Nebezbedni automobili: Tipo, Duster, Peugeot 301

Pitanje: Postovani Aleksandre, Za pocetak bih Vas zamolio, da moji licni i kontakt podaci ne budu objavljeni na sajtu. Procitao sam veliki broj i vasih tekstova i testova, koji mi deluju jako zanimljivi i detaljni. Pored Vasih testova, mnogo toga sam pregledao i na netu. Jako volim priloge/testove, kde mogu da dobijem daleko vise informacija o automobilima, kde se oni dovode do nekih ekstremnih, ali sasvim normalnih situacija a ne vožnja samo nekim ravnim putevima Zelim da kupim nov auto i za to sam spreman da potrosim do 13.000€. Sa kupovinom ne zurim, spreman sam da cekam i do sajma u Beogradu. Moram da priznam, da sam u pocetku razmisljao, da kupim 4-5g starog polovnog SCENIC-a ili 3008-cu, ali shvativši kako ovde funkcioniše tržište polovnjaka, brzo sam od toga odustao. Sada vozim Daciu Logan 1.4 MPI kupljenu novu pre nekih 12g. Prešla je oko 100.000km. Pre toga sam vozio Kadeta Suzu 1.3 benzin. Auto nam sluzi za svakodnevni prevoz porodice (ja, zena i dva deteta, trenutno predskolskog uzrasta). Trenutno predjemo godisnje oko 10.000-11.000km, sa tendencijom porasta te kilometraze.

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Nov ili polovan?

Koliko košta da mi pogledate auto?

Kad 7 majstora ne može da reši problem

Grčka/Hrvatska: Potrebna dokumenta

Lažni presretači haraju Srbijom

 

Najvise je gradske voznje oko 50%, regionalni putevi i auto put podjednako godisnje, s tim, da se auto putem vozi jednom ili dva puta godisnje, prilikom odlaska na odmor. Vecinom se pridrzavamo dozvoljenih brzina, te nam neka „brza“ masina nije potrebna. Do sada nas je Logan, gde smo hteli, svuda dovezao i s te strane smo sasvim zadovoljni. Naravno, ima on mana. Najveca mana mu je snaga- narocito izrazena na uzbrdicama, gde nekada jedva vuce i u drugoj, i slaba elasticnost motora, koja mi jako smeta narocito na auto putu, kada me nesto uspori na recimo 90-100, pa treba ponovo da ubrzam do 130, treba vreeeeme. Ima jos nekih manica, recimo zamagljivanje soferke zimi, pa nekada i leti(pri klimi) i mozda brava, laka za obijanje. Ali s druge strane, prost auto, lak za odrzavanje- jednom godisnje odem na servis i to je to. Zivimo u mestu, u ravnoj Vojvodini, te hvala bogu uzbrdica i nemamo, ali ponekad i to naidje na putu. Sigurno, najveca prednost Logana, za nasu porodicu, a cega sigurno ne zelimo da se odreknemo u novom autu, je veliki prtljazni prostor. Narocito se dobro pokazao, dolaskom nasa dva deteta. U njemu je svakodnevni inventar bar dve lopte, trotineti ili roleri… I pored toga ima solidno mesta. Vozila su se tu i velika kolica, 2 decja bicikla i jos svasta. A kad krenemo na duzi put, treba tu mnogo toga popakovati  Znaci auto, bez nekih 450l+ prtljaznog prostora ne gledamo! To u mnogome suzava izbor. Posto, putjemo i na zapad, a kako se tamo sve vise izbacuju dizelasi, ne zelim jednog dana da dodjem u situaciju da ispred nekog grada moram da ostavim auto.

S druge strane ni ne pravimo veliku kilometrazu, te s toga zelim iskljucivo benzinca. Pregledajuci ponude, moj izbor je pao na sledece, a kako ste Vi sve njih testirali, mislim, da bi mi jako pomoglo i neko Vase vidjenje i pre svega strucno znanje: 1. Fiat Tipo Sedan 1.4 95K 2. Peugeot 301 1.6 VTi 3. Dacia Duster 1.6 Sce Razmisljao sam i o „nasem“ 500l Urban, s obzirom da ste ga lepo nahvalili, ali mislim da je gepek i previse mali (pre svega uzan) za moje potrebe. A Wagon mi je pak nekako previse robustan i nisam siguran, kako ide sa 1.4 motorom. A narocito mi se kod 500l ne svidja, sto u Lounge paketu ide onaj stakleni krov- to nikako ne zelim, da mislim o jos jednoj staklenoj povrsini iznad glave. Razmisljao sam i o Skodi, ali posto ti TSI motori ne ulivaju poverenje, odustao sam. Nesto sam razmisljao i o Clio Grandtour, ali motor od 90KS mi nekako slab a onaj od 120 vec prekoracuje budzet. A i gepek, mislim da je i taj mali za nas. Naravno, otvoren sam i za neke druge predloge, ali bi voleo da u tih 13, eventualno 13.5K€ udje i solidan paket opreme. Pretpostavljam, da su svi ti motori ipak i mozda slabi za te izabrane automobile, ali to je nesto sto trenutno sebi mogu da priustim. A opet, s druge strane, to su atmosferski, oprobani, prosti motori… Pretpostavljam, da je Peogeot tu „najbrzi“, ali citam, da je taj motor malo problematican, narocito ako uzmemo u obzir, da je moja voznja, vecinom gradska. Duster mi se svidja svojom robusnoscu, a opet je to lep i dobar SUV za „malo“ novca, ali me malo brine s njim parkiranje. S obzirom, da ga po gradu najviše vozi zena, ne zelim, da joj stvorim problem s parkiranjem. Mada isla bi tu verovatno kamera. A Fiat mi nekako ima najelegantniju liniju. Da se u njega ugradjuje 1.4T-Jet, verovatno bi se za to odlucio. Pretpostavljam, da bi mi potrosnja, za sve izabrane, verovatno bila na nivou mog Logana. Naravno, za sve te automobile, me pre svega interesuju, njihove vozne osobine, pre svega elasticnost, uzbrdice i ako moze uporedba sa mojim Loganom, eventualno i sa Peugeot-om 307 1.6Hdi i naravno medjusobna uporedba sva tri, prednosti i mane. S vremena na vreme provozam Peugeot 307 1.6Hdi i to je neka elasticnost koja bi me sigurno zadovoljila, ali znam, to je diesel. U svakom slucaju, neka vise informacija, bi mi dobro dosla. Hvala

 

 

 

  • Ime i prezime: Ime i prezime poznato redakciji
  • Mejl adresa: zlatko#####@gmail.com
  • Telefon: 064
  • Kada planirate kupovinu?: do aprila 2019
  • Kakav auto kupujete?: nov
  • Koliko novca želite da potrošite?: do 13.000€
  • Šta trenutno vozite?: Dacia Logan 1.4 MPI, 2006 godiste
  • Između kojih se automobila dvoumite?: Peugeo 301, Fiat Tipo, Dacia Duster
  • Gde ste čuli za ovaj sajt?: slucajno naisao
  • Koliko kilometara godišnje prelazite? : 11000
  • Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine, drago mi je što ću moći da vam pomognem, ali bojim se želite da kupite nebezbedne automobile, koji su dobili samo 3 zvezdice na Euroncap kreš test, a pored toga Duster ima i jako loše kočnice, odnosno dug zaustavni put.

Vaš Logan je veoma nezbedan auto, slabe kočnice, slaba karoserija, pa ako već imate 13 000 e, kupite neki mnogo bezbedniji automobil, Mercedes, Volvo, BMW ili bar Renault Lagunu. Prelazite samo oko 10.000 km godišnje, pa vam je rentabilno održavanje polovnog automobila koji nema više od 250 000 km iza sebe. Ako kupujete nov auto, isplativo je samo ako prelazite preko 40 000 km. U prvoj godini gubite oko 25% vrednosti u drugoj 20%, a za oko 5 godina koliko traje garancija, samo za redovne servise pripremite oko 1.200 evra, jer je radni sat u ovlašćenim servisima apsolutno neprimeren našim platama. Znajte i to da će vam u ovlašćenom servisu zamenite delove trapa i zbog najmnjeg lufta, ugrađuje originalne delove, čije vam se cene neće dopasti. Najgore od svega je što su Tipo, 301  i Duster nebezbedni automobili, a kada ih kupite sa navedenim slabašnim osnovnim motorima, mnogo ste bliži groblju, a sahrane su skupe. Ne umem drugačije da vas urazumim, jer nemate vi pravo da ugrožavate tuđu bezbednost, odnosno bezbednost vaše dece. Da su vaša deca punoletna, verujem da ne bi odabrala automobile u kojima mogu najlakše da izgube život. Znam ja da mi Srbi sumnjamo u Euroncap kreš test, znam da mi Srbi mislimo da se udesi dešavaju samo nekim drugim porodicama, ali na meni je da apelujem na vas da prestanete da razmišljate neodgovorno, i da kupite nov auto od 20 000 e, koji je dovoljno bezbedna, ili polovan auto od oko 10 000 e, koji je prešao daleko manje od 250 000 km, a koji ima mnogo bolje kočnice, i mnogo veću čvrstinu karoserije. Nije istina da svi dileri vraćaju kilometražu, i nije istina da se ne može lako utvrditi prava kilometraža. Ako niko neće da vam pomogne u utvrđivanju prave kilometraže, ja ću vam pomoći ukoliko mi vreme dozvoli, i pronaći ću vam auto sa pravom kilometražom u odličnom stanju, koji će nadživeti i Duster i Tipo.

Kada se budemo čuli telefonom, predložiću vam mnogo bolje alternative modelima koje ste želeli da kupite a koji koštaju oko 13.000 evra.

Znam da me nećete poslušati, i nadam se da vam se neće dogoditi udes, a udes ne bira, može da se desi i najboljim vozačima na svetu. Nek vas Bog čuva kao i do sada, ali morate znati da je mnogo bolje da se urazumite, jer život nema cenu. Posebno ne smete prema vašoj deci da se ponašate tako neodgovorno. Vaše ime i prezime nije objavljeno.

Na prethodno održanom sajmu automobila, imao sam svoj štand, za vreme sajma davao sam potpuno besplatne savete. I znate šta se događalo? Prilazili su mi masovno ljudi koji su upravo kupiti FIAT Tipo i pitali da li su napravili odličan izbor? U prvi mah sam im odgovarao, da je sada kasno da me pitaju, a kasnije sam im ipak odgovarao da su kupili najnebezbedniji auto na sajmu, ako ne računamo neke modele Suzukija. Kad ste vi meni moji dragi Srbi takvi eksperti, onda vam ja i moje znanje nismo potrebni. Kako Srbi biraju, imamo dokaz na svim poljima, uvek smo birali “najbolje” i zato nam eksperti vladaju državom, a tek će da vladaju, jer nikada ne uvažavamo mišljenja onih koji se u svoj posao razumeju. Zato tako napredno napredujemo na svim poljima!

Žao mi je gospodine što vašoj ženi koja vam je rodila tu decu, koja je dojilu tu decu, niste obavestili šta sam vam napisao, jer muškarci nemaju osećaj šta znači roditi i odgojiti dete, i žene ne šalju svoju decu u smrt tako lako. Nemate prava da birate pogrešno kada ste otac i muž, glava porodice! Nikada, ali nikada neću nikome preporučiti da za 13 000 evra kupi NEBEZBEDAN AUTO! Da imate 1 000 e, pa da razume, ali tada savetujem ljudima da NE kupuju ništa, i da putuju autobusom, putovanje autobusom je preko 20 puta bezbednije nego kolima, jer autobuse voze profesionalci, a vi dragi moji čitaoci ste daleko, jako daleko od dobrih vozača. Ja mogu da pišem i potpuno suprotno, i da budem daleko popularniji u Srbiji, da mi džep bude punije, ali nekako mislim da je obraz nešto iznda svega toga.

Nemac će radije kupiti 3 ili 4 godine star Mercedes, nego nebezbedni novi FIAT Tipo iz Turske ili Duster iz Rumunije. U Nemačkoj se proda mnogo više polovnih Mercedesa starih 4 godine nego pomenuti nebezbedni automobili. Da ne bude da Nemci kupuju samo nove automobile. Posebno neće Nemac kupiti nov auto ako prelazi samo 10 000 km, nego će odabrati renta kar ili neki polovni automobili, koji može biti i BMW, Mercedes, Audi. Bolje je voziti bezbedan, kvalitetan, stabilan auto koji ima par godina iza sebe, i koji može da sahrani bilo koji novi auto niskobuždetnog kvaliteta koji je nemanjem siromašnijem tržištu Evrope. Ako kupujete nov auto, ako imate primanja preko 1.000 evra, onda bar kupite bezbedan nov auto sa dovoljno snažnim motorom! Preskočite osnovne motore, i osnovne pakete opreme.

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Nov ili polovan?

Koliko košta da mi pogledate auto?

Kad 7 majstora ne može da reši problem

Grčka/Hrvatska: Potrebna dokumenta

Lažni presretači haraju Srbijom


Volvo