo je bolji kupiti skuplji a bolji auto istog godišta – dugoročno štedite puno novca.

 

Gde grešite najviše kod kupovine automobila?
1) Kupujete auto od poznanika – Iako na tržišti za te pare postoji na stotinu automobila – neki od njih su sigurno bolji
2) Kupujete auto od prijatelja – U oglasima imate na stotine sličnih automobila – neki od njih si sigurno bolji. Šansa da je najbolji auto baš onaj od vašeg prijatelja je 0,1%
3) Kupujete auto od “švalera” vaše žene – tu vas privuče mogućnost da mu platite na više rata, niža cena – prodavac će za muža svoje ljubavi učiniti puno – ali za slične pare možete sigurn na tržištu naći bolji primerak i bolji model.
4) Kupujete auto od preprodavca. To je toliko popularno a naivno u Srba, da ne mogu da komentarišem. Preprodavac kupi najgori i najjeftniji auto i vama ga predstavi kao najbolji. Pametnom dosta.
5) Kupujete auto od ljudi, preprodavca koji uslužno dovoze kola iz inostranstva. Vi njemu date ceo iznos za kola recimo 10 000 evra i 700 evra za uslugu, on vam kupi to što ste vi videli na slici. Preprodavac nije mehaničar – nema blage veze o mehanici. Vaše znanje je takvo kakvo je – ali vi gledate kupujete kola sa slike – kockanje i glupa kupovina.
6) Kupujete prvi auto koji vidite. Verujete prodavcu da je auto kao nov, ne proveravate ga u servisu. Ne proveravate da li je auto pod izvršinjem ili je zalog nekog kredita. Posle gubite i kola i pare. Mudro.
7) Kupujete auto na placu bez provere u servisu. Verujete prodavcu da je sve tip top. Nije previše mudra odluka.
? Kupujete auto od svog nadređenog, direktora. Morate to da uradite da sačuvate radno mesto – za isti novac možete kupiti bolji auto.
9) Kupujete auto od vašeg mehaničara. To je od navedenih grešaka pri izboru, kupovini automobila možda najrazumniji izbor – ali to svakako nije najbolji auto koji možete kupiti za svoj novac.
10) Ne želite da angažujete poznate i priznate mehaničara (koji ipak imaju jako malo vremena) da vam nađu, provere auto, nego vam auto proverava komšija koji je prošle godine kupio dijagnostiku i tako postao stručnjak nad stručnjacima preko noći.
Bilo kako bilo, najbolje je ako ste već kupac koji kupuje na ovaj način da kupite kola od švalerke. Više će se truditi oko vas, a i vaša žena će biti zadovoljna što ste pomogli njenoj najboljoj prijateljici. Prijateljstvo je lako izgubiti, a teško sačuvati. Iskušenja je mnogo, slabosti puno, još ako se rukovodite u životu postulatu da je tuđe slađe, žene vaših prijatelja će uvek biti nasmejane, ako vam je to cilj u životu, onda moram da vam odam priznanje za diskreciju par ekselans, na kraju u životu, dobra “mačka” je uvek važnija od dobrih kola, svima nama koji imamo redovne erekcije….razume se.
Ako angažujete moju malenkost, može da se desi da budete zadovoljni samo vi – kvalitetom – pouzdanošću automobila – ali itekako može da se desi da se kola ne dopadnu vašoj ženi – recimo zbog boje – a ni vašoj švalerki – opet zbog boje. Ne isplati se da imate dve žene koje se mršte – da bi vam Aca našao auto. Mada ako vas švalerka voli,. neće joj biti bitna marka automobila, a kamoli boja…..Šansa da vas žena voli, je jednako verovatnoći da vi volite vašu ženu, bolje da ne pišem koliko je to, to znate sami. Ako ste kojim slučajem zaljubljeni u svoju ženu, onda sve ovo pada u vodu, onda sam ja prava adresa za vas, niti morate da ugađate švaleru vaše žene, niti vašoj švalerci. Šalim se naravno, ovo je samo pokušaj da vas malo nasmejem, oraspoložim, dok onaj glavni koji nas vodi samo mrači i uzdiše ovih dana (prim.jadna njegova supruga).
…izbor automobila je ponekad sličan kao izbor žena…
…..odaberete ono što vam je pri ruci….odnosno pri k……..u
PS Mudri ljude tvrde da su najsretniji ljudi koji najmanje znaju,
a najnesretniji su oni koji su sumnjičavi, nepoverljivi, takvi uvek uhvate i ženu i švalerku u pogrešno vreme sa pogrešnim čovekom, još kad spoznaju da im čak i pop seksualno iskorištava ženu, padaju u depresiju ili vade pušku – sve zavisi od čoveka. Pokušao sam da vas malo nasmejem, ali i da vas nateram da se malo zamislite što se kupovine kola tiče. A što se žena tiče, one vladaju nama, od njih sve zavisi……..pa i vreme vašeg razvoda. Ali žene su najdivnija stvorenja koje je dragi Bog stvorio, one nam daju onu najvažnije ljubav i decu, zato moj naklon svim ženama! Aleksandar Todorović urednik www.testoviautomobila.rs i najboljiauto.com.

Korićenja literatura:

Petz, B. (1974). Psihologija u ekonomskoj propagandi. Zagreb, Društvo ekonomskih propagandista SRH

Radulovć, D. (1998). Psihologija marketinga, teorijski pristupi u proučavanju ponašanja potrošača. Beograd, Institut za kriminološka i sociološka istraživanja

 

 

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

Poštovani gospodine Todoroviću,

Pre dve nedelje sam kupio Peugeot 308 koji ste mi našli.  Kupovina automobila preko vas je za mene jedno novo i drugačije iskustvo. Čitao sam vas godinama, i kada sam konačno skupio dovoljno novca, definitivno sam rešio da mi vi preporučite i nađete odgovarajući automobil. Muka mi je raznoranih prevaranata, i ne želim da kupim sumnjiv auto. Imao sam prilike konačno da doživim i vidim kako taj proces funkcioniše i hteo sam da sa Vama i čitaocima podelim to iskustvo, jer verujem da se mnogi potencijalni kupci lome da li da vas angažuju ili ne, sumnjičavi su prema internetu, i vole da biraju boju, opremu, i imaju hronični nedostatak poverenja. Svima predlažem da odvoje par meseci, pa i godinu dana, da zaprate objave urednika Todorovića na njegovim facebook stranicama Testovi Automobila Srbija i Najbolji Auto, i da se uvere na koji način piše, deli savete, komunicira sa čitaocima. To je čovek kome je cilj da se prevarantima stane na rep, i novinar koji je meni, ali i mojim prijateljima svojim tekstovima razjasnio mnogo toga. Usluga košta, ali meni je Todorović uštedeo mnogo vremena, natezanja sa prodavcima, majstorima. Posle pet dana nestrpljivog iščekivanja, dobio sam slike, sve specifikacije najboljeg automobila koji je našao za mene. Dobio sam auto u boji koja mi nije omiljena, ali evo vozim taj auto par nedelja, sve funkcioniše besprekorno, ja sam prosto prezadovoljan!
Zašto sam nekom drugom prepustio odabir auta, a ne samom sebi?
Kao i svaki prosečan Srbin, volim lep izgled auta, komfor… Još i ako on podiže društveni status, apsolutno onda znam šta bih birao. Ali pošto sam svoj prvi auto imao Renault, odlučio sam se da se još malo zadržim na ovo, brendu jer mi pruža udobnost a i imali su dobre benzince. Barem sam ja dobrog našao. Samo što taj auto sada ima 20 godina. Moj prvi odabir je bio Renault Megane 1.6 benzinac, godišta negde oko 2010, jer mlađi nisam mogao da nađem. Korona i ratovi su poremetili sve, tako da je odabir auta sada mnogo teži nego što je bio.
Nisam uspeo da nađem model koji mi odgovara jer to što sam tražio, brzo se prodalo. Kad sam krenuo da tražim alternativu, vidim da ta podela na benzinac/dizelaš nije uopšte više tako jednostavna. Ovi novi turbo-benzinci su jednako složeni i ništa jeftiniji za popravku od dizelaša. Vozio sam benzinca sa mišlju da su popravke jeftinije a sada pojma nemam šta je jeftinije.
E onda kad ne može kako ja hoću, sad ću iz inata da uzmem za te pare nekog matorog BMW-a ili Audija i obavezno limuzinu sa puno opreme i sebi oči povadim posle šta sam uradio. Naravno postoji velika verovatnoća da je taj auto dušu ispustio i da od tog auta više nikad ne bih napravio POUZDAN AUTO.
U stvari to me je nateralo da razmišljam. Šta ako sad uložim sav ovaj novac u tako neki auto i on se ispostavi kao kompletan promašaj? Pokvari se dok sam ja vlasnik, i sad ne mogu ni da ga prodam za te pare a još i treba da ga popravim. A ja podigao keš kredit. I sad ostajem sa kršem od auta koji jedva mogu da prodam a za pare koje mi ostanu od prodaje mogu samo skuter da kupim. A rata kredita ide još 6 godina.
 6 GODINA KREDITNOG ROPSTVA da bih ja uživao jedva mesec dana u svom superiornom statusu neke kao face u gradu. Neće ovo ići. Ja ne mogu da se odrekem pogodnosti auta. Da stižem od tačke A do tačke B kad god želim i da ne mislim da li ću stići. Ja moram da stignem tamo gde želim. To je potreba i život 21. veka. Kakav god da je auto. Ma i da je najružniji, ipak meni treba da on ide, da se vozi…
Moj izbor je definitivno Aleksandar Todorović

Čovek radi već dugo vremena. Ima bezbroj tekstova na internetu. Ja sam lično za njega čuo pre 7-8 godina. I još tad sam sebi rekao da bih ga mogao angažovati kad skupim para za neki ozbiljniji auto. Evo sad prilike. Ne znam šta više mogu da izgubim. Čovek kaže pouzdanost i bezbednost na prvom mestu! Apsolutno se slažem.

Ono što sve kupce zanima je taj prvi kontakt. Što sad ja njemu da platim a ne znam ni šta ću dobiti? Pa isto je i kad odeš kod doktora prvi put. Danas više ni ne znaš da li je to možda mesar sa one strane koji je samo kupio diplomu. Mislim neko poverenje mora da postoji. Ili imate poverenje ili ga nemate.

Znači ako je neko napisao stotine tekstova o automobilima a ja nijedan u životu, ja ne znam zašto bih ja bio bolji u odabiru auta od čoveka koji se bavi ovim u kontinuitetu? Znači ja sam odlučio da ipak verujem više gospodinu Todoroviću nego sebi. Zato sam uplatio 6000 dinara jer čovek ne zna jesam li ja ozbiljan ili nisam. Njemu pišu desetine ljudi dnevno. On čovek živi od toga. A 50 evra naspram uloženih 7000 evra nije ništa. U prvom mejlu sam gledao da budem što kraći i konkretniji. Vozio sam to i to, želeo bih to i to. Imam budžet toliko. Auto mi treba jer za to i to jer prelazim toliko i toliko godišnje.

Mislim da gospodin Aleksandar Todorović iz tih informacija izvuče jako dobro vaše potrebe i stil života. Mislim da je sjajan u proceni toga šta Vama treba. Samo treba rešiti to sa samim sobom. Ili hoću da mi neko drugi traži auto ili neću. Ne razumem odluku da mu platim 6.000 din ili čak 18.000 dinara a da nisam spreman da prihvatim činjenicu da je taj moj auto iz snova, ta prelepa školjka iz spolja zapravo jedna kršina iznutra koja će me zakopati za dugi niz godina… Znači trenutak kada mi se saopšti ta ružna istina, ja odustajem i odlazim nezadovoljan a samim tim i gospodin Todorović ostaje nezadovoljan jer Vam nije pomogao a niste ni Vi sami sebi pomogli. I potpuno mi je jasno zašto u svim njegovim tekstovima stoji ili imate poverenje i dajte mi odrešene ruke da Vam nađem auto ili nemate poverenje i bolje ne ulazite u ceo ovaj proces jer se neće završiti nikako dobro.

Ja sam popodne uplatio iznos koji se vezuje za moje pitanje i dobio odgovor veoma brzo. Gospodin Todorović je prihvatio da mi pomogne u pronalaženju auta i rekao svoje uslove.

PRVI PAKET: Imam opciju da dobijem savete i da sam tražim auto.

DRUGI PAKET: Imam opciju da njemu prepustim da mi nađe auto. A to znači da ću dobiti u izboru bar tri automobila koja su na tržištu dostupna i ispunjavaju kriterijum pouzdanosti i bezbednosti koji gospodin Todorović drži kao osnovni.

