Najbolji SUV je Tuscon ili RAV4?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, veliki pozdrav za vas od porodice Ilić iz Dornbirna u Austriji, pokrajina Vorarlberg. Živim u Austriji 4 godine, imamo polovni automobil neaveden u opisu iznad, koji se često kvari. Shvativši da je jedino nov auto, najbolji auto, odlučili smo se da podignemo kredit za kupovinu novog auta. Budžet je 25.000€, iako sam iznad naveo 26.200€ zbog Toyote.

Naime, mi želimo da kupimo jedan “porodični” SUV, pogodan za gradsku vožnju ali i za duža putovanja, jer oko 2 puta godišnje dolazimo u Srbiju (Aleksinac 1360km), + eventualno letovanje. Mesečno u Austriji prelazimo oko 800 Km, godišnje ukuono 15-16.000km. Mi smo petočlana porodica (troje dece (15,13,10, + ja i supruga).

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)

Testoviautomobila RS LOGO

Dvoumimo se oko Hyundai Tucson 1,6 GDI ( navi, kamera za unazad, + sve i svašta, link:http://www onlinecars at/de/fahrzeuge/20831/Hyundai/Tucson_1,6_GDI_NEUWAGEN/) po ceni od 22.590,00€ ili Toyota RAV4 2,0 2WD D Active ( bez navi i kamere, bez rez točka, itd… link:

http://www.ellensohn.at/  wordpress/index  php/vorfuhrwagen/?l=1-20945-821037).

Što se Toyote tiče, cenu mi je prodavac spustio sa 27.500,00€, na 26.200,00 i dajem svoj stari auto u zamenu procenjen na 800€, pa sam zato i naveo gore 26.200,00€, i to je cena “na putu” (TP i osiguranje). Rekli su mi da je u ovom autu BMW motor. Garancija je 3+2 godine ili 15.000km. Godišnji servis oko 300€. Doplata za navi je 800 i kusur €, za rez.točak oko 190€, itd.. Imao sam kraću probnu vožnju i utisci su OK. Ali, ako platimo ovoliko, morali bismo da do sledećih primanja veoma, veoma da stegnemo kaiš. Ali opet, kažu Toyota, rodonačelnik SUV, pouzdanost, bezbednost,kvalitet….

O Hyundaiju smo dosta toga pozitivnog pročitali, hvale ga na svim testovima, razgledali ga, ali nismo imali probnu vožnju. Auto iz linka ima veoma bogatu opremu. Garancija je, ako se ne varam 5 godina bez obzra na km.Godišnji servis oko 300€ Napominjemo da živimo u pokrajini Vorarlberg (krajnji zapad Austrije, Bodensko jezero) gde su automobili prilično skuplji u odnosu na ostatak Austrije, tako da za Tucsona po ovoj ceni moramo da idemo u Grac (šira okolina-oko 50km) Lično, moj glavni kriterijum je prtljažnik (Tucson 513, Toyota 547) zbog putovanja u Srbiju.Znam da je to čudno, ali tako je. Mondeo ima 540 lit. i jedva zatvorimo gepek.

Molimo vas za vašu detaljnu preporuku u vezi ova dva automobila, a ako imate neki drugi predlog do 25.000€, za porodicu, a da je SUV, voleo bih da nam i to napišete.
Molimo vas, ako ste u mogućnosti da nam odgovorite do nedelje uveče,da nam to javite na mejl. Novac bismo vam onlajn uplatili preko WU i poslali screenshot uplate, na kome se vidi MTCN.
Hvala vam unapred na pomoći.

Takođe, želimo vam sve najbolje u daljem radu, jer su vaši testovi detaljni, sa puno podataka, imate dosta saveta, koji ne mogu da se nađu na drugom mestu, zato, NAPRED I SAMO NAPRED!
Puno pozdrava, Staniša i Nataša Ilić, Dornbirn, Vorarlberg, Austrija

Foto: Aleksandar Todorović

toyota-pula-foto-a-t

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Iliću, hvala vam na poverenju, i na veoma zanimljivim pitanjima. Pisao sam vam odgovor, ili bolje reći odgovore u nedelju uveče, ali nisam uspeo da završim, i na vam napišem sve što sam želeo pa vam sada šaljem odgovor, u ponedeljak pre podne.

Nigde ne gori, i par sati, gore dole neće ništa promeniti, nije navala tolika ni na Tuscon, ni na RAV4. To su stare smicalice prodavca da vas požure da kupite, time što vam određuju rokove da se javite do tada i tada, smešno, i tužno, ali svuda su trgovci isti.

Hyundai Tuscon je za mene veliko, veliko razočarenje. Testovi nisu realni, Hyundai je odlučio da uloži novac u marketing (sponzori su svetskog prvenstva u fudbali godinama), i dizajn. Kvalitet im je u niskom padu. Naravno da svi evropski magazini pišu hvalospeve o automobilima marke Hyundai kada im plaćaju nekoliko miliona evra za reklame.

Realnost je nešto sasvim drugačija. Da je taj Tuscon toliko dobar, sa motorom 1.6 GDI, budite uvereni da bi vam ga odmah ponudili na test vožnju. Naravno da vam nisu ponudili Tuscon 1.6 GDI na test vožnju, jer auto sa tim motorom „jedva ide“. Automobil je težak, visok, a taj motor ima jako mali obrtni moment na visokom broju obrtaja, pa se dere, kao ludak u ludnici, kad pokušate da iz njega izvučete šta god to bilo, KS, Nm, i sa njim nema preticanja čak ni kamiona na usponu, bar ne u Srbiji i Austriji.
Morate da znate da je Toyota neuporedivo kvalitetnija. Nemojte se zavaravati sa garancijom, jer recimo garancija za motor pokriva samo jedan deo motora. Znate li koji? Blok motora! Klipovi, radilica, sve su to potrošni delovi. To je tako kod skoro svih proizvođača automobila.