TREĆI PAKET: Imam opciju da doplatim taj drugi paket i da tražim isključivo model koji ja želim. Ova treća opcija za koju se odluči oko 70% ljudi mi je apsurd. To Vam je kao da ja platim čoveku da mi dojavi rezultate utakmice. Na primer platiću čoveku dojavu za utakmicu Francuska – Argentina. Ali kad mi on bude rekao da će Argentina pobediti i da uplatim komotno pare na pobedu Argentine, ja kažem ne. Neću tako. To se meni ne sviđa. Ja volim kad Francuzi pobede. Ja hoću da Vam platim da Vi meni kažete da će Francuska pobediti (iako se to na primer verovatno neće desiti). Znači Vi hoćete da platite stručnjaka da Vam nađe dobar auto koji ste Vi odabrali da ne bude nikad dobar. Eto… Nemam šta da kažem dalje…

Ja sam u sebi prelomio i u roku od tri sata od prve uplate od 6.000 dinara, ja sam gospodinu Todoroviću uplatio ceo iznos koliko košta DRUGI PAKET usluge. Odmah sam odlučio da idem sada do kraja sa ovim. Siguran sam da će mi pronaći auto koji je dobar. Ako je baš toliko ružan, voziću ga kratko pa ću ga prodati. Barem je dovoljno ispravan da se može prodati. Bio sam siguran da ću dobiti poprilično ispravan auto, a za ostatak jednostavno moram verovati čoveku koga sam sam birao. Ja sam njega birao. Znači niko meni nije iznudio pare. Ako sam ja birao onda ću ovo sprovesti do kraja. Znači želim uži izbor najboljih polovnih automobila u Srbiji koji zadovoljavaju neke osnovne kriterijume pouzdanosti u budžetu koji imam. Moja jedina želja je bila komfor. Eto. Ako već ne mogu da biram koji je to model auta, želim da ima komfor, udobnost na kakvu sam navikao.

Peugeot 308

Kao što gospodin Todorović kaže, kod Golfa se plaća ime. Golf 6 je bio nekako moj prvi izbor. I bilo ga je u ponudi ali mi ne pruža svaki Golf tu udobnost i komfor koji sam tražio. Nemaju svi naslon za ruku koji sam ja tražio.  Plus na to sve je skuplji samo zato što je popularniji. A i udobnost francuza je već dugo poznata. Definitivno je preporuka da idemo na francuza. Pežo 308 nisam nikada imao prilike da vozim. Čak nikada nisam vozio ni jedan Pežo osim nekog službenog pikapa na kratko vreme. Ali nikada nisam vozio neki porodični auto marke Pežo. I logično je da ga možda i ne bih birao čak ni među prva tri auta. Opet bih odlutao na stariji raskošniji auto nego na njega. I pogrešio bih.

Upravo sam prešao oko 400 kilometara sa ovim Pežoom 308. Svidela mi se ta utegnuta unutrašnjost. To je sve čvrsto. Ona plastika ne škripi nigde. Sve je uklopljeno kako treba. Jako lep materijal unutrašnosti. Udobna sedišta. Jako pregledan auto. Imam čak i panorama staklo. Odlična je vidljivost iz auta. To mi se jako sviđa. Gospodin Todorović me je pitao za kvačilo, da li je meko. Sedeo sam na parkingu a auto još uvek nije bio skroz ugrejan. Mislio sam da je tvrđe od mog Renoa, međutim pogrešio sam. Izuzetno meko kvačilo. Samo je trebalo malo da se krene u vožnju sa autom i sve je nekako postalo meko i udobno. Nivo izolacije je sjajan. Ja sam često na otvorenom putu imao prilike da čujem udarce guma preko rupa i neravnina. Sad kod 308-ice ne čujem ni da li sam pokupio neku rupu. Zaista dobra izolacija. Među najboljima koje sam imao prilike da vidim, to jest čujem. Jedan opšti utisak je da me je osvojio. Brzo sam se jako navikao na njega. Oprema u autu je sjajna. Dobio sam model sa možda 90% opreme koju taj model pruža. Dobio sam i parking senzore koji mi nisu bili prioritet. A naravno da sam ih želeo. Bio sam spreman da se odreknem tempomata ali sam i to dobio. Jako mi se sviđa retrovizor koji ima antirefleksiju. Jednostavno auto me je kupio komforom i udobnošću.

Definitivno dobar izbor. Izbor kakav ja sam ne bih napravio, a ipak sam se odlučio na njega. A i logično da ne bih, kad ga nikada pre toga nisam vozio. Zato nekad treba slušati savete iskusnijih.

Za kraj

Ovaj način poslovanja gde ja moram da verujem čoveku koga nisam nikada upoznao uživo, i da on posle veruje meni da ću se ja pojaviti kada on kapariše auto koji sam ja pristao da kupim, ne može opstati bez poverenja. I ja se nekad čudim kako je gospodin Todorović uspeo sve ove godine da posluje sa našim mentalitetom ljudi.

Kada sam prvi put uplatio ceo iznos pomislio sam: „Da li to znači da ću sad dobiti šleper sa prikolicom?“ Pošto tražimo najbolji auto, a ono se pojavio izuzetno pouzdan kombi hladnjača i jako pouzdan šleper sa prikolicom. Malo se šalim ali tako čovek danas razmišlja. Naravno da se ne traže vozila koja nisu u segmentu koji tražite. Mislim da je gospodin Todorović jako dobro razumeo moje zahteve. Tražio sam hečbek ili limuzinu. Nisam hteo karavan, niti šleper sa prikolicom i on mi to nikada nije ni nudio. Jednostavno je kroz moje poruke shvatio moj posao, moje potrebe, moje kretanje autom, porodični status koji je jako važan.  Važno je da li imate porodicu ili je planirate. Ta porodica mora biti bezbedna a auto pouzdan što je više moguće.

 

Znači ja sam bio najviše za varijantu hečbeka i to sam odmah i dobio. Sve varijante su bile u tom segmentu. Svaki dinar je bio isplaniran. Znači do te mere smo dobro isplanirali kupovinu da sam potrošio tačno koliko sam planirao, računajući put do Beograda, mali i veliki servis i cenu vozila.

U roku od tri dana sam imao auto za kupovinu. Dalje ne moram da Vam pričam. Sve sam već rekao. Samo mogu da se zahvalim gospodinu Todoroviću na odabiru auta. Mislim da sam ovim odabirom sačuvao novac. Svakako da će polovan auto uvek tražiti neko ulaganje ali sam rizik smanjio na minimum.

Na kraju je zaključak da me je cena ove usluge koštala oko 7% od vrednosti auta, što u poslovnom svetu uopšte nije velik procenat. Da Vi dobijete uslugu konsultacije i na kraju realizacije za manje od 10% cene je po mom mišljenju sasvim korektno, čak i povoljno. Pogledajte samo usluge agencija koje kupuju i prodaju stanove ili sajtovi na internetu preko kojih se vrši prodaja usluga. Sve te ptovizije idu u tim granicama a negde čak i mnogo skluplje. Znam ljude koji su kupovali automobile u vrednosti od 6.000 evra i već prvog meseca imali havarije od 2.000 evra. To je čak 30% štete. Bačene pare, stres… Možda sam ja lud što sam dao pare da bi mi drugi odredio šta ću voziti, ali ja sam svoju misliju ispunio. Ja se pred same praznike vozim bez puno brige od tačke A do tačke B. Dostupan sam svima i mogu da stignem gde god želim a to je ono što sam tražio i to sam i dobio. Znači moja preporuka je stavite sve na papir i recite sebi koji su zaista Vaši kriterijumi i šta Vi zaista želite od tog auta. Da li želite auto u garaži i da ga provozate samo po selu i da koke padaju na kolena ili želite auto da ide i ide i ide dokle god Vam ne dosadi a on ide ide i ide…? Veliki imali servis je odradio Todorovićev mehaničar Vukašin, i sada sam bezbrižan. Nije mi bilo isplativo da jurim nekog majstora, ionako u majstore koje znam nemam dovoljno poverenja, a ovlašćeni servis Peugeota nije za moj džep. 

Hvala gospodine Todoroviću na uspešnoj saradnji i daj Bože još budućih saradnji. Srećni praznici i želim Vam pre svega bezbedno putovanje a na kraju i fantastičnu udobnost.

Srdačan pozdrav

Bojan Tokić

 

 

Najbolje polovne automobile tražim za vas

Uštedite novac, izbegnite loše automobile, iskorististite besplatne preporuke modela ako me angažujete! Kupovina automobila je druga najveća investicija nakon kupovine nekretnine. Šansa da kupite polovan auto sa skrivenim manama, koje će vas kasnije, a vrlo brzo koštatiti više od samog automobila je izvesna. Zašto da rizikujete? Zašto da sami donosite odluku? Da li je mudro da kupujete auto na “oko”? Svesni ste da vaš prijatelj koji vam pomaže oko izbora, kupovine automobila ima znanja koliko i vi? Da li je to dovoljno da uložiti sav svoj novac u neproveren polovni auto? Da li ste svesni da originalna kilometraža nikako ne garantuje da je motor dobar? Preko 20 godina postoji rubrika Pitajte Aleksandra Todorovića, i jednako toliko dugo proveravam automobile na placevima širom Beograda. Obezbeđen vam je servis kod mojih majstora i besplatni pregledi na 4 meseca u prvih godinu dana. Besplatnu pomoć imate oko prodaje automobila koji vam nađem. Trudnice, porodice sa malom decom imaju posebnu prednost! 

Piše: Urednik Aleksandar Todorović

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

Volvo