Toyota je ovoga puta napravila drugačiji RAV4. Novi model se dizajnerski ne razlikuje puno, ali je to sada jedan pravi SUV. A šta to znači?

Toyota RAV4 se u kombinacija sa dizel motorom ne prodaje u verziji 4 x 4, odnosno sa pogonom preko svih točkova. Zašto? Pa u Toyoti su shvatili da kupci modela RAV4 sa dizel motorom nikada ne silaze sa asfaltnih puteva, ili gotovo nikada. Kupci SUV-ova su danas porodični ljudi, poslovni ljudi, i vozači koji kupuju vozilo za grad, ali i zbog imidža. SUV-ovi su u modi, oni su in!

RAV4-DSC_5353

Pošto vam treba automobil za svakodnevnu vožnju i par dužih putovanaj godišnje, mislim da vama RAV4 sa prednjim pogonom itekako odgovora. Naravno da je racionalnija, i bolja kupovina za manje novca Toyota Avensis, koja je stabilnija, štedljivija za preko 1,5 litar goriva na auto putu, dok je razlika u potrošnji u gradu manja, oko 0,5 litre. Avensis ima mnogo bolju aerodinamiku, manji otpor vazduha, pa zato i manje troši. Ali RAV4 ima jednako dobru zvučnu izolaciju, jako je tih, i veoma je udoban.

Pošto sam ga nedavno testirao oko 1 000 km po Hrvatskoj, paralelno sa Toyotom Auris, moram vam priznati da mi je vožnja Aurisa posla RAV-a 4 delova kao velika kazna, a tu se slaže i moja lepša polovina koja nije naročito zahtevna kada su automobili u pitanju.

Osim što RAV4 ima mnogo udobnije ogibljenje od Tuscona, mnogo temeljniju zvučnu izolaciju, RAV4 ima i veći gepek, ali nudi i više mesta za putnike. Deca rastu, pa će vam i to itekako značiti kroz koju godinu.

Što se održavanje tiče, ni jedan, ni drugi automobil nisu jeftini za održavanje. Redovni servis nije toliko papreno skup, BMW je mnogo skuplji, ali su im delovi uglavnom skupi, jer je to SUV klasa, pogledajte samo dimenzije pneumatika, i proverite koliko koštaju takve gume. Ali pošto vi imate velike plate, to sebi možete priuštiti.

 

Alternativa ima jako puno, i nisam siguran da li da vam unosim pometnju u već veliku dilemu, koja je nadam se nestala kao baloni od sapunice. Ako poželite Tuscon sa 2.0 CRDi motorom, spremite se na jako veliko potrošnju, motor je veoma snažan, ali je itekako i žedan, u proseku više troši od RAV-a 4 Dizel za oko 2,0 litra.

Navigacija? Fabrička navigacija kod Toyote nije jeftina. Kupite bilo koju navigaciju, cenu su već od oko 80 evra, a imate odlične navigacije i za manje od 200 evra, sa jednako dobrim mapama kao što su one kod Toyote. Naravno da je lepo imati fabričku navigaciju, ali ako vam je budžet nedovoljno veliki ovo je jedino rešenje.

 OVO JE SAMO UVOD, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT NARAVNO PORODICI ILIĆ IZ AUSTRIJE

Testovi automobila: Dacia Sandero 1.5 dCi 75

 

Mogu da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Menjam kola na 2 godine

Polovni automobili: Civic ili S60?

Yaris, Jazz ili C3?

Kupujem Megane IV – Zašto samo 3,5 za kvalitetu?

Pitanje iz Mostara: Što kupiti za 7000 eura?

Rabljeni Scenic, C4 ili 500L?

Rabljena Škoda Yeti TSI loša kupnja?

Koji je bolji: Astra H ili Focus II?

Pitanje iz Splita: Da li Volvo XC60 vrijedi 39.000 evra?

Menjam kola na 2 godine

Polovni automobili: Civic ili S60?

Yaris, Jazz ili C3?

Polovni Sandero za preporuku ili ne?

Koji polovnjak za 800€?

Audi A4 3.0 TDI ili 2.0 TFSI?

Uporedite mi Civic i Auris sa Accordom

Šta kupiti za 8.000 evra?

Polovna Škoda Yeti 1.2 TSI dobra kupovina?

Pitanje iz Hrvatske: Astra H Vs Focus II

Pitanje iz Splita: Da li Volvo XC60 vrijedi 39.000 evra?

Focus, Astra H ili Grande Punto?

Peugeot 308 sa motorom 1.6 VTi nije za preporuku?

U paklu sam: Koji karavan da kupim za 7000€

Pitanje iz Splita: Volvo XC60 je zaista toliko dobar?

Polovni automobili: Fabia, Yaris, Jazz

Polovan BMW X3 ili Corolla 1.6?

Šta kupiti: Nov Sandero ili polovan auto?

Dopada mi se Zafira i C-Max: Koji je bolji?

Đorđe Živković: Izgleda da je nameštena priča oko VW-a

Sa “konja na magarca”: Astru H menjam za Audi A3

G.Maksimović: Hvala vam g.Todoroviću na odgovorima koji su bili presudni za izbor Forda

G.Branislav Ilkić: G.Todoroviću jako ste mi puno pomogli pri izboru automobila

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